×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/230/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 230/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο 57Α/2025 της ΑΣΔΥΣ για την προμήθεια 513.000 μέτρων υφάσματος σύμμεικτου φρέσκου (Στολή θερινή) τετραετούς διάρκειας, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.925.500,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης για να αποφανθεί οριστικά. Αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξης και διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με στοιχεία που τεκμηριώνουν την ποσότητα και την κοστολόγηση των αγαθών (13,5 €/μ), την προηγούμενη σχετική σύμβαση, καθώς και τα στοιχεία δημοσίευσης της προκήρυξης και της παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εντός 15 ημερών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

55694/2024

Καθορισμός μέγιστου αριθμού δικαστικών υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου για λήψη άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης κατά το δικαστικό έτος 2025-2026 και καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή των σχετικών αιτήσεων.


56581/2023

Καθορισμός μέγιστου αριθμού δικαστικών υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου για λήψη άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης κατά το δικαστικό έτος 2024-2025 και καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή των σχετικών αιτήσεων. 


ΕΑΔΗΣΥ/655/2024

Η προσφεύγουσα εταιρεία κατέθεσε προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που απέρριψε την προσφορά της για τα άρθρα 1 και 3 της σύμβασης και ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο για το άρθρο 3 την παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ειδών, με συνολική εκτιμώμενη αξία 442.180,00 € χωρίς ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, το άρθρο 1 αφορούσε προϊόν με χρώμα μπορντό και το άρθρο 3 είχε προδιαγραφές για σύνθεση υφάσματος (60% βαμβάκι, 40% πολυεστέρα), λειτουργικές τσέπες και πιστοποιητικό ανακλαστικής ταινίας (EN ISO 20471 Class 2). Η προσφεύγουσα επεσήμανε ότι τα δείγματα που υποβλήθηκαν πληρούσαν τις τεχνικές προδιαγραφές, με εξαίρεση το χρώμα του άρθρου 1, για το οποίο προσκόμισε ξεχωριστό δείγμα υφάσματος. Επίσης, ισχυρίστηκε ότι η Αναθέτουσα Αρχή παραβίασε τις αρχές της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/1169/2025

Η Απόφαση 1169/2025 του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου δέχεται τις προσφυγές ανάκλησης του Δήμου Ηράκλειας και της «ΑΝ.Ε.ΣΕΡ. Α.Ε.», ανακαλώντας την Πράξη 12/2025 της Επιτρόπου, η οποία εμπόδιζε την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης για συμβουλευτική και διοικητική υποστήριξη του Δήμου, προϋπολογισμού 303.406,90 ευρώ. Το Δικαστήριο έκρινε ότι η Επίτροπος υπερέβη την αρμοδιότητά της επαναφέροντας νομικά ζητήματα που είχαν ήδη κριθεί οριστικά με την προηγούμενη Απόφαση 264/2025. Διαπιστώθηκε δε ότι το νέο σχέδιο σύμβασης είχε συμμορφωθεί πλήρως ως προς τη σύννομη κοστολόγηση, αφαιρώντας την αμοιβή του τακτικού προσωπικού και τεκμηριώνοντας αναλυτικά τις έμμεσες δαπάνες (συνολικό ποσοστό 11,55%), κρίνοντας ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/162/2025

Η Πράξη 162/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 6ης εκτελεστικής σύμβασης της συμφωνίας-πλαίσιο 0073Μ/23. Αντικείμενο της σύμβασης, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ») και της εταιρείας «...», είναι η προμήθεια 3.100.000 λίτρων αμόλυβδης βενζίνης (κωδικός ΝΑΤΟ F-67) για λογαριασμό του ΓΕΣ, με ποσό έως 1.850.000 ευρώ χωρίς φόρους και δασμούς. Το Κλιμάκιο, κατά τη συνεδρίαση της 26ης Μαΐου 2025, έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 6ης εκτελεστικής σύμβασης. Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης, το ποσοστό ανάλωσης των προβλεπόμενων ποσοτήτων καυσίμου στην αρχική Σ-Π ανέρχεται σε 38,30%.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1409/2022

Προμήθεια φρέσκου γάλακτος για τις ανάγκες του εργατοτεχνικού προσωπικού του Δήμου.Από τη μη ανάλωση των κονδυλίων που είχαν προβλεφθεί για την αρχική σύμβαση αφού μέχρι τώρα έχουν τιμολογηθεί 74.730 λίτρα φρέσκου γάλακτος έναντι 195.264 λίτρων συνολικής ποσότητας, δεν συνάγεται πρόθεση αποφυγής εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4412/2016, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα 120.534 λίτρα φρέσκου γάλακτος που αντιστοιχούν στις ανάγκες του.., δεν δύνανται, λόγω της προαναφερόμενης διατάραξης της οικονομικής ισορροπίας της σύμβασης σε βάρος της αναδόχου εταιρείας, να τιμολογηθούν με την αρχική τιμή 0,78 ευρώ ανά λίτρο. Άλλωστε, δεν προβάλλεται από την Επίτροπο, ούτε αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου που τέθηκαν υπόψη του Τμήματος, ότι υπάρχει διαθέσιμη από την ανάδοχο εταιρεία ποσότητα φρέσκου γάλακτος δυνάμενη να τιμολογηθεί με την αρχική τιμή που είχε προσφέρει η ανάδοχος εταιρεία ανά λίτρο φρέσκου γάλακτος πριν από την τροποποίηση. Τούτων δοθέντων το Τμήμα κρίνει ότι συντρέχουν οι όροι της διάταξης του άρθρου 132 παρ. 1γ΄ του ν.4412/2016 για την τροποποίηση της αρχικής 22554/18.12.2020 σύμβασης και την αυξητική αναπροσαρμογή της τιμής του συμβατικού αντικειμένου κατά 23.154,58 ευρώ, κατά τα αναφερόμενα στην 196/22.6.2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.Kατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 26/2022 πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου  του Ελεγκτικού Συνεδρίου ΟΤΑ ΙΙ στο Δήμο Αγίας Παρασκευής και να υπογραφεί το σχέδιο της ελεγχόμενης σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/1443/2023

Με την εξεταζόμενη προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται ν’ ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και παραλείψεις, ήτοι η αναρτηθείσα στις 31.07.2023 πράξη παροχής διευκρινίσεων και πράξη απόρριψης του από 27.07.2023 αιτήματός της περί παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών και η παράλειψη της αναθέτουσας Αρχής να προβεί σε ταυτόχρονη κατάλληλη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/170/2025

Η Πράξη 170/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 19ης εκτελεστικής σύμβασης της συμφωνίας πλαισίου 0005Μ/23. Η σύμβαση συνάπτεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (δια της ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ») και της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για την προμήθεια 7.700.000 λίτρων πετρελαίου κίνησης (κωδικός NATO F-54), συνολικού ποσού 4.600.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάθεσης, αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου εκτελεστικής σύμβασης, με το ποσοστό ανάλωσης ποσοτήτων της Σ-Π να ανέρχεται στο 80,27%.


ΑΕΠΠ/17/2018

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια φρέσκου αγελαδινού γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια πλήρους (3,5%) φρέσκου παστεριωμένου ομογενοποιημένου γάλακτος σε συσκευασία 1 λίτρου, σύμφωνα με προδιαγραφές της διακήρυξης, συμπεριλαμβανομένων εγκρίσεων εργοστασίων και θρεπτικών συστατικών. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της ήταν παράνομη, επειδή η διακήρυξη δεν διευκρίνιζε ότι απαιτείται ειδικά εμπειρία σε φρέσκο γάλα (όχι εβαπορέ), ενώ επιπλέον καταλογίζει ελλείψεις στην τεχνική προσφορά του εις βάρος της επιλεγέντος οικονομικού φορέα.


ΔΕΔ/Θεσ/1318/2025

Η Απόφαση 1318 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου. Ο προσφεύγων είχε επιβληθεί πρόστιμο 100,00€ από την Δ.Ο.Υ. Ζ΄ Θεσσαλονίκης, βάσει του άρθρου 53 του ΚΦΔ, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αρχικής περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ για τη φορολογική περίοδο 01/10/2024 έως 31/12/2024. Η δήλωση υποβλήθηκε στις 04-02-2025 αντί της καταληκτικής ημερομηνίας 31-01-2025, και δεν προέκυψε φόρος προς καταβολή. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε προσωπικά προβλήματα και το γεγονός ότι δεν όφειλε φόρο. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η παράβαση της εκπρόθεσμης υποβολής, ακόμα και χωρίς οφειλόμενο φόρο, επισύρει το πρόστιμο των 100€, καθώς οι φορολογικές κυρώσεις είναι αντικειμενικές και τυπικές.