ΕλΣυν/Τμ.7/279/2011
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
«Επισκευή-συντήρηση κτιρίου Λαογραφικού Μουσείου».(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, η κατασκευή του έργου «επισκευή-συντήρηση κτιρίου Λαογραφικού Μουσείου .......», παρόλο που αφορά σε ακίνητο τυπικά ιδιοκτησίας ιδιώτη κατά το χρόνο ανάθεσης και περαίωσης του έργου αυτού, εξυπηρετεί την αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου ......., καθόσον επάγεται ωφέλεια για το Δήμο, στον οποίο από ετών έχει νομίμως παραχωρηθεί η χρήση και ήδη έχει περιέλθει η ψιλή κυριότητα του ακινήτου αυτού. Ο Δήμος, άλλωστε, εκμεταλλεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα το ως άνω κτίριο χρησιμοποιώντας το για τη στέγαση του Λαογραφικού Μουσείου ........ Επιπλέον, η παράλειψη έκδοσης οικοδομικής άδειας για τις εκτελεσθείσες στο ανωτέρω κτίριο εργασίες δόμησης δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, διότι δύναται μεν να επισύρει την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων εκ μέρους των αρμοδίων πολεοδομικών αρχών, πλην όμως δεν αναιρεί ούτε επηρεάζει την αναληφθείσα υποχρέωση του Δήμου ......., ο οποίος οφείλει να καταβάλει τη συμφωνηθείσα αμοιβή στο δικαιούχο εργολάβο, που έχει αντίστοιχη νόμιμη αξίωση, εφόσον αυτός έχει εκτελέσει το συμφωνηθέν έργο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ.3/2023
Οργανισμός του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας – Θράκης.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ:
Π.Δ.47/2025-ΦΕΚ:85/Α/27.05.2025:Τροποποίηση του π.δ. 3/2023 «Οργανισμός του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης» (Α’ 4).
ΝΣΚ/8/2004
Υποχρέωση συντήρησης από το Υπουργείο Πολιτισμού / Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη του πεζοδρομίου, που βρίσκεται έμπροσθεν του ακινήτου του Μουσείου τούτου, που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον ισχύοντα Κτιριοδομικό Κανονισμό, που ως νεότερη και ειδικότερη νομική ρύθμιση επικρατεί όλων των προγενεστέρων συναφών διατάξεων, γεννάται ευθεία και άμεση υποχρέωση του ιδιοκτήτη κάθε ακινήτου, για την επισκευή και συντήρηση του πεζοδρομίου έμπροσθεν της ιδιοκτησίας του. Σε περίπτωση που η ιδιοκτησία του παροδίου ακινήτου ανήκει στο Δημόσιο, τότε την υποχρέωση επισκευής, συντήρησης κλπ του έμπροσθεν αυτής πεζοδρομίου, έχει η Υπηρεσία του Δημοσίου που στεγάζεται σ’ αυτή. Η εκ των αυτών διατάξεων του άνω Κτιριοδομικού Κανονισμού υποχρέωση των Ο.Τ.Α. για επισκευή, συντήρηση κλπ των πεζοδρομίων έχει αναπληρωματικό (επικουρικό) χαρακτήρα εν σχέσει με την άνω υποχρέωση των ιδιοκτητών των παροδίων ακινήτων ή, επί εκτελέσεως έργων, την αντίστοιχη υποχρέωση των φορέων εκτέλεσης των έργων τούτων.
ΑΕΠΠ/886/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής της, επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης αριθ. 112/19.06.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό αξιολόγησης για τον διαγωνισμό «ΑΝΑΘΕΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΤΙΡΙΩΝ ΔΗΜΟΥ». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει 11 ομάδες εργασιών: (Α) Επισκευή και συντήρηση τοπικών κλιματιστικών μονάδων, (Β) Επισκευή και συντήρηση συστήματος κλιματισμού με δίκτυο αεραγωγών, (Γ) Επισκευή και συντήρηση τοπικών μονάδων fan-coil, (Δ) Επισκευή και συντήρηση τηλεφωνικών κέντρων και συστημάτων επικοινωνίας, (Ε) Επισκευή και συντήρηση εγκαταστάσεων κεντρικής θέρμανσης, (ΣΤ) Επισκευή αντλιών εγκαταστάσεων ύδρευσης-αποχέτευσης, (Ζ) Επισκευή και συντήρηση ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, (Η) Επισκευή μηχανισμών ελέγχου συρόμενων θυρών, (Θ) Επισκευή και συντήρηση συστημάτων αυτόματων και ημιαυτόματων βυθιζόμενων μπαρών, (Ι) Επισκευή και συντήρηση του υποσταθμού μέσης τάσης κλειστού Αθλητικού Κέντρου και (ΙΑ) Επισκευή και συντήρηση συστήματος εξαερισμού με δίκτυο αεραγωγών.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)135/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Νόμιμη η αμοιβή από Δήμο σε ιδιώτη για την επισκευή – συντήρηση νερόμυλου, καθόσον ανεξαρτήτως ότι, ο εν λόγω νερόμυλος δεν αποτελεί νεότερο μνημείο και συνεπώς, δεν προστατεύεται από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3028/2002, η τυχόν έλλειψη της σχετικής εγκριτικής απόφασης εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Εργων, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, διότι δεν αποτελεί δικαιολογητικό για την πιστοποίηση εκτελεσθεισών εργασιών και δεν προκαλεί δημοσιονομικές συνέπειες, με αποτέλεσμα να μην αναιρείται ή να επηρεάζεται η αναληφθείσα υποχρέωση του Δήμου, ο οποίος οφείλει να καταβάλει τη συμφωνηθείσα αμοιβή στον εργολάβο, που έχει αντίστοιχη νόμιμη αξίωση, εφόσον έχει εκτελέσει τη συμφωνηθείσα εργασία.
