ΥΠ.ΕΣ/38787/2019
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ανάκληση απόφασης επιβολής προστίμου για αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου, κατόπιν αθωωτικής απόφασης ποινικού δικαστηρίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/500/2001
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Υποχρέωση ή μη ανάκλησης διοικητικών πράξεων μετά την έκδοση αθωωτικής απόφασης πρωτοβάθμιου ποινικού δικαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Μη υπάρχουσας αμετάκλητης δικαστικής απόφασης (ποινικού ή ακυρωτικού δικαστηρίου) που να βεβαιώνει μετά δυνάμεως δεδικασμένου πραγματικά περιστατικά διαφορετικά από εκείνα που ελήφθησαν υπόψη κατά την έκδοση των επίμαχων διοικητικών πράξεων ή να ακυρώνει αυτές, οι ως άνω πράξεις θεωρούνται ως κατά τεκμήριο νόμιμες, της υπηρεσίας μη υποχρεούμενης να προβεί στην ανάκλησή τους.
ΝΣΚ/475/2007
Κρίσιμος χρόνος νέας διοικητικής κρίσεως ύστερα από ακυρωτική δικαστική απόφαση. Λήψη υπ’ όψη μεταγενεστέρων της ακυρωθείσης πράξεως ι) αθωωτικής αποφάσεως Ποινικού Δικαστηρίου, ιι) αποφάσεως περί παύσεως πειθαρχικής διώξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Κρίσιμος χρόνος νέας κρίσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου κατόπιν ακυρώσεως από το Διοικητικό Εφετείο αποφάσεως περί θέσεως δημοσίου υπαλλήλου σε κατάσταση αργίας είναι ο χρόνος εκδόσεως της ακυρωθείσης αποφάσεως. β) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο κατά τη νέα κρίση του οφείλει να λάβει υπ’ όψη και τις μεταγενέστερες της αποφάσεως αργίας ι) σχετική αθωωτική για τον υπάλληλο απόφαση Ποινικού Δικαστηρίου, ιι) απόφαση περί παύσεως της πειθαρχικής του διώξεως.
ΝΣΚ/465/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Επιδοτήσεις. Αθωωτική απόφαση ποινικού δικαστηρίου – δεδικασμένο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η Διοίκηση δύναται (και δεν υποχρεούται) εν όψει αθωωτικής αποφάσεως ποινικού δικαστηρίου να ανακαλέσει την προεκδοθείσα πράξη περικοπής επιδότησης παραγωγού, η οποία του έχει επιβληθεί ως διοικητική ποινή λόγω παράνομης βόσκησης του ποιμνίου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 28 παρ.3 του Ν 2040/92.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/125/2019
Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη. Ειδικότερα, με την 1-8/12.5.2016 απόφαση της επιτροπής συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών του Δήμου και την 6-314/30.5.2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαγράφηκε το τέλος κατάληψης κοινόχρηστου χώρου και το σχετικό πρόστιμο που είχε επιβληθεί με την 22181/21.4.2015 απόφαση του Αντιδημάρχου Οικονομικών. Τούτο δε διαφοροποιείται λόγω του ότι στο μεν προοίμιο της τελευταίας απόφασης αναγράφεται πως αυτή εκδόθηκε έχοντας υπόψη τη 1020/5481/6-β διαπιστωτική πράξη κατάληψης κοινόχρηστου χώρου της Ελληνικής Αστυνομίας, ενώ στην 1-8/12.5.2016 απόφαση της επιτροπής συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών του Δήμου και στην 6-314/30.5.2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου γίνεται λόγος περί διαγραφής του τέλους κατάληψης κοινόχρηστου χώρου και του σχετικού προστίμου που επιβλήθηκαν με βάση τη 1020/5481/6-γ διαπιστωτική πράξη κατάληψης κοινόχρηστου χώρου της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς από το περιεχόμενο των ως άνω διαπιστωτικών πράξεων προκύπτει ότι αμφότερες αφορούν στην ίδια παράβαση, δηλαδή σε αυτήν για την οποία επιβλήθηκαν τέλος χρήσης κοινόχρηστου χώρου και σχετικό πρόστιμο με την 22181/ 21.4.2015 απόφαση του Αντιδημάρχου Οικονομικών. Άλλωστε, η δικαστική προσφυγή, στο δικόγραφο της οποίας σωρεύτηκε αίτημα συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς, που κατέληξε στην έκδοση της 1-8/12.5.2016 απόφασης της επιτροπής συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών του Δήμου και της 6-314/30.5.2017 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, στρέφεται κατά της 22181/21.4.2015 απόφασης του Αντιδημάρχου Οικονομικών. Εξάλλου, νόμιμα, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η επιτροπή συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών του Δήμου έλαβε υπόψη προσκομισθέν από την εταιρεία τοπογραφικό, δέχτηκε ότι τα τετραγωνικά μέτρα κοινόχρηστων χώρων που αυτή είχε καταλάβει αυθαίρετα ήταν τελικά λιγότερα από αυτά με βάση τα οποία είχε υπολογιστεί αρχικά το πρόστιμο και μείωσε το ποσό αυτού.
ΝΣΚ/205/2001
ΕΟΦ. Εταιρεία απολυμαντικών. Επιβολή προστίμου. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Αρμόδια Δ/νση για να επιληφθεί του θέματος της επιβολής ή μη διοικητικού προστίμου και να εισηγηθεί σχετικά προς τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, προκειμένου να εκδώσει απόφαση επιβολής προστίμου σε βάρος της εταιρείας ΝΑΙΜΥ - ΓΙΟΦΚΟΣ, λόγω διακινήσεως μη εγκεκριμένων προϊόντων απολυμαντικών χώρου, κατόπιν της υπ αριθ. 0-108/Συν.2η/3-2-2000 σχετικής προτάσεως του ΔΣ του ΕΟΦ, είναι η Διεύθυνση (Υ6) Φαρμάκων και Φαρμακείων του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, δια του τμήματός της (Υ6α) Φαρμακευτικών Φορέων, Φαρμάκων και Καλλυντικών.
ΝΣΚ/107/2019
Αν η Υπηρεσία οφείλει, μετά την έκδοση της απόφασης απόρριψης ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης επιβολής διοικητικού προστίμου του ν. 4177/2013, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την ταμειακή βεβαίωση από τη Φορολογική Διοίκηση του συνόλου του επιβληθέντος προστίμου ή να αναμείνει την πάροδο της προθεσμίας άσκησης προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου και σε περίπτωση εμπρόθεσμης άσκησης αυτής ή/ και άσκησης αίτησης αναστολής, να προβεί σε ενέργειες για τη βεβαίωση του είκοσι τοις εκατό (20%) του επιβληθέντος προστίμου.(..)Η Υπηρεσία οφείλει μετά την έκδοση της απόφασης απόρριψης ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης επιβολής διοικητικού προστίμου του ν. 4177/2013, να αναμείνει την πάροδο της προθεσμίας άσκησης προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου και σε περίπτωση εμπρόθεσμης άσκησης αυτής ή/ και άσκησης αίτησης αναστολής, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη βεβαίωση του συνολικού ποσού του επιβληθέντος προστίμου, είναι δε άλλο θέμα το γεγονός ότι στην περίπτωση αυτή μπορεί να εισπραχθεί μόνο ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) του επιβληθέντος προστίμου, ενώ στην περίπτωση της μη άσκησης προσφυγής μπορεί να εισπραχθεί το σύνολο του προστίμου αυτού (ομόφ.).
ΝΣΚ/150/2014
Η εκ μέρους του Πράσινου Ταμείου χρηματοδότηση των Δήμων για την απόκτηση με αγορά κοινόχρηστου χώρου ή/ και χώρου που έχει χαρακτηριστεί ως κοινωφελής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Στις αρμοδιότητες και τους σκοπούς του Πράσινου Ταμείου ανήκει η χρηματοδότηση απόκτησης μόνον κοινόχρηστου χώρου. 2) Η αγορά από Δήμο ακινήτου, που ρυμοτομείται από εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου, αποτελεί τρόπο συντέλεσης της απαλλοτρίωσης, εφόσον πριν, και πάντως μέχρι την έκδοση της απόφασης καθορισμού προσωρινής τιμής μονάδας, έχει συνταχθεί πράξη προσκύρωσης, τακτοποίησης και αναλογισμού αποζημίωσης (άρθρο 2 του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων). 3) Για την αγορά από Δήμο ακινήτου, το οποίο ρυμοτομείται από το σχέδιο πόλεως για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου, απαιτείται η προηγούμενη σύνταξη πράξης προσκύρωσης, τακτοποίησης και αναλογισμού αποζημίωσης ως μέσου για τον προσδιορισμό των υποχρεώσεων του οικείου Δήμου και των παρόδιων ιδιοκτητών. Τέλος, σημειώνεται ότι, εφόσον δεν έχει συνταχθεί πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού, το Πράσινο Ταμείο δύναται να χρηματοδοτεί, από τους σχετικούς πόρους του, τους Δήμους για την απόκτηση των κοινοχρήστων χώρων των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 32 και 33 του ν. 4067/2012, για ποσό που αντιστοιχεί στις υποχρεώσεις τους, απαλλαγμένο από οποιαδήποτε άλλη οφειλή (εξυπακούεται ότι εάν είναι εξωδικαστικός ο προσδιορισμός της αποζημίωσης χρηματοδοτεί μέχρι ποσού βάσει αντικειμενικής αξίας). Στη συνέχεια θα επιστραφεί στο Πράσινο Ταμείο το 70% της χρηματοδότησης, το οποίο θα εισπραχθεί από τον Δήμο ως ειδική εισφορά. (ομοφ.)
ΝΣΚ/291/2014
Μέτρα προστασίας σε αμφισβητούμενη έκταση μεταξύ Δημοσίου και ΝΠΔΔ Ιερού Ναού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί μεν του πρώτου σκέλους παρέλκει η απάντηση, ενώ επί του δεύτερου σκέλους η απάντηση είναι ότι η Διοίκηση οφείλει, με τη συνεργασία όλων των συναρμοδίων ή καθ΄ οιονδήποτε τρόπο εμπλεκομένων υπηρεσιών και φορέων, να προβεί στην άμεση διαπίστωση και ακριβή αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης και στην ολοκλήρωση των, κατά περίπτωση απαιτούμενων διοικητικών ενεργειών ή/και ερευνών ή/και διαδικασιών – συμπεριλαμβανομένων και των απαιτούμενων για τη διερεύνηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος – που πρέπει να ληφθούν για την έκταση του ερωτήματος. Αυτονόητο είναι, εφόσον συντρέχει περίπτωση (π.χ. κατάληψη κοινόχρηστου πράγματος, όπως υφιστάμενος αιγιαλός, αυθαίρετη εκχέρσωση κλπ) είναι δυνατή και επιβεβλημένη η λήψη των προβλεπομένων από την νομοθεσία μέτρων και πριν την ολοκλήρωση των σχετικών διοικητικών ενεργειών, ερευνών και διαδικασιών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/344/2007
Διοικητικές κυρώσεις επί παραβάσεων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και λοιπών εμπορικών χρήσεων σε σχέση με αθωωτικές ποινικές αποφάσεις για τα σχετικά ποινικά αδικήματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής δύναται να μην επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις ή να ανακαλεί μη εκτελεσθείσες αποφάσεις του περί επιβολής διοικητικών κυρώσεων επί παραβάσεων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και λοιπών εμπορικών χρήσεων των Ολυμπιακών συγκροτημάτων, εφ’ όσον ο καταστηματάρχης με τελεσίδικη απόφαση ποινικού δικαστηρίου κρίνεται αθώος για τα ποινικά αδικήματα, τα στοιχεία της αντικειμενικής υποστάσεως των οποίων ταυτίζονται με τα αντίστοιχα των διοικητικών παραβάσεων και η απόφαση του ποινικού δικαστηρίου έκρινε ουσιαστικώς περί της μη συνδρομής των στοιχείων αυτών.
ΠΟΛ 1110/2006
Τρόπος έκδοσης απόφασης επιβολής προστίμου στην περίπτωση έκδο-σης ή λήψης και καταχώρησης πλαστών κ.λπ. στοιχείων – Επανάληψη δι-αδικασίας επί ακύρωσης απόφασης επιβολής προστίμου λόγω μη σύντα-ξης έκθεσης κατάσχεσης βιβλίων κ.λπ