×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)183/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4013/2011, 2286/1995
α)Αμοιβή για τη συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων του Δήμου,β)καταβολή αμοιβής για την προμήθεια ανταλλακτικών για τη συντήρηση-επισκευή μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων του Δήμου,γ)καταβολή της αμοιβής της για τη συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων του Δήμου δ)καταβολή της αμοιβής του για τη συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων του Δήμου ε)καταβολή της αμοιβής του για τη συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων του Δήμου στ)καταβολή της αμοιβής της για τη συντήρηση και επισκευή λοιπών μηχανημάτων(...)Στο άρθρο 21 του β.δ/τος της 17.5/15.6.1959 «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ Α΄ 114, διόρθ. ΦΕΚ Α΄ 145 και 197), ορίζεται ότι: «1. Η εκκαθάρισις ενεργείται παρά της λογιστικής υπηρεσίας κατά τας κειμένας περί εκάστης δαπάνης διατάξεις, είτε αυτεπαγγέλτως οσάκις υπάρχουν παρά τη υπηρεσία ταύτη πλήρη τ΄ αποδεικνύοντα τα δικαιώματα των δικαιούχων στοιχεία, είτε επί τη υποβολή αυτή των δικαιολογητικών στοιχείων, μετά προέλεγχον τούτων εκ μέρους των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου (…) 3. Τα δικαιολογητικά έγγραφα εκάστης δαπάνης (…) προσαρτώνται εις τα σχετικά χρηματικά εντάλματα (…)», στο άρθρο 23 παρ. 1 ότι: «Μετά την εκκαθάρισιν εκάστης δαπάνης το αρμόδιον τμήμα ή γραφείον της λογιστικής υπηρεσίας του Δήμου προκαλεί την πληρωμήν της εκκαθαρισθείσας δαπάνης συντάσσον χρηματικόν ένταλμα», στο άρθρο 25 αυτού ότι: «Εις παν χρηματικόν ένταλμα δέον να επισυνάπτεται υπ’ ευθύνη των επιτετραμμένων την εκκαθάρισιν και εντολήν της δαπάνης οργάνων του δήμου παν δικαιολογητικόν έγγραφον εξ ου να προκύπτη σαφώς το δικαίωμα του πιστωτού του δήμου κατά βάσιν και ποσόν». Από τις ως άνω διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν τη διαδικασία της ανάληψης, εκκαθάρισης και εντολής πληρωμής δαπανών συνάγεται, πλην άλλων, ότι οι δαπάνες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) εξοφλούνται κατά κανόνα με την έκδοση τακτικού χρηματικού εντάλματος. Προκειμένου δε να εκδοθεί τακτικό χρηματικό ένταλμα, πρέπει οι απαιτήσεις των πιστωτών των Ο.Τ.Α., καθώς και οι αντίστοιχες υποχρεώσεις των τελευταίων να αποδεικνύονται κατά την υπόσταση και την έκτασή τους από πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά. Η μη έκδοση ή η μη νόμιμη έκδοση των ως άνω δικαιολογητικών καθιστά την εντελλόμενη δαπάνη μη κανονική (βλ. σχετικές πράξεις VII Τμ. 13/2008, 11, 373/2009, Κλ. Πρ. Ελ. Στο VII Τμ. 47/2013) Περαιτέρω, από τις διατάξεις των άρθρων 1, 2 παρ.2, 3 και 20 του ν.4013/2011 (ΦΕΚ Α΄ 204), όπως ισχύουν, της κατ' εξουσιοδότηση του ως άνω νόμου (άρθρα 3 και 4) εκδοθείσας 3396/5.3.2012 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας περί διορισμού των μελών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΦΕΚ τ.Υ.Ο.Δ.Δ. 94/6.3.2012) και των διατάξεων του άρθρου 20 του ν.2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 45), συνάγεται ότι, μετά τη συγκρότηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (με το ν.4013/2011), η λειτουργία της οποίας άρχισε στις 6.6.2012, ήτοι μετά την παρέλευση τριμήνου από την έκδοση της προαναφερόμενης υπουργικής απόφασης διορισμού των μελών της, για τη σύναψη σύμβασης με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίς δημοσίευση διακήρυξης, σύμφωνα με το άρθρο 25 του π.δ.60/2007, στο πεδίο εφαρμογής του οποίου εμπίπτουν και οι συμβάσεις τις οποίες συνάπτουν με απευθείας ανάθεση οι ο.τ.α. κατόπιν άγονης ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας, απαιτείται ως ουσιώδης τύπος της διαδικασίας πριν την έκδοση της απόφασης έγκρισης σύναψης, η διατύπωση προηγούμενης σύμφωνης γνώμης από αυτήν. Κατά συνέπεια, από 6.6.2012 (και ήδη από 1.1.2013, μετά τη θέση σε ισχύ του άρθρου 61 παρ.1 του ν.4146/2013, ΦΕΚ Α' 90/18.4.2013), σε περίπτωση κατά την οποία μία αναθέτουσα αρχή κρίνει αναγκαία τη σύναψη σύμβασης οφείλει, πριν τη λήψη της σχετικής απόφασης, να υποβάλει το φάκελο με όλα τα αναγκαία στοιχεία ενώπιον της ανωτέρω Αρχής, προκειμένου αυτή να ασκήσει τη γνωμοδοτική της αρμοδιότητα. Αν η Αρχή γνωμοδοτήσει αρνητικά η σύμβαση δεν μπορεί να συναφθεί, αφού ο νόμος ορίζει ότι η γνώμη που διατυπώνει είναι σύμφωνη και κατά συνέπεια το όργανο που ασκεί την αποφασιστική αρμοδιότητα υποχρεούται να ενεργήσει κατά τον τρόπο που του υποδεικνύει το γνωμοδοτούν όργανο, ενώ αν ο αναθέτων φορέας δεν υποβάλλει το φάκελο της διαδικασίας ενώπιον της Αρχής, τυχόν απόφαση του αρμόδιου οργάνου περί σύναψης της σύμβασης είναι παράνομη ως εκδοθείσα κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας έκδοσής της (πρβλ. σχετ. Ε΄ Κλιμ. πράξεις 181, 154, 125, 192/2013). Ακολούθως, από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 2, 21 και 23 του ν. 3871/2010 (ΦΕΚ Α΄ 141) «Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη» καθώς και των άρθρων 2-4 του π.δ/τος 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (ΦΕΚ Α΄ 209/10.12.2010), συνάγεται ότι για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού απαιτείται προηγουμένως η έγκριση διάθεσης της σχετικής πίστωσης. Κατά το στάδιο αυτό της δημοσιονομικής ανάληψης της δαπάνης, ο αρμόδιος διατάκτης,

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/72/2022

Προμήθεια: Ανταλλακτικών – Συντήρηση & Επισκευή μεταφορικών μέσων


ΕΑΔΗΣΥ/75/2022

Ομάδα A - Συντήρηση και επισκευή Λεωφορείων - Φορτηγών -Ημιφορτηγών-Επιβατικών κ.λ.π. Ομάδα Β - Συντήρηση και επισκευή Μηχανημάτων Έργου, Σαρώθρων και Αγροτικών Μηχανημάτων του Δήμου


ΕΑΔΗΣΥ/75/2022

Το αντικείμενο της σύμβασης διακρίνεται σε δύο ομάδες : Ομάδα A - Συντήρηση και επισκευή Λεωφορείων - Φορτηγών -Ημιφορτηγών-Επιβατικών κ.λ.π. Ομάδα Β - Συντήρηση και επισκευή Μηχανημάτων Έργου, Σαρώθρων και Αγροτικών Μηχανημάτων του Δήμου


ΑΕΠΠ/412/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ενέκρινε το πρακτικό αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών. Παράλληλα, ζητά τον αποκλεισμό μιας συμμετέχουσας εταιρείας από τη συνέχεια του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Συντήρηση και Επισκευή μεταφορικών μέσων και προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων από εξειδικευμένα εξωτερικά συνεργεία και το Δημοτικό συνεργείο με συμφωνία – πλαίσιο για τρία (3) έτη», με συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.197.580,62€ πλέον ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/418/2020

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 20/4.2.2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου για την Ομάδα 8 του διαγωνισμού ('Προμήθεια και επισκευή ελαστικών'). Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει συντήρηση, επισκευή μεταφορικών μέσων, προμήθεια ανταλλακτικών και επισκευή ελαστικών για οχήματα και μηχανήματα έργου του δήμου, με εκτιμώμενη αξία 62.763€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να απορριφθεί λόγω εσφαλμένης συμπλήρωσης του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ).