ΑΕΠΠ/586/2019
Η προσφεύγουσα αιτούσε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 30852ΕΞ2019/29.03.2019, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές των οικονομικών φορέων «.............» και «.............». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε τη συντήρηση του κτιρίου επί της οδού Θηβών 196-198 (κτίριο Κεράνης), με συνολική προϋπολογισμένη δαπάνη 640.000,00€ πλέον ΦΠΑ. Οι λόγοι προσφυγής αφορούσαν παραβάσεις ουσιωδών όρων της Διακήρυξης, όπως η μη συμπλήρωση υποχρεωτικών πεδίων του ΕΕΕΣ, η έλλειψη τεκμηρίωσης τεχνικής ικανότητας και η μη τήρηση προϋποθέσεων συμμετοχής.
ΕΑΔΗΣΥ/75/2022
Το αντικείμενο της σύμβασης διακρίνεται σε δύο ομάδες : Ομάδα A - Συντήρηση και επισκευή Λεωφορείων - Φορτηγών -Ημιφορτηγών-Επιβατικών κ.λ.π. Ομάδα Β - Συντήρηση και επισκευή Μηχανημάτων Έργου, Σαρώθρων και Αγροτικών Μηχανημάτων του Δήμου
ΝΣΚ/33/2003
Άδεια μεταστεγάσεως Ωδείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν μπορεί να χορηγήσει άδεια μεταστεγάσεως συγκεκριμένου Ωδείου, δεδομένου ότι το κτίριο στο οποίο πρόκειται να μεταστεγασθεί τούτο βρίσκεται σε περιοχή, που έχει χαρακτηρισθεί από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ως αμιγούς κατοικίας. Ως εκ τούτου, παρέλκει ο έλεγχος από το ΥΠΠΟ της κατά νόμο καταλληλότητας του εν λόγω κτιρίου για την στέγαση Ωδείου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/555/2009
Διάνοιξη ανοίγματος, προκειμένου να επεκταθούν οι δραστηριότητες ειδικού κτιρίου (ιδιωτικής κλινικής) σε όμορο ενοικιαζόμενο κτίριο (άλλου ιδιοκτήτη) εφαπτόμενο στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 10 παρ.1, 3 και 9 του Κτιριοδομικού Κανονισμού απαγορεύει την διάνοιξη ανοιγμάτων στους μεσότοιχους και τους εξωτερικούς τοίχους κτιρίου που ανεγείρεται σε επαφή με το κοινό όριο άλλων ιδιοκτησιών. Επιτρέπεται η διάνοιξη ανοίγματος, προκειμένου να επεκταθούν οι δραστηριότητες ειδικού κτιρίου (ιδιωτικής κλινικής) σε όμορο ενοικιαζόμενο κτίριο (άλλου ιδιοκτήτη) εφαπτόμενο στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του, εφόσον συναινέσουν στην διάνοιξη προσηκόντως αμφότεροι οι ιδιοκτήτες και κάτοχοι των ομόρων εφαπτόμενων ακινήτων και υπό τον όρο ότι δεν τίθεται θέμα στατικής ασφάλειας ή πυροπροστασίας ή υγιεινής ή γενικότερα θέμα ασφάλειας του κτιρίου από αυτή (διάνοιξη).
ΕλΣυν/τμ.7/2/2007
Συντήρηση και Επισκευή κτιρίου Παιδικού Σταθμού.(...)Κατόπιν αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι συντρέχει λόγος ανάκλησης της 264/2006 Πράξης του, διότι από το ανωτέρω 2550/19.1.2006 και με την ένδειξη «ΕΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ» κρίσιμο έγγραφο της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος του Δήμου ......., το οποίο συντάχθηκε κατόπιν διενέργειας αυτοψίας και εντοπισμού από τους μηχανικούς του Δήμου στοιχείων επικινδυνότητας του κτιρίου, και το οποίο προσκομίζεται για πρώτη φορά ενώπιον του Τμήματος με την κρινόμενη αίτηση ανάκλησης, προκύπτει ότι η απευθείας ανάθεση του προαναφερθέντος έργου έλαβε χώρα για την άμεση κάλυψη επείγουσας και μη οφειλόμενης σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας ανάγκης, ήτοι για την έγκαιρη συμμόρφωση προς την άμεση, όπως κατέδειξε η διεξαχθείσα αυτοψία, ανάγκη επισκευής του κτιρίου εντός της υποδειχθείσας δεκαήμερης προθεσμίας, η οποία δεν θα ήταν δυνατό να καλυφθεί εγκαίρως μέσω της διενέργειας τακτικού διαγωνισμού
ΝΣΚ/169/2000
Διατηρητέα. Αρμοδιότητα και περιεχόμενο επέμβασης ΥΠ.ΠΟ. σε κατεδάφιση διατηρητέου τμήματος κτιρίου στην Πάτρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΥΠ.ΠΟ. δεν έχει δυνατότητα και αρμοδιότητα, ελλείψει σχετικής νομοθετικής ρυθμίσεως, να επέμβει για να κατασκευασθεί, ανασκευασθεί η διατηρητέα όψη κατεδαφισθέντος, δυνάμει πρωτοκόλλου επικινδύνου ετοιμορροπίας, κτιρίου. Οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 52 κ.ν.5351/1932, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 32 παρ.5 ν.1337/1983, ανεξαρτήτως του εάν έχουν καταστεί ακόμη ενεργείς, λόγω μη εκδόσεως του προβλεπόμενου από αυτές πρ.δ/τος, αναφέρονται και ρυθμίζουν μόνον την περίπτωση επεμβάσεως για επισκευές σε διατηρητέο κτίριο.