Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.7/67/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2224/1994

Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...) Με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι το αντικείμενο της σύμβασης που συνάφθηκε μεταξύ του Δήμου .... και της «....» βρίσκει νόμιμο έρεισμα στις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 75 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και 54 του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων, καθόσον αυτές επιτρέπουν τη διάθεση πιστώσεων από το Δήμο, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Λ.Α.Ε.Κ. 0,45%(το ποσό των οποίων θα επιστραφεί στο Δήμο μεταγενέστερα από τον Ο.Α.Ε.Δ.), για την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος πυροπροστασίας, το οποίο κατ' αρχήν θα εκπληρώσει την υποχρέωση του Δήμου για διαρκή γενική επιμόρφωση του προσωπικού του, αλλά και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, αφενός θα καταστήσει ικανούς τους καταρτισθέντες υπαλλήλους να συνδράμουν το έργο πυρόσβεσης της οικείας πυροσβεστικής υπηρεσίας, αφετέρου θα διευκολύνει τον καλύτερο συντονισμό της πολιτικής προστασίας στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου ...., στο πλαίσιο των νομοθετικά καθορισμένων αρμοδιοτήτων των δημοτικών αρχών. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Τμ.7/104/2012

Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι  η ελεγχόμενη σύμβαση που καταρτίστηκε  μεταξύ του Δήμου .... και του ως άνω Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης, βρίσκει νόμιμο έρεισμα στις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 75 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και του άρθρου 54 του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων, με τις οποίες επιτρέπεται η  διάθεση πιστώσεων από το Δήμο στο πλαίσιο λειτουργίας του Λ.Α.Ε.Κ. 0,45% (το ποσό των οποίων θα επιστραφεί στο Δήμο μεταγενέστερα από τον Ο.Α.Ε.Δ.) για την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος χρήσης Η/Υ, στα πλαίσια εκπλήρωσης από το Δήμο της υποχρέωσής του  για διαρκή γενική επιμόρφωση του προσωπικού του.


ΕλΣυν/Κλ.7/193/2013

Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη που αφορά στο κόστος υλοποίησης προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης από εκπαιδευτικό φορέα, στον οποίο ανέθεσε τη σχετική υπηρεσία ο Δήμος ... με την 1814/2012 απόφαση του Δημάρχου του, βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις των άρθρων 14 του ν.2224/1994 και 1 του ν.2434/1996, όπου προβλέπεται η διάθεση του ποσού που αντιστοιχεί στο ποσοστό (0,45%) της εργοδοτικής εισφοράς για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης, καθώς και προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για θέματα συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας. Επομένως, απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋπόθεσης είναι ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, που αφορά στην μη προσκόμιση απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση συμμετοχής του Δήμου στο πρόγραμμα ΛΑΕΚ 0,45% για το έτος 2012, καθόσον στην προκειμένη υπόθεση δεν τυγχάνει εφαρμογής το άρθρο 96 του ν.3852/2010, που αφορά στη συμμετοχή των δήμων σε προγράμματα που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική πρόνοια και συνοχή, την περιβαλλοντική προστασία και την εν γένει βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας και ως εκ τούτου για τη συμμετοχή του Δήμου στο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Εργαζομένων (ΛΑΕΚ 0,45%) έτους 2012 δεν απαιτείται εγκριτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου


ΕΣ/Τμ.1/164/2011

Εξοδα κίνησης.Κατά το οργανωτικό σχήμα κατανομής των αρμοδιοτήτων του ανωτέρω Κώδικα, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει τη γενική αρμοδιότητα να αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το δήμο και αποφασίζει δια των μελών του, ήτοι των δημοτικών συμβούλων, και μόνο, κατ' εξαίρεση, όταν συζητείται «θέμα που αφορά σε Τοπικό Διαμέρισμα», στην οικεία συνεδρίαση συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου και ο πρόεδρος του αντίστοιχου Τοπικού Συμβουλίου. Ενόψει τούτου, ως θέμα που αφορά στο Τοπικό Διαμέρισμα και δικαιολογεί τη συμμετοχή του οικείου προέδρου Τοπικού Συμβουλίου στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου αυτό θα συζητηθεί, νοείται εκείνο, που με βάση το αντικείμενο και τη σπουδαιότητά του, η διαχείρισή τους έχει επίπτωση, κατ' αρχήν, άμεσα στα χωρικά πλαίσια του Τοπικού Διαμερίσματος ενώ δεν μπορούν να θεωρηθεί ως τέτοιο θέμα εκείνο που η σημασία του εκτείνεται σε ολόκληρο το δήμο και αναφέρεται στην προαγωγή του γενικότερου δημοτικού συμφέροντος. Κάθε άλλη ερμηνευτική εκδοχή θα διαρρήγνυε το ως άνω οργανωτικό σχήμα κατανομής των αρμοδιοτήτων των δημοτικών οργάνων, καθόσον θα οδηγούσε στη μόνιμη, κι όχι κατ' εξαίρεση, συμμετοχή των προέδρων των Τοπικών Συμβουλίων στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, αφού κάθε υπόθεση που αφορά το δήμο αφορά, επιπροσθέτως, και τα Τοπικά του Διαμερίσματα. 