ΑΕΠΠ/1444/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά την ανακήρυξη του παρεμβαίνοντος ως οριστικού αναδόχου για τις Ομάδες 3 και 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση εργασιών τακτικής συντήρησης και επισκευής των μεταφορικών μέσων, μηχανημάτων έργου και υπερκατασκευών αυτών, καθώς και η συντήρηση και επισκευή των ελαστικών και η προμήθεια αυτών για τον Δήμο Χαϊδαρίου για τα έτη 2020 και 2021. Ο διαγωνισμός υποδιαιρείται σε τέσσερις ομάδες, με τις Ομάδες 3 και 4 να έχουν συνολική εκτιμώμενη αξία 67.407,00€ και 19.998,80€ αντίστοιχα, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.


ΕΑΔΗΣΥ/125/2022

Προμήθεια ανταλλακτικών μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων


ΑΕΠΠ/419/2020

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 20/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας που ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για τις Ομάδες 2 και 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων, την προμήθεια ανταλλακτικών και την επισκευή ελαστικών για επιβατικά οχήματα, ημιφορτηγά, μίνι λεωφορεία και πούλμαν. Οι Ομάδες 2 και 4 έχουν προϋπολογισμένη αξία 31.048,39 ευρώ και 48.387,10 ευρώ αντίστοιχα.


ΑΕΠΠ/410/2019

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη 19/5.02.2019 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, του Δήμου Ρεθύμνου, κατά το μέρος της που έκανε αποδεκτές τις προσφορές της πρώτης, της δεύτερης και της τρίτης παρεμβαίνουσας ως προς τις ακόλουθες ομάδες, στις οποίες η ίδια αναδείχθηκε δεύτερος μειοδότης: Α. Για την πρώτη παρεμβαίνουσα: Ομάδα 1: «Ανταλλακτικά – Αξεσουάρ Οχημάτων Διάφορα», Ομάδα 2: «Ανταλλακτικά Ανυψωτικών Συστημάτων Οχημάτων», Ομάδα 8: «Ανταλλακτικά Ηλεκτρολογικών Συστημάτων», Ομάδα 10: «Ανταλλακτικά Μηχανημάτων Έργων Caterpillar», Ομάδα 11: «Ανταλλακτικά Μηχανημάτων Έργων JCB», Ομάδα 12: «Ανταλλακτικά Μηχανημάτων Έργων KOMATSU», Ομάδα 13: «Ανταλλακτικά Μηχανικών Συστημάτων Μετάδοσης», Ομάδα 15: «Ανταλλακτικά Οχημάτων Αναλώσιμα», Ομάδα 17: «Ανταλλακτικά Συστήματος Διεύθυνσης», Ομάδα 19: «Ανταλλακτικά Συστήματος Τροφοδοσίας» και Ομάδα 22: «Ανταλλακτικά Φανοποιίας», Β. Για τη δεύτερη παρεμβαίνουσα: Ομάδα 3: «Ανταλλακτικά για ABIENTE», Ομάδα 6: «Ανταλλακτικά για τρακτέρ» και Γ. Για την Τρίτη παρεμβαίνουσα: Ομάδα 5: «Ανταλλακτικά για ΜΟΤΟ». Η σύμβαση αφορά την προμήθεια «Ανταλλακτικά - Συντήρηση & Επισκευή μεταφορικών μέσων».


ΑΕΠΠ/62/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης 370/11-12-2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγίου Δημητρίου, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά 43/2017 και 45/2017 της Επιτροπής Διαγωνισμού. Αποφασίστηκε η αποδοχή της προσφοράς μιας ένωσης φυσικών προσώπων ως νομίμου συμμετέχοντα στον Ηλεκτρονικό Ανοικτό Διαγωνισμό για την υπηρεσία «Συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων» (περίοδος 2017-2018, προϋπολογισμός 84.850,58€). Η προσφυγή στηρίζεται στην παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης, ιδιαίτερα τη μη νόμιμη χρονοσήμανση της ψηφιακής υπογραφής και την έλλειψη αναγραφής της συμμετοχής των μελών της ένωσης σε ποσοστό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επισκευή επιβατικών οχημάτων και ημιφορτηγών ≤3,5 τόνων (Ομάδα 1), με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή.