ΕΣ/ΤΜ.1/389/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταλογισμός-αχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές σχολικής σύμβουλου.(..)σύμφωνα με τη μνημονευόμενη στο προσκομιζόμενο από 22.1.2016 ακριβές απόσπασμα πρακτικού ανάληψης υπηρεσίας, από 17.1.2012 απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, ήτοι μετά την 11η Ιανουαρίου 2012, οπότε ο νεοεπιλεγείς σχολικός σύμβουλος της 23ης Περιφέρειας (....), είχε ήδη αναλάβει υπηρεσία, και οπωσδήποτε μετά την 16η.1.2012, οπότε η Διοίκηση θεώρησε ότι έληξε η θητεία της εκκαλούσας, ο λόγος έφεσής της ότι δεν υπήρξε έγκαιρη πριν την 16.1.2012 ανάληψη καθηκόντων από τους νεοεπιλεγέντες σχολικούς συμβούλους για όλα τα σχολεία ευθύνης της και συνεπώς η θητεία της δεν έληξε την ημερομηνία αυτή, με αποτέλεσμα ο ένδικος καταλογισμός να παρίσταται μη νόμιμος, είναι αβάσιμος. Ομοίως, ο ισχυρισμός της εκκαλούσας ότι όφειλε αυτή να τοποθετηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 3 του ν. 3467/2006, σε προσωποπαγή θέση μετά την αποχώρησή της από τη θέση του σχολικού συμβούλου, αβασίμως προτείνεται, δοθέντος ότι η παύση των καθηκόντων της συνδέεται αποκλειστικά, κατά την προαναφερθείσα και ισχύουσα για τους τοποθετηθέντες με βάση το νομικό πλαίσιο του ν. 3467/2006 σχολικούς συμβούλους διάταξη του άρθρου 24 παρ. 2 του νόμου αυτού, με την ανάληψη υπηρεσίας των νεοτοποθετηθέντων σχολικών συμβούλων και δεν τίθεται υπό την αίρεση της τοποθέτησης της απερχόμενης συμβούλου σε άλλη θέση. Αβασίμως, εξάλλου προβάλλεται ότι για τη λήξη της θητείας της εκκαλούσας απαιτείτο και η έκδοση εντολής από την υπηρεσία για αποχώρηση και παράδοση του αρχείου της, καθόσον η προαναφερθείσα διάταξη με σαφήνεια θέτει ως απώτατο όριο της συνέχισης της ήδη λήξασας θητείας σχολικού συμβούλου την πράξη ανάληψης υπηρεσίας του νεοεπιλεγέντος σχολικού συμβούλου. ...Περαιτέρω, ο ισχυρισμός της εκκαλούσας ότι καθόλο το επίμαχο χρονικό διάστημα (16.1.2012 έως 29.2.2012) παρουσιαζόταν καθημερινά στην υπηρεσία και εργαζόταν με πλήρες ωράριο, ανεξαρτήτως του ότι προτείνεται αορίστως, εφόσον δε στοιχεί με συγκεκριμένα στοιχεία του φακέλου, δεν αναιρεί το γεγονός της λήξης της θητείας της, με την ανάληψη καθηκόντων από τους νεοεπιλεγέντες, ούτε βέβαια η αχρεώστητη καταβολή σε αυτήν αποδοχών κατά το χρόνο αυτό δύναται να αποδείξει την εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων από αυτήν...Επίσης, αβασίμως επικαλείται η εκκαλούσα παραβίαση των αρχών της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, καθόσον, το μεν, δεν παρήλθε μακρός χρόνος μεταξύ του επίμαχου χρονικού διαστήματος και του ένδικου καταλογισμού, το δε, η εκκαλούσα που ούτε επικαλείται ούτε αποδεικνύει τυχόν οικονομική της αδυναμία δεν μπορεί να θεωρηθεί καλόπιστη, εφόσον γνώριζε ήδη από τον Ιανουάριο του έτους 2012, με την κοινοποίηση σ΄αυτήν του αναφερομένου στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας Φ.351.1/15/453/Δ1/20.1.2012 εγγράφου, τη θέση της Διοίκησης..Συνακόλουθα, πρέπει η ένδικη έφεση να απορριφθεί ως αβάσιμη..
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/415/2013
Πλήρωση κενούμενης θέσεως σχολικού συμβούλου, ο οποίος ορίσθηκε αντιδήμαρχος και έλαβε άδεια άνευ αποδοχών για όλη τη διάρκεια της θητείας του στο αιρετό αξίωμά του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Θέση σχολικού συμβούλου η οποία κενούται λόγω του ορισμού του ως αντιδημάρχου, τελούντος υπό καθεστώς αδείας άνευ αποδοχών, πληρούται σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 24 του ν. 3848/2010, όπως ισχύει.
