ΥΠΕΣ/6969/2010
Τύπος: Έγγραφα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
1393/2025
Εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 301-303 ΚΠΔ και 409-416 ΚΠΔ. - Εγκύκλιος 3/2025 Αρείου Πάγου
ΑΕΔ/2/2012
Ουσιαστική συνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 91 παρ. 3 του Ν. Δ/τος 321/1969, η οποία ανέκυψε με την έκδοση αντιθέτων αποφάσεων της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου.(...)
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Αίρει την αμφισβήτηση που ανέκυψε από τις αποφάσεις 954/2011 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και 1270/1983 του Αρείου Πάγου και εμμέσως και από τις υπ' αριθμ. 882/1980, 1294/1983, 941/1988, 535/1992 1010/1993 1110/1994 όμοιες του Αρείου Πάγου ως προς την ουσιαστική συνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 91 παρ. 3 του ν.δ/τος 321/1969.
Αποφαίνεται ότι η διάταξη του άρθρου 91 παρ. 3 του ν.δ/τος 321/1969, δεν αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος.
ΝΣΚ/61/2012
Ισχύς απόφασης ασφαλιστικών μέτρων και υποχρέωση συμμόρφωσης του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η με αριθμό 8623/2005 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που διέταξε ασφαλιστικά μέτρα και υποχρέωσε το Δημόσιο (μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών του) να αποδέχεται προσωρινά μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της ασκηθείσας αγωγής τις προσηκόντως προσφερόμενες υπηρεσίες των αιτουσών, στη θέση, ειδικότητα και με τις αποδοχές που αντιστοιχούν σ’ αυτές, είναι ισχυρή και παράγει υποχρέωση συμμόρφωσης του Δημοσίου με το περιεχόμενό της, χωρίς να απαιτείται κοινοποίηση αυτής στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
ΝΣΚ/441/2000
Βούλευμα Συμβουλίου Εφετών, εκδοθέν κατά τη διαδικασία του άρθρου 308 παρ.1 εδ.τελ.Κ.Π.Δ. Διάκριση μεταξύ παραπεμπτικών και απαλλακτικών.Αίτηση αναιρέσεως από τον πολιτικώς ενάγοντα (Ελλ.Δημόσιο). Δήλωση παραστάσεως προ της εκδόσεώς του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, το οποίο έχει εκδοθεί κατόπιν ασκήσεως ποινικής διώξεως κατά μελών του Δ.Σ. της ΚΥΔΕΠ, υπαλλήλων αυτής και πρώην Διοικητών της Α.Τ.Ε., μεταξύ άλλων, και για αδικήματα του Ν.1608/1950 και το οποίο παύει οριστικά την ποινική δίωξη κατά ορισμένων κατηγορουμένων και αποφαίνεται να μη γίνει κατηγορία κατ άλλων, δεν είναι δυνατό να προσβληθεί από το Ελλ.Δημόσιο, (ως πολιτικώς ενάγοντα) με αίτηση αναιρέσεως, εφ όσον δεν έχει δηλωθεί προ της εκδόσεώς του παράσταση πολιτικής αγωγής. Δεν παρακωλύεται όμως εξ αυτού η άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως εκ μέρους του Εισαγγελέα Εφετών ή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, αν και εφ όσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις και υπάρχει προς τούτο προθεσμία, ή ακόμη και αιτήσεως αναιρέσεως από τον Εισαγγελέα του Α.Π. υπέρ του νόμου.
ΝΣΚ/102/2008
Αυτοδίκαιη έκπτωση υπαλλήλου ΟΤΑ λόγω ποινικής καταδίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τη δημοσίευση απόφασης του Αρείου Πάγου με την οποία απορρίφθηκε αίτηση αναίρεσης κατά απόφασης με την οποία υπάλληλος ΟΤΑ καταδικάσθηκε για το αδίκημα της πλαστογραφίας πιστοποιητικού κατ’ εξακολούθηση, επήλθε αυτοδικαίως έκπτωση του καταδικασθέντος υπαλλήλου, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο εκείνο διατάξεις του άρθρου 207 του Ν 1188/1981. Διαρκούντος του χρόνου της αναστολής εκτέλεσης της επιβληθείσας ποινής, η έναρξη του οποίου συμπίπτει με τη δημοσίευση της απόφασης του Αρείου Πάγου, είναι νