Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/118/2023

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.45, 4412/2016/Α.59, 4412/2016/Α.53

Προμήθεια του συνόλου των καυσίμων κίνησης, θέρμανσης και λιπαντικών του Δήμου Σαρωνικού και των νομικών προσώπων αυτού για 3 έτη.(...)Κατ’ ακολουθίαν δε των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) Δεν κωλύεται η υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ i. του Δήμου Σαρωνικού και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) των Ομάδων Α και Β, ii. του …και του …για την προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) των Ομάδων Α και Β, iii. της …και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) των Ομάδων Α και Β, iv. της ως άνω Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του …για την προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) της Ομάδας Α και v. της ως άνω Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και του …για την προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) της Ομάδας Α. β) Κωλύεται η υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ i. του Δήμου Σαρωνικού και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (λιπαντικών και άλλων υγρών) της Ομάδας Γ και ii. της …και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (λιπαντικών και άλλων υγρών) της Ομάδας Γ, εξαιτίας της συνδρομής των υπό σκέψεις 11 και 12 διαπιστωθεισών ουσιωδών νομικών πλημμέλειών της διαδικασίας ανάθεσης της ελεγχόμενης προμήθειας ειδικώς κατά το μέρος που αφορά στα είδη αυτά (της Ομάδας Γ).



ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/50/2024

Προμήθεια καυσίμων μεταφορικών μέσων, πετρελαίου θέρμανσης και προσθέτων για Δήμο (...)Περαιτέρω, με τη διάταξη του άρθρου 63 του ν. 4257/2014 που διέπει τον επίμαχο διαγωνισμό και, ως εκ της φύσης της, ως διάταξης τυπικού νόμου, υπερισχύει των κανονιστικών ρυθμίσεων της διακήρυξης, εισάγεται ρύθμιση σύμφωνα με την οποία σε όλους ανεξαιρέτως τους διαγωνισμούς των Ο.Τ.Α. για την προμήθεια πετρελαιοειδών το προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης πρέπει υποχρεωτικά να υπολογίζεται στη διαμορφούμενη για έκαστο είδος, κατά τον κρίσιμο χρόνο της ημέρας παράδοσής του, μέση τιμή (χονδρικής ή λιανικής) πώλησης του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης.(...)Αντιθέτως, για την ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης της Ομάδας Γ΄, η ζητούμενη με την ελεγχόμενη διακήρυξη ποσότητα δεν τεκμηριώνεται επαρκώς, διότι ουδέν στοιχείο προσκομίστηκε προς τεκμηρίωση της ανάγκης προμήθειας της ανωτέρω ποσότητας πετρελαίου, αν και ζητήθηκε μέσω του από 2.2.2024 μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τον Δήμο, η δε προηγούμενη ως άνω διακήρυξη προέβλεπε για χρονικό διάστημα 36 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης για το Δήμο 9.000 λίτρων, ενώ η ελεγχόμενη διακήρυξη προβλέπει την ίδια ποσότητα για χρονικό διάστημα 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, χωρίς να προσκομίζονται στοιχεία που να δικαιολογούν την ανωτέρω αύξηση (από 3.000 λίτρα κατ’ έτος σε 4.500 λίτρα κατ’ έτος, ήτοι ετήσια αύξηση 50%).(...)Περαιτέρω, όσον αφορά στην τεκμηρίωση των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας για τις Ομάδες Δ΄ και Ε΄ της διακήρυξης, στο υπ. αρ. πρωτ. ... έγγραφο της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης του Τμήματος Προμηθειών του Δήμου Γλυφάδας αναφέρεται ότι οι τιμές αυτές έχουν τεθεί βάσει έρευνας αγοράς από μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο την περίοδο που συντάχθηκε η μελέτη του διαγωνισμού. Όμως, δεν προσκομίστηκε κάποιο στοιχείο τεκμηρίωσης των τιμών αυτών (π.χ. σχετικές εκτυπώσεις ή αποθηκευμένα αρχεία για τη διενεργηθείσα έρευνα αγοράς).(...)Εξάλλου, όσον αφορά στην Ομάδα Δ΄, προκύπτει ότι η απόρριψη της τεχνικής προσφοράς του οικονομικού φορέα «… ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ», για το λόγο ότι δεν προσκόμισε γνωστοποίηση αριθμού καταλόγου λιπαντικών μηχανών εσωτερικής καύσης για τα είδη της Ομάδας αυτής «Λάδι τύπου Diesel SAE 10W40» και «Λάδι μίξης 2Τ δίχρονων κινητήρων», κρίθηκε ορθή, με νόμιμη αιτιολογία, με την απόφαση ΕΑΔΗΣΥ/726/2023 της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. Επομένως, μη νομίμως έγινε δεκτό από την αναθέτουσα Αρχή, κατ’ επίκληση της συμμόρφωσης στην ανωτέρω απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, ότι πρέπει να ανατεθεί η προμήθεια για την Ομάδα Δ΄ του Διαγωνισμού στον οικονομικό φορέα «… ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ».(...)Περαιτέρω, αν και η ελεγχόμενη διαδικασία ανάθεσης εκκίνησε στις 8.12.2022, με την αποστολή της περίληψης της διακήρυξης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήτοι μετά την 1η.10.2022 (βλ. παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 4965/2022) και η διάρκεια της σύμβασης υπερβαίνει τους 12 μήνες, μη νομίμως δεν προβλέπεται στη διακήρυξη και στο προσκομισθέν σχέδιο σύμβασης για τις Ομάδες Δ΄ και Ε΄ ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής, πρόσφορη για τα είδη των Ομάδων αυτών (...) Για τους λόγους αυτούς Αποφαίνεται ότι: α) Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για τις Ομάδες Δ΄ και Ε΄. β) Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την Ομάδα Γ΄. γ) Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων για την ανάθεση της προμήθειας για τις Ομάδες ΣΤ΄, Ζ΄ και Η΄, υπό τους όρους που διαλαμβάνονται στη σκέψη 26 της παρούσας.



ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/154/2021

Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών...Με δεδομένα αυτά και την εκδοθείσα πριν από τις 30.11.2020 (αρχική ημερομηνία υποβολής του φακέλου της ελεγχόμενης προμήθειας στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο) βεβαίωση του Δημάρχου .... ότι δεν έχουν ασκηθεί και δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές και ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: Μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 3, ορίστηκε στην ανωτέρω διακήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης της ελεγχόμενης προμήθειας ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής ως προς την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων ειδικώς για τις Ομάδες 1, 2 και 3, που αφορούν στην προμήθεια πετρελαίου κίνησης, αμόλυβδης βενζίνης και πετρελαίου θέρμανσης, αντίστοιχα, η εκτέλεση τουλάχιστον τριών (3) συμβάσεων προμήθειας των αντίστοιχων καυσίμων αποκλειστικώς σε φορείς του δημοσίου κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας (βλ. σκέψη 8), χωρίς να γίνεται επίκληση οποιουδήποτε λόγου δημοσίου συμφέροντος που να επιβάλει την απόκτηση της ανωτέρω εμπειρίας μόνο στο πλαίσιο σχετικών συμβάσεων με φορείς του δημοσίου και όχι και στο πλαίσιο σχετικών συμβάσεων με φορείς του ιδιωτικού τομέα, σε δυσαναλογία με τον επιδιωκόμενο σκοπό της εκτέλεσης των σχετικών συμβάσεων από τεχνικά και επαγγελματικά έμπειρους αναδόχους, δεδομένου ότι κάλλιστα αυτοί θα μπορούσαν να έχουν αποκτήσει τη σχετική εμπειρία συμβαλλόμενοι με φορείς του ιδιωτικού τομέα, κατά υπέρμετρο περιορισμό του ελεύθερου ανταγωνισμού και σε αντίθεση προς τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας του Δικαίου της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις. Και τούτο παρότι, αντιθέτως, ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων για την Ομάδα 4, που αφορά στην προμήθεια λιπαντικών και αντιψυκτικών, τέθηκε η προμήθεια λιπαντικών σε οποιουσδήποτε παραλήπτες είτε του δημόσιου είτε του ιδιωτικού τομέα κατά την τελευταία διετία, αποδεικνυόμενη με την υποβολή ως δικαιολογητικών κατακύρωσης από τον ανάδοχο της Ομάδας 4 καταλόγου με τις κυριότερες παραδόσεις (πωλήσεις) λιπαντικών από αυτόν κατά την τελευταία διετία και με τους αντίστοιχους παραλήπτες (άρθρο 15.2 περ. 9 του Παραρτήματος Α΄ της διακήρυξης και περ. 1 και 4 των 15168/19.5.2020 διευκρινίσεων επί όρων της διακήρυξης, που δόθηκαν από την Προϊσταμένη του Τμήματος Προμηθειών και Διαχείρισης Υλικού του ως άνω Δήμου, σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων της ...., και αναρτήθηκαν στον ελεύθερα προσβάσιμο χώρο της διαδικτυακής πύλης του ΕΣΗΔΗΣ για τον ως άνω διαγωνισμό, που ειδικά για την Ομάδα 4 έχει συστημικό αριθμό 90758).


