Ελσυν/Τμ7/233/2009
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Πληρωμή προμήθειας α) ενός καλαθοφόρου οχήματος, β) ενός απορριμματοφόρου αυτοκινήτου τύπου πρέσας και γ) ενός ανατρεπόμενου φορτηγού για τις ανάγκες του Δήμου. Μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά, σε χωριστές πιστώσεις που ανατέθηκαν (με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση) με τη διενέργεια ξεχωριστών ανοικτών διαγωνισμών, χωρίς όμως την τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας που απαιτεί το π.δ. 60/2007 (Κοινοτική Οδηγία 2004/18/ΕΚ),καθόσον η συνολικά προϋπολογισθείσα δαπάνη και των τριών προμηθειών, υπερβαίνει το όριο των 211.000 ευρώ, άνω του οποίου απαιτείται, προ της διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού, η αποστολή προς δημοσίευση περίληψης της διακήρυξης στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/151/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής αναδόχων και των σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια από το Δήμο … οχημάτων και μηχανημάτων έργου για τις ανάγκες της Τεχνικής Υπηρεσίας(....)Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και των οικονομικών φορέων α) … για την προμήθεια ενός φορτηγού ανατρεπόμενου 4Χ2 και ενός φορτηγού οχήματος με υδροφόρα, με την επισήμανση ότι στο άρθρο 4ο αυτής θα προστεθεί ο όρος ότι η σύμβαση αφορά και στην προμήθεια ενός φορτηγού ανατρεπόμενου 4Χ2, β) … για την προμήθεια δύο γερανοφόρων / ανυψωτικών μηχανημάτων έργου και γ) … Α.Ε. για την προμήθεια ενός οχήματος συμπίεσης και μεταφοράς απορριμμάτων.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/126/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και των τριών (3) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια απορριμματοφόρων οχημάτων και οχημάτων και μηχανημάτων έργου από τον Δήμο(....)Τούτο, διότι από την προαναφερόμενη από 29.9.2021 «Βεβαίωση μη καταγγελμένων επιχειρηματικών οφειλών» της Τράπεζας …, που αυτός υπέβαλε ως δικαιολογητικό κατακύρωσης, δεν αποδεικνύεται η εκπλήρωση του προβλεπόμενου στη διακήρυξη κριτηρίου ποιοτικής επιλογής για τη χρηματοοικονομική επάρκεια να έχει αυτός βεβαιωμένη από τράπεζα πιστοληπτική ικανότητα, ήτοι δυνατότητα σύναψης οποιασδήποτε μορφής νέων δανείων χρηματοδότησης από τράπεζα, ποσού τουλάχιστον ίσου με τον προϋπολογισμό του ανωτέρω Τμήματος με ΦΠΑ, που είναι 86.800,00 ευρώ(....)Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή των τριών (3) σχεδίων συμβάσεων σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … – … και: α) της … Α.Ε. … για την προμήθεια έξι απορριμματοφόρων οχημάτων (1), και για την προμήθεια ενός διαξονικού ανατρεπόμενου φορτηγού μικτού φορτίου 19 τόνων, ενός διαξονικού ανατρεπόμενου φορτηγού μικτού φορτίου 3,5 τόνων και ενός καταβρεχτήρα 10 κ.μ. (2), και β) του … για την προμήθεια ενός επουλωτικού λάκκων (3).
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/962/2022.
Ελσυν/Τμ7/138/2009
Προμήθεια φωτοαντιγραφικού και μηχανογραφικού-χημικού χαρτιού για τις ανάγκες των Υπηρεσιών Δήμου. Μη νόμιμα επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά, σε χωριστές πιστώσεις και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη, υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 209 παρ.1 του ν.3463/2006 και της 11389/8.3.1993 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών. Όμοια η 288/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος, η οποία ανακαλεί την 91/2009 πράξη του, λόγω συγγνωστής πλάνης
Ελσυν/Τμ7/25/2009
Προμήθεια υλικών για τη συντήρηση και επισκευή δικτύων ύδρευσης διαφόρων τοπικών, δημοτικών διαμερισμάτων και οικισμών Δήμου. Μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά σε χωριστές πιστώσεις ανά τοπικό ή δημοτικό διαμέρισμα και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη, ανέρχεται σε 27.920 ευρώ με Φ.Π.Α και επομένως υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, με Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 209 παρ.1 του ν.3463/2006 και της 11389/8.3.1993 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών
ΑΕΠΠ/1642/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία αίτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ενέκρινε την προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης εταιρίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ενός καινούργιου ανατρεπόμενου φορτηγού και ενός ανυψωτικού μηχανήματος, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 157.257 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι το προσφερόμενο όχημα της ανήκει στην κατηγορία ημιπροωθημένης οδήγησης και ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε εσφαλμένα, ενώ η προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης δεν πληρούσε τις απαιτήσεις της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/410/2020
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 38/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποφάσισε τον αποκλεισμό της προσφοράς της και την κήρυξη της εταιρείας «…………….» ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ενός καινούριου απορριμματοφόρου οχήματος με υπερκατασκευή, τύπου πρέσας, χωρητικότητας τουλάχιστον 16 κ.μ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στη νομιμότητα της απόρριψης της προσφοράς της, ισχυριζόμενη ότι η απόφαση αποκλίνει από τους όρους της διακήρυξης και παραβιάζει τις αρχές της διαφάνειας και της ισότητας στην αξιολόγηση των προσφορών.
ΑΕΠΠ/1735/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες (οικονομικοί φορείς) αίτησαν την ακύρωση της Απόφασης 581/2021 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές τους για την Ομάδα 4 της σύμβασης, σχετικά με την «Προμήθεια ενός (1) καλαθοφόρου» αξίας 80.000€ χωρίς ΦΠΑ. Το αντικείμενο της συνολικής σύμβασης ήταν η προμήθεια τεσσάρων απορριμματοφόρων τύπου πρέσας και πέντε μηχανημάτων εργας, με συνολική εκτιμώμενη αξία 1.036.220,97€ χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες υποστήριξαν ότι η βαθμολόγησή τους ήταν εσφαλμένη λόγω αριθμητικών λαθών και υποβαθμίστηκε η προσφορά τους σε σχέση με το ύψος εργασίας και τις εγγυήσεις που προσέφεραν.
ΑΕΠΠ/939/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε αποδεκτή την προσφορά της συμμετέχουσας εταιρείας, καθώς αυτή δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Συγκεκριμένα, η προσφορά της συμμετέχουσας εταιρείας δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις για το υδραυλικό κύκλωμα, τον λογικό ελεγκτή, τη μορφή των τοιχωμάτων και το σύστημα ανύψωσης κάδων, όπως ορίζονται στις τεχνικές προδιαγραφές της μελέτης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ενός απορριμματοφόρου οχήματος τύπου πρέσας χωρητικότητας 12m3, με βάση την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά και βέλτιστη σχέση κόστους-ποιότητας.
ΑΕΠΠ/1334/2020
Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου (αριθμός 310/2020) και του πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού (αριθμός 29310/3.08.2020), τα οποία απέρριψαν την προσφορά της για την προμήθεια ενός καινούργιου απορριμματοφόρου οχήματος τύπου πρέσας, χωρητικότητας 16 κυβικών μέτρων, εκτιμώμενης αξίας 120.960,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 29.030,40 ευρώ. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η αιτιολογία απόρριψης της προσφοράς της, η οποία αφορούσε τη μη υποβολή Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης από την προμηθεύτρια εταιρεία του πλαισίου του οχήματος, ήταν ακατανόητη και δεν ανταποκρινόταν στους όρους της διακήρυξης του διαγωνισμού.
ΕλΣυν/Τμ7/219/2009
Μη νόμιμη η προμήθεια επιβατικού αυτοκινήτου, με διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, για τις μετακινήσεις του Δημάρχου, διότι : α) δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως, πέραν του ενός (1) οχήματος και άλλου επιβατικού αυτοκινήτου για τις ανάγκες μετακίνησής του, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2396/1953 και τα άρθρα 4 και 5 της 543/5543/2000 Κοινής Απόφασης των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών (ΦΕΚ Β΄ 376), β) δεν παρασχέθηκε η απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του Δήμου να προβεί στην αγορά του ως άνω αυτοκινήτου από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον Ο.Δ.Δ.Υ., σύμφωνα με την 6400/2060/1984 Απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης και γ) δεν προηγήθηκε δημοσίευση περίληψης της διακήρυξης σε μία ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα πέντε (5) ημέρες πριν από τη διενέργειά του, κατά παράβαση της παρ. 5 του άρθρου 23 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α..