×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ4/134/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: εσ/τ4/134/2007

Καταβολή «χορηγίας» ύψους 11.900 ευρώ για τη συλλογή στοιχείων σχετικά με την Εμπορική Ναυτιλία και παρουσίαση αυτών σε ειδική έκδοση της εφημερίδας .Συγγνωστής πλάνη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Θεσ/1007/2025

Η απόφαση 1007/28.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α. για το φορολογικό έτος 2018. Διαπιστώθηκε ότι ο προσφεύγων ασκούσε συστηματική επιχειρηματική δραστηριότητα (πωλήσεις εμπορευμάτων μέσω e-shop με αντικαταβολή μέσω ΕΛΤΑ) χωρίς να έχει προβεί σε έναρξη εργασιών ή έκδοση φορολογικών στοιχείων. Λόγω αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης ύψους 44.003,27€ και προσαύξησης περιουσίας 1.336,58€, του επιβλήθηκε κύριος φόρος εισοδήματος 13.242,54€, πρόστιμο 6.621,27€, ειδική εισφορά αλληλεγγύης 1.857,06€, και Φ.Π.Α. 10.560,79€. Ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος ότι δεν υπολογίστηκε το κόστος αγοράς των πωληθέντων απορρίφθηκε, καθώς δεν προσκόμισε κανένα σχετικό αποδεικτικό στοιχείο.


ΔΕΔ/Αθ/697/2025

Η απόφαση 697/18-03-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής για το φορολογικό έτος 2018. Το πρώτο πρόστιμο, ύψους 827,42 €, αφορά τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων (ΑΛΣ) για 11 συναλλαγές συνολικής αξίας 8.550,00 €. Ο ισχυρισμός της εταιρείας ότι οι καταθέσεις προέρχονταν από υπάλληλο της εταιρείας κρίθηκε αβάσιμος λόγω έλλειψης επαρκών αποδείξεων. Το δεύτερο πρόστιμο, ύψους 30.000,00 €, επιβλήθηκε για την έκδοση στοιχείων από μη εγκεκριμένο φορολογικό μηχανισμό (ΦΗΜ) επειδή τα αρχεία e-txt ήταν μηδενικά, καθιστώντας αδύνατη τη σύγκριση με τα αρχεία a-txt και επηρεάζοντας την ακεραιότητα των στοιχείων. Το πρόστιμο των 30.000,00 € συνιστά το ανώτατο όριο βάσει νόμου για απλογραφικά συστήματα. Η τελική επιβεβαιωμένη φορολογική υποχρέωση ανέρχεται σε 30.827,42 €.


ΔΕΔ/Θεσ/1267/2025

Η απόφαση 1267/2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου και διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ για τη φορολογική περίοδο 01/10/2023 - 31/12/2023. Ο προσφεύγων, ο οποίος διατηρεί ιδιωτικό ΚΕΠ, ισχυρίστηκε ότι οι διαφορές προέκυψαν από προμήθειες υπηρεσιών (2€) για εξόφληση λογαριασμών μέσω POS, τις οποίες δεν εξέδωσε. Αρχικά του επιβλήθηκε πρόστιμο για μη έκδοση 49 φορολογικών στοιχείων και χρεωστικό υπόλοιπο ΦΠΑ 295,65€. Μετά την αναπομπή του φακέλου και την αξιολόγηση συμπληρωματικών στοιχείων, διαπιστώθηκε μη έκδοση μόνο 17 φορολογικών στοιχείων, τα οποία αφορούσαν προμήθειες ύψους 34,00€. Η απόφαση τροποποιεί την αιτιολογία της πράξης επιβολής προστίμου σε 17 μη εκδοθέντα στοιχεία και το χρεωστικό υπόλοιπο ΦΠΑ μειώνεται στα 3,60€. Το πρόστιμο των 250,00€ παραμένει, καθώς αποτελεί το κατώτερο όριο.


