Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/13/2020

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3978/2011

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και της εταιρείας … για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος διεύθυνσης βολής (ΣΔΒ)  ... στην πυραυλάκατο Νο 7 και την εγκατάσταση του συστήματος διευθύνσεως βολής (ΣΔΒ) ... στην  πυραυλάκατο Νο 6, συμβατικού τιμήματος 10.230.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένων των κρατήσεων (10.899.676,10 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των κρατήσεων) απαλλασσομένου Φ.Π.Α.(....)Συντρέχουν, όμως, εν προκειμένω οι προϋποθέσεις προσφυγής στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεση) κατά τις διατάξεις της περ. ε' της παρ.2 του άρθρου 42 του ν.3978/2011, καθώς πρόκειται για προμήθεια με αντικείμενο την ολοκλήρωση και εγκατάσταση των αναφερόμενων ανωτέρω συγκεκριμένων οπλικών συστημάτων (Συστημάτων Διεύθυνσης Βολής) των ΤΠΚ Νο6 και Νο7, το ένα εκ των οποίων έχει ήδη κατασκευαστεί από την εταιρεία … στο πλαίσιο της 116/2008 σύμβασης μεταξύ της εταιρείας … ΑΕ και της ανωτέρω εταιρείας και των οποίων κατασκευαστής είναι η ανάδοχος εταιρεία, η τελευταία δε ως κατασκευάστρια αυτών είναι η μόνη που μπορεί να ολοκληρώσει την κατασκευή τους προκειμένου αυτά να καταστούν πλήρως λειτουργικά και κατάλληλα για την ενδεδειγμένη χρήση από το Π.Ν.(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης 

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/47/2017

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της διαδικασίας ανάθεσης από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (Γ.Ε.Ν.) της προμήθεια για την ολοκλήρωση των ημιτελών οπλικών συστημάτων των πυραυλακάτων (ΤΠΚ) Νο6 και Νο7(....)Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά, συντρέχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις προσφυγής στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεση) κατά τις διατάξεις της περ.ε' της παρ.2 του άρθρου 42 του ν.3978/2011, καθώς πρόκειται για προμήθεια με αντικείμενο την ολοκλήρωση και εγκατάσταση των αναφερόμενων ανωτέρω συγκεκριμένων οπλικών συστημάτων (Π/Β) των ΤΠΚ Νο6 και Νο7, τα οποία βρίσκονται σε ημιτελή κατάσταση («χύδην απάρτια», μη δυνάμενα να αξιοποιηθούν από το ΠΝ, στου οποίου την κυριότητα έχουν περιέλθει) και των οποίων κατασκευαστής είναι η ανάδοχος εταιρεία (στις εγκαταστάσεις της οποίας μάλιστα αυτά βρίσκονται λόγω του ότι απαιτούνται ιδιαίτερες συνθήκες και μεθοδολογία συντήρησης και αποθήκευσης αυτών, αφού τα επιμέρους απάρτια είναι ευαίσθητα υλικά υψηλής αξίας), η τελευταία δε (ανάδοχος) ως κατασκευάστρια αυτών είναι η μόνη που μπορεί να ολοκληρώσει την κατασκευή τους προκειμένου αυτά να καταστούν πλήρως λειτουργικά και κατάλληλα για την ενδεδειγμένη χρήση από το Π.Ν. και να εγκατασταθούν στις υπάρχουσες υποδομές των ΤΠΚ, που έχουν διαμορφωθεί στις τεχνικές προδιαγραφές των συγκεκριμένων Π/Β της κατασκευάστριας - προμηθεύτριας εταιρείας, δεδομένου ότι μόνη αυτή (λόγω δικαιωμάτων αποκλειστικότητας ως προς τα συγκεκριμένα ημιτελή Π/Β) διαθέτει τις ακριβείς και ειδικές τεχνικές προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των υπό προμήθεια ημιτελών Π/Β.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης 


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/301/2019

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και της εταιρείας … για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος διεύθυνσης βολής EXOCET ITL 70A-B3 σε τορπιλακάτους(....)Κατ’ ακολουθίαν, το Κλιμάκιο αναβάλλει τη διατύπωση οριστικής κρίσης και τάσσει προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, αρχόμενη από την κοινοποίηση της παρούσας, εντός της οποίας το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού οφείλει να προσκομίσει τα ανωτέρω, αναγκαία για την ολοκλήρωση του ελέγχου, ελλείποντα έγγραφα στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.


ΕΑΔΗΣΥ/1031/2022

Προμήθεια ατομικών εφοδίων και λοιπών ειδών για την κάλυψη των αναγκών (480) Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου (Σ.Φ.Ο.Χ.) στο πλαίσιο της Πράξης «Δομές και Λειτουργικότητα των Π.Κε.Κ. Αλλοδαπών» στο Εθνικό Πρόγραμμα του …, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 156.763,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων κρατήσεων και δαπανών, άνευ Φ.Π.Α.


