×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/143/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 143/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «Επέκταση Δαπέδου Στάθμευσης Αεροσκαφών στον Κρατικό Αερολιμένα Καρπάθου», το οποίο έχει προϋπολογισμό 5.524.193,55 ευρώ. Το έργο εκτελείται από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και ανατέθηκε με ανοικτή διαδικασία. Η Επιτροπή Διαγωνισμού εξέτασε πέντε προσφορές, απέρριψε μία ως απαράδεκτη και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «..». Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τα υποβληθέντα στοιχεία και διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν νομικές πλημμέλειες ή εκκρεμείς προσφυγές, έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/856/2018

Με την προδικαστική προσφυγή η αιτούσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με την οποία ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η ανταγωνίστριά της για την σύναψη δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου (ΚΑΚΠ) για το χρονικό διάστημα από 1/7/2018 έως 30/6/2020. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού εσωτερικών και υπαίθριων χώρων του αερολιμένα, συμπεριλαμβανομένων αιθουσών, γραφείων, χώρων υγιεινής και υπαίθριων χώρων, με διαφοροποιημένο ωράριο λειτουργίας για θερινή και χειμερινή περίοδο, απασχόληση εξειδικευμένου προσωπικού πλήρους απασχόλησης και τήρηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/11/2025

Η Πράξη 11/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας για το έργο «Κατασκευή 2 Συγκροτημάτων των 13 Διαμερισμάτων στο φυλάκιο Λεμονούς, στην περιοχή Λεμονού Μυτιλήνης στη ν. Λέσβο». Το έργο, προϋπολογισμού 3.225.806,45 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), ανατέθηκε μέσω ανοικτής διαδικασίας του ν. 4412/2016 με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή. Ο προσωρινός ανάδοχος, ο οικονομικός φορέας «...Α.Ε.», προσέφερε μέσο ποσοστό έκπτωσης 16,89% και συμβατική δαπάνη 2.697.726,75 ευρώ. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε λεπτομερώς τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, διαπίστωσε ότι δεν υπήρξαν νομικές πλημμέλειες, ούτε εκκρεμείς προσφυγές. Ως εκ τούτου, αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Υπουργείου Εθνικής Άμυνας) και του αναδόχου.


ΕΣ/Κλ.Τμ.1/88/2017

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ. Νόμιμη η καταβολή δαπάνης στάθμευσης  Ι.Χ. στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. (..) Με δεδομένα αυτά και συνεκτιμώντας ότι δεν αμφισβητείται, εν προκειμένω, ότι η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος πληρωμής υποβλήθηκε σε δαπάνες για τη μετάβασή της προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και αντίστροφα, κρίνεται ότι νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, εκκαθαρίστηκε ποσό 12,00 ευρώ για τη συγκεκριμένη μετακίνηση της υπαλλήλου, αφού το ως άνω ποσό αντιστοιχεί στο αντίτιμο του εισιτηρίου του φθηνότερου συγκοινωνιακού μέσου για τη μετακίνησή της από και προς το αεροδρόμιο, ποσό το οποίο, άλλωστε, είχε συνυπολογιστεί, σύμφωνα με την 2127/11.1.2017 εντολή μετακίνησης, στη συνολικώς εγκριθείσα δαπάνη.


ΝΣΚ/373/2005

Παροχή γνωμοδότησης κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 για την τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει των από την Υπηρεσία δοθέντων στοιχείων το Ν.Σ.Κ. παρέχει την κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 θετική γνωμοδότησή του, για την τροποποίηση των άρθρων 6 παρ.6 των υπ’ αριθ. 03/2002 και 13/2002 Συμβάσεων Προμηθείας, που έχει υπογράψει το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού με αλλοδαπή εταιρεία υλικών αεροσκαφών.


ΑΕΠΠ/160/2018

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…………..» και εγκρίθηκε η αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς του, καθώς και την απόρριψη της προσφοράς του ανωτέρω συμμετέχοντος και τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς μόνο του προσφεύγοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υλικών και εργασιών για την τροποποίηση λειτουργίας μεταφορικών ταινιών αναχωρήσεων στον κρατικό αερολιμένα Ηρακλείου (ΚΑΗΚ), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 202.390,32 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/328/2021

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της ηλεκτρονικής διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της εταιρείας, με την επωνυμία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «… S.A.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών στον Κρατικό Αερολιμένα … «…» για τα έτη 2019, 2020 και 2021, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 10.226.960 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).(....)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, από τον έλεγχο των υποβληθέντων σε  αυτό στοιχείων και των πραγματικών περιστατικών που προεκτέθηκαν, δεν συνέτρεξαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού, ενώ ως προς τα κριθέντα με τις ανωτέρω αναφερθείσες αποφάσεις της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, το παρόν Κλιμάκιο δεσμεύεται δεδομένου ότι αυτές παράγουν προσωρινό δεδικασμένο, όπως έχει ήδη αναφερθεί.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της εταιρείας «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «… S.A.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών στον Κρατικό Αερολιμένα … «…», υπό τον όρο που τίθεται στη σκέψη 5 της παρούσας. 

