×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/325/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 325/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 1ης τροποποίησης της σύμβασης CON-002/13 για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ύψους άνω των 4,6 εκατομμυρίων ευρώ. Η τροποποίηση προέβλεπε την «εμπλουτισμό» της ομάδας μηχανικών του αναδόχου με 37 νέα στελέχη για την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών ενοποίησης συστημάτων και τεκμηρίωσης ασφάλειας (Safety Assessment) του συνολικού έργου, δραστηριότητες που η αναθέτουσα αρχή ισχυριζόταν ότι δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι οι επίμαχες εργασίες, όπως η ενοποίηση συστήματος, η διαχείριση RAMS και η εκπόνηση λεπτομερούς προγράμματος δοκιμών (SIT-SPT-TRT), αποτελούν κύριες συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου σύμφωνα με τα άρθρα 1, 15 και 40 της αρχικής σύμβασης. Το κόστος τους περιλαμβάνεται ήδη στην οικονομική προσφορά του αναδόχου. Κατά συνέπεια, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου 4412/2016 για σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, και κωλύεται η υπογραφή της 1ης τροποποίησης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/287/2025

Η Πράξη 287/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 1ης τροποποίησης της σύμβασης CON-002/13, συνολικού ποσού 5.612.444,44 ευρώ, για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Η τροποποίηση περιλαμβάνει συμπληρωματικές εργασίες, όπως η ενοποίηση τεχνικών απαιτήσεων, η διαχείριση RAMS, η ανάπτυξη και εκτέλεση προγραμμάτων συνδυασμένων δοκιμών (SIT, SPT, TRT) και η επικύρωση/τεκμηρίωση της ασφάλειας (Safety Assessment) του συνολικού έργου και η ενσωμάτωσή του στο Βασικό Έργο. Οι εργασίες αυτές κρίθηκαν αναγκαίες για την ολοκλήρωση, αδειοδότηση και θέση σε λειτουργία του ενιαίου συστήματος. Το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης, καθώς ο φάκελος κρίθηκε ελλιπής. Ζητούνται πλήρη συμβατικά τεύχη, γραπτές διευκρινίσεις ότι οι επίμαχες εργασίες δεν περιλαμβάνονται στις αρχικές συμβατικές υποχρεώσεις αντιπαραβάλλοντας το αρχικό αντικείμενο, αιτιολόγηση της αλληλεξάρτησης, και στοιχεία χρηματοδότησης της τροποποιητικής σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/1659/2022

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της 30/002/000/6754/20.9.2022 απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής περί έγκρισης του από 5-9-2022 Πρακτικού δικαιολογητικών κατακύρωσης της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού, καθώς και της, ενσωματωθείσας στην παραπάνω απόφαση, 30/002/000/5886/2022 απόφασης του ιδίου οργάνου της αναθέτουσας αρχής περί έγκρισης των πρακτικών αποσφράγισης και αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής, τεχνικών και οικονομικών προσφορών και ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, κατά το μέρος που με τις άνω αποφάσεις κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας «... ... ... ..» και αναδείχθηκε η τελευταία οριστική ανάδοχος της υπό ανάθεση σύμβασης. 


2222.1-1.2/32662/2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την αριθμ. 4113.171/01/2002 υπουργική απόφαση (Β’ 1399), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21η Μαΐου 2010 με την αριθμ. MSC.292(87) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


2222.1-1.2/45047/2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την 4113.171/01/2002 υπουργική απόφαση (Β' 1399), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 3η Δεκεμβρίου 2010 με την MSC.311(88) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). 


2222.1-2/449/2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη, 2000 (International Code of Safety for High Speed Craft, 2000), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την αριθμ. 4113.179/01/2004 (Β’ 341) υπουργική απόφαση, όπως αυτή υιοθετήθηκε την 24 Μαΐου 2012 με την απόφαση MSC.326(90)/24.05.2012 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


2222.1-1.2/450/2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη (International Code of Safety for High Speed Craft), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την αριθμ. 1218.112/1/98 (Β’ 726) υπουργική απόφαση, όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21 Ιουνίου 2013 με την απόφαση MSC.351(92)/21.06.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


2222.1-1.2/452/2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη, 2000 (International Code of Safety for High Speed Craft, 2000), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.179/01/2004 (Β’ 341) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21 Ιουνίου 2013 με την απόφαση MSC.352(92)/21.06.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


ΔΠΔΑ/50551/2619/Φ.ΤΕΕ/2018

Έγκριση της 1ης Τροποποίησης του προϋπολογισμού εσόδων - εξόδων του Ν.Π.Δ.Δ. «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.)», οικονομικού έτους 2018.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/144/2025

Η Πράξη 144/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης και παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Νισύρου και της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. για την υλοποίηση του ενοποιημένου έργου: «Κατασκευή εσωτερικών και εξωτερικών δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης λυμάτων οικισμών Μανδρακίου και Πάλλων νήσου Νισύρου». Η τροποποίηση επήλθε λόγω της ενοποίησης δύο αρχικών υποέργων, αυξάνοντας τον συνολικό προϋπολογισμό σε 3.820.000,00 € (χωρίς ΦΠΑ), ποσό που καλύπτεται εν μέρει από ίδιους πόρους του Δήμου. Παράλληλα, η διάρκεια της σύμβασης παρατάθηκε από 40 σε 50 μήνες. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΝΣΚ/419/2011

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές προμήθειες – Νομιμότητα τροποποίησης σύμβασης προμήθειας – Έκδοση ή μη σχετικής γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ. – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας ή μη από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται στην προκειμένη περίπτωση της αρμοδιότητάς του να εκδώσει γνωμοδότηση, κατ’ άρθρο 66 ΠΔ 284/1989,επί του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 002Α/2008 Σύμβασης. (ομοφ.) 2) Το Σχέδιο της 1ης Τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 002Α/2008 Σύμβασης δεν χρειάζεται να υποβληθεί στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού δεν επιφέρει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση σε βάρος του Δημοσίου. (ομοφ.)