×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/208/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Η διδασκαλία μαθημάτων σε Α.Ε.Ι. δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 31 [Υ.Κ.] περί χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου, δεδομένου ότι η εν λόγω απασχόληση δεν συνιστά παροχή έργου ή εργασίας σε ιδιώτη εργοδότη, εφόσον τα ιδρύματα αυτά είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και όχι ιδιωτικοί φορείς, για τη διδασκαλία στους οποίους είναι απαραίτητη η σχετική απόφαση της υπηρεσίας ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου (…)», το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων πεπλανημένα υπέλαβαν ότι νομίμως ανατέθηκε διδακτικό έργο στους ανωτέρω συμβασιούχους, η πλάνη τους δε αυτή, ενόψει όσων προεκτέθηκαν, είναι συγγνωστή. Συνεπώς, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα, καθώς και όσα εκδοθούν από το ....... έως τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2013 – 2014 για την ίδια αιτία, πρέπει να θωρηθούν, λόγω  συγγνωστής πλάνης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/81/2016

Δυνατότητα ανάθεσης διδακτικού έργου με αμοιβή σε Καθηγητή Α.Ε.Ι. κατά τη διάρκεια της άδειάς του για διδασκαλία σε Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή κατά νόμο, κατά τη διάρκεια άδειας για διδασκαλία σε Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, η ανάθεση σε Καθηγητή Α.Ε.Ι διδακτικού έργου με αμοιβή σε αυτοχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών και ο ορισμός του ως επιβλέποντα μεταπτυχιακών φοιτητών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/135/2018

Αμοιβή για την ανόρυξη γεώτρησης (Υπεργολαβία). Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι του ανωτέρω υπεργολαβικού συμφωνητικού και της εκτέλεσης του έργου από τον υπεργολάβο δεν προηγήθηκε απόφαση του αρμοδίου δημοτικού οργάνου, με την οποία να εγκρίνεται η εκ μέρους του αναδόχου ανάθεση σ’ αυτόν της εκτέλεσης του αντικειμένου της σύμβασης, όπως ρητά απαιτείται από τις προαναφερόμενες διατάξεις. … Ωστόσο, τα όργανα του Δήμου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων και προσφάτως θεσπισθεισών διατάξεων του ν. 4412/ 2016 και υπέλαβαν πεπλανημένα, πλην συγγνωστώς, αφενός μεν ότι δεν συνέτρεχε περίπτωση σύμβασης υπεργολαβίας υποκείμενης σε έγκριση, αλλά εσωτερική συμβατική σχέση μεταξύ οικονομικών φορέων διεπόμενη από τον Αστικό Κώδικα, και αφετέρου ότι το ως άνω συμφωνητικό είχε αποκλειστικά φορολογικές συνέπειες (ΠΟΛ.1122/2002 που ερμήνευσε το άρθρο 2 παρ. 4 του ν. 2954/2001, Α΄ 255)…. Κατ’ ακολουθία, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/250/2019

Καταβολή αμοιβής για εργασίες συντήρησης:..Με τα δεδομένα αυτά, η δαπάνη είναι δεν είναι νόμιμη, διότι για την επιλογή του αναδόχου για την εκτέλεση του ως άνω έργου δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης. Πλην όμως, ενόψει του ότι οι επίμαχες εργασίες δε χαρακτηρίζονταν ρητά ως έργο υπό το προϊσχύον καθεστώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων θεώρησαν ότι αυτές αποτελούν γενικές υπηρεσίες. Εξάλλου, ενόψει του ότι πρόκειται περί έργου, ορθά χρησιμοποιήθηκε το σχετικό τιμολόγιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/17/2016

Προμήθεια καρτών απεριόριστων διαδρομών, για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο ν. 2685/1999 καταλαμβάνει και τους συμβασιούχους με μίσθωση έργου που απασχολούνται σε ν.π.δ.δ., με συνέπεια, πριν την πραγματοποίηση της μετακίνησης των προσώπων αυτών για υπηρεσιακούς λόγους, να πρέπει, καταρχήν, να προηγείται γραπτή εντολή μετακίνησής τους από το αρμόδιο για τον διορισμό τους όργανο. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη το αντικείμενο των συμβάσεων μίσθωσης έργου που συνήψαν οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι με το Κ.Υ.Α.Δ.Α., καθώς και την ίδια τη φύση του έργου που ανέλαβαν να εκτελέσουν, και, ειδικότερα, το γεγονός ότι πρέπει εκείνοι να διατρέχουν συνεχώς τους δρόμους της Αθήνας προκειμένου να εντοπίσουν και να καταγράψουν τους ουσιοεξαρτώμενους αστέγους, ώστε να μπορέσουν να τους ενημερώσουν για το επίμαχο πρόγραμμα και να τους παράσχουν ψυχοκοινωνική στήριξη, κρίνει ότι, εν προκειμένω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο διότι, η προμήθεια των καρτών απεριόριστων διαδρομών στους υπαλλήλους αυτούς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εκτέλεση της εν λόγω εργασίας τους, ενώ δεδομένου ότι απαιτείται η συνεχής μετακίνησή τους στους δρόμους του Δήμου ......, δεν είναι εφικτό να εκδίδεται πριν από κάθε μετακίνησή τους γραπτή εντολή μετακίνησης από την Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Κ.Υ.Α.Δ.Α.. Εξάλλου, τόσο από το αντικείμενο της ανατεθείσας σε αυτές εργασίας όσο και από τους καταστατικούς σκοπούς του Κ.Υ.Α.Δ.Α., προκύπτει ότι η εκτέλεση της εργασίας αυτής δεν δύναται να περιορίζεται μόνο στην έδρα του Κ.Υ.Α.Δ.Α., αλλά εκ της φύσεώς της απαιτείται να επεκτείνεται σε όλους τους δρόμους του Δήμου ......, ώστε να είναι εφικτή η λειτουργία του αναληφθέντος από το ως άνω ν.π.δ.δ. προγράμματος. 


ΝΣΚ/204/2012

Μόνιμοι υπάλληλοι-Μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών – Χορήγηση ή μη άδειας για διδασκαλία σε συλλόγους και ιδιωτικές σχολές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η χορήγηση στο καλλιτεχνικό προσωπικό της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών άδειας για διδασκαλία σε συλλόγους και ιδιωτικές σχολές. (ομοφ.)


ΝΣΚ/445/2011

Επιστημονικοί Συνεργάτες των Τ.Ε.Ι. – Διδασκαλία μαθημάτων και ασκήσεων σε σχετικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον ρητά στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.1 εδαφ.α’ του Ν 3685/2008 περιλαμβάνονται μεταξύ των προσώπων που δύνανται να αναλαμβάνουν τη διδασκαλία μαθημάτων στα Π.Μ.Σ. και οι διδάσκοντες βάσει του ΠΔ 407/1980, που είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, συνάγεται ότι, υπό την ισχύ των ανωτέρω διατάξεων, δύνανται να αναλάβουν τη διδασκαλία μαθημάτων στα Π.Μ.Σ. των Τ.Ε.Ι. Επιστημονικοί Συνεργάτες που διαθέτουν, ως προϋπόθεση επιλογής στη θέση αυτή, και διδακτορικό δίπλωμα. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/243/2019

Αμοιβή για το συντονισμό έργου..:Οι εν λόγω υπηρεσίες, ως άμεσα αφορούσες στην παρακολούθηση της υλοποίησης του προαναφερόμενου έργου, εμπίπτουν στα καθήκοντα των τεσσάρων υπηρετούντων στο άνω Αυτοτελές Τμήμα υπαλλήλων και από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι για την εκτέλεσή τους απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, που το προσωπικό αυτό δεν διαθέτει. Συνεπώς, μη νομίμως η εκτέλεσή τους ανατέθηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία. Εντούτοις, ενόψει του ότι, τόσο με το εγκεκριμένο από τη Διαχειριστική Αρχή του άνω Προγράμματος έντυπο αίτησης (application form), όσο και με τον εγκεκριμένο από την ίδια προϋπολογισμό του άνω έργου (budget justification), οι άνω υπηρεσίες, όπως και οι λοιπές ανεξάρτητες και αυτοτελείς υπηρεσίες της επίμαχης σύμβασης, χαρακτηρίστηκαν ως «εξωτερικές εξειδικευμένες υπηρεσίες» (external expertise services), πεπλανημένα, πλην συγγνωστά, ο Δήμαρχος ... εξέλαβε ότι ήταν νόμιμη η ανάθεσή τους σε τρίτους.  Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, πλην το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΝΣΚ/302/2005

α) Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν μπορεί να προβαίνει σε έγκυρη ανανέωση ή παράταση συμβάσεων με συμβασιούχους έργου, υποκείμενο στους περιορισμούς του άρθρου 6 παρ.3 Ν 2527/1997, με εξαίρεση τις συμβάσεις που συνάπτονται με το προσωπικό που αναφέρεται στη διάταξη του άρθρου 21 παρ.3 εδ.1 του Ν 2190/1994, όπως αυτή ερμηνεύτηκε αυθεντικά. β) Ως «αρχική σύμβαση», μετά την οποία θα αρχίσει ο υπολογισμός του τριμήνου, προκειμένου να συναφθεί νέα σύμβαση με τον ίδιο εργαζόμενο, δύναται να θεωρηθεί μόνον η συναπτόμενη μετά την ημερομηνία θέσεως σε ισχύ του ΠΔ 164/2004.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/197/2019 (Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

Προμήθεια προϊόντων τσιμέντου:Με τα δεδομένα αυτά και, δοθέντος ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι η προμήθεια των επίμαχων προϊόντων τσιμέντου συνδέεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που πρόκειται να εκτελεστεί με αυτεπιστασία από προσωπικό μισθοδοτούμενο από τον Δήμο, η επίμαχη δαπάνη δεν είναι κανονική και έπρεπε να εγγραφεί σε ΚΑΕ κατηγορίας 66 ως προμήθεια και όχι σε κωδικό αριθμό έργου. Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη ότι η ως άνω εγγραφή σε εσφαλμένο ΚΑΕ δεν έγινε με πρόθεση καταστρατήγησης των παρατεθεισών διατάξεων από τα όργανα του Δήμου, αλλά από συγγνωστή πλάνη, καθόσον πεπλανημένα αυτά υπέλαβαν ότι η εγγραφή αφορούσε σε έργο, δοθέντος ότι τα επίμαχα υλικά επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν σε έργα του Δήμου που πρόκειται να εκτελεστούν στο πλαίσιο προγράμματος κοινωφελούς εργασίας του Δήμου με αυτεπιστασία (βλ. αναλυτικά το 12997/30.7.2019 έγγραφο του Δημάρχου), το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.                                         


ΕΣ/ΤΜ.7/257/2006 (Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εκτέλεση με δαπάνες του Δήμου ..... του έργου της πλακόστρωσης του αυλείου χώρου του Ιερού Ναού Προφήτη Ηλία, ο οποίος, ως ενοριακός, έχει ιδία νομική προσωπικότητα (ΝΠΔΔ), δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου, ούτε εξυπηρετεί την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου. Εξάλλου, η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 262 π.δ/τος 410/1995, δεν εφαρμόζεται εν προκειμένω σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στη μείζονα πρόταση της παρούσας. Κατ’ ακολουθία το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα που εκδόθηκε στο όνομα του αναδόχου του έργου είναι μη νόμιμο. Το Τμήμα, όμως, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα αρμόδια όργανα  πεπλανημένα, πλην συγγνωστώς, υπέλαβαν ότι η δαπάνη αυτή συντελεί στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου και ως επιχορήγηση σε ΝΠΔΔ της περιφέρειας του Δήμου, στα οποία υπάγονται και οι Ιεροί Ναοί, εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 262 του π.δ/τος 410/1995, κρίνει θεωρητέο το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα.