×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.1/69/2002

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2685/1999

Δαπάνες απόσπασης.Με αυτά τα πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με τα εκτεθέντα στη μείζονα σκέψη η ελεγχόμενη δαπάνη απόσπασης δεν είναι νόμιμη γιατί η προλαβούσα απόσπαση του αναφερθέντος υπαλλήλου, που υπήρξε δεύτερη κατά σειράν, έγινε εντός έξι (6) μηνών από την αντίστοιχη προγενέστερη στον ίδιο τόπο, παρεκτός του ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι οι ανάγκες για τις οποίες αποσπάσθηκε ο υπάλληλος αυτός ήταν έκτακτες και ασυνήθιστες αλλ' αντίθετα πάγιες και σταθερές, προερχόμενες από την ύπαρξη μιας (1) κενής οργανικής θέσεως. Ως εκ τούτου δεν παρέχεται στον υπάλληλο αυτό δικαίωμα απολήψεως εξόδων απόσπασης. Επομένως το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/144/2003

Η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι ση σχετική απόφαση του Διοικητή του Ι.Κ.Α. με την οποία αποσπάσθηκε η ως άνω υπάλληλος, δεν αναφέρονται οι εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες που απαιτούνται από το νόμο για την πραγματοποίηση της απόσπασης αυτής.


ΝΣΚ/200/2014

Χρονικό σημείο στο οποίο πρέπει να ανατρέχει ο διορισμός υποψηφίου, προς πλήρωση κενής οργανικής θέσεως του κλάδου ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης, μετά από δικαίωσή του με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διορισμός υποψηφίου, προς πλήρωση κενής οργανικής θέσεως του κλάδου ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης, ο οποίος αρχικώς δεν είχε συμπεριληφθεί στον πίνακα κατατάξεως του διαγωνισμού, πλην όμως, μεταγενεστέρως, δικαιώθηκε με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου και, κατόπιν βαθμολογήσεώς του, εγγράφηκε στον Γενικό πίνακα κατάταξης ανδρών σε τέτοια σειρά, ώστε να έχει δικαίωμα εγγραφής και στον πίνακα διοριστέων, πρέπει να γίνει αναδρομικά. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/5/2008

Συμμόρφωση σε ακυρωτική δικαστική απόφαση – Δεδικασμένο – Κάλυψη θέσεων υπαλλήλων στους Ακολούθους Άμυνας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση λαμβάνουσα υπόψη το εξ’ ακυρωτικής αποφάσεως απορρέον δεδικασμένο και εφόσον, με βάση τα νόμιμα κριτήρια, τους όρους και τις προϋποθέσεις επιλογής καλύψεως κενής θέσεως υπαλλήλου στο Γραφείο Ακολούθου Άμυνας Βουκουρεστίου, κρίνει αιτιολογημένα ότι τα κριτήρια αυτά δεν συντρέχουν στο πρόσωπο της υπαλλήλου που πέτυχε την ακύρωση πράξεως τοποθετήσεως άλλου υπαλλήλου στο εν λόγω Γραφείο, δύναται να επαναπροκηρύξει την κενή θέση αιτιολογημένα.


ΝΣΚ/167/2006

Μετάταξη μονίμου υπαλλήλου Ο.Τ.Α. κλάδου ΠΕ 23 με βαθμό Γ΄, προσληφθέντος πριν από την έναρξη ισχύος του ΠΔ 23/2002, σε άλλον Ο.Τ.Α. με ταυτόχρονη μεταφορά θέσεως. Περιπτώσεις εφαρμογής του άρθρου 132 παρ.9 εδ.β’ του Ν 1188/1981.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η μετάταξη μονίμου υπαλλήλου Ο.Τ.Α. κλάδου ΠΕ 23 με βαθμό Γ΄, προσληφθέντος πριν από την έναρξη ισχύος του ΠΔ 23/2002, σε άλλον Ο.Τ.Α. με ταυτόχρονη μεταφορά θέσεως. Η διάταξη του άρθρου 132 παρ.9 εδ.β’ του Ν 1188/1981 ευρίσκει έδαφος εφαρμογής εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του εδ.α’ της ίδιας παραγράφου, πλην της υπάρξεως κενής οργανικής θέσεως στον Ο.Τ.Α. υποδοχής.


