Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/14/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3316/2005

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εκτέλεση των παραπάνω εργασιών μη νομίμως ανατέθηκε σε ιδιώτη, καθόσον αυτές εμπίπτουν στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του προσωπικού του ανωτέρω Δήμου, και συγκεκριμένα του Τμήματος Τεχνικών Υπηρεσιών, όπως προκύπτει από τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας αυτού, και ως εκ τούτου δεν δικαιολογείται η προσφυγή σε τρίτους για την εκτέλεσή τους και η διενέργεια εκ του λόγου αυτού πρόσθετων δαπανών. Περαιτέρω, το αντικείμενο της παρούσας σύμβασης που συνίσταται στην αποτύπωση των κατόψεων και τομών 3 δημοτικών σχολείων, καθώς και στη σύνταξη φακέλου νομιμοποίησης και άδειας μικρής κλίμακας, προκειμένου να μετατραπεί το σχολείο στο ..... ..... σε κέντρο δημιουργικής απασχόλησης, δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, γεγονός που δεν αμφισβητείται από το Δήμο στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον, πρόκειται για συνήθεις εργασίες που άπτονται των καθηκόντων και των επιστημονικών γνώσεων του υπηρετούντος στην αρμόδια τεχνική υπηρεσία προσωπικού, το οποίο σε κάθε περίπτωση κρίνεται αριθμητικά επαρκές, συνυπολογιζομένης και της ειδικής συνεργάτιδος με ειδικότητα πολιτικού μηχανικού που προσελήφθη στο Δήμο κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Α.Π.Φ.130181/20900/17/2017

«Άρθρο 1Β παρ. 1 του ΚΕΙ - Φοίτηση αλλοδαπού μαθητή σε ελληνικό σχολείο στην Ελλάδα ή σε σχολείο στην Ελλάδα που ακολουθεί το υποχρεωτικό ελληνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και διδασκαλίας».(ΑΔΑ:Ω22Υ465ΧΘ7-4Δ6)


ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)303/2014

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, Προσλήψεις: Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δήμο σε εργαζόμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δίμηνης διάρκειας, ο οποίος προσελήφθη για διάστημα από 4.8. έως 3.10.2014 κατ΄ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινωνικών Υπαλλήλων. Μη νόμιμη η πρόσληψη του ως άνω εργαζομένου, διότι οι ανάγκες που την επέβαλαν, δεν οφείλονταν σε έκτακτα γεγονότα που δεν ήταν δυνατόν να  προβλεφθούν κατά την προγραμματισμένη δραστηριότητα του ως άνω Δήμου, αλλά ανάγονται σε πάγιες και διαρκείς ανάγκες που συνδέονται με την έλλειψη τακτικού προσωπικού καθαριότητας.


ΝΣΚ/369/2014

Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού – Προσωπικό με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου – Αναγνώριση προϋπηρεσίας – Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Κατά τον χρόνο της ισχύος του π.δ. 191/2003 (ΦΕΚ Α΄ 146), η αρμοδιότητα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας του προσωπικού ΙΔΟΧ, που προσελήφθη από το ΥΠ.ΠΟ.Α. και αμείβεται, σύμφωνα με τις με αριθμ. 2/13917/0022/17.2.2012 (ΦΕΚ Β΄ 414) και 2/24529/0022/24.3.2014 (ΦΕΚ Β΄ 928) κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση των παραγράφων 2 και 4 του άρθρου 22 του Ν. 4024/2011, ανήκε στη Διεύθυνση Διοικητικού/ Προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ.Α. και β) από την έναρξη ισχύος του νέου Οργανισμού του ΥΠ.ΠΟ.Α. (π.δ.104/2014, ΦΕΚ Β΄ 171), δηλαδή από 29.10.2014 και εφεξής, αρμόδια για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας αυτής είναι η αρμόδια για πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού Υπηρεσία, η οποία είναι επίσης αρμόδια και για την αναγνώριση της ως άνω προϋπηρεσίας του προσωπικού ΙΔΟΧ, που προσελήφθη υπό την ισχύ του π.δ. 191/2003, για το οποίο η αρμόδια (τότε) Διεύθυνση Διοικητικού/ Προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ.Α. δεν προέβη, μέχρι την κατάργησή της με το π.δ.104/2014, σε έκδοση πράξης αναγνώρισής της. (ομοφ.)


ΝΣΚ/6/2009

Μετεγγραφή ανηλίκου σε δημοτικό σχολείο άλλης Περιφέρειας επί διαφωνίας των εν διαστάσει γονέων του ως προς τον τόπο διαμονής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προσωρινή διάταξη δικαστηρίου που καθορίζει, επί διαφωνίας των εν διαστάσει συζύγων, τον τόπο διαμονής των τέκνων τους κατά το συμφέρον τους, είναι δεσμευτική για τη μετεγγραφή τους σε σχολείο της Περιφέρειας της νέας διαμονής τους.


ΕλΣυν/Τμ.7/437/2010

Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Τμήμα κρίνει, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο πρώτο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου, ότι μη νομίμως ανατέθηκαν στο φερόμενο ως δικαιούχο του επίμαχου χρηματικού εντάλματος οι ανωτέρω τοπογραφικές εργασίες, καθόσον αυτές αφορούν σε αντικείμενο που ανάγεται στα καθήκοντα και στις αρμοδιότητες του υπηρετούντος στο Δήμο αυτό προσωπικού, όπως προκύπτει από τη διάρθρωση των Υπηρεσιών αυτού, ενώ περαιτέρω δεν προκύπτει ότι πρόκειται για ειδικής φύσεως εργασίες, για την εκτέλεση των οποίων απαιτούνται ειδικές γνώσεις που αποδεδειγμένα δεν διαθέτει το προσωπικό που υπηρετεί στο Δήμο. Τέλος, ο ισχυρισμός του Δήμου ότι ο Τοπογράφος Μηχανικός ΠΕ που υπηρετεί στο Δήμο διεκπεραιώνει υποθέσεις σε έξι γραφεία του Τμήματος Τεχνικών Υπηρεσιών και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η διεκπεραίωση όλων των υποθέσεων από ένα άτομο δεν ασκεί επιρροή, καθόσον αφενός μεν στην απόφαση του Δημάρχου για ανάθεση της μελέτης δεν γίνεται αναφορά στους λόγους που επιβάλλουν την ανάθεση της μελέτης σε τρίτο πρόσωπο και αφετέρου, στον Ο.Ε.Υ. του Δήμου ... προβλέπονται δύο θέσεις Τοπογράφων Μηχανικών ΠΕ και δύο θέσεις Τεχνολόγων Τοπογράφων Μηχανικών ΤΕ, τις οποίες ο Δήμος όφειλε να καλύψει. Επίσης, αλυσιτελώς προβάλλεται από το Δήμο η έλλειψη του απαραίτητου εξοπλισμού για επίγειες μετρήσεις, καθόσον ο Δήμος όφειλε να μεριμνήσει για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού. Περαιτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι, ανεξαρτήτως του αν στον προϋπολογισμό του έτους 2009 έχει γίνει κατάτμηση πιστώσεων που αφορούν ομοειδείς μελέτες, η οποία επιτρέπεται μόνο για την εκπόνηση μελετών που σχετίζονται με έργα που πρόκειται να εκτελεστούν σε διαφορετικά δημοτικά ή τοπικά διαμερίσματα του Δήμου (άρθρο 22 παρ.1 του ν.3274/2004 και 18 παρ. 14 του ν.3731/2008), η απευθείας ανάθεση των επίμαχων εργασιών που είναι στην ουσία μελετητικές, εφόσον αποβλέπουν και συνδέονται με τεχνικό έργο (χάραξη δρόμων για την επέκταση οικισμών, χάραξη κτηνοτροφικού πάρκου, αποτύπωση σε χάρτη και χάραξη γηπέδου) όπως άλλωστε προκύπτει και από την από 17.6.2009 τεχνική έκθεση που συνοδεύει την επίμαχη σύμβαση δεν ευρίσκει έρεισμα ούτε στις διατάξεις που θέτει η εφαρμοστέα εν προκειμένω διάταξη της παρ.3 του άρθρου 209 του ν.3463/2006 για την απευθείας ανάθεση μελέτης, αντί της διατάξεως της παρ. 9 του ίδιου άρθρου, την οποία εφάρμοσε ο Δήμος ... θεωρώντας εσφαλμένα ότι αφορά σε ανάθεση υπηρεσιών που δεν υπάγονται στο ν.3316/2005 (βλ. σχετ. και την 5/7243/5.2.2009 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών). Και αυτό διότι, κατά παράβαση της διάταξης αυτής η εκπόνηση της μελέτης ανατέθηκε με απόφαση του Δημάρχου ... στον φερόμενο ως δικαιούχο, που κατέχει πτυχίο Γ΄ τάξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία μελέτης (κατηγορία 16 – τοπογραφικές μελέτες) ενώ η προεκτιμώμενη αμοιβή (12.396,69 ευρώ +¬¬ Φ.Π.Α 21%=15.000,00 ευρώ) υπερβαίνει το όριο των 11.102,10 ευρώ (το 30% του ανώτατου ορίου αμοιβής πτυχίου Α΄ τάξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία μελέτης), μέχρι το οποίο είναι όπως προεκτέθηκε, επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση εκπόνησης μελέτης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το κρίσιμο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν/Τμ.7/106/2012

