×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/111/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 111/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, με τίτλο «Ανάπλαση περιοχής κλειστού γυμναστηρίου Νάξου – Κατασκευή γηπέδων προπονήσεων & υπαίθριου γυμναστηρίου». Το έργο, χρηματοδοτούμενο από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, έχει συμβατική δαπάνη 1.584.710,75 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διαδικασία, η οποία έγινε μέσω Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, ολοκληρώθηκε με την ανάδειξη του οικονομικού φορέα «... Ε.Π.Ε.» ως οριστικού αναδόχου. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/70/2025

Η Πράξη 70/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Περάματος, με τίτλο «Ολοκληρωμένη παρέμβαση για την δημιουργία χώρων αναψυχής και περιπάτου στην περιοχή “ΑΡΜΟΣ”». Το ελεγχόμενο έργο, προϋπολογισμού 4.944.814 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και συμβατικού τιμήματος 4.895.365,86 ευρώ, αφορά την ανάπλαση έκτασης 33.000 τ.μ., συμπεριλαμβάνοντας δημιουργία νέων κτιρίων, χώρους πρασίνου, ποδηλατόδρομο, παιδική χαρά και αναβάθμιση γηπέδων. Το έργο χρηματοδοτείται μέσω δανείου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης». Η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου (οικονομικός φορέας «... ΙΚΕ»), ο οποίος υπέβαλε μοναδική προσφορά, κρίθηκε νόμιμη και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/138/2025

Η Πράξη 138/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «Ανάπλαση νταμαριού ΠΕΤΑ και κατασκευή υπαίθριου θεάτρου Δήμου Νικολάου Σκουφά» (Π.Ε. Άρτας), προϋπολογισμού 2.862.903,23 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διαδικασία αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις: αρχικά, ακυρώθηκε η προσφορά του πρώτου μειοδότη λόγω μη δήλωσης υπεργολαβίας. Εν συνεχεία, ο δεύτερος κατά σειρά μειοδοσίας (οικονομικός φορέας «.. Α.Ε.») κινδύνευσε με αποκλεισμό λόγω έκπτωσης από άλλο έργο. Αφού προσκόμισε επανορθωτικά μέτρα και αυτά κρίθηκαν επαρκή από την Επιτροπή του άρθρου 73 παρ. 9 του ν. 4412/2016, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με τον εν λόγω οικονομικό φορέα.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/431/2023 (Γ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις 1 και 2, το σχέδιο σύμβασης του έργου του Δήμου Αριστοτέλη με τίτλο «Ανάπλαση οδού Αρχαίων Σταγείρων-Αγίου Όρους και πλατείας Δημαρχείου Ιερισσού» απαραδέκτως υποβάλλεται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι αφορά σε χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έργο, του οποίου η προϋπολογιζόμενη δαπάνη, χωρίς Φ.Π.Α., υπολείπεται του ορίου των 5.000.000,00 ευρώ. 


ΑΕΠΠ/581/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ΤΟΚΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε. αίτησε μέσω της προδικαστικής προσφυγής της την ακύρωση της απόφασης του Δήμου Πύδνας-Κολινδρού με την οποία απερρίφθηκε η προσφορά της και η ανάδειξη ως αναδόχου της παρεμβαίνουσας εταιρείας ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε. για το έργο «Κατασκευή γηπέδων 5x5 Δήμου Πύδνας–Κολινδρού», το οποίο περιλαμβάνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού στις περιοχές Σφενδάμη και Κολινδρού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κατασκευή γηπέδων διαστάσεων 25,00m x 42,00m με προϋπολογιζόμενη αξία 185.483,87€ άνευ ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/822/2018

Στην προδικαστική προσφυγή τους, οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 442/09.08.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία αποφάσισε τον αποκλεισμό τους από τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και την αποδοχή της προσφοράς μιας άλλης εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την 'Προμήθεια και εγκατάσταση αθλητικών ειδών γηπέδων ποδοσφαίρου των δήμων Αμοργού, Κύθνου, Νάξου, Μ. Κυκλάδων, Σύρου-Ερμούπολης και Τήνου' (CPV 39293400-6, 37451710-4, 39113000-7 και 37450000-7), με εκτιμώμενη αξία της σύμβασης 486.724,80 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι οι τεχνικές τους προσφορές πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι τα ισοδύναμα πιστοποιητικά που προσέφεραν για την χαμηλή εκπομπή χημικών/τοξικών και άλλων ρύπων του συνθετικού χλοοτάπητα ήταν επαρκή, παρά τη μη προσκόμιση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού Greenguard Gold που απαιτούσε η διακήρυξη.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/34/2025