ΕλΣυν.Τμ.7/294/2010

Προμήθεια βιβλίων σε Δήμο:.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη για την προμήθεια του βιβλίου «… πολιτισμός και λαογραφία των … 1821 – 1980», το οποίο περιλαμβάνει πλούσιο ιστορικό και λαογραφικό υλικό για το σύγχρονο παρελθόν της πόλης των … και αποσκοπεί στην ανάδειξη της ιστορίας της, είναι λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009, καθόσον διευκολύνει την εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου στον τομέα του πολιτισμού, προάγει δε τα πνευματικά ενδιαφέροντα των δημοτών του με την καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και συνείδησης αυτών. Περαιτέρω δε, η εν λόγω δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει του πληθυσμού του Δήμου (28.195 κατοίκους, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του Δήμου) και της χαμηλής τιμής κάθε τεμαχίου (6,50 ευρώ με Φ.Π.Α.).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7/35/2017

Εκτέλεση εργασιών Δήμου:..ζητείται η ανάκληση της 169/2017 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών...ο ισχυρισμός ότι οι επίμαχες υπηρεσίες είναι εξειδικευμένες, δοθέντος ότι η έκθεση που εκπονήθηκε από τον ανάδοχο χρησιμοποιήθηκε από το Δήμο … στο στάδιο αξιολόγησης για την ένταξη της Πράξης «Αναβάθμιση και Εκσυγχρονισμός του … - Παρεμβάσεις σε δημοτικό κτίριο αρχιτεκτονικού/πολιτιστικού ενδιαφέροντος» σε επιχειρησιακό πρόγραμμα είναι απορριπτέος, καθώς το γεγονός ότι μια μελέτη - υπηρεσία χρησιμοποιείται στο στάδιο της αξιολόγησης ενός έργου για την ένταξή του σε επιχειρησιακό πρόγραμμα δεν συνηγορεί απαραίτητα ως προς τον εξειδικευμένο χαρακτήρα της υπηρεσίας, διότι αυτός εξαρτάται πρωτίστως από το ίδιο το αντικείμενο αυτής. Στην προκειμένη δε περίπτωση το παραδοτέο της πρώτης φάσης της σύμβασης που αφορούσε το επίμαχο χρηματικό ένταλμα συνίστατο στην καταγραφή στοιχείων του Δήμου …, του ρόλου και των ιστορικών στοιχείων του κτηρίου του .., της υφιστάμενης κατάστασης και των δράσεων αξιοποίησης που έχουν υλοποιηθεί, αφορούσε δηλαδή καταγραφή στοιχείων, τα οποία μάλιστα μπορούσαν να ανευρεθούν από το αρχείο του Δήμου. Επομένως, για την καταγραφή των στοιχείων αυτών δεν απαιτούνταν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, ενώ οι 26 υπάλληλοι ΔΕ Διοικητικού που υπηρετούν στο Δήμο μπορούσαν να συνδράμουν το αρμόδιο Γραφείο Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου για την εκτέλεση των επίμαχων εργασιών, καθώς, αντίθετα με όσα υποστηρίζονται με την κρινόμενη αίτηση, ο αριθμός των 26 υπαλλήλων ΔΕ Διοικητικού είναι επαρκής αριθμός ως προς αυτήν την κατηγορία και κλάδο για τη στελέχωση των επιμέρους υπηρεσιών του Δήμου. Κατόπιν αυτών, η επίμαχη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.


Ελσυν/Τμ 7/101/2009

Πρόσληψη εργατοτεχνικού προσωπικού ως έκτακτου, για την εκτέλεση με αυτεπιστασία δημοτικών τεχνικών «έργων» καθαρισμού και συντήρησης των τεχνητών αυλάκων συλλογής ύδατος και ενός πλακοσκεπούς οχετού όμβριων υδάτων. Μη νόμιμη, καθόσον δεν ευρίσκει έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 209 του ν. 3584/2007, (ΦΕΚ Α΄ 143), αλλά ούτε και σε άλλη διάταξη της κείμενης νομοθεσίας. Η ανωτέρω διάταξη η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνο στην πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, λεπτομερώς και πλήρως καθορισμένων, που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση δημοτικών τεχνικών έργων, δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την πρόσληψη από τους δήμους προσωπικού για τη συντήρηση έργων.


ΝΣΚ/171/2017

Διοικητική υπαγωγή της νήσου Άγιος Γεώργιος στα όρια συγκεκριμένου Δήμου. Επιρροή την οποία ασκεί επί της εν λόγω διοικητικής υπαγωγής η καταχώρηση από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, μέσω των διενεργούμενών απογραφών, και από ΚΥΑ, με την οποία ρυθμίζονται ζητήματα δικαιούχων καταναλωτών Δήμων, στους οποίους λειτουργούν σταθμοί Α.Π.Ε., γεωγραφικής περιοχής σε άλλη διοικητική ενότητα από εκείνη στην οποία υπάγεται διοικητικά.Η νήσος Άγιος Γεώργιος υπάγεται διοικητικά στο Δήμο Ύδρας. Η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν δύναται να επιφέρει μεταβολή στα όρια των Ο.Τ.Α., μέσω των διενεργούμενων απογραφών. Η υπ’ αριθμ. 11247/28.12.2012 απόφαση του Προέδρου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, με την οποία η νήσος Άγιος Γεώργιος καταχωρήθηκε στο Δήμο Λαυρεωτικής υπόκειται σε τροποποίηση, προκειμένου η ανωτέρω νήσος να καταχωρηθεί στο Δήμο της Ύδρας, στον οποίο υπάγεται διοικητικά. Η υπ’ αριθμ. ΑΠΕΗΛ/Α/Φ1/οικ.23840/2014 ΚΥΑ θα πρέπει να τροποποιηθεί, κατά τρόπον ώστε σ’ αυτή να οριστεί ότι ως διοικητικά όρια Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων Δήμων λαμβάνονται τα εκάστοτε προσδιοριζόμενα, με βάση τις κείμενες διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν τη διοικητική διαίρεση της χώρας. Το ζήτημα του εάν η Διοίκηση θα ανακαλέσει ή όχι τις πράξεις της, οι οποίες την εμφανίζουν ως υπαγόμενη στο Δήμο Λαυρεωτικής, θα κριθεί, κατά περίπτωση, με βάση τους κανόνες και τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των διοικητικών πράξεων.


ΕΣ/Τμ(ΚΠΕ)288/2014

Υπηρεσίες – εργασίες καθαρισμού: Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε ιδιώτες για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού πρανών, ερεισμάτων δημοτικών οδών και παραλιών του Δήμου, καθόσον δεν προηγήθηκε της ανάθεσης των σχετικών εργασιών καθαρισμού αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ν. 3979/2011(ΦΕΚ Α΄ 138/2011), με την οποία να τεκμηριώνεται η αδυναμία εκτέλεσης των ως άνω υπηρεσιών με ίδια μέσα του Δήμου και να καθορίζονται οι όροι παροχής των υπηρεσιών αυτών.


ΕλΣυν.Τμ.7/54/2011

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΒΙΒΛΙΩΝ(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη για την προμήθεια του βιβλίου «1979-2009: Τα καλύτερά μας Χρόνια», το οποίο προβάλλει τις επιτυχίες της Εθνικής Ομάδας Μπάσκετ τα τελευταία τριάντα χρόνια, είναι λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009, καθόσον διευκολύνει την εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου στον τομέα του αθλητισμού, συντελεί δε στην καλλιέργεια αθλητικής συνείδησης στους δημότες του και περαιτέρω, μέσα από τα πολλαπλά οφέλη που συνεπάγεται η ενασχόληση με τον αθλητισμό, επιτυγχάνεται η προαγωγή των κοινωνικών ενδιαφερόντων των δημοτών του. Περαιτέρω, η εν λόγω δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει του πληθυσμού του Δήμου, του αριθμού των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων του ..... (10.961 σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του Δήμου) και της χαμηλής τιμής κάθε τεμαχίου (13 ευρώ με Φ.Π.Α.). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, σε βάρος του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκε.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)119/2015

ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΔΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών από Δήμο, σε εργαζόμενους (έκτακτο προσωπικό) αυτού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου - δίμηνης διάρκειας, που προσελήφθησαν στον Δήμο, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, καθόσον οι ανάγκες που επέβαλαν την πρόσληψή τους δεν οφείλονται σε έκτακτα γεγονότα, που δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν κατά την προγραμματισμένη δραστηριότητα του ως άνω Δήμου, δεδομένου ότι, τόσο οι αυξημένες ανάγκες καθαριότητας λόγω της τουριστικής κίνησης του Δήμου, όσο και η ανάγκη καθαρισμού των ρεμάτων και των κοινοχρήστων χώρων, ώστε να αποφευχθούν οι πλημμύρες του χειμώνα, συνιστούν πάγιες εποχικές ανάγκες του Δήμου και δεν προέκυψαν μόνο την τρέχουσα περίοδο, εξαιτίας κάποιου έκτακτου γεγονότος, το οποίο ο Δήμος δεν μπορούσε να γνωρίζει, ώστε να έχει εντάξει στον προγραμματισμό του την αντιμετώπισή τους