ΕΣ/ΤΜ.4/49/1999

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με βάση τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη είναι μη νόμιμη η ανάθεση εκτέλεσης των εργασιών καθαριότητας των χώρων του Κρατικού Παιδικού Σταθμού στην ως άνω εργολάβο και φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον δεν υφίσταται κενή οργανική θέση του κλάδου καθαριότητας, αφού αυτή κατέχει η …. Η προσωρινή (μέχρι της πληρώσεως της κενής οργανικής θέσεως) δε ανάθεση καθηκόντων μαγείρισσας στην τελευταία, η οποία ανήκει σε διαφορετικό κλάδο, δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου και είναι ως εκ τούτου μη νόμιμη. Κατόπιν αυτών η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν/Τμ.1/155/2000

Δαπάνες απόσπασης.Με τα δεδομένα όμως αυτά και  όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, πρέπει να γίνει δεκτό,  κατά την κρίση του Τμήματος τούτου, ότι, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι, η ως άνω γενόμενη απόσπαση της προαναφερόμενης υπαλλήλου, δεν είναι νόμιμη, εφόσον οι υπουργικές αποφάσεις απόσπασης αυτής (αρχικής και παράτασης), κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 2683/1999 (ΦΕΚ Α' 19), δεν διαλαμβάνουν περιστατικά βάσει των οποίων να δύναται να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν  «συγκεκριμένες υπηρεσιακές ανάγκες» που δικαιολογούν την απόσπαση αυτής,   μη νομίμως η ανωτέρω υπάλληλος προβάλλει τέτοια αξίωση, καθόσον, πέραν του εξωπραγματικού ενοικίου (372.000 το μήνα για δωμάτιο 15 τμ), ελλείπει η υπό του νόμου αξιούμενη προς τούτο προϋπόθεση της υποβολής δηλαδή τιμολογίου ή δελτίου παροχής υπηρεσιών για την καταβολή των ως άνω δαπανών. Παρέπεται λοιπόν ότι και η δαπάνη  που δίνεται εντολή να πληρωθεί με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα προς ικανοποίηση της προβαλλόμενης από αυτήν αξιώσεως, δεν είναι νόμιμη, και γι' αυτό το ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί κατά παραδοχή των απόψεων του αρνηθέντος την θεώρηση Επιτρόπου.

ΝΣΚ/210/2007

Ενέργειες Διοικήσεως κατόπιν ακυρώσεως της τοποθετήσεως (Βοηθού) Ακολούθου Άμυνας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να συμμορφωθεί προς την δικαστική απόφαση, με την οποία ακυρώθηκε η τοποθέτηση του Βοηθού ΑΚΑΜ Στρατολόγου, β) η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να ανακαλέσει τον ανωτέρω εντός ευλόγου χρόνου, γ) περαιτέρω η Διοίκηση δεν έχει κατ’ αρχήν την υποχρέωση να τοποθετήσει άλλον αξιωματικό προς πλήρωση της κενής θέσεως και δ) εφόσον καθίσταται αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος η πλήρωση αυτής, η επιλογή του αξιωματικού θα γίνει σύμφωνα με τα ορισθησόμενα στο Π.Δ/γμα που πρέπει να εκδοθεί σχετικώς.


ΕλΣυν/Τμ.1/167/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Μη νόμιμη η πληρωμή που αφορούσε στην καταβολή ποσών 32,78 και 65,17 ευρώ, αντίστοιχα, στο Διοικητή του…, ως δαπανών εκτός έδρας μετακινήσεών του για υπηρεσιακούς λόγους στη Θεσσαλονίκη στις 25.2.2015 και στις 12 και 23.3.2015, αντίστοιχα,  σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2685/19999(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω ερμηνευτικώς δεκτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι μη νόμιμη η καταβολή των εντελλομένων δαπανών μετακίνησης του Διοικητή του ανωτέρω Νοσοκομείου, καθώς αυτές αφορούν συνήθεις εκτός έδρας εντός όμως της χωρικής αρμοδιότητας της ΥΠΕ, στην οποία το ανωτέρω Νοσοκομείο υπάγεται (4η ΥΠΕ Μακεδονίας και Θράκης), μετακινήσεις του με σκοπό τη συνεργασία με την ΥΠΕ αυτή, κι επομένως καλύπτονται, όπως βασίμως ο αναπληρωτής Επίτροπος με το λόγο διαφωνίας του προβάλλει, από την αποζημίωση εξόδων παράστασης και το επίδομα πάγιων οδοιπορικών εξόδων που ο ανωτέρω Διοικητής λαμβάνει, σύμφωνα με την ΚΥΑ 2/50328/0022/2005. Απορρίπτει δε τον ισχυρισμό του Νοσοκομείου ότι οι επίμαχες δαπάνες αφορούν έκτακτες μετακινήσεις του ανωτέρω Διοικητή του, που δεν καλύπτονται από την ανωτέρω αποζημίωση και το ανωτέρω επίδομα, τα οποία του καταβάλλονται μόνο για την κάλυψη των καθημερινών μετακινήσεών του από τον τόπο κατοικίας του (Σέρρες) στην έδρα του Νοσοκομείου (…). Και τούτο, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι ανωτέρω μετακινήσεις του δεν είναι έκτακτες αλλά συνήθεις εκτός έδρας εντός όμως της χωρικής αρμοδιότητας της ΥΠΕ, στην οποία το ανωτέρω Νοσοκομείο υπάγεται, μετακινήσεις του, κι επομένως καλύπτονται από την ανωτέρω αποζημίωση και το ανωτέρω επίδομα. Άλλωστε, αφετηρία των μετακινήσεων του ανωτέρω Διοικητή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ο τόπος κατοικίας του αλλά μόνο ο τόπος της έδρας του ανωτέρω Νοσοκομείου του (…), σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 1 του ν. 2685/1999. Συνεπώς, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και τα ελεγχόμενα εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν


ΝΣΚ/335/2003

Έξοδα παράστασης Αντιδήμαρχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Αντιδήμαρχος (όπως και οι λοιποί κοινοτικοί ή δημοτικοί άρχοντες) έχουν δικαίωμα απολήψεως των εξόδων παραστάσεως, μολονότι το αξίωμά τους είναι κατά νόμο τιμητικό και άμισθο, εάν όχι από υπαιτιότητά τους δεν άσκησαν τα καθήκοντά τους. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/107/2014

ΕΞΟΔΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Α. Νόμιμη η καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπάλληλο του Υπουργείου Εξωτερικών, μετά τη λήξη της απόσπασής του στη ΜΕΑ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθόσον αφενός η χρονική διάρκεια της απόσπασής του στην ανωτέρω Εξωτερική Υπηρεσία υπερέβαινε την τριετία, ήτοι το ελάχιστο προβλεπόμενο όριο παραμονής για υπαλλήλους του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων, που μετατίθενται ή τοποθετούνται σε αρχή εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου και αφετέρου δεν προκύπτει ότι έλαβε αντίστοιχη παροχή από το φορέα, στον οποίο αποσπάσθηκε. Νομίμως στο ποσό που του καταβάλλεται ως έξοδα πρώτης εγκατάστασης, περιλαμβάνονται οι μηνιαίες αποδοχές εσωτερικού και το μηνιαίο επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή, με την προσαύξηση για τη στέγαση (άρθρο 157 του ν. 3566/2007, ΦΕΚ Α΄ 117/2007 και άρθρο 41 παρ. 18α του ν. 3712/2008, ΦΕΚ Α΄ 225/2008). Β. Νόμιμη η καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπάλληλο του Υπουργείου Εξωτερικών, λόγω μετακίνησής της στην ημεδαπή, μετά τη λήξη της ειδικής αποστολής σε Εξωτερική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. Μη νομίμως όμως, στο ποσό που της καταβάλλεται, έχουν περιληφθεί οι μηνιαίες αποδοχές εσωτερικού και οι προσαυξήσεις για τα οικογενειακά βάρη και τη στέγαση, δεδομένου ότι κατά τις γενικές διατάξεις του ν. 2685/1999, τα καταβαλλόμενα έξοδα πρώτης εγκατάστασης αντιστοιχούν σε ένα μηνιαίο επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής.