×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΙΚΑ/Ε41/199/2009

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1846/1951
Οι επιχειρήσεις με τις επωνυμίες Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία (Ο.Τ.Ε. Α.Ε.) και Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Ανώνυμη Εταιρεία (Δ.Ε.Η. Α.Ε.) έχουν τον χαρακτήρα επιχειρήσεων «Κοινής Ωφελείας», κατά συνέπεια, συνεχίζουν να έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 5 εδάφιο ε΄ του Α.Ν. 1846/51, οι διατάξεις των άρθρων 39 παρ. 7 του Ν.2065/92, 54 και 59 του Ν.2676/99 και της Υ.Α. Φ21/113/4-7-00.ΣΧετ.η αριθμ.157/2009 Γν.ΝΣΚ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/157/2009

Δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφελείας – Κοινωνική ασφάλιση – Συμβάσεις δημοσίων έργων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις των άρθρων 8 παρ.5 εδ.ε του ΑΝ 1846/1951, 39 παρ.7 του Ν 2065/1992, 54 και 59 του Ν 2676/1999 και της ΥΑ Φ21/113/4-7-2000, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, εφαρμόζονται τόσον επί του Ο.Τ.Ε. Α.Ε., όσον και επί της Δ.Ε.Η. Α.Ε., καθ όσον οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τον χαρακτήρα επιχειρήσεων «κοινής ωφελείας» και δεν εμποδίζεται η εφαρμογή των ως άνω διατάξεων εκ του γεγονότος ότι οι εν λόγω επιχειρήσεις έχουν ήδη εξέλθει από το δημόσιο τομέα.


ΝΣΚ/415/2009

Αναστολή ή μη ασκήσεως του λειτουργήματος δικηγόρου διοριζόμενου σε θέση μετακλητού υπαλλήλου της Βουλής. Επιτρεπτό ή μη αποσπάσεως στη Βουλή υπαλλήλων των ΕΛ.ΤΑ., του Ο.Τ.Ε. και της Δ.Ε.Η. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δικηγόρος, διοριζόμενος σε θέση μετακλητού υπαλλήλου της Βουλής, ύστερα από πρόταση πρώην Πρωθυπουργού, τελεί σε αναστολή ασκήσεως του λειτουργήματός του. β) Επιτρέπεται, υπό όρους, η απόσπαση στη Βουλή υπαλλήλων των ΕΛ.ΤΑ., του Ο.Τ.Ε. και της Δ.Ε.Η. Α.Ε.


293814/2022

Βεβαιώσεις για είσπραξη εκκαθαρισμένων απαιτήσεων (Λογαριασμών Δημοσίων Έργων) από Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. (α’ και β’ βαθμού), Δημόσιες, Δημοτικές και Κοινοτικές επιχειρήσεις δημόσιας ή κοινής ωφελείας και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (άρθρα 8 παρ. 5 εδ. ε΄ του Α.Ν. 1846/51, 39 παρ. 7 του Ν.2065/92 και 60 του Ν.2676/99) – Υπενθύμιση Οδηγιών ΑΔΑ:Ω5ΤΥ46ΜΑΠΣ-ΗΓΓ


ΝΣΚ/336/2008

Εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 39 παρ.7 του Ν 2065/1992 και 59 του Ν 2676/1999 ως προς την είσπραξη απαιτήσεων από τα ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε. και τον Ο.Λ.Θ. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις των άρθρων 39 παρ.7 του Ν 2065/1992 και 59 του Ν 2676/1999, με τις οποίες απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα επιχειρήσεων προς είσπραξη εκκαθαρισμένων απαιτήσεών τους από το Δημόσιο κ.λπ., μετά τα άρθρα 14 παρ.1 του Ν 2867/2000 και 1 παρ.5 και 15 του Ν 3429/2005, δεν τυγχάνουν εφαρμογής ως προς την είσπραξη απαιτήσεων από τα ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε. και τον Ο.Λ.Θ. Α.Ε.


ΝΣΚ/235/2009

Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Αρμοδιότητα ελέγχου για καταγγελίες σε θέματα παροχής τηλεπικοινωνιακού έργου από τον Ο.Τ.Ε. και τις λοιπές εταιρείες παρόχους σταθερής-κινητής τηλεφωνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε.) έχει αρμοδιότητα ελέγχου στα περιοριστικά αναφερόμενα στη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 5του Ν 2671/1998 πρόσωπα. Η Ο.Τ.Ε. Α.Ε. αποτελεί πλέον ανώνυμη εταιρεία, η οποία, όμως ως «καθολική πάροχος» ασκεί, κατά παραχώρηση, δημόσια υπηρεσία ανατεθειμένη σ’ αυτήν από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών. Το Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε. έχει αρμοδιότητα να ασκήσει ελέγχους για ζητήματα που του καταγγέλονται και αφορούν σε θέματα παροχής τηλεπικοινωνιακού έργου από την Ο.Τ.Ε. Α.Ε., όχι όμως και επί των λοιπών εταιρειών - παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/345/2006

Αποζημίωση λόγω συνταξιοδοτήσεως εργαζομένων στην εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», που προέρχονται από την Ε.Β.Ο. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τις αναγκαστικού δικαίου διατάξεις του άρθρου 2 παρ.2 ΑΝ 173/1967 και 1 παρ.1, 2 ΝΔ 618/1970 τέθηκε ανώτατο όριο αποζημιώσεως λόγω συνταξιοδοτήσεως στους εργαζομένους των επιχειρήσεων κοινής ωφελείας. Τέτοια επιχείρηση ήταν η Ε.Β.Ο. Α.Ε. αλλά και η εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», οπότε το αίτημα των εργαζομένων της, που προέρχονται από την Ε.Β.Ο. Α.Ε., να τους καταβάλλεται, όταν συνταξιοδοτούνται, η αποζημίωση του Ν 2112/1920 δεν είναι νόμιμο.


ΝΣΚ/169/2009

Ερμηνεία των όρων «δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί» και «θυγατρικές εταιρίες αυτών» στο Ν 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δημόσια επιχείρηση που δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 3299/2004 κατά την έννοια του εδαφίου α της περίπτωσης β της παρ.4 του άρθρου 3 του νόμου αυτού, θεωρείται, εκτός από τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς του άρθρου 1 παρ.1 του Ν 3429/2005, και κάθε ανώνυμη εταιρία, θυγατρική δημόσιας επιχείρησης, στην οποία η τελευταία συμμετέχει με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% του μετοχικού της κεφαλαίου, καθώς και κάθε ανώνυμη εταιρία συνδεδεμένη με δημόσια επιχείρηση κατά την έννοια του άρθρου 42ε παρ.5 του ΚΝ 2190/1920, όπως ισχύει. β) Με βάση την παραπάνω ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 3 παρ.4 περίπτωση β του Ν 3299/2004, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 7 παρ.1γ του Ν 3631/2008, η απαγόρευση αξιοποίησης των κινήτρων του Ν 3299/2004 που τίθεται για τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς αφορά και τις θυγατρικές και συνδεδεμένες εταιρίες αυτών, στις οποίες συμμετέχουν είτε άμεσα είτε έμμεσα με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% του μετοχικού κεφαλαίου τους, όπως οι εταιρίες «Δ.Ε.Η. Ανανεώσιμες Α.Ε.» και «ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ ΗΛΙΟΣ ΕΝΑ Α.Ε.» σε σχέση με τη «Δ.Ε.Η. Α.Ε.».


ΝΣΚ/443/2009

Οργανισμός κοινής ωφελείας ή μη η ανώνυμη εταιρεία ΟΣΚ ΑΕ, εν τη εννοία του άρθρου 3 του ΑΝ 35/1967, αντικατασταθέντος με το άρθρο 1 του Ν 543/1977. Δυνατότητα παραχώρησης της χρήσης ή κυριότητας στον ΟΣΚ δημοσίων ακινήτων για ανέγερση σχολικών κτιρίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανώνυμη εταιρεία «Ο.Σ.Κ. Α.Ε.» αποτελεί οργανισμό κοινής ωφέλειας κατά την έννοια των διατάξεων του ΑΝ 35/1967, άρθρ. 3, όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 1 του Ν 543/1977, και μπορούν να εφαρμοσθούν και ως προς αυτόν τον οργανισμό οι εν λόγω διατάξεις, αναφορικά με την παραχώρηση δικαιωμάτων επί ακινήτων, σύμφωνα με τις εκεί αναφερόμενες ειδικώτερες προϋποθέσεις. (πλειοψ.)


ΕΣ/Κλ.Τμ.1/252/2017

Καταβολή εξόδων παράστασης στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου...(...)Από τις προαναφερόμενες διατάξεις σε συνδυασμό ερμηνευόμενες συνάγονται τα ακόλουθα: Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, οι υπάλληλοι των οποίων εμπίπτουν στον περιορισμό της παρ. 11 του άρθρου 25 του νόμου 4354/2015 και υποχρεούνται να επιλέξουν μεταξύ των αποδοχών της (οργανικής) τους θέσης και των αποδοχών της θέσης στην οποία διορίζονται, είναι εκείνες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 και όχι εκείνες που εμπίπτουν στο κεφάλαιο Β΄ του νόμου αυτού. Δεν εμπίπτουν δηλαδή στον ως άνω περιορισμό οι υπάλληλοι των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, οι οποίες είναι ανώνυμες εταιρείες, των οποίων οι μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά (χρηματιστήριο), εφόσον το δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 εξακολουθούν να συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο με οποιαδήποτε ποσοστό συμμετοχής, καθώς και οι υπάλληλοι των συνδεδεμένων με αυτές επιχειρήσεων. Συνακόλουθα, η «Δ.Ε.Η.», η οποία από το έτος 2001 έχει μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία, οι μετοχές της έχουν εισαχθεί για διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο και το Δημόσιο εξακολουθεί να συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο, εμπίπτει στο Κεφάλαιο Β΄ του ν. 3429/2005 και, επομένως, οι υπάλληλοι της δεν εμπίπτουν στον ανωτέρω περιορισμό. (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, νόμιμα καταβάλλονται, στη φερόμενη ως δικαιούχο, έξοδα παράστασης, αφού αυτή είναι υπάλληλος της Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε., η οποία, ως θυγατρική της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» επιχείρηση, είναι δημόσια επιχείρηση του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 3429/2005 (βλ. και το 32553/22.12.2016 έγγραφο της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων & Οργάνωσης της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.») και οι υπάλληλοί της δεν εμπίπτουν στον περιορισμό της παρ. 11 του άρθρου 25 του νόμου 4354/2015. Εξάλλου, ανεξαρτήτως του αν η εν λόγω υπάλληλος εμπίπτει στον περιορισμό που καθιερώνεται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 28 του ίδιου ως άνω νόμου, οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές της, συνυπολογιζομένων των εντελλόμενων με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα εξόδων παράστασης, δεν υπερβαίνουν, όπως βεβαιώνεται στο 1049/5.9.2017 έγγραφο του Προϊσταμένου του ...., το τιθέμενο στην ως άνω διάταξη ανώτατο όριο αποδοχών και λοιπών απολαβών.


ΝΣΚ/134/2017

Νομιμότητα της συστάσεως ανωνύμου εταιρείας πριν από τη συγχώνευση στον προϋπάρχοντα αυτής, υπό μορφή ν.π.δ.δ., Περιφερειακό Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, των τοπικών φορέων, με αρμοδιότητα τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στην ίδια Περιφέρεια. Συνέπειες της συστάσεως της ανωνύμου εταιρείας, για το ν.π.δ.δ., τους τοπικούς φορείς διαχειρίσεως στερεών αποβλήτων, οι οποίοι έχουν ήδη συγχωνευθεί στον Περιφερειακό Σύνδεσμο και εκείνους, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη συγχωνευθεί.Είναι νόμιμη η σύσταση της ανώνυμης εταιρείας «Περιφερειακός Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Στερεός Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α.» και η εταιρεία αυτή αποτελεί καθολικό διάδοχο, υπεισερχόμενη στην περιουσία, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, του προϋφιστάμενου ν.π.δ.δ. με τίτλο «Περιφερειακός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», αλλά και των συγχωνευόμενων, πριν και μετά τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας, τοπικών φορέων. - Το ν.π.δ.δ. με τίτλο «Περιφερειακός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» και οι συγχωνευόμενοι, πριν και μετά τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας, τοπικοί φορείς, παύουν να υφίστανται μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσής τους. - Οι τοπικοί φορείς, οι οποίοι δεν έχουν συγχωνευθεί διαρκούσης της τιθέμενης στο νόμο προθεσμίας ολοκληρώσεως της συγχωνεύσεως (30.6.2017), συνεχίζουν να λειτουργούν και να ασκούν τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων αρμοδιότητάς τους, αν όμως παρέλθει άπρακτη και η προθεσμία αυτή, οι τοπικοί φορείς συνεχίζουν μεν, κατ’ αρχήν, να λειτουργούν και να ασκούν τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων αρμοδιότητάς τους, πλην οφείλει ο Γ.Γ.Α.Δ., κατά δέσμια αρμοδιότητα, να ενεργήσει την αναγκαστική συγχώνευσή τους, με έκδοση διαπιστωτικής πράξεως, μετά το διορισμό, εκ μέρους του, ορκωτών ελεγκτών και αποτίμηση της περιουσίας τους.