ΕΣ/ΚΛ.Ζ/61/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Για να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου των «Επειγουσών υπηρεσιών λειτουργίας –συντήρησης Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ (τμήμα ΙΙ) … και του ΧΥΤΑ Α΄Φάση του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ …»(....)βεβαιώνεται ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις ή προσφυγές κατά του ελεγχόμενου διαγωνισμού και της κατακυρωτικής απόφασης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του ... σχεδίου σύμβασης μεταξύ του ΕΔΣΝΑ και της εταιρείας «… A.E.», για την ανάθεση παροχής «Επειγουσών υπηρεσιών λειτουργίας-συντήρησης Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ (Τμήμα ΙΙ) … και του ΧΥΤΑ Α΄Φάση του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ …».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/77/2017
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Για να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης των «Επειγουσών υπηρεσιών λειτουργίας – συντήρησης Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ (τμήμα ΙΙ) … και του ΧΥΤΑ Α΄ Φάση του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ …»(....)Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη ότι α) οι πρόσθετες εργασίες παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση εργασιών λειτουργίας και συντήρησης των επίμαχων εγκαταστάσεων, και είναι απολύτως αναγκαίες για την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία τους, ενόψει και των περιβαλλοντικών κινδύνων που προδήλως συνεπάγεται η αναστολή λειτουργίας των Μονάδων Επεξεργασίας Στραγγισμάτων που διαχειρίζονται επικίνδυνα υγρά απόβλητα των οικείων ΧΥΤΑ(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος...σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης με αντικείμενο την παροχή της υπηρεσίας με τίτλο «Επείγουσες υπηρεσίες λειτουργίας – συντήρησης Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ (τμήμα ΙΙ) … και του ΧΥΤΑ Α΄ Φάση του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ …»» μεταξύ του ΕΔΣΝΑ και της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ …» με διακριτικό τίτλο «… A.E.».
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/61/2016.
ΑΕΠΠ/23/2020
Οι προσφύγουσες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης 116/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε τις προσφορές των παρεμβαινουσών για τη σύμβαση 'Αποκατάσταση και Επέκταση-Αναβάθμιση-Λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά αναβάθμιση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων με προϋπολογισμό 1.171.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφύγουσες διεκδικούν τη νόμιμη διενέργεια του διαγωνισμού και την απόρριψη των άλλων προσφορών λόγω σημαντικών τυπικών και ουσιαστικών ελλείψεων.
ΑΕΠΠ/498/2021
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της (αριθμός 498/2021) αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής για τη σύναψη σύμβασης με τίτλο «Υπηρεσίες Λειτουργίας, Συντήρησης και Επαύξησης δυναμικότητας μονάδων επεξεργασίας στραγγισμάτων της χωροταξικής μονάδας Δυτικής Αττικής». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση υπηρεσιών λειτουργίας, συντήρησης και επέκτασης δυναμικότητας μονάδων επεξεργασίας στραγγισμάτων, με συνολικό προϋπολογισμό 22.400.000€ (άνευ ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένης της μετεγκατάστασης μονάδων και διασύνδεσης εξοπλισμού. Η προσφυγή προβάλλει αιτιάσεις σχετικά με κριτήρια επιλογής, τεχνικές προδιαγραφές και διαδικαστικές παράτυπες πτυχές της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/661/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε: (1) την παροχή όλων των 25 παραμέτρων υπολογισμού που απαιτούνταν για τη σύνταξη φύλλων υπολογισμού πιστοποιημένου software, τα οποία δεν του είχαν παρασχεθεί, (2) την ακύρωση της απόφασης 49/2019 της Οικονομικής Επιτροπής που αρνήθηκε την παράταση της προθεσμίας υποβολής προσφορών και (3) την αντιμετώπιση κάθε σχετικής πράξης ή παραλείψεως. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Αποκατάσταση, επέκταση, αναβάθμιση και λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ» με εκτιμώμενη αξία €1.171.000. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι οι μη παρεχόμενες πληροφορίες (όπως ΑΕΠΟ, τοπογραφικές αποτυπώσεις, σχέδια λειτουργίας) καθιστούσαν αδύνατη την κατάρτιση ορθής προσφοράς, επηρεάζοντας την ισότητά του στη διαδικασία.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/228/2018
Υπηρεσίες επέκτασης- συντήρησης στραγγισμάτων ΧΥΤΑ..κατόπιν ελέγχου των υποβληθέντων από την προσωρινή μειοδότρια δικαιολογητικών κατακύρωσης και της διαπίστωσης της πληρότητας αυτών, η Επιτροπή Διαγωνισμού, με το από 6.3.2018 IV Πρακτικό της, εισηγήθηκε την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού με το ανωτέρω τίμημα σε αυτήν, η δε εισήγησή της έγινε δεκτή με την 94/2018 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής. Προδικαστική προσφυγή της .... κατά της ανωτέρω απόφασης απορρίφθηκε με την 134/2018 όμοια, ομοίως δε και η κατ’ αυτής ασκηθείσα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον της ΕΑ του ΣτΕ, με την 144/2018 απόφαση της τελευταίας.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν εκκρεμούν άλλες διοικητικές προσφυγές ή ασφαλιστικά μέτρα κατά πράξεων της ελεγχόμενης διαδικασίας (βλ. το 40322/14.6.2018 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του ΕΔΣΝΑ), δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο, με το 3208/22.3.2018 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 22623/23.3.2018) έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού … (ΕΔΣΝΑ), σχεδίου σύμβασης,αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.