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου, ότι μη νομίμως ανατέθηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο του υπό κρίση χρηματικού εντάλματος η εν λόγω μελέτη, καθόσον αυτή αφορά σε αντικείμενο που υπάγεται στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του υπηρετούντος στο Δήμο προσωπικού, όπως προκύπτει από τη διάρθρωση των Υπηρεσιών αυτού, αλλά και από την από 31.8.2011 βεβαίωση της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών περί της στελεχώσεως των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, ενώ εξάλλου δεν προκύπτει ότι πρόκειται για ειδικής φύσεως εργασίες, η εκτέλεση των οποίων απαιτεί ειδικές γνώσεις, που αποδεδειγμένα δεν διαθέτει το προσωπικό που υπηρετεί στο Δήμο. Περαιτέρω, η ως άνω μελέτη ανατέθηκε κατά παράβαση της διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 209 του Δ.Κ.Κ., δοθέντος ότι για την εφαρμογή της εν λόγω διάταξης και την επιλογή της εξαιρετικής διαδικασίας που αυτή προβλέπει, δεν προϋπολογίστηκε με νόμιμο τρόπο, αλλά αυθαιρέτως, η προεκτιμώμενη αμοιβή, ήτοι χωρίς την προηγούμενη προσφυγή της Αναθέτουσας Αρχής στον Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών μελετών και υπηρεσιών, βάσει του οποίου θα καθοριζόταν εκ των προτέρων με σαφή τρόπο η προεκτιμηθείσα αμοιβή, λαμβάνοντας υπόψη το σχεδιασμό του έργου, όπως αυτός προκύπτει από το σχετικό φάκελο, τις προϋπολογιζόμενες ποσότητες σε μονάδες φυσικού αντικειμένου και τις τιμές ανά μονάδα, όπως αυτές καθορίζονται στον ως άνω Κανονισμό, ώστε να συναχθεί ασφαλής κρίση για την εφαρμογή ή μη της ανωτέρω διάταξης και, σε κάθε περίπτωση, να μπορεί η αναθέτουσα αρχή να εκτιμήσει ορθότερα τις διαθέσιμες επιλογές και να επιλέξει την καλύτερη και οικονομικότερη τεχνική λύση.


ΝΣΚ/194/2013

Μεταφορά προσωπικού από λυθείσες δημοτικές επιχειρήσεις στον οικείο δήμο ή ν.π.δ.δ. αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά το στάδιο έκδοσης πράξης κατάταξης του μεταφερομένου από λυθείσες δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις προσωπικού σε συσταθείσες προς τούτο θέσεις στον δήμο ή ν.π.δ.δ. αυτού, δεν μπορεί να ελεγχθεί (από τον δήμαρχο) η νομιμότητα των συμβάσεων εργασίας που είχε συνάψει το προσωπικό αυτό με τις λυθείσες επιχειρήσεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/422/2013

Δυνατότητα εγγραφής, στο ξένο σχολείο με την επωνυμία «Γερμανική Σχολή Αθηνών», μαθητών Ελληνικής ιθαγένειας και ιθαγένειας άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), στην περίπτωση κατά την οποία αυτό εισαγάγει το πρόγραμμα σπουδών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, χώρας-μέλους της Ε.Ε. – Ισοτιμία και αντιστοιχία των τίτλων σπουδών οι οποίοι θα απονέμονται από το ως άνω σχολείο, κατόπιν παρακολουθήσεως του ανωτέρω προγράμματος, με τους τίτλους που παρέχουν τα Ελληνικά σχολεία αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εάν το ξένο σχολείο υπό την επωνυμία «Γερμανική Σχολή Αθηνών» εισαγάγει νομίμως το εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.): α) θα μπορούν να γίνονται δεκτοί στο σχολείο αυτό, χωρίς περιορισμούς, μαθητές Ελληνικής υπηκοότητας και υπηκοότητας άλλων χωρών-μελών της Ε.Ε., β) οι τίτλοι σπουδών που θα απονέμονται από το ως άνω σχολείο, κατόπιν παρακολουθήσεως του προγράμματός του, θα είναι ισότιμοι και αντίστοιχοι προς τους τίτλους που απονέμουν τα ελληνικά σχολεία, αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας, εφόσον αυτό έχει αναγνωρισθεί ως ισότιμο προς τα αντίστοιχα Ελληνικά, κατά τις σχετικές διατάξεις του Ν. 4862/1931 (άρθρα 3 και 5). (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)393/2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.Ανάθεση σε τρίτους:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από δημοτικό ν.π.δ.δ. σε ιδιώτη για εργασίες γραμματειακής υποστήριξης που αυτή παρέσχε, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δυνάμει σχετικής σύμβασης, καθόσον η ανάθεση των ανωτέρω εργασιών σε τρίτο, παρίσταται εν προκειμένω δικαιολογημένη και δεν αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας δεδομένου ότι: α) με τις πραγματικές συνθήκες, που επικρατούσαν στο ν.π.δ.δ., δεν διασφαλίζονταν η αποτελεσματική διεκπεραίωση των υποθέσεων των Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών  του,  και β) με τις διατάξεις των άρθρων 11 του  ν. 3833/2010 και πρώτου παρ. ΣΤ (υποπαράγραφος ΣΤ1) του ν. 4093/2012 έχει κατ’ ουσίαν εξαλειφθεί η δυνατότητα πρόσληψης οιουδήποτε προσωπικού μέχρι και την 31.12.2016 και, τέλος, λαμβανομένου υπόψη ότι ο φορέας και διαδικασία πλήρωσης οργανικής θέσης κίνησε, αλλά και ζήτησε προσωπικό  από τον οικείο Δήμο.


ΝΣΚ/4/2017

Μετακίνησεις-μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (Φ.Ε.) από ένα σχολείο της σε άλλο - Ορισμός Διευθυντών των σχολικών μονάδων αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται κατά το νόμο η μετακίνηση-μετάθεση των εκπαιδευτικών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (Φ.Ε.) από ένα σχολείο της σε άλλο (πλειοψ.). Επιτρέπεται ο ορισμός και η τοποθέτηση σε θέση Διευθυντή σχολικής μονάδας της Φ.Ε., εκπαιδευτικού ο οποίος ανήκει οργανικά σε άλλη σχολική της μονάδα (πλειοψ.)