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1310/2021.


ΕΑΔΗΣΥ/144/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αρ. πρωτ. … απόφασης του Υπουργού … με θέμα «Έγκριση πρακτικών αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικής προσφοράςδικαιολογητικών συμμετοχής και οικονομικής προσφοράς του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την Ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα .., για το χρονικό διάστημα από 01/01/2023 έως 31/12/2025 με πραγματική ημερομηνία έναρξης από την εγκατάσταση του αναδόχου», με την οποία εγκρίθηκαν τα συμπροσβαλλόμενα Πρακτικά 1/29.09.2022 και 2/29.09.2022 της Επιτροπής και απορρίφθηκε ως απαράδεκτη η προσφορά της και της υπ’ αρ. πρωτ. αρ. πρωτ. …/22.11.2022 απόφασης του Υπουργού …για τον ίδιο διαγωνισμό (εφεξής η «προσβαλλομένη») με την οποία εγκρίθηκε το συμπροσβαλλόμενο Πρακτικό 3/15.11.2022 της Επιτροπής και κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός της …/2022 Διακήρυξης ως προς τον Κρατικό Αερολιμένα … στην παρεμβαίνουσα.


ΑΕΠΠ/1130/2018

Η προσφεύγουσα ζητεί με την προδικαστική προσφυγή της να ακυρωθεί η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η οποία έκανε δεκτή την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας σε διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών ασφάλειας αερομεταφορών στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» για τα έτη 2019, 2020 και 2021. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες ασφάλειας αερομεταφορών με συνολικό προϋπολογισμό 10.226.960,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή στηρίζεται στο ότι η παρεμβαίνουσα δεν υπέβαλε το απαιτούμενο ασφαλιστήριο συμβόλαιο εργοδοτικής αστικής ευθύνης στην ηλεκτρονική της προσφορά, κάτι που σύμφωνα με τους όρους της Διακήρυξης οδηγεί σε υποχρεωτική απόρριψή της.


ΑΕΠΠ/129/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αίτεται: (1) την αποδοχή της προσφυγής της, (2) την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών με αριθμό πρωτοκόλλου Δ11/Ε/569/271/11.01.2018, η οποία έκανε δεκτό το Πρακτικό Αξιολόγησης Τεχνικών Προσφορών, και (3) τον αποκλεισμό της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υλικών και εργασιών για την τροποποίηση λειτουργίας μεταφορικών ταινιών αποσκευών αναχωρήσεων στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου (ΚΑΗΚ), με προϋπολογισμένο ποσό 202.390,32 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή επικαλείται σφάλματα στην αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας, ιδίως σχετικά με το φύλλο συμμόρφωσης και την τεκμηρίωση των προτεινόμενων τεχνικών λύσεων.


ΝΣΚ/211/2014

Τρόπος διεκδίκησης από τον προμηθευτή των θετικών ζημιών που υπέστη ο αγοραστής (Γ.Ε.Α.) από την εκπρόθεσμη παράδοση Α/Φ, στα πλαίσια υλοποίησης σύμβασης προμήθειας (εφαρμογή ή μη του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989).
Το αρμόδιο Γενικό Επιτελείο του Κλάδου, επ’ ωφελεία του οποίου εκτελείται η προμήθεια και το οποίο ήδη έχει γνωστοποιήσει στον προμηθευτή τη σχετική απόφαση του Υ.ΕΘ.Α. για διεκδίκηση των θετικών ζημιών που υπέστη από την εκπρόθεσμη παράδοση των συμβατικών ειδών, θα υπολογίσει επακριβώς το ύψος των θετικών ζημιών και χωρίς την τήρηση άλλης διαδικασίας θα προχωρήσει, κατ’ άρθρο 47 του π.δ. 284/1989, στην είσπραξή τους από όσα οφείλονται σ’ αυτόν, παρακρατώντας απαιτήσεις του από οποιαδήποτε αιτία, ενώ σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. (ομοφ.)