×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ1/152/2003

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η εντελλόμενη δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά στην καταβολή αμοιβής 733,68 ευρώ στον Πρόεδρο της εν λόγω επιτροπής, δεν είναι νόμιμη, καθόσον οι συνολικές αποδοχές του συγκεκριμένου υπαλλήλου, μαζί με την επίμαχη αμοιβή, υπερβαίνουν το ανώτατο όριο αποδοχών που τίθεται με το άρθρο 34 παρ. 4 του ν. 2768/1999.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/207/2009

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Καταβολή αποδοχών Γενικού Γραμματέα Υπουργείου στον Πρόεδρο – Ανώτατο όριο αποδοχών της παρ. 4 του άρθρου 34 του Ν 2768/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που προϊσταται ανεξάρτητης δημόσιας υπηρεσίας, υπαγόμενης απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με απόφαση του οποίου και διορίζεται, για τρία έτη, εμπίπτει ως δημόσιος λειτουργός, στον ανώτατο όριο της παρ. 4 του άρθρου 34 του Ν 2768/1999, που έχει θεσπιστεί για όλους τους υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. και το οποίο προσδιορίζεται με βάση τις αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου, που ίσχυαν μέχρι και την ισχύ του Ν 3670/2008. Προφανές είναι ότι οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν από την ημερομηνία που τέθηκαν σε ισχύ και όχι από την ημερομηνία που ερμηνεύονται από τα ανώτατα δικαστήρια.


ΕΣ/ΟΛΟΜ/3/2005

Στην έννοια «των ακαθάριστων μηνιαίων αποδοχών» των άρθρων 14 του ν. 2703/1999 και 34 παρ. 4 του ν. 2768/1999 περιλαμβάνονται και οι πρόσθετες μηνιαίες αμοιβές των οικείων υπαλλήλων από συμμετοχή τους σε συμβούλια ή επιτροπές και β) κατά την ερμηνεία του όρου «ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές» των προαναφερομένων άρθρων δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 2303/1995.


ΝΣΚ/227/2004

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Επίδομα Προέδρου Δ.Σ./Μ.Τ.Ν. - ΕΚΟΕΜΠΝ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τον υπολογισμό του μηνιαίου επιδόματος που καταβάλλεται στον Πρόεδρο του Δ.Σ./Μ.Τ.Ν., σύμφωνα με την 5709/8-8-1996 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών (Β’ 815), μαζί με τις καθαρές πληρωτέες συντάξιμες αποδοχές και το μέρισμά του, συναθροίζεται και το μέρισμα (οικονομική ενίσχυση) που λαμβάνει αυτός από το ΕΚΟΕΜΠΝ.


ΝΣΚ/457/2010

Διπλοθεσία μελών ΔΕΠ-ΑΕΙ – Αποδοχές.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Το μέλος ΔΕΠ-ΑΕΙ πλήρους απασχόλησης που κατέχει παράλληλα προς την κύρια θέση του και θέση δικηγόρου με έμμισθη εντολή σε άλλο ΝΠΔΔ νομίμως την κατέχει, διότι θεωρείται ως μορφή άσκησης ελευθέριας επαγγελματικής δραστηριότητας την οποία επιτρέπει ο Ν.2530/1997 (άρθρο 2 παρ.2 περ.ζ’), υποκείμενη σε έλεγχο από το αρμόδιο όργανο του ΑΕΙ ως προς την άσκησή της. β) Κατ’ εφαρμογήν, περαιτέρω, της παρ.3 του άρθρου 24 του ίδιου νόμου το ως άνω μέλος ΔΕΠ λαμβάνει μόνον το 30% από τις πρόσθετες αποδοχές της δεύτερης θέσης οι οποίες στο σύνολό τους δεν πρέπει, σύμφωνα με το άρθρο 104 του Συντάγματος να υπερβαίνουν τις αποδοχές της κύριας θέσης. Τέλος, οι συνολικές απολαβές των μελών ΔΕΠ-ΑΕΙ υπόκεινται στον περιορισμό του ανωτάτου ορίου των απολαβών που ισχύει κάθε φορά και καταλαμβάνει και τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/18/2024

Ερωτάται: α) Πώς διαμορφώνεται η υπηρεσιακή κατάσταση των μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι. ως προς το όριο των πρόσθετων αμοιβών από τη συμμετοχή τους σε έργα/προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε) των Α.Ε.Ι., τα οποία χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους και, συγκεκριμένα, εάν οι εν λόγω αμοιβές υπάγονται στο όριο αμοιβών του άρθρου 104 παρ. 2 του Συντάγματος. β) Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης στο πρώτο ερώτημα και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πρόσθετες αυτές αμοιβές εξαιρούνται από το όριο αποδοχών της παραγράφου 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, σύμφωνα με το άρθρο 246 παρ. 3 του ν. 4957/2022, αν αυτές υπόκεινται σε κάποιο άλλο όριο αμοιβών, όπως το ύψος αμοιβής του Προέδρου του Αρείου Πάγου, κατά το άρθρο 14 του ν. 2703/1999, όπως αυτό ερμηνεύεται από το άρθρο 34 παρ. 4 του ν. 2768/1999 ή το όριο πρόσθετων αμοιβών κατά το άρθρο 15 του ν. 2703/1999.(..) α) Οι πρόσθετες αποδοχές - αμοιβές των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. των Α.Ε.Ι. από τη συμμετοχή τους σε έργα/προγράμματα (ερευνητικά, αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά) των Ε.Λ.Κ.Ε. του Α.Ε.Ι. στο οποίο υπηρετούν ή άλλου Α.Ε.Ι., που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τη συνταγματική διάταξη του άρθρου 104 παρ.2 ανώτατο όριο αμοιβών (ομόφωνα). β) Οι πρόσθετες αυτές αποδοχές εξαιρούνται από το ανώτατο όριο του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 246 του ν. 4957/2022, όπως η παράγραφος 3 του άρθρου αυτού τροποποιήθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του ν.5029/2023, οι οποίες δεν επιτρέπουν την εφαρμογή προγενέστερων διατάξεων που όριζαν διαφορετικά ή έθεταν άλλο όριο αμοιβών (ομόφωνα).



ΕΣ/Τ7/114/2007

Μισθωτική σχέση που έχει υπερβεί σε διάρκεια το ανώτατο επιτρεπτό όριο (δωδεκαετία) που προβλέπουν οι διατάξεις των π.δ / των 34/1995 και 715/1979.Σιωπηρή παράταση. Νόμιμη


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/207/2019

Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η εντελλόμενη δαπάνη, ανεξαρτήτως του εσφαλμένου χαρακτηρισμού της ως επιδόματος θέσης ευθύνης, - αφού οι Γενικοί Γραμματείς των Δήμων δεν δικαιούνται επίδομα θέσης ευθύνης, πλην όμως δικαιούνται της τυχόν προκύπτουσας διαφοράς με τις αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, - είναι νόμιμη. Και τούτο διότι οι αποδοχές του φερόμενου ως δικαιούχου Γενικού Γραμματέα του Δήμου ....., κατά παράβαση του κατά τα ανωτέρω τιθέμενου κατώτερου ορίου των αποδοχών του, είναι κατώτερες των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, το δε εντελλόμενο ποσό αντιστοιχεί στην προκύπτουσα διαφορά προκειμένου να εξομοιωθούν οι σχετικές αποδοχές. Δεν ασκεί δε επιρροή το γεγονός ότι με την καταβολή της διαφοράς αυτής στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου, οι μηνιαίες αποδοχές του υπερβαίνουν τις αποδοχές που αντιστοιχούν στο προβλεπόμενο ποσοστό 65% επί της αντιμισθίας του οικείου Δημάρχου (2.565 ευρώ), καθόσον, σύμφωνα με τη διέπουσα το μισθολογικό καθεστώς των Γενικών Γραμματέων των Δήμων κ.υ.α. το κατώτερο όριο των αποδοχών του φερόμενου ως δικαιούχου μετακλητού υπαλλήλου, το οποίο αντιστοιχεί στο ύψος των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, όπως αυτές νοούνται κατά το ν. 4354/2015, τίθεται ανεξαρτήτως των αποδοχών που προκύπτουν από την ανωτέρω ποσόστωση επί της αντιμισθίας του Δημάρχου.


ΝΣΚ/77/2006

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - Συμμόρφωση της Διοίκησης σε δικαστική απόφαση - Καταβολή αναδρομικών πρόσθετων αποδοχών σε υπαλλήλους της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Έκδοση της υπ’ αριθμ. 152/2003 Πράξης του Ι΄ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία τίθεται ανώτατο όριο ακαθαρίστων μηνιαίων αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων – Απόφαση υπ’ αριθμ. 1019/2004 Ειρηνοδικείου Αθηνών, η οποία επιδικάζει το συνολικό ποσό των 126.673,21 ευρώ σε υπαλλήλους της Υ.Π.Α., για αναδρομικές πρόσθετες αποδοχές έτους 2002 – Υπέρβαση των ανωτάτου ορίου ακαθάριστων αποδοχών – Υποχρέωση της Διοίκησης για συμμόρφωσή της με την υπ’ αριθμ. 1019/2004 (αμετάκλητη) δικαστική απόφαση.


ΝΣΚ/432/2004

Προστατευόμενοι Ν 2643/1998 – Ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης δικηγόρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης (45ο έτος), που τίθεται με τη διάταξη της παρ.7 του άρθρου 2 του Ν 2643/1998, ισχύει και για την πρόσληψη αγωνιστή της εθνικής αντίστασης ως δικηγόρου σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.6 του αυτού ως άνω άρθρου.


ΝΣΚ/39/2021

Εάν ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας δικαιούται την προβλεπόμενη από την παράγραφο 9 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 αποζημίωση για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.(...)Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας δεν δικαιούται τις αποδοχές που προβλέπονται στην παράγραφο 9 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, καθόσον είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, η συμμετοχή του δε στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου συνιστά εκπλήρωση των κύριων καθηκόντων του, επιπλέον δε, όπως προκύπτει από τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019, δεν είναι δυνατόν, αυτός αμειβόμενος –αποζημιούμενος επιπλέον για την κάθε συνεδρίαση του Συμβουλίου στην οποία συμμετέχει, να λαμβάνει αποδοχές, οι οποίες, τακτικές και πρόσθετες, να υπερβαίνουν το όριο, που τίθεται από το νόμο, του 60% των συνολικών αποδοχών και επιδομάτων, παροχών και αποζημιώσεων του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ομόφωνα).