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/238/2019

Προμήθεια αντιδραστηρίων...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων: 1) με την εταιρία «... ...» για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 1, 12 και 20 (α/α 3-6 και 8), συνολικής συμβατικής δαπάνης 264.192,150 ευρώ με τον ΦΠΑ, 2) με την εταιρία «....» για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 2, 5 και 6 (με α/α 1, 11, 13, 21, 24, 26 και 36), συνολικής συμβατικής δαπάνης 369.353,10 ευρώ με τον ΦΠΑ, 3) με την εταιρία «....» για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 4 και 8 (α/α 1-3, 7-10, 14, 15, 25, 26, 30, 32-36, 38, 39, 42 και 43), συνολικής συμβατικής δαπάνης 37.499,72 ευρώ με τον ΦΠΑ, 4) με την εταιρία «....», για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 7 (με α/α 2-4), 6 (με α/α 30) και 14, ), συνολικής συμβατικής δαπάνης 25.306,12 ευρώ με τον ΦΠΑ 5) με την εταιρία «....» για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 6 (με α/α 2, 3, 5, 6, 12, 14, 15, 27, 28, 29 και 33-35) και 15, συνολικής συμβατικής δαπάνης 10.865,69 ευρώ με τον ΦΠΑ, 6) με την εταιρία «.... ΕΠΕ» για την προμήθεια των ειδών με α/α 4, 7-9, 16, 17, 23, 31 και 32 της Ομάδας 6, συνολικής συμβατικής δαπάνης 5.829,82 ευρώ με τον ΦΠΑ, 7) με την εταιρία «.... – ... A.E.», για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 10 και 26, συνολικής συμβατικής δαπάνης 22.999,52 ευρώ με τον ΦΠΑ, 8) με την εταιρία «.... Α.Ε.», για την προμήθεια των ειδών της Ομάδας 13 για το συνολικό ποσό των 16.709 ευρώ με τον ΦΠΑ, 9) με την εταιρία «....», για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 18, 21 και 23, συνολικής συμβατικής δαπάνης 239.830,87 ευρώ με τον ΦΠΑ, 10) με την εταιρία «....», για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 19, 22 και 24, συνολικής συμβατικής δαπάνης 83.541,28 ευρώ με τον ΦΠΑ, 11) με την εταιρία «....», για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 16 και 20 (α/α 1), συνολικής συμβατικής δαπάνης 37.572,00 ευρώ με τον ΦΠΑ και 12) με την εταιρία «.... ΑΒΕΕ», για την προμήθεια των ειδών της Ομάδας 27, συνολικής συμβατικής δαπάνης 113.974,60 ευρώ. Τέλος, ως προς το σχέδιο σύμβασης με την εταιρία «... ΕΛΛΑΣ» θα πρέπει να γίνουν δεκτά τα εξής: α) Κωλύεται η υπογραφή του για το είδος της Ομάδας 9, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, β) δεν κωλύεται η υπογραφή του για την προμήθεια των ειδών των Ομάδων 8 (με α/α 4,6,11-13, 16-24, 27-29, 40 41 και 44) και 11, συνολικής συμβατικής δαπάνης 33.791,39 ευρώ με τον ΦΠΑ και γ) θα πρέπει να διορθωθούν οι α/α των ειδών της Ομάδας 8, που αναφέρονται σε αυτήν ως εξής: οι α/α «11, 12, 12» θα πρέπει να γίνουν «11,12,13», οι «15-17» θα πρέπει να γίνουν «16-18» και οι α/α «34, 35 και 38» να αντικατασταθούν με τους ορθούς «40, 41 και 44».


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/78/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου της συμφωνίας πλαίσιο με διάρκεια τρία (3) έτη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, διά του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και των οικονομικών φορέων … Α.Β.Ε.Ε. - … A.E. ένωση εταιρειών,  … Α.Ε. και … A.E. για την προμήθεια από την Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Συμβάσεων του ως άνω Υπουργείου, ως Εθνική Κεντρική Αρχή Αγορών (ΕΚΑΑ), ηλεκτρονικών υπολογιστών (Η/Υ) και επίπεδων οθονών Η/Υ για υπηρεσίες και εποπτευόμενους φορείς των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, για την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ) του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και για τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ)(...)ποσού μέχρι 22.850.032,10 ευρώ χωρίς ΦΠΑ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … Α.Β.Ε.Ε. - … A.E. ένωση εταιρειών, μέχρι 22.900.206,00 ευρώ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … Α.Ε. και μέχρι 22.958.511,50 ευρώ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … A.E., που αφορά στην ανωτέρω δημόσια προμήθεια, συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης 23.018.412,18 ευρώ χωρίς ΦΠΑ(....)Αντιθέτως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 6 (...), διότι η αναθέτουσα Αρχή (ΓΔΔΣ) μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 3, δεν κάλεσε τη μεταξύ των προσωρινών αναδόχων (μειοδοτών) της προς ανάθεση συμφωνίας πλαίσιο ειδικώς για το Τμήμα 6 … A.E. να υποβάλει εκ νέου, τάσσοντάς της σχετική προθεσμία, τα δικαιολογητικά κατακύρωσης που πράγματι αυτή δεν υπέβαλε εντός της αρχικής δεκαήμερης προθεσμίας υποβολής τους με τον προβλεπόμενο ... τρόπο, με συνέπεια να θεωρείται ότι δεν τα έχει καν (καθόλου) υποβάλει.(...)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο ... κατά το μέρος που αφορά στα Τμήματα 1, 2, 3, 4, 5 και 7, όπως αυτά προσδιορίζονται στο σκεπτικό. Κωλύεται η υπογραφή του ίδιου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 6, όπως αυτό προσδιορίζεται στο σκεπτικό.


ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/2015

Προμήθεια καυσίμων.(...) Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στο πλαίσιο της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας, ενόψει δε του ότι, με το 36363/30.6.2015 έγγραφο του Αντιδημάρχου ....... βεβαιώνεται ότι δεν εκκρεμούν ένδικα βοηθήματα κατά του κατακυρωτικού αποτελέσματος του διαγωνισμού, κατά το μέρος που αφορά στην προμήθεια λιπαντικών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια λιπαντικών


ΑΕΠΠ/248/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αρ. ***** της 29-12-2020, καθώς ο μέρος κρίθηκαν αποδεκτοί οι παρεμβαίνοντες στην ΟΜΑΔΑ Γ (ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ-ΑΝΤΙΨΥΚΤΙΚΑ) για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών με εκτιμώμενη αξία 999.720,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), η οποία προκηρύχθηκε με διακήρυξη αρ. ***** και δημοσιεύθηκε στις 16-10-2020. Ο προσφεύγων αμφισβητεί την αποδοχή των παρεμβαινόντων, ισχυριζόμενος ότι δεν πληρούσαν τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ιδίως για τα λιπαντικά, όπου απαιτούνταν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές και βεβαιώσεις ποιότητας σύμφωνα με το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι της διακήρυξης.


ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ

Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών-ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ανώτατο όριο κατανάλωσης καυσίμων .


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/95/2019

Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών :Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις το Κλιμάκιο διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου της ομάδας 1 του ελεγχόμενου διαγωνισμού με αντικείμενο την προμήθεια υγρών καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου ....., των νομικών του προσώπων και του Συνδέσμου Ύδρευσης Δήμων ....., Μεσσήνης και Κοινοτήτων περιοχής ..... και, ως εκ τούτου, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια υγρών καυσίμων μεταξύ αφενός της εταιρείας «…..» και, αφετέρου, του Δήμου ....., συμβατικού ποσού 993.249,57 ευρώ (με Φ.Π.Α.), της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Α/βαθμιας Εκπαίδευσης Δήμου ....., συμβατικού ποσού 120.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.), της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Β/βαθμιας Εκπαίδευσης Δήμου ....., συμβατικού ποσού 120.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.), του Δημοτικού Πνευματικού Κέντρου, συμβατικού ποσού 6.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.), της κοινωφελούς επιχείρησης Δήμου ..... «….», συμβατικού ποσού 42.400,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.), του νομικού προσώπου «…….», συμβατικού ποσού 340,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και του Συνδέσμου Ύδρευσης Δήμων ....., Μεσσήνης και Κοινοτήτων περιοχής ....., συμβατικού ποσού 30.680,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.). Περαιτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται εν μέρει η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών μεταξύ αφενός της εταιρείας «…...» και, αφετέρου, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, συμβατικού ποσού 3.968,40 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και του Αθλητικού Οργανισμού ....., συμβατικού ποσού 146.114,24 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και, συγκεκριμένα, κατά το μέρος που αφορούν την προμήθεια υγρών καυσίμων, στο πλαίσιο της οποίας διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες σύμφωνα με τα ανωτέρω. Αντίθετα, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχων της ομάδας 2 του διαγωνισμού με αντικείμενο την προμήθεια λιπαντικών για τις ανάγκες των ανωτέρω και, ως εκ τούτου, κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο νομιμότητας σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια λιπαντικών μεταξύ του Δήμου ....., του Συνδέσμου Ύδρευσης Δήμων ....., …και Κοινοτήτων περιοχής ....., του Αθλητικού Οργανισμού ..... και της εταιρείας «…...» καθώς και μεταξύ του Δήμου ....., του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Δήμου ..... και της εταιρείας «…..».

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/823/2019


ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/171/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά κατά πλειοψηφία κρίνεται ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, δοθέντος ότι η κατάστρωση της διακήρυξης και του τρόπου υποβολής των προσφορών ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας. Αν και κατά την άποψη της Παρέδρου Νικολέτας Ρένεση, η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης είναι πλημμελής, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν αιτιολογείται σύμφωνα με το άρθρο 59 του ν. 4412/2016 η απόφαση της αναθέτουσας αρχής να επιτρέψει την υποβολή αυτοτελούς προσφοράς μόνο για το σύνολο των ομάδων του διαγωνισμού και όχι και για μια ή περισσότερες από τις (τέσσερις) ομάδες στις οποίες διαιρείται η ελεγχόμενη προμήθεια, όπως επίσης δεν αιτιολογείται και η απόφασή της για δυνατότητα αυτοτελούς υποβολής προσφοράς μόνο για μία υποομάδα (1.Β της ομάδας 1) των δημοπρατούμενων καυσίμων.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/540/2023

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ:ανάθεση, από την Περιφέρεια Αττικής, της προμήθειας 42 επιβατικών αυτοκινήτων για τη κάλυψη των αναγκών της(...)Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, πρέπει να γίνει δεκτό ότι, ενόψει των κοινών τεχνικών χαρακτηριστικών που εμφανίζουν τα αυτοκίνητα της ΟΜΑΔΑΣ Β΄ του αντικειμένου της ελεγχόμενης σύμβασης και λαμβάνοντας υπόψη τα προβαλλόμενα από τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας, ότι δηλαδή η σύναψη μίας μόνο σύμβασης για όλα τα τμήματα της Ομάδας αυτής οδηγεί σε οικονομίες κλίμακας, καθιστώντας ταυτόχρονα ευκολότερη τη διαχείρισή της, η προσφεύγουσα Α.Α., απαιτώντας να υποβληθούν οικονομικές προσφορές για το σύνολο των τμημάτων της Ομάδας Β΄, ενήργησε εντός των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας που διέθετε.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης.