×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/25/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 25/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση Φοιτητικών Εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης, με Σ.Δ.Ι.Τ.». Το έργο, προϋπολογισμού 205.940.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), υπήχθη στις διατάξεις του ν. 3389/2005. Η διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου, μετά από αποκλεισμούς υποψηφίων και άσκηση προσφυγών, οδήγησε στην υποβολή μίας δεσμευτικής προσφοράς, από τον οικονομικό φορέα «...», ο οποίος αναδείχθηκε ανάδοχος. Το Κλιμάκιο, εξετάζοντας τα υποβληθέντα στοιχεία, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης ΙΦΣ και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της σύμβασης σύμπραξης και των παραρτημάτων που το συνοδεύουν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/252/2025

Η Πράξη 252/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων Νομού Λασιθίου και Συνοδά Έργα – Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Νομού Λασιθίου και Βασικά Έργα Αξιοποίησης Αρδευτικού Νερού». Το έργο, προϋπολογισμού 55.900.000,00 ευρώ σε πληρωμές διαθεσιμότητας, υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ. Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε με την ανάδειξη της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» ως αναδόχου. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης του ΙΦΣ και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης, υπό τον όρο της προηγούμενης κήρυξης των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για το έργο του Φράγματος Αγ. Ιωάννη.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/251/2025

Η Πράξη 251/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου σύμβασης σύμπραξης για το έργο «ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΝΕΣΤΟ ΣΤΗΝ ΠΕΔΙΑΔΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ΓΙΑ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ», προϋπολογισμού 169.500.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το έργο υλοποιείται ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) διάρκειας 25 ετών. Η διαδικασία διεξήχθη μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, με τη Καθαρά Παρούσα Αξία των Ποσών Ενιαίας Χρέωσης να έχει τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας (65%). Μετά την υποβολή μίας δεσμευτικής προσφοράς, η επιτροπή ολοκλήρωσε τη διαδικασία και ανέδειξε ανάδοχο την εταιρεία «... Α.Ε.». Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της Σύμβασης Σύμπραξης.


ΑΕΠΠ/1591/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης Υφυπουργού που κρίθηκαν αποδεκτές οι συμμετοχές των παρεμβαινόντων, σε διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου «Δημιουργία Κέντρου Καινοτομίας στην …με Σ.Δ.Ι.Τ.», σύμφωνα με τους νόμους 4413/2016 και 3389/2005. Το έργο έχει εκτιμώμενη άνευ ΦΠΑ αξία 201.612,90 ευρώ και είχε δημοσιευθεί στην ΕΕΕΕ την 16-12-2020. Η προσφυγή ασκείται ενάντια στην απόφαση που έκρινε δεκτή την αίτηση του τρίτου παρεμβαίνοντος, με την προσφυγή να στηρίζεται σε πέντε λόγους που αφορούν την τήρηση των όρων της διακήρυξης, τη νομιμότητα των υποβληθέντων δικαιολογητικών και την εκτίμηση των κριτηρίων συμμετοχής.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/253/2025

Η Πράξη 253/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης για το έργο «Αποκατάσταση και Εκσυγχρονισμός των δικτύων Άρδευσης του Τ.Ο.Ε.Β. Ταυρωπού», προϋπολογισμού €105.400.000 (πλέον ΦΠΑ). Το έργο, που υλοποιείται ως ΣΔΙΤ, ανατέθηκε μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, με προσωρινό ανάδοχο την ένωση οικονομικών φορέων «...Α.Ε.». Ωστόσο, το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής κρίσης επί της νομιμότητας. Διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με κρίσιμα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της αιτιολογικής έκθεσης του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, του Τεχνικού Δελτίου Έργου σχετικά με μεταβολές στο φυσικό αντικείμενο, στοιχείων για ενδεχόμενες αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, και του συνόλου των οριστικοποιημένων δικαιολογητικών της σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/1532/2023

Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών για το έργο «...», ιδίως των όρων που αναθέτουν στον ανάδοχο τη διαχείριση και διάθεση του δευτερογενούς καυσίμου, καθώς και την αναμόρφωση του Έντυπου Οικονομικής Προσφοράς. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης για την επίτευξη στόχων εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας, με έμφαση στην εμπορική εκμετάλλευση δευτερογενών προϊόντων και στον προσδιορισμό τεχνικών, χρηματοοικονομικών και νομικών παραμέτρων μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/257/2025

Η Πράξη 257/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) και του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης για το έργο «Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας - Ορφανών Ν. Καρδίτσας» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Το έργο, προϋπολογισμού πληρωμών διαθεσιμότητας ύψους 107.200.000,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), υλοποιείται ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) με προέχοντα χαρακτήρα δημοσίου έργου. Η διαδικασία ανάθεσης έγινε με ανταγωνιστικό διάλογο, και ως προσωρινός Ι.Φ.Σ. αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «...Α.Ε.». Η απόφαση καταλήγει στο ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/255/2025

Η απόφαση του Ε΄ Κλιμακίου (Πράξη 255/2025) αναβάλλει τη διατύπωση οριστικής κρίσης σχετικά με τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία Φράγματος Μιναγιώτικου μέσω ΣΔΙΤ», προϋπολογισμού 117 εκατ. ευρώ. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι ο φάκελος που υποβλήθηκε για τον έλεγχο νομιμότητας είναι ελλιπής. Ζητείται η συμπλήρωση κρίσιμων εγγράφων, όπως η από 11.3.2022 αιτιολογική έκθεση, η 7Β/2023 θετική γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 73 παρ. 9 του ν.4412/2016, το τροποποιημένο Τεχνικό Δελτίο Έργου, η έκθεση εκτίμησης δαπάνης των υπό απαλλοτρίωση ακινήτων, καθώς και το οριστικοποιημένο σχέδιο της σύμβασης σύμπραξης και βεβαίωση περί μη-άσκησης προδικαστικών προσφυγών για την ολοκλήρωση του ελέγχου.


ΑΕΠΠ/379/2020

Η προσφυγή ζητεί την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό Β/Ε4/Φ1.2/482/23.01.2020 του Υπουργού, η οποία εγκρίνει το Πρακτικό της Α΄ Φάσης του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης 'Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής'. Η σύμβαση αφορά έργο οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμένη αξία έως 50 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή και 251,8 εκατομμύρια ευρώ για τη λειτουργία. Ο διαγωνισμός διεξάγεται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, και η προσφυγή επικεντρώνεται στο σκέλος της απόφασης που προκρίνει στη Β΄ Φάση τον ιδιωτικό φορέα και την ένωση προσώπων, κατηγορώντας ότι δεν πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/3/2025

Η Πράξη 03/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Εργασίες για την αποκατάσταση του μηχανολογικού, δομικού και λοιπού εξοπλισμού και βελτίωσης της λειτουργικότητας και των μέτρων ασφαλείας στις μονάδες επεξεργασίας νερού (ΜΕΝ)», συνολικής συμβατικής δαπάνης 4.735.628,45 ευρώ. Η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου από την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. αντιμετώπισε αρχικά προβλήματα με αποκλεισμούς και προδικαστικές προσφυγές. Κατόπιν απόρριψης προηγούμενων προσφορών λόγω μη αποδοχής παράτασης της ισχύος τους, αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος η εταιρεία «.. Α.Ε.». Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι δεν υπήρξαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία και, συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης.


39432 ΕΞ 2025

Προθήκη βελτιωμένων και νέων βοηθητικών εκτυπώσεων στο υποσύστημα ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών του ΟΠΣ ΕΣΗΔΗΣ από την Τετάρτη 26.11.2025.

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ:

1. ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών Περιβάλλον – λειτουργίες & Σχεδιασμός διαγωνιστικών διαδικασιών ver 2.00 - Νοέμβριος 2025

2. Εκτέλεση ηλεκτρονικών διαδικασιών ανάθεσης μέσω ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών (Α) (Ανοικτή διαδικασία (άρθρο 27 ν.4412/2016) ή δεύτερο στάδιο Κλειστής διαδικασίας (άρθρο 28 ν.4412/2016) με κριτήριο ανάθεσης «την πλέον συμφέρουσα προσφορά μόνο βάσει τιμής») ver 2.01 - Νοέμβριος 2025

3. Εκτέλεση ηλεκτρονικών διαδικασιών ανάθεσης μέσω ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών (Β) (Ανοικτή διαδικασία (άρθρο 27 ν.4412/2016) ή δεύτερο στάδιο Κλειστής διαδικασίας (άρθρο 28 ν.4412/2016) με κριτήριο ανάθεσης «την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής») ver 2.01 - Νοέμβριος 2025

4. Εκτέλεση ηλεκτρονικών διαδικασιών ανάθεσης μέσω ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών (Γ) (Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων Συμμετοχής [πρώτο στάδιο της κλειστής διαδικασίας, της ανταγωνιστικής διαδικασίας με διαπραγμάτευση, του ανταγωνιστικού διαλόγου και της σύμπραξης καινοτομίας (άρθρο 100, παρ.3 ν.4412/2016)]) ver 2.00 - Σεπτέμβριος 2025

5. Εκτέλεση ηλεκτρονικών διαδικασιών ανάθεσης μέσω ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών (Δ) (Διαγωνισμός ενός σταδίου: • Απευθείας Ανάθεσης με έναν ΟΦ, • Απευθείας Ανάθεσης με περισσότερους από έναν ΟΦ και που δεν προβλέπεται ή/και δεν επιτρέπεται στους Οικονομικούς Φορείς θεσμικά η πρόσβαση, σε στοιχεία υποβληθεισών προσφορών άλλων συμμετεχόντων Οικονομικών Φορέων • τελευταίο στάδιο διαπραγμάτευσης του Ανταγωνιστικού Διαλόγου) ver 2.00 - Σεπτέμβριος 2025

6. Ενέργειες ηλεκτρονικής διαγωνιστικής διαδικασίας μετά τη δημοσίευσή της μέσω ΕΣΗΔΗΣ Προμηθειών & Υπηρεσιών ver 2.00 - Σεπτέμβριος 2025

7. Αντιστοίχιση Αναθέτουσας Αρχής Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης με Διαγωνιστικές Διαδικασίες ver 1.00 - Νοέμβριος 2025