Η Πράξη 34/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου 3ης τροποποίησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Κορυδαλλού και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, για το έργο «Κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου – κολυμβητηρίου και δύο γηπέδων αντισφαίρισης». Η τροποποίηση κρίθηκε αναγκαία λόγω της οικονομικής αδυναμίας του Δήμου Κορυδαλλού να χρηματοδοτήσει την αύξηση της συμβατικής δαπάνης για την 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών. Με την έγκριση της τροποποίησης, η παράγραφος 5 του άρθρου 3 της σύμβασης μεταβάλλεται, ώστε το ποσό των 630.000,00 € (με ΦΠΑ), που απαιτείται για την εν λόγω συμπληρωματική σύμβαση, να βαρύνει πλέον την Περιφέρεια Αττικής. Το Κλιμάκιο δεν διαπίστωσε νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύει την υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/252/2025

Η Πράξη 252/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων Νομού Λασιθίου και Συνοδά Έργα – Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Νομού Λασιθίου και Βασικά Έργα Αξιοποίησης Αρδευτικού Νερού». Το έργο, προϋπολογισμού 55.900.000,00 ευρώ σε πληρωμές διαθεσιμότητας, υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ. Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε με την ανάδειξη της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» ως αναδόχου. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης του ΙΦΣ και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης, υπό τον όρο της προηγούμενης κήρυξης των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για το έργο του Φράγματος Αγ. Ιωάννη.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/50/2025

Η Πράξη 50/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Βιοκλιματική αναζωογόνηση κοινόχρηστων χώρων και ανάπλαση ενδοδημοτικής οδοποιίας κεντρικού τμήματος εντός οικισμού Αρχανών» του Δήμου Αρχανών-Αστερουσίων, συνολικού προϋπολογισμού €4.435.483,87 (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Κατά τη διαγωνιστική διαδικασία, αποκλείστηκε ο πρώτος μειοδότης, καθώς η προσφορά του κρίθηκε ασυνήθιστα χαμηλή και ζημιογόνα. Το έργο κατακυρώθηκε στον δεύτερο κατά σειρά μειοδοσίας οικονομικό φορέα με συμβατικό τίμημα €2.964.813,39. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δήμου, της Περιφέρειας Κρήτης και του αναδόχου.


ΑΕΠΠ/823/2018

Η πρώτη προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης 442/09.08.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία απέρριψε την προσφορά της από τον διαγωνισμό για την «Προμήθεια και Εγκατάσταση Αθλητικών Είδων Γηπεδών Ποδοσφαίρου Δήμων Αμοργού, Κύθνου, Νάξου, Μ. Κυκλάδων, Σύρου-Ερμούπολης και Τήνου». Επίσης, αμφισβητεί την αποδοχή της προσφοράς μιας άλλης εταιρείας. Ο δεύτερος προσφεύγων ζητά παρόμοια ακύρωση, επικαλούμενος ότι η απόρριψη της προσφοράς του έγινε λόγω μη προσκόμισης του πιστοποιητικού Greenguard Gold, ενώ θεωρεί ότι ισοδύναμα έγγραφα έπρεπε να γίνουν αποδεκτά.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/340/2025

Η Πράξη 340/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «Αντικατάσταση εξωτερικού δικτύου και αγωγού προσαγωγής εσωτερικού δικτύου ύδρευσης πόλης Λαγκαδά», προϋπολογισμού 4.000.000,00 ευρώ. Το έργο, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ», υλοποιείται από την ΑΝΕΘ Α.Ο.Τ.Α. ως αναθέτουσα αρχή, λόγω ανεπάρκειας της Δ.Ε.Υ.Α. Λαγκαδά. Κατά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, με κριτήριο τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, δύο από τους τρεις συμμετέχοντες αποκλείστηκαν λόγω τεχνικών ελλείψεων. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε νόμιμα και ενέκρινε την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με τον προσωρινό ανάδοχο, «TEDRA», με συμβατικό τίμημα 3.792.274,07 ευρώ.