ΕΣ/ΤΜ.6/1435/2017
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (υγειονομική ταφή απορριμμάτων) ζητείται η ανάκληση της 83/2017 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..(..) Με τη 1338/2017 απόφασή του, το παρόν Τμήμα (VI), επιλαμβανόμενο των και νυν κρινομένων αιτήσεων ανακλήσεως κατά της ως άνω πράξεως του Κλιμακίου, δέχθηκε μεν ότι ορθώς έκρινε το Κλιμάκιο ως προς την πρώτη από τις ανωτέρω αναδειχθείσες πλημμέλειες, κατά τα λοιπά δε διέταξε την προσκόμιση συμπληρωματικών στοιχείων, προκειμένου να αποφανθεί οριστικώς για τη βασιμότητα της κρίσης του Κλιμακίου ως προς τη συνδρομή της δεύτερης πλημμέλειας, ... Συγκεκριμένα το Τμήμα έκρινε αναγκαίο να διευκρινισθεί από τον εθνικό φορέα διαπίστευσης της Ελλάδος (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης Α.Ε.- Ε.ΣΥ.Δ.) «εάν στο προαναφερθέν πεδίο εφαρμογής («λειτουργία εγκαταστάσεων επεξεργασίας και διάθεσης απορριμμάτων») των πιστοποιητικών της «... Α.Ε.» (ποιότητας κατά ISO9001, περιβαλλοντικής διαχείρισης κατά ISO14001, υγιεινής και ασφάλειας κατά OHSAS 18001), που χορηγήθηκαν από το διαπιστευμένο φορέα του (QMSCERT), περιλαμβάνεται και “η λειτουργία μονάδας επεξεργασίας στραγγισμάτων” καθώς και η “διαχείριση βιοαερίου” ».V. Ήδη και σε εκτέλεση της ως άνω απόφασης, προσκομίζεται το 4359/10.7.2017 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διαπίστευσης Φορέων του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.), στο οποίο αναφέρεται ότι: «Από το πεδίο εφαρμογής λειτουργία εγκαταστάσεων επεξεργασίας και διάθεσης απορριμμάτων δεν προκύπτει κατ’ αρχήν ότι περιλαμβάνεται σαν δραστηριότητα η λειτουργία μονάδας επεξεργασίας στραγγισμάτων καθώς και η διαχείριση βιοαερίου. Οι δύο δραστηριότητες αποτελούν μετέπειτα στάδιο και απαιτούν περαιτέρω εγκαταστάσεις. Η μονάδα επεξεργασίας λυμάτων συνοδεύεται και από έναν βιολογικό καθαρισμό ενώ η διαχείριση βιοαερίου συνοδεύεται συνήθως από εγκαταστάσεις όπως σωλήνες, φίλτρα, χώρους αποθήκευσης βιοαερίου κλπ. Δεν αποκλείεται λοιπόν η πιθανότητα να διαθέτει η εταιρεία «... A.E.» το κατάλληλο τεχνικό προσωπικό για την λειτουργία μονάδας επεξεργασίας στραγγισμάτων καθώς και για την διαχείριση βιοαερίου και εκ παραδρομής να μην αναφέρθηκε στο πεδίο εφαρμογής της εταιρείας. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε συμπληρωματική τεκμηρίωση από τον διαπιστευμένο φορέα «QMSCERT» για την αποσαφήνιση του θέματος. Ο φορέας μας απάντησε σήμερα ότι: «Ο όρος “λειτουργία εγκαταστάσεων επεξεργασίας και διάθεσης απορριμμάτων” δεν περιλαμβάνει μονάδα “επεξεργασίας στραγγισμάτων ή/και διαχείρισης βιοαερίου”».VΙ. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει ότι νομίμως αποκλείστηκε από το διαγωνισμό η ένωση εταιρειών «...-...»,Ανακαλεί την 83/2017 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης
ΑΕΠΠ/1073/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της Διακήρυξης του δημοσίου διαγωνισμού με τίτλο «...» και προϋπολογιζόμενη δαπάνη 4.054.400€ (χωρίς ΦΠΑ), λόγω παρανόμων όρων που αφορούν την τεχνική ικανότητα των υποψηφίων. Ισχυρίζεται ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό και καθιστούν αδύνατη ή υπερβολικά δυσχερή τη συμμετοχή της. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η λειτουργία της μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης και λειτουργίας μονάδας υπερδιήθησης (UF) και συστήματος μεμβρανών αντίστροφης ώσμωσης (RO) για τη βελτιστοποίηση της επεξεργασίας των στραγγισμάτων. Οι συγκεκριμένοι όροι που προσβάλλονται αφορούν την απαίτηση εμπειρίας από συνδυασμένη λειτουργία μονάδων UF-RO ή MBR-RO, καθώς και την απόδειξη διαθεσιμότητας των μονάδων αυτών κατά την υποβολή των προσφορών.
ΑΕΠΠ/149/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την κατακύρωση του τμήματος 4 του διαγωνισμού για υπηρεσίες μεταφοράς στραγγισμάτων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την μεταφορά στραγγισμάτων από διάφορες εγκαταστάσεις της αναθέτουσας αρχής σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, με χρήση αδειοδοτημένου βυτιοφόρου οχήματος. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή έκανε εσφαλμένη αποδοχή των δικαιολογητικών κατακύρωσης της παρεμβαίνουσας, με αποτέλεσμα την παράνομη συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Ζητεί την ανατροπή της απόφασης και την ανάθεση της σύμβασης σε αυτήν ως την δεύτερη σε σειρά μειοδοσίας.
ΑΕΠΠ/258/2020
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση του όρου 2.2.6 α) και β) της Διακήρυξης για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης με τίτλο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΡΑΓΓΙΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ Χ.Υ.Τ.Α.». Ειδικότερα, ζητεί η απαίτηση των 24 μηνών προϋπηρεσίας για συμβάσεις αντίστοιχου αντικειμένου και για το επιστημονικό προσωπικό να μειωθεί σε 12 μήνες, καθώς οι τρέχουσες προϋποθέσεις κατέστησαν αδύνατη την αυτοτελή συμμετοχή της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την αποδοτική λειτουργία και συντήρηση της μονάδας επεξεργασίας στραγγισμάτων με συγκεκριμένες τεχνολογικές απαιτήσεις (Fenton & αντίστροφη ώσμωση).
ΑΕΠΠ/1260/2019
Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση, συνολικά ή των προσβαλλόμενων όρων, της Διακήρυξης του ΕΔΣΝΑ με αριθ. ***********, που αφορά τη «Μελέτη, κατασκευή έργων για την α’ φάση αποκατάστασης της ΟΕΔΑ Δυτικής Αττικής και μεταβατικής διαχείρισης αποβλήτων». Η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η διακήρυξη καθώς και κάθε άλλη συναφής πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του άρθρου 11 της διακήρυξης (σύντμηση προθεσμίας) και της απόφασης 248/2019 του ΕΔΣΝΑ, του όρου 1.5. της διακήρυξης (ανταγωνιστική διαδικασία με διαπραγμάτευση), καθώς και συγκεκριμένων όρων στα Κεφάλαια Φάσης 2, Φάσης 3 και Φάσης 4 του Παραρτήματος Ι της διακήρυξης, που αφορούν τη θέση των νέων κυττάρων ΧΥΤΑ, τις υφιστάμενες υποδομές, τα απαιτούμενα υλικά και τον εξοπλισμό μεταβατικής διαχείρισης. Επίσης, ζητά την ακύρωση των κριτηρίων αξιολόγησης Κ2, Κ3, Κ4 και Κ5 (άρθρο 14) και των όρων 18.Δ. α) και β) της διακήρυξης, που αφορούν τα κριτήρια τεχνικής-επαγγελματικής ικανότητας, καλύπτοντας συνολικά ζητήματα προθεσμιών, διαδικασίας, πληρότητας πληροφοριών, και κριτηρίων επιλογής/αξιολόγησης.