ΝΣΚ/242/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συμβάσεις «εν συνεχεία υποστηρίξεως» οπλικών συστημάτων – αντισυμβαλλόμενοι του Ελλ. Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η υπηρεσία έχει την δυνατότητα να συνάπτει συμβάσεις για την εν συνεχεία υποστήριξη των οπλικών συστημάτων με εταιρείες, οι οποίες ενεργούν κατ’ εντολή και για λογαριασμό των αντιπροσωπευομένων από αυτές στην Ελλάδα προμηθευτικών οίκων του εξωτερικού, ενώ δεν υφίσταται η δυνατότητα αυτή στην περίπτωση του αντιπροσώπου – αποκλειστικού διανομέα, που ενεργεί ιδίω ονόματι, β) δεν υπάρχει η ανωτέρω δυνατότητα προκειμένου περί εταιρειών στην Ελλάδα, οι οποίες λειτουργούν ως μέλη (θυγατρικές) ενός ομίλου εταιρειών, καθόσον πρόκειται περί διαφορετικών νομικών προσώπων, και γ) ομοίως, δεν υπάρχει η ανωτέρω δυνατότητα προκειμένου περί εταιρείας – θυγατρικής ομίλου, μέλος του οποίου είναι η κατασκευάστρια – προμηθεύτρια εταιρεία, όταν η τελευταία επιθυμεί στις συμβάσεις για την εν συνεχεία υποστήριξη να συμβληθεί άλλη (η προαναφερθείσα θυγατρική) εταιρεία του ομίλου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/95/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμηθείας – Δυνατότητα τροποποίησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων ώστε να καλύπτει την εν συνεχεία υποστήριξη αεροσκαφών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989. Μετά όμως την 1-1-2010, οπότε κατά το άρθρο 30 της συμβάσεως, η εν συνεχεία υποστήριξη θα παρέχεται υπό όρους και προϋποθέσεις που θα συμφωνηθούν από τα μέρη, θα έχει εφαρμογή ο Ν 3433/2006.
ΝΣΚ/187/2016
Επιπτώσεις στις υπό εξέλιξη συμβάσεις προμήθειας οπλικών συστημάτων και αντισταθμιστικών ωφελημάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, λόγω έναρξης της ποινικής διαδικασίας κατά οργάνων και εκπροσώπων εμπλεκόμενων εταιρειών (ως προμηθευτριών ή υποκατασκευαστριών) για τη διερεύνηση και αξιολόγηση διάφορων ποινικά κολάσιμων πράξεων σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται άμεσα να στραφεί κατά των αστικώς υπευθύνων φυσικών προσώπων ή εμπλεκόμενων εταιριών και να αναζητήσει την ανόρθωση κάθε ζημίας του, πρωτίστως δε το σύνολο των παράνομων πληρωμών, που μη νόμιμα προσαύξησαν το τίμημα κάθε σύμβασης, καθώς και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. 2. Δεν μπορεί να ανασταλεί ή να διακοπεί η εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου/ Υπ. Εθν. Άμυνας, εφόσον οι εν λόγω συμβάσεις δεν έχουν ακυρωθεί με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις και οι εταιρείες συνεχίζουν να εκπληρώνουν τις δικές τους συμβατικές υποχρεώσεις. 3. Δεν επηρεάζει την εξέλιξη των συμβάσεων η διαβίβαση των διοικητικών φακέλων με τις ευρισκόμενες σε εξέλιξη συμβάσεις προμήθειας οπλικών συστημάτων ή αντισταθμιστικών ωφελημάτων στις ανακριτικές αρχές, χωρίς την ύπαρξη υπονοιών ή ακόμα έστω και αν υπάρχουν υπόνοιες ή απλή πληροφόρηση για τέλεση αξιόποινων πράξεων. 4. Η έκδοση αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης μπορεί να επηρεάσει ποικιλοτρόπως την εξέλιξη τέτοιων συμβάσεων, καθόσον το Δημόσιο δύναται να ζητήσει με αγωγή, ανταγωγή ή ένσταση από το αρμόδιο δικαστήριο, την ακύρωση της σχετικής σύμβασης και την ανόρθωση των ζημιών που υπέστη. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/394/2008
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση Συμβάσεων μεταξύ ΥΠΕΘΑ και προμηθεύτριας εταιρείας όπλων, ανταλλακτικών και επιχειρησιακού εξοπλισμού υποστήριξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία οι προτεινόμενες τροποποιήσεις Συμβάσεων α) 5ης της 027Γ/00, β) 2ης της 057Γ/03 και γ) 2ης της 058Γ/03 μεταξύ ΥΠΕΘΑ και προμηθεύτριας εταιρείας οπλικών συστημάτων είναι νόμιμες, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/9/2012
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.) – Βεβαίωση και είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών αεροπορικών εταιρειών που εδρεύουν στην Ε.Ε. και δεν διαθέτουν Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα – Δυνατότητα κράτησης και συντηρητικής κατάσχεσης αεροσκάφους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποστολή από την Υ.Π.Α. χρηματικού καταλόγου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. προς ταμειακή βεβαίωση και είσπραξη, για καταλογισθείσες και οριστικοποιηθείσες οφειλές από Τ.Ε.Α.Α. είναι αναγκαία, και στην περίπτωση που η υπόχρεη εταιρεία έχει έδρα στην αλλοδαπή και δεν διαθέτει Α.Φ.Μ. στη χώρα μας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει Α.Φ.Μ. της οφειλέτιδας αεροπορικής εταιρείας, η Υ.Π.Α. οφείλει να εκδώσει αιτιολογημένη και αναλυτική καταλογιστική πράξη με την ένδειξη «δεν υπάρχει Α.Φ.Μ.» και μετά την οριστικοποίηση του εν ευρεία εννοία τίτλου να την αποστείλει, στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Δυνατή η λήψη μέτρων κράτησης αεροσκάφους και συντηρητικής κατάσχεσης αυτού πριν τη συγκρότηση εκτελεστού τίτλου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/199/2011
Επιβολή Φ.Π.Α. κατά την έκδοση τιμολογίων της Ε.Α.Σ. (πρώην Ε.Β.Ο.) προς Ελβετικό οίκο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η περιγραφόμενη στο ερώτημα αναβάθμιση οπλικών συστημάτων από την εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Ε.Β.Ε.» (Ε.Α.Σ.) συνιστά παροχή υπηρεσιών προς τον Ελβετικό οίκο για την οποία έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ. 2) Η παράγραφος 15 του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ πρέπει να θεωρείται ενεργή, ανεξάρτητα αν δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη από την παρ.16 του ίδιου άρθρου κανονιστική απόφαση, για τον προσδιορισμό των κριτηρίων εφαρμογής και, ως εκ τούτου, τυγχάνει εφαρμοστέα, εν προκειμένω, ανεξάρτητα αν ο Ελβετικός οίκος, χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες που λαμβάνει από την Ε.Α.Σ. για πραγματοποίηση πράξεων παροχής υπηρεσιών, οι οποίες δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ στην Ελλάδα. (ομοφ.)
(ΕΕ) Τ-457/2010
Απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου της 15ης Οκτωβρίου 2013 — Ευρωπαϊκή Δυναμική κατά Επιτροπής [Δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών — Διαδικασία πρόσκλησης για υποβολή προσφορών — Παροχή εξωτερικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη, τη μελέτη και την υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων (ESP DESIS II) — Κατάταξη υποψηφίου — Ανάθεση της σύμβασης — Διαγωνιζόμενη κοινοπραξία — Παραδεκτό — Υποχρέωση αιτιολογήσεως — Διαφάνεια — Ίση μεταχείριση — Πρόδηλη πλάνη εκτιμήσεως — Εξωσυμβατική ευθύνη]
ΑΕΠΠ/1510/2021
Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση της διακήρυξης για παροχή υπηρεσιών που αφορούσαν: (α) τη Συντήρηση και Υποστήριξη Λειτουργίας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΠΣ), (β) την Ανάπτυξη και Υποστήριξη Λειτουργίας συστημάτων για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης, (γ) τη Συντήρηση και Υποστήριξη της πληροφορικής υποδομής των υπηρεσιών του Internet Data Center (I.D.C.), Disaster Recovery Site (D.R.S.) και Business Continuity Plan (B.C.P.), και (δ) ορισμένες πρόσθετες υπηρεσίες. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 1.700.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επέμενε σε σοβαρό περιορισμό και ιδιαίτερη δυσχέρεια συμμετοχής λόγω προσβαλλόμενων όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1296/2019
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Υφυπουργού με την οποία απορρίφθηκε ο φάκελος κατακύρωσής της και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος μια ανταγωνίστρια ένωση εταιρειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υπηρεσία του «Συμβούλου Υποστήριξης» στο πλαίσιο συμβατικών υποχρεώσεων της αιτούσας ως εταίρου του Στρατηγικού Έργου, με σκοπό την υποστήριξη εργασιών της Μακροπεριφερειακής Στρατηγικής. Η σύμβαση είχε αρχική διάρκεια 2 έτη με δυνατότητα παράτασης έως 3 έτη, και η συνολική προϋπολογισθείσα αξία της ανερχόταν σε €362.903,22 άνευ ΦΠΑ.
ΝΣΚ/158/2000
Ιχθυοτροφεία δημόσια. Εκμίσθωση. Δυνατότητα μετάθεσης ημερομηνίας έναρξης της σύμβασης μίσθωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το άρθρο 41 παρ.1 του ΝΔ 420/1970 αναφέρεται στη δυνατότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης στην περίπτωση κατά την οποία ενεργείται προσωρινή εκμετάλλευση για λογαριασμό του μέλλοντος μισθωτή και εφόσον από την προσωρινή εκμετάλλευση προέκυψε ενεργητικό, δεν αναφέρεται όμως αν υπάρχει τέτοια δυνατότητα μετά την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών μίσθωσης και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Στην περίπτωση της προσωρινής εκμετάλλευσης ο νομοθέτης προβλέπει δυνατότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης από μέρους της Διοίκησης, γιατί δεν υπάρχει μισθωτής, οπότε πρέπει να υπάρχει δυνατότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης, η οποία ορίστηκε αρχικά με τη διακήρυξη. Μετά την υπογραφή όμως της σχετικής σύμβασης η εκμετάλλευση του ιχθυοτροφείου γίνεται οριστική, αφού υπάρχει πλέον σύμβαση, ο δε μισθωτής είναι συγκεκριμένος και όχι μέλλων. Επομένως δεν είναι δυνατή κατά το νόμο η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης, όπως θα ήταν δυνατή στην περίπτωση της προσωρινής εκμετάλλευσης, οπότε θα παρατεινόταν η μίσθωση έως την εξεύρεση πλειοδότη μισθωτή και εφόσον θα υπήρχε ενεργητικό. Στην προσωρινή εκμετάλλευση υπάρχει μόνο η διακήρυξη, ενώ στην προκείμενη περίπτωση υπάρχει καταρτισμένη σύμβαση μίσθωσης, σύμφωνα με την οποία η εκμετάλλευση πλέον γίνεται οριστική. Μετά τη σύναψη της σύμβασης μίσθωσης η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης αυτής αποτελεί τροποποίηση όρου της σύμβασης, η οποία δεν είναι δυνατή από μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, καθόσον δεν προβλέπεται τέτοια δυνατότητα από το νόμο.
ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/73/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:«Σχεδίαση, Κατασκευή, Εγκατάσταση και Εν Συνεχεία Υποστήριξη Ενός (1) 3-D RADAR Εντοπισμού Πολλαπλών Βλημάτων (MMTR) ΣΤΟ ΠΒΚ»(...)διαδικασία επιλογής αναδόχου κατασκευής του ανωτέρω «έργου» με διεθνή Νατοϊκό Διαγωνισμό με τη διαδικασία «Optional preliminary Bidding Procedure» και κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή(...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης