ΑΕΠΠ/1334/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου (αριθμός 310/2020) και του πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού (αριθμός 29310/3.08.2020), τα οποία απέρριψαν την προσφορά της για την προμήθεια ενός καινούργιου απορριμματοφόρου οχήματος τύπου πρέσας, χωρητικότητας 16 κυβικών μέτρων, εκτιμώμενης αξίας 120.960,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 29.030,40 ευρώ. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η αιτιολογία απόρριψης της προσφοράς της, η οποία αφορούσε τη μη υποβολή Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης από την προμηθεύτρια εταιρεία του πλαισίου του οχήματος, ήταν ακατανόητη και δεν ανταποκρινόταν στους όρους της διακήρυξης του διαγωνισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1159/2020
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης για την προμήθεια νέου απορριμματοφόρου οχήματος πλάγιας φόρτωσης για τον Δήμο. Συγκεκριμένα, επιδιώκει την ακύρωση της απαίτησης για πιστοποιητικό περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14001 τόσο για το πλαίσιο όσο και για την υπερκατασκευή του οχήματος, καθώς και την παράλειψη να προβλέπεται δυνατότητα διακύμανσης 10% ως προς την ιπποδύναμη των 340 ίππων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια νέου απορριμματοφόρου χωρητικότητας τουλάχιστον 22 κυβικών μέτρων, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για μηχανική αποκομιδή και μεταφορά αστικών απορριμμάτων.
ΑΕΠΠ/410/2020
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 38/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποφάσισε τον αποκλεισμό της προσφοράς της και την κήρυξη της εταιρείας «…………….» ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ενός καινούριου απορριμματοφόρου οχήματος με υπερκατασκευή, τύπου πρέσας, χωρητικότητας τουλάχιστον 16 κ.μ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στη νομιμότητα της απόρριψης της προσφοράς της, ισχυριζόμενη ότι η απόφαση αποκλίνει από τους όρους της διακήρυξης και παραβιάζει τις αρχές της διαφάνειας και της ισότητας στην αξιολόγηση των προσφορών.
ΑΕΠΠ/939/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε αποδεκτή την προσφορά της συμμετέχουσας εταιρείας, καθώς αυτή δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Συγκεκριμένα, η προσφορά της συμμετέχουσας εταιρείας δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις για το υδραυλικό κύκλωμα, τον λογικό ελεγκτή, τη μορφή των τοιχωμάτων και το σύστημα ανύψωσης κάδων, όπως ορίζονται στις τεχνικές προδιαγραφές της μελέτης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ενός απορριμματοφόρου οχήματος τύπου πρέσας χωρητικότητας 12m3, με βάση την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά και βέλτιστη σχέση κόστους-ποιότητας.
ΑΕΠΠ/799/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης αριθμού 132/23.05.2019, με την οποία απορρίφθηκε η συμμετοχή της από τον διαγωνισμό για την προμήθεια καινούριου απορριμματοφόρου οχήματος τύπου πρέσας χωρητικότητας τουλάχιστον 16 κ.μ. για τις ανάγκες του δήμου. Το όχημα θα έπρεπε να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως σύστημα συμπιέσεως απορριμμάτων, να είναι πρόσφατης κατασκευής και αμεταχείριστο, και να πληροί όλες τις υπάρχουσες διατάξεις για νόμιμη κυκλοφορία στην Ελλάδα. Η απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας έγινε μετά από αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς της, η οποία κρίθηκε ότι δεν πληρούσε πλήρως τους όρους της έκθεσης προδιαγραφών που αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος της διακήρυξης.
Ελσυν/Τμ7/233/2009
Πληρωμή προμήθειας α) ενός καλαθοφόρου οχήματος, β) ενός απορριμματοφόρου αυτοκινήτου τύπου πρέσας και γ) ενός ανατρεπόμενου φορτηγού για τις ανάγκες του Δήμου. Μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά, σε χωριστές πιστώσεις που ανατέθηκαν (με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση) με τη διενέργεια ξεχωριστών ανοικτών διαγωνισμών, χωρίς όμως την τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας που απαιτεί το π.δ. 60/2007 (Κοινοτική Οδηγία 2004/18/ΕΚ),καθόσον η συνολικά προϋπολογισθείσα δαπάνη και των τριών προμηθειών, υπερβαίνει το όριο των 211.000 ευρώ, άνω του οποίου απαιτείται, προ της διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού, η αποστολή προς δημοσίευση περίληψης της διακήρυξης στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
ΕλΣυν/Τμ6/31/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Κατόπιν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή στο σύνολό της η αίτηση της εταιρείας «….» και να επιστραφεί σε αυτήν το παράβολο που κατέθεσε, ενώ η αίτηση του Δήμου ..... πρέπει να γίνει μερικώς δεκτή. Αντιστοίχως, η προσβαλλόμενη Πράξη πρέπει να ανακληθεί μερικώς, και συγκεκριμένα μόνο κατά το μέρος που αφορά στη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης για την προμήθεια των ειδών της Ομάδας Α της διακήρυξης (1. Απορριμματοφόρο όχημα με σύστημα συμπίεσης τύπου “περιστρεφόμενου τυμπάνου” χωρητικότητας 10 κ.μ., 2. Απορριμματοφόρο όχημα με σύστημα συμπίεσης τύπου “περιστρεφόμενου τυμπάνου” χωρητικότητας 12 κ.μ., 3. Απορριμματοφόρο όχημα με σύστημα συμπίεσης τύπου “πρέσας” χωρητικότητας 16 κ.μ., 4. Δορυφορικό απορριμματοφόρο όχημα τύπου “περιστρεφόμενου τυμπάνου” χωρητικότητας 6 κ.μ., 5. Αναρροφητικό Σάρωθρο χωρητικότητας 5-6 κ.μ., 6. Αναρροφητικό Σάρωθρο χωρητικότητας 2.κ.μ. και 7. Ημιρυμουλκούμενο με συμπίεση 55m3). Κατ’ ακολουθίαν πρέπει να κριθεί ότι δεν κωλύεται η σύναψη της σύμβασης μεταξύ του Δήμου ..... και της εταιρείας «….» για την προμήθεια των ανωτέρω ειδών.Ανακαλεί την 203/2016 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΑΕΠΠ/451/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε να γίνει δεκτή η προδικαστική προσφυγή της, να ακυρωθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θερμαϊκού που απέρριψε την προσφορά της λόγω έλλειψης τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, και να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός σε αυτήν με συνέχιση της διαδικασίας μέχρι την υπογραφή σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια πέντε (5) μεταχειρισμένων απορριμματοφόρων με σύστημα πίεσης χωρητικότητας 22 κυβικών μέτρων, με προϋπολογισμό 496.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επεσήμαινε ότι η απόρριψή της έγινε παρά τη στήριξη σε τρίτο φορέα με τα απαιτούμενα προσόντα, κάτι που επιτρέπεται βάσει της νομοθεσίας για τη δάνεια εμπειρία.
ΑΕΠΠ/943/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά της δεύτερης παρεμβαίνουσας για το είδος «Απορριμματοφόρο όχημα τύπου πρέσας χωρητικότητας 12m³» και απορριπτέα την δική της προσφορά για το είδος «Μεταλλικός κάδος απορριμμάτων 1.1m³». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΔΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ» με εκτιμώμενη αξία 828.964,80€. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι αποφάσεις της αναθέτουσας αρχής είναι παράνομες λόγω μη συμμόρφωσης με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ζητώντας την επανεξέταση των προσφορών και τη διατήρηση της συμμετοχής της στον διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/246/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς, με την οποία έγινε δεκτή η τεχνική προσφορά του ανταγωνιστικού οικονομικού φορέα για την προμήθεια ενός μηχανικού σαρωθρού χωρητικότητας 6 κυβικών μέτρων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη συμμετοχή στον ηλεκτρονικό ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 15 οχημάτων-μηχανημάτων για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Καθαριότητας-Ανακύκλωσης, με συνολική εκτιμώμενη αξία 882.500 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η δεκτή προσφορά δεν πληρούς νομίμως τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού, ιδίως ως προς την υπεύθυνη δήλωση του κατασκευαστή για εγγύηση ανταλλακτικών για 10 έτη.
ΑΕΠΠ/236/2017
Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς με αριθμό 614/2017, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του οικονομικού φορέα «...» για την προμήθεια μηχανικού σαρώθρου χωρητικότητας 6 κυβικών μέτρων, μέρος της ευρύτερης σύμβασης για την προμήθεια 15 οχημάτων-μηχανημάτων για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Καθαριότητας-Ανακύκλωσης. Ειδικότερα, αμφισβητεί την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς του ανταγωνιστή, κατηγορώντας για παράβαση των όρων της διακήρυξης ως προς την υποχρεωτική υπογραφή τεχνικών φυλλαδίων, τη γλώσσα σύνταξης εγγράφων, τη μη συμπλήρωση πεδίων στο ΕΕΕΠ και τεχνικές αποκλίσεις του προτεινόμενου μηχανήματος. Η διαφορά αφορά τμήμα με εκτιμώμενη αξία 170.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και CPV 34921100-0.