ΝΣΚ/57/2018
Συμπληρωματική προς την υπ’ αριθ. 7/2017 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., για τον τρόπο υλοποίησης της αναστολής των καθηκόντων του δημοτικού συμβούλου που είναι ταυτόχρονα και μέλος του Α.Σ.Ε.Π.Κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους του Α.Σ.Ε.Π. και αναστολής άσκησης των καθηκόντων του ως δημοτικού συμβούλου, η θέση αυτή δεν μένει κενή και δεν συντρέχει λόγος αναπλήρωσης κατά τις διατάξεις των άρθρων 38 και 55 του ν. 3852/2010 (Α' 87), οπότε το δημοτικό συμβούλιο συνεδριάζει νόμιμα, χωρίς την παρουσία του δημοτικού συμβούλου, εφόσον υπάρχει απαρτία, μέχρι τη λήξη της θητείας του ως μέλους του Α.Σ.Ε.Π., χωρίς να τίθεται θέμα αδικαιολόγητης απουσίας από τα καθήκοντά του, κατά την έννοια του άρθρου 68 του ίδιου νόμου, που θα μπορούσε να επιφέρει τις προβλεπόμενες στο άρθρο αυτό δυσμενείς συνέπειες σε βάρος του. Για την διαπίστωση της αναστολής των καθηκόντων του δημοτικού συμβούλου πρέπει να εκδοθεί σχετική πράξη του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως ασκούντος τον έλεγχο νομιμότητας και την εν γένει κρατική εποπτεία στους ΟΤΑ, με την οποία θα διαπιστώνεται η υπαγωγή του στο καθεστώς της αναστολής και θα προσδιορίζονται η έναρξη και η λήξη της (πλειοψ.) (Βλ. υπ’ αριθ. ΝΣΚ/7/2017)
ΝΣΚ/197/2000
Εκπαίδευση. Σχολικοί Σύμβουλοι. Πολύτεκνοι. Τοποθέτηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 10 του ν.1910/1944 έχουν εφαρμογή και στην περίπτωση της αρχικής τοποθέτησης σχολικών συμβούλων, οπότε όλες οι θέσεις σχολικών συμβούλων είναι κενές, εφόσον αυτό ζητηθεί με σχετική αίτηση του πολύτεκνου προς τα αρμόδια για την τοποθέτησή του όργανα. Αν το αίτημα αυτό υποβληθεί κατά τη διάρκεια της τετραετούς θητείας των σχολικών συμβούλων, όπως συνέβη στην περίπτωση του πολυτέκνου Σχολικού Συμβούλου, τότε η αρμόδια υπηρεσία υποχρεούται να τοποθετήσει τον πολύτεκνο στον τόπο των συμφερόντων του για το υπόλοιπο της θητείας του, κατ εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, εφόσον υπάρχει εκεί κενή θέση της ειδικότητάς του, άλλως όταν κενωθεί τοιαύτη, μετά την υποβολή του αιτήματός του, προηγουμένης της τοποθετήσεως αυτού από τυχόν μεταθέσεις λοιπών σχολικών συμβούλων κατ άρθρο 5 του ΠΔ 398/1995.
ΝΣΚ/7/2017
Γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. επί ερωτημάτων του Α.Σ.Ε.Π. Ασυμβίβαστο μέλους του Α.Σ.Ε.Π. με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου.α) Το Ν.Σ.Κ. έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής «Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού» (Α.Σ.Ε.Π) (ομοφ). β) Η ιδιότητα του μέλους του Α.Σ.Ε.Π. δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου. Κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους του Α.Σ.Ε.Π. διατηρείται μεν η ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, αναστέλλεται όμως η άσκηση των σχετικών καθηκόντων (ομοφ).
Συμπληρωθηκε με την υπ’ αριθ. ΝΣΚ/57/2018 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ
ΝΣΚ/19/2012
Πλήρωση θέσης ειδικού συμβούλου στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων με απόσπαση από θέση του Δημοσίου – Αναλογική εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 56 του Π.Δ. 63/2005 ως προς την δυνατότητα παράλληλης άσκησης των κύριων καθηκόντων του προσλαμβανόμενου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνατότητα ανάθεσης καθηκόντων κατά την παρ. 11 του άρθρου 56 του Π.Δ. 63/2005 με παράλληλη άσκηση των κύριων καθηκόντων του προσλαμβανόμενου ως ειδικού συνεργάτη ή ειδικού συμβούλου, προβλέπεται μόνο για όσους υπηρετούν στα γραφεία του άρθρου 56 παρ. 4, 5 (γραφεία αντιπροέδρων της κυβέρνησης, υπουργών και υφυπουργών), ενόψει και των αυξημένων αναγκών των γραφείων αυτών, και όχι για τους προσλαμβανόμενους στα γραφεία των γενικών γραμματέων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/388/2010
Αντιστοίχιση θητείας στη θέση του Τομεάρχη Επιθεωρητή της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) με τον χρόνο υπηρεσίας σε θέση Προϊσταμένου Διευθύνσεως Υπουργείου, για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3839/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος υπηρεσίας (θητεία) στη θέση του Τομεάρχη Επιθεωρητή της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) αντιστοιχεί σε χρόνο υπηρεσίας σε θέση Προϊσταμένου Διευθύνσεως Υπουργείου, λαμβανομένων υπόψη της φύσεως των καθηκόντων της θέσεώς του και της εκτάσεως των αρμοδιοτήτων του, μεταξύ άλλων και για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3839/2010.
ΕλΣυν.Τμ.2/999/2016
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και IΙΙ της παρούσας, ορθά δεν συνυπολογίστηκε στις συντάξιμες αποδοχές της εκκαλούσας το επίδομα θέσης ευθύνης Διευθύντριας Γυμνασίου, διότι, όπως προκύπτει από τα προσκομιζόμενα έγγραφα, η εκ μέρους της άσκηση των ως άνω καθηκόντων δεν ερείδεται σε προηγούμενη τοποθέτησή της στη θέση αυτή κατόπιν τήρησης της περιγραφόμενης στη σκέψη ΙΙΙ διαδικασίας επιλογής, με βάση, δηλαδή, προηγούμενη κατάταξή της σε αξιολογικούς πίνακες υποψηφίων διευθυντών από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και μέχρι τη λήξη ισχύος των πινάκων αυτών, αλλά εχώρησε, όπως συνομολογεί, άλλωστε, και η ίδια, προς αναπλήρωση της ελλείπουσας, λόγω παραίτησης, Διευθύντριας μέχρι τη λήξη του οικείου σχολικού έτους 1991 -1992, κατ’ εφαρμογή της τότε ισχύουσας ρύθμισης της παρ. 14 της Δ/5716/15.4.1988 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη έφεση πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη...
ΕΣ/Τμ1/64/2014
Μη νόμιμη η καταβολή πρώτης μισθοδοσίας και αναδρομικών σε δικηγόρο, ο οποίος προσελήφθη με πάγια αντιμισθία σε κενή θέση ΠΕ Νομικού Συμβούλου που συστάθηκε στην κεντρική υπηρεσία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., καθόσον για την πρόσληψή του δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη στις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4194/2013 διαδικασία, παρότι πρόκειται κατ’ ουσία για πρόσληψη δικηγόρου με πάγια αντιμισθία και όχι νομικού συμβούλου, δεδομένου ότι μεταξύ των καθηκόντων του, σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη, εντάσσεται η νομική εκπροσώπηση της ΕΛΣΤΑΤ, η παροχή κάθε νομικής προστασίας και η παράσταση ενώπιον των δικαστηρίων για τη δικαστική εκπροσώπηση της ως άνω Αρχής.
ΝΣΚ/295/2005
Δυνατότητα ανάθεσης καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου για έργα, με διαπραγμάτευση χωρίς προκήρυξη.Είναι δυνατή η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου, σε εταιρεία και κοινοπραξία που έχουν προσφέρει ήδη υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου, λόγω ποσού κατ’ εφαρμογή της παρ.3 εδ.β’ άρθρου 9 του ΠΔ 346/1998, και της παρ.2 εδ.β’ άρθρου 10 του Ν 3316/2005 κατά την εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς να προηγηθεί προκήρυξη, εφόσον αντίστοιχα συντρέχουν «λόγοι τεχνικοί».
ΝΣΚ/292/2009
Λήξη θητείας υπηρετούντος προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Υποχρέωση της Διοίκησης για προκήρυξη της θέσης. Υποχρέωση προϊσταμένου για αποχώρηση, υποβολή παραίτησης εντός διμήνου από τη λήξη ή συνέχιση άσκησης των καθηκόντων του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση υποχρεούται να εκδίδει την προκήρυξη με την οποία προσδιορίζονται οι κενές θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πέντε μήνες πριν από τη λήξη της θητείας των υπηρετούντων προϊσταμένων, η προθεσμία δε αυτή δεν είναι αποκλειστική. Αν η Διοίκηση δεν έχει προκηρύξει τη θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης κατά τη λήξη της θητείας του υπηρετούντος προϊσταμένου, ο προϊστάμενος αυτός κατά τη λήξη της θητείας του αποχωρεί χωρίς να υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του στην περίπτωση που η Διοίκηση δεν την έχει προκηρύξει κατά τη λήξη της θητείας του, αφενός μεν έχει δικαίωμα να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής νέου προϊσταμένου οποτεδήποτε κινηθεί η διαδικασία αυτή, αφετέρου δε το δικαίωμά του να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης παραμένει ενεργό μέχρι την επιλογή νέου προϊσταμένου. (πλειοψ.) Το δικαίωμα υποβολής παραιτήσεως με την ευνοϊκή διατήρηση των αποδοχών του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης προϋποθέτει ανεπιτυχή συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης και ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας δύο μηνών από την ανακοίνωση της μη επανεκλογής. (μειοψ.)