ΕΣ/Α΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1341/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την προσβαλλόμενη απόφαση απορρίφθηκε η από 1.8.2013 έφεση της ήδη αιτούσας κατά της 5491/5.6.2013 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης της Προϊσταμένης ΚΠΑ 2 Βόλου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), με την οποία της ζητήθηκε η ανάκτηση του ποσού των 12.000,00 ευρώ, πλέον τόκων ποσού 496,96 ευρώ, που φέρεται ότι της καταβλήθηκε αχρεωστήτως ως οικονομική ενίσχυση, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Επιχειρηματικότητα Ανέργων Γυναικών Ηλικίας 22-64», (...)Τούτων δοθέντων, ο προβαλλόμενος λόγος αναιρέσεως είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, καθώς το δικάσαν Τμήμα, ερμηνεύοντας, έστω και με διαφορετική εν μέρει αιτιολογία, και εφαρμόζοντας την επίμαχη διάταξη, ορθώς έκρινε ότι αφού κατά την ημερομηνία του επιτόπιου ελέγχου, που προηγήθηκε της ένταξης στο πρόγραμμα, η αναιρεσείουσα είχε ήδη ιδρύσει υποκατάστημα στον ίδιο χώρο με το κατάστημα της μητέρας της και με το ίδιο αντικείμενο, ενώ ήδη στις 9.11.2010 είχε προβεί σε εξαγορά του εξοπλισμού και του εμπορεύματος της εν λόγω επιχείρησης της μητέρας της, κατά το χρόνο που τελικά έγινε δεκτή η αίτηση της αναιρεσείουσας για την ένταξή της στο πρόγραμμα, με την 18481/278/15.2.2011 απόφαση της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων, δεν συνέτρεχαν ως προς το υποκατάστημα της επιχείρησής της οι προϋποθέσεις για ένταξη σε αυτό. Συναφώς, η ως άνω αρνητική προϋπόθεση, η οποία, όπως προεκτέθηκε, συνέτρεχε κατά το χρόνο που η αίτηση προς ένταξη ήταν εκκρεμής, επηρεάζει, λόγω και του πεπερασμένου αριθμού των ωφελουμένων προς ένταξη προτάσεων, την επιλεξιμότητα της συνολικής επένδυσης(...) Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, και μη υπάρχοντος άλλου λόγου αναίρεσης, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να διαταχθεί η κατάπτωση του παραβόλου που κατατέθηκε υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 310 παρ. 1 εδ. α του ν. 4700/2020).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/174/2002
Μητρώνυμο και πατρώνυμο εξωγάμου τέκνου, μετά την αλλαγή φύλου της μητέρας του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μητρώνυμο του εξωγάμου τέκνου, και μετά την αλλαγή φύλου της μητέρας του, θα παραμείνει το ίδιο με το δηλωθέν, κατά την σύνταξη της ληξιαρχικής πράξης γέννησής του. Ως προς το πατρώνυμο θα εφαρμοσθούν οι γενικές διατάξεις του άρθρου 1506 ΑΚ περί εξωγάμων, αφού η αλλαγή φύλου της μητέρας δεν μπορεί να επηρεάσει την αστική κατάσταση του παιδιού της.
ΝΣΚ/205/2016
Ένταξη ΤΑΠ-ΟΤΕ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ -Εκτέλεση δικαστικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδια υπηρεσία προς εκτέλεση δικαστικής αποφάσεως, η οποία εκδόθηκε επί δίκης στην οποία υπεισήλθε το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά την ένταξη σ’ αυτό του ΤΑΠ-ΟΤΕ, τυγχάνει το κατά τα γενικώς ισχύοντα υποκατάστημα αυτού.
ΣτΕ/1175/2008
Αίτηση ακυρώσεως - προϋποθέσεις χορήγησης επιδόματος πολύτεκνης μητέρας (...) Μετά την άσκηση της ως άνω προσφυγής ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου εκδόθηκε η 12220/30.1.2002 πράξη της Προϊσταμένης του Κλάδου Οικογενειακών Επιδομάτων του Ο.Γ.Α., με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα της αιτούσας και της δόθηκε η πληροφορία ότι α) με το ν. 2972/2001 καταργήθηκαν τα όρια εισοδήματος, χωρίς, όμως, η κατάργηση αυτή να έχει αναδρομική ισχύ, β) το δεδικασμένο που παράγεται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν εκτεινόταν και στην αιτούσα, η οποία δεν ήταν διάδικος στην δίκη, επί της οποίας εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση και γ) η διακοπείσα παροχή μπορούσε να της χορηγηθεί εκ νέου από της 1η-1-2002, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπέβαλε αρμοδίως σχετική αίτηση. Η πράξη αυτή πρέπει να θεωρηθεί συμπροσβαλλομένη με την κρινομένη αίτηση. Δια ταύτα Επιλύει το παραπεμφθέν ζήτημα.Παραπέμπει την υπόθεση στο Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με το σκεπτικό.
ΝΣΚ/411/2013
Συναίνεση της μητέρας σε εκούσια αναγνώριση ανηλίκου τέκνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η νομίμως παρασχεθείσα συναίνεση της μητέρας, περιληφθείσα σε συμβολαιογραφική πράξη εκούσιας αναγνώρισης ανηλίκου τέκνου, η οποία στη συνέχεια αποδείχτηκε ότι δεν ήταν νόμιμη, διατηρεί την ισχύ της και παράγει τα αποτελέσματά της ως όρος του ενεργού, σε περίπτωση που η δήλωση εκούσιας αναγνώρισης του τέκνου επαναληφθεί νομίμως σε μεταγενέστερο χρόνο. (ομοφ.)
ΝΣΚ/420/2005
Απονομή πολυτεκνικής ιδιότητας σε πατέρα τριών ανηλίκων τέκνων, λόγω τελείας ανικανότητας για εργασία της συζύγου και μητέρας των τέκνων του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απονομή της πολυτεκνικής ιδιότητας στον σύζυγο τελείως ανίκανης προς εργασία μητέρας τριών ανηλίκων τέκνων, κατά τη διάταξη της παρ.7 του άρθρου πρώτου του Ν 1910/1944, είναι αυτοτελής και όχι παρακολουθηματική και δεν συνάπτεται με την υπηκοότητα της μητέρας.
ΝΣΚ/19/2019
Ασφάλιση ανηλίκου τέκνου στη μερίδα του δικαστικώς αναγνωρισθέντος ως πατέρα του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ανήλικο τέκνο, που έχει αναγνωριστεί δικαστικά, μπορεί να ασφαλιστεί στον ασφαλιστικό φορέα του πατέρα του, ακόμα και όταν δεν συμβιώνει με αυτόν, όταν ο τελευταίος, υπαίτια, αρνείται ή αδιαφορεί για την ασφάλισή του, μετά από αίτηση της ανασφάλιστης μητέρας του ανηλίκου, η οποία έχει τη γονική μέριμνα και επιμέλεια του προσώπου του. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 187/2018 γνωμ. του ΣΤ΄ Τμήματος ΝΣΚ.
ΝΣΚ/38/2005
Ενέργειες της Διοικήσεως προκειμένου να καταταγούν στον πίνακα επιτυχίας διαγωνισμού, υποψήφιοι οι οποίοι αποκλείστηκαν απ’ αυτόν, κατ’ εφαρμογή διατάξεων που κρίθηκαν δικαστικώς ότι αντίκεινται στο Σύνταγμα. Συνέπειες ως προς τους ήδη διορισθέντες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Η Διοίκηση οφείλει να συμπεριλάβει στον πίνακα επιτυχίας διαγωνισμού, τόσο τους υποψηφίους που πέτυχαν με δικαστική απόφαση την ακύρωση του διαγωνισμού, ο οποίος διενεργήθηκε με βάση αντισυνταγματικές διατάξεις, όσο και αυτούς που άσκησαν αίτηση ακυρώσεως για τον ίδιο λόγο αντισυνταγματικότητας. Β) Η Επιτροπή επιλογής είναι μέχρι πέρατος του διαγωνισμού αρμόδια για τα θέματα του διαγωνισμού. Γ) Οι ως άνω κατατασσόμενοι στον πίνακα θα καταλάβουν τις θέσεις των ήδη διορισμένων, των οποίων ο διορισμός θα πρέπει να ανακληθεί.
ΝΣΚ/176/2018
Φορολογικές απαλλαγές για υποκατάστημα αλλοδαπής τεχνικής εταιρείας – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 9 του ν. 4171/1961.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το αναφερόμενο στο ιστορικό του ερωτήματος υποκατάστημα της αλλοδαπής ΕΠΕ, που έχει εγκατασταθεί στην Ελλάδα βάσει των διατάξεων των άρθρων 57 και 58 του ν.3190/1955, δεν αποτελεί ελληνική τεχνική εταιρεία. (ομόφ.) Για την υπαγωγή του ως άνω υποκαταστήματος στο προνομιακό καθεστώς του άρθρου 9 του ν.4171/1961 απαιτείται εγκριτική απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, το αντικείμενο των εργασιών του να βρίσκεται αποκλειστικά εκτός Ελλάδας, να κατατεθεί εγγυητική επιστολή ύψους 50.000 ευρώ και να τηρείται από το ως άνω υποκατάστημα ο όρος εισαγωγής συναλλάγματος, κατά τα ποσά που ορίζει η περίπτωση γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 9, προς αντιμετώπιση των δαπανών του. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/62/2017
Ακυρότητα δεύτερης πειθαρχικής απόφασης για το ίδιο παράπτωμα.Απόφαση του αρμόδιου πειθαρχικού συμβουλίου εκδοθείσα για παράπτωμα υπαλλήλου, το οποίο ήδη κρίθηκε αρμοδίως και τιμωρήθηκε πειθαρχικά, συνιστά απολύτως άκυρη διοικητική πράξη, η οποία δεν δεσμεύει τη Διοίκηση, που έχει υποχρέωση να εφαρμόσει την πρώτη πειθαρχική απόφαση (πλειοψ.)
ΕλΣυν.Τμ.7/35/2017
Εκτέλεση εργασιών Δήμου:..ζητείται η ανάκληση της 169/2017 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών...ο ισχυρισμός ότι οι επίμαχες υπηρεσίες είναι εξειδικευμένες, δοθέντος ότι η έκθεση που εκπονήθηκε από τον ανάδοχο χρησιμοποιήθηκε από το Δήμο … στο στάδιο αξιολόγησης για την ένταξη της Πράξης «Αναβάθμιση και Εκσυγχρονισμός του … - Παρεμβάσεις σε δημοτικό κτίριο αρχιτεκτονικού/πολιτιστικού ενδιαφέροντος» σε επιχειρησιακό πρόγραμμα είναι απορριπτέος, καθώς το γεγονός ότι μια μελέτη - υπηρεσία χρησιμοποιείται στο στάδιο της αξιολόγησης ενός έργου για την ένταξή του σε επιχειρησιακό πρόγραμμα δεν συνηγορεί απαραίτητα ως προς τον εξειδικευμένο χαρακτήρα της υπηρεσίας, διότι αυτός εξαρτάται πρωτίστως από το ίδιο το αντικείμενο αυτής. Στην προκειμένη δε περίπτωση το παραδοτέο της πρώτης φάσης της σύμβασης που αφορούσε το επίμαχο χρηματικό ένταλμα συνίστατο στην καταγραφή στοιχείων του Δήμου …, του ρόλου και των ιστορικών στοιχείων του κτηρίου του .., της υφιστάμενης κατάστασης και των δράσεων αξιοποίησης που έχουν υλοποιηθεί, αφορούσε δηλαδή καταγραφή στοιχείων, τα οποία μάλιστα μπορούσαν να ανευρεθούν από το αρχείο του Δήμου. Επομένως, για την καταγραφή των στοιχείων αυτών δεν απαιτούνταν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, ενώ οι 26 υπάλληλοι ΔΕ Διοικητικού που υπηρετούν στο Δήμο μπορούσαν να συνδράμουν το αρμόδιο Γραφείο Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου για την εκτέλεση των επίμαχων εργασιών, καθώς, αντίθετα με όσα υποστηρίζονται με την κρινόμενη αίτηση, ο αριθμός των 26 υπαλλήλων ΔΕ Διοικητικού είναι επαρκής αριθμός ως προς αυτήν την κατηγορία και κλάδο για τη στελέχωση των επιμέρους υπηρεσιών του Δήμου. Κατόπιν αυτών, η επίμαχη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.