ΣΤΕ/1944/2001

Χορήγηση άδειας οικοδομής- αιτιολογία:..Επειδή, εν όψει των ανωτέρω, η προσβαλλομένη αιτιολογείται νομίμως και επαρκώς, εφ΄ όσον η αττηθείσα άδεια ήταν, πλέον, κατά το στοιχείο του ύψους, αντίθετη προς την ανωτέρω διάταξη του Διατάγματος, που αφορά την εν λόγω περιοχή, πράγμα που δεν αμφισβητείται. Επομένως, αβασίμως προβάλλονται τα αντίθετα με την κρινομένη αίτηση. Περαιτέρω το γεγονός ότι η προσβαλλομένη αναφέρει απλώς το φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, στο οποίο δημοσιεύθηκε το ανωτέρω Διάταγμα, χωρίς άλλη μνεία των στοιχείων του, δεν δημιουργεί πλημμέλεια. Τέλος ο λόγος περί αντισυνταγματικότητας του αναφερθέντος Διατάγματος πρέπει να απορριφθεί, διότι είναι αόριστος και, πάντως, διότι, όπως εκτέθηκε, το διάταγμα τούτο κείται εντός της παρασχεθείσης εξουσιοδοτήσεως, αποσκοπεί δε στην συνταγματικώς επιβαλλόμενη, προστασία του περιβάλλοντος.


Εφαρμογή Αξιολόγησης/ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ 2025

Οδηγίες Χρήσης ηλεκτρονικής εφαρμογής Αξιολόγησης, η οποία έχει ενταχθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου, για τη διαχείριση των Αξιολογήσεων που διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4940/2022.

Για τη διαχείριση των Αξιολογήσεων που διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4940/2022 λειτουργεί ειδική πλατφόρμα, η οποία έχει ενταχθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:

- Παρουσίαση Ηλεκτρονικής Εφαρμογής Στοχοθεσίας ν.4940/2022 στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) – 12.02.2025

- Εγχειρίδιο Ηλεκτρονικής Εφαρμογής Στοχοθεσίας στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) – 7η Έκδοση

- Οδηγός Ενεργειών Διαδικασίας Ελέγχου των Αξιολογήσεων από τις Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού (1η έκδοση)

- Οδηγός Ηλεκτρονικής Εφαρμογής Αξιολόγησης νόμου 4940/2022 – Αξιολόγηση Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων (2η Έκδοση)

- Εγχειρίδιο ηλεκτρονικής εφαρμογής αξιολόγησης νόμου 4940/2022 - Προετοιμασία των Αξιολογήσεων (4η Έκδοση) 

- Εγχειρίδιο ηλεκτρονικής εφαρμογής αξιολόγησης νόμου 4940/2022 – Αξιολόγηση Υπαλλήλων (2η Έκδοση)

- Έντυπο «Επίτευξης Στόχων Προϊσταμένου» EXCEL

- Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις (01 Φεβρουαρίου 2024)


ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ: ΔΣΣΚ/Φ.8/15/οικ. 2703/2025 (ΑΔΑ:99Μ246ΜΤΛ6-035)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/42/2020

Παροχή υπηρεσιών συμβούλου:..Με δεδομένα αυτά, στην τεχνική έκθεση αναλύεται επαρκώς ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας με αναφορά στο αντικείμενο και το εκτιμώμενο κόστος του καθενός από τα συνολικά τέσσερα (4) παραδοτέα, ενώ το πρωτόκολλο παραλαβής δεν έπρεπε να υποβληθεί προς έγκριση σε άλλο δημοτικό όργανο. Περαιτέρω, αφενός πριν την έκδοση του πρωτοκόλλου παραλαβής έπρεπε να προηγηθεί εισήγηση της υπηρεσίας που συνέταξε την τεχνική έκθεση αφετέρου η προσφορά για το παραδοτέο Α υπερέβαινε την προϋπολογισθείσα για αυτό δαπάνη. Ωστόσο οι πλημμέλειες αυτές οφείλονται σε πλάνη των δημοτικών οργάνων η οποία, λαμβάνοντας υπόψη την ανεπιφύλακτη παραλαβή του παραδοτέου και το γεγονός ότι η συνολική προσφορά του αναδόχου δεν υπερέβη την προϋπολογισθείσα δαπάνη, κρίνεται συγγνωστή.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη αλλά το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΔΕΔ/Θεσ/444/2025

Η απόφαση 444/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ατομικής επιχείρησης εκτροφής αγελάδων γαλακτοπαραγωγής κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2019 και 2020. Ο έλεγχος της Δ.Ο.Υ. Ξάνθης είχε διαπιστώσει τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων για 17 περιπτώσεις πώλησης/σφαγής βοοειδών, επιβάλλοντας πρόστιμο 272,98€ και οδηγώντας σε περιορισμό των δηλωθέντων ζημιών. Η ΔΕΔ επικύρωσε επίσης την απόρριψη δαπανών ύψους 12.000,00€ προς βουλγαρική εταιρεία (υπό προνομιακό φορολογικό καθεστώς) ως μη πραγματικών συναλλαγών με σκοπό τη φοροαποφυγή, καθώς και την απόρριψη δαπανών ύψους 5.557,12€ ως προσωπικών/καταναλωτικών. Η ΔΕΔ έκρινε βάσιμες τις διαπιστώσεις του ελέγχου και απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας.


ΔΕΔ/Αθ/186/2025

Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος και ΦΠΑ για το φορολογικό έτος 2018. Ο έλεγχος εφάρμοσε έμμεσες μεθόδους, συγκεκριμένα την τεχνική της αρχής των αναλογιών, καθώς κρίθηκε ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής (μη αξιόπιστο λογιστικό σύστημα, μη έκδοση φορολογικών στοιχείων και μη προσκόμιση λογιστικών αρχείων). Η ΔΕΔ επικυρώνει τον προσδιορισμό αποκρυβείσας ύλης ύψους 426.313,50 € και μη εκπιπτόμενων δαπανών συνολικού ύψους 95.911,64 €, οι οποίες αφορούσαν δαπάνες μη καταχωρημένες στα βιβλία, καθώς και δαπάνες άνω των 500 € και δαπάνες μισθοδοσίας που δεν εξοφλήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Ως εκ τούτου, επικυρώνονται οι καταλογιζόμενες συνολικές διαφορές φόρου και προστίμων.


ΔΕΔ/Θεσ/834/2025

Η απόφαση 834/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας επιχείρησης κατά τριών πράξεων επιβολής προστίμου (φορολογικά έτη 2022, 2023, 2024) συνολικού ύψους €19.527,49. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τη Δ.Ο.Υ. λόγω μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων (ΑΛΠ) σε 5.561 περιπτώσεις, καθώς ο έλεγχος διαπίστωσε την έκδοση μεγάλου αριθμού ακυρωτικών στοιχείων συνολικής αξίας €313.172,52. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι τα ακυρωθέντα στοιχεία αντικαταστάθηκαν από νέα για πληρωμές μέσω POS, αλλά δεν προσκόμισε τα απαραίτητα ηλεκτρονικά αρχεία (a.txt) για την ταυτοποίηση. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η διαδικασία ακύρωσης δεν συνάδει με τον νόμο 4308/2014, απέρριψε τους ισχυρισμούς περί τυπικών πλημμελειών και παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, επικυρώνοντας οριστικά τα πρόστιμα.


ΔΕΔ/Θεσ/1335/2025

Η απόφαση 1335/2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογούμενου κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου, φορολογικών ετών 2020 και 2021. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν βάσει του άρθρου 58Α παρ. 1 του ν. 4987/22 για μη έκδοση απροσδιόριστου αριθμού φορολογικών στοιχείων εσόδων (λιανική πώληση αγαθών), συνολικής αξίας 393.651,84€ για το 2020 και 14.557,18€ για το 2021. Ο έλεγχος διαπίστωσε τη μη έκδοση παραστατικών μετά από αντιπαραβολή των δηλωθέντων πωλήσεων με χρηματικές αντικαταβολές και εισπράξεις μέσω τραπεζικών συστημάτων/καρτών. Η απόφαση επικυρώνει τα πρόστιμα ύψους 38.095,34€ (2020) και 1.408,76€ (2021), απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα περί καταχρηστικότητας, παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, και πλάνης περί τα πράγματα, καθώς και τον ισχυρισμό περί μη σώρευσης προστίμων.