ΝΣΚ/39/2019

Ένοπλες Δυνάμεις – Εγκυρότητα και ισχύς της τροποποίησης Σύμβασης ΑΩ, λαμβανομένου υπόψη ότι, από την έγκριση του σχεδίου της από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας μέχρι σήμερα, η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμμάτων που είχαν περιληφθεί στο σχέδιο τροποποίησης, χωρίς ουδέποτε να έχει υπογραφεί η σχετική τροποποιητική σύμβαση από τα συμβαλλόμενα μέρη.Δεν είναι έγκυρη και, συνακόλουθα, δεν ισχύει η τροποποίηση της Σύμβασης ΑΩ 10/03 (με αριθμό 1 του σχεδίου της), λόγω της έκδοσης και μόνον της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την έγκριση του σχεδίου της, καθόσον ουδέποτε υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), ουδεμία δε επιρροή μπορεί να έχει, αναφορικά με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, η προηγούμενη της υπογραφής της τροποποιητικής σύμβασης υλοποίηση προγραμμάτων από την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία (ομόφ.).


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/960/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Με την 109/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (στο εξής: προσβαλλόμενη Πράξη) έγινε δεκτό ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, με την οποία η εταιρεία με την επωνυμία «… Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία» (… ΑΒΕΕ) και δ.τ. «…» (....) αναθέτει, στην εταιρεία με την επωνυμία «…» (στο εξής ανάδοχος εταιρεία), την προμήθεια 41.000 kg πυρίτιδας για πυρομαχικά 5,56 mm, συνολικής συμβατικής δαπάνης 1.168.500,00 ευρώ (στο εξής: ελεγχόμενη σύμβαση), η οποία αποτελεί προαπαιτούμενο για την υλοποίηση της σύμβασης 001Α/2006 που η … ΑΒΕΕ έχει συνάψει με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠ.ΕΘ.Α.)(....)Επομένως, εφόσον ουδεμία εκ των προαναφερόμενων περιπτώσεων συντρέχει εν προκειμένω δεν μπορεί να γίνει δεκτό ότι νομίμως προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση της αναδόχου της ελεγχόμενης σύμβασης για την απόδειξη της προσωπικής κατάστασής της.(....)Ανακαλεί την 109/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της ελεγχόμενης σύμβασης, υπό τον όρο ότι πριν την υπογραφή της θα διενεργηθεί ο παραλειφθείς έλεγχος περί συνδρομής ή μη στο πρόσωπο του αναδόχου των προβλεπόμενων στο άρθρο 57 παρ. 1 του ν. 3978/2011 λόγων αποκλεισμού.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/514/2021

Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων πλοήγησης....Με δεδομένα αυτά, οι ασάφειες και ελλείψεις της αιτιολογίας του από 5.6.2020 Πρακτικού αξιολόγησης δεν αναπληρώνονται ακόμα και αν ληφθεί υπόψη το οψιγενές από 11.2.2021 έγγραφο, το οποίο απλώς επαναλαμβάνει λεκτικά αλλά δεν αιτιολογεί την τεθείσα αριθμητική βαθμολογία 100. Επομένως, η διαπίστωση της προσβαλλόμενης πράξης είναι νόμιμη, έστω και με εν μέρει διάφορη αιτιολογία, ο δε προβαλλόμενος λόγος πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Τμήμα κατά πλειοψηφία κρίνει ότι η προσφυγή ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή και  να ανακληθεί η πράξη 28/2021 του Στ΄ Κλιμακίου. Περαιτέρω, κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης «Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων πλοήγησης (10 DVOR, 13 DME, 6 ILS) σε αεροδρόμια και θέσεις οριοθέτησης αεροδιαδρόμων».


ΕλΣυν.Κλ.6/73/2015

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΩΝ,Πλημμέλειες της διαγωνιστικής διαδικασίας:Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ Γενικού Επιτελείου και εταιρείας για την προμήθεια τεσσάρων (4) πλήρων συστοιχιών Υ/Β τύπου 214 και μιας (1) συστοιχίας τύπου 209 έτοιμων σε ξηρά ή ενεργοποιημένη κατάσταση, καθόσον:Α) Η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης είναι μη νόμιμη, διότι δεν αποδεικνύεται η συνδρομή καμίας εκ των περιπτώσεων που προβλέπουν διαζευκτικά οι διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 3978/2011 και δη αυτών των παραγράφων 2 στοιχ. δ', ε' και 4 στοιχ. α' αυτού και Β) Ανεξαρτήτως της ως άνω πλημμέλειας, μη νομίμως, κατ'επίκληση της εξουσιοδοτικής διάταξης της παραγράφου 4 του άρθρου 26 του ν. 4258/2014, η εντολή διενέργειας της προμήθειας προέβλεψε στο άρθρο 15 αυτής ότι η Υπηρεσία διατηρεί το δικαίωμα για αυξομείωση ποσοτήτων. Περαιτέρω, μη νομίμως κατακυρώνεται, με τη σχετική απόφαση του Υπαρχηγού του Επιτελείου μία επιπλέον συστοιχία Υ/Β τ. 214, ποσού 2.962.791 ευρώ, ως επωφελής για το ελληνικό δημόσιο και επιχειρησιακά απαιτητή για υποστήριξη της δομής δυνάμεων Υ/Β 2012-2015, για το λόγο ότι είναι εκτός εξουσιοδότησης. Η επιπλέον συστοιχία δεν είναι απολύτως αναγκαία, σύμφωνα με το σκοπό της εξουσιοδοτικής διάταξης, αλλά ενδέχεται αυτή να χρησιμοποιηθεί, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το προς προμήθεια υλικό, εάν δε συντηρηθεί ορθά, φθίνει η απόδοσή του.

Δεν ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.6/6018/2015


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1181/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 124/2022 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της προσφεύγουσας εταιρείας με την επωνυμία «… Ανώνυμη Εταιρεία» (… AE) και της αναδόχου εταιρείας "..." για την ανάθεση της προμήθειας με τίτλο "Προμήθεια και Εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου διαρροών (τηλεέλεγχος-τηλεχειρισμός) στα υφιστάμενα δίκτυα μεταφοράς και διανομής νερού του Δήμου …", προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.952.300,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.).(....)Εκ του λόγου δε τούτου, η ως άνω πλημμέλεια δεν δύναται να θεραπευτεί μόνο με τη μεταγενέστερη συμπλήρωση από τον ανάδοχο της ελεγχόμενης σύμβασης, και για το παραλειφθέν έτος 2020, των αποδεικτικών μέσων για το επίμαχο κριτήριο επιλογής, απορριπτόμενου ως αλυσιτελώς προβαλλόμενου του σχετικού τελευταίου λόγου ανάκλησης.Δεν ανακαλεί την 124/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΣ/ΚΛ.Ε/44/2021 ΚΑΙ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/782/2019.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/520/2022

ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ-ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ: Για να άρει την αμφιβολία ως προς το αν συνάδει με τη φύση του προσυμβατικού ελέγχου η θέση διαλυτικής αίρεσης επί θετικής κρίσης του Κλιμακίου περί την υπογραφή ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης(...)κατ’ εξαίρεση έγκριση της εκτέλεσης της σύμβασης κατόπιν διαπραγματεύσεων με την εταιρεία ..., χωρίς δημοσίευση προκήρυξης(...)Με βάση τα ανωτέρω, το Δικαστήριο θεωρεί ότι ο όρος, τον οποίο διατύπωσε, αμφιβάλλον, το Κλιμάκιο, στερείται αντικειμένου και ως εκ τούτου, ακόμη και αν συναινούσε σχετικώς η Ολομέλεια, θα ετίθετο από το Κλιμάκιο αλυσιτελώς. Επιπλέον, με βάση τη θεμελιώδη αρχή της ταχείας διεκπεραίωσης του προσυμβατικού ελέγχου και δοθέντος ότι το Κλιμάκιο κατά τα λοιπά έχει ολοκληρώσει τον έλεγχό του, το Δικαστήριο κρίνει ότι εξαντλήθηκε στην επίδικη υπόθεση η ελεγκτική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου και συνεπώς επιβάλλεται, για να μην απολεσθεί περαιτέρω χρόνος εκ της αναπομπής στο Κλιμάκιο, να λάβει η Ολομέλεια, στηριζόμενη στα ανωτέρω, την τελειωτική απόφαση, αποφαινόμενη ότι η σύμβαση δεν κωλύεται να υπογραφεί.  


ΕλΣυν.Τμ.Μειζ.Επταμ.Συνθ/1078/2016

Προμήθεια σύνθετων φυσιγγιών και Πυροσωλήνων:Με την αίτηση αυτή ο αιτών Υπουργός επιδιώκει την αναθεώρηση της 558/2016 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..νομίμως η επίμαχη προμήθεια πραγματοποιήθηκε δυνάμει του άρθρ. 51 του ν. 3433/2006, με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Επιπλέον, κατά τα οριζόμενα ως άνω στον ν. 3433/2006 δεν απαιτείται η κατάθεση εγγυητικών επιστολών, αφού στην ανάδοχο «...» το ποσοστό συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται σε 99,87 %. Τέλος, ήδη προσκομίζονται: α) επικαιροποιημένα δικαιολογητικά συμμετοχής της «...» και β) οι υπεύθυνες δηλώσεις των νομίμων εκπροσώπων των εταιρειών «…. Spa» και «….», με τις οποίες δηλώνεται ότι αποδέχονται την εκτέλεση της σύμβασης. Συνεπώς, καλύφθησαν οι επισημανθείσες από την προσβαλλόμενη πλημμέλειες, σχετικά με την επικαιροποίηση των δικαιολογητικών.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ανάκλησης, να ανακληθεί η 242/2015 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης, με αντικείμενο την προμήθεια Συνθέτων Φυσιγγίων και Πυροσωλήνων 76/62 OTO MELARA Μάχης για την κάλυψη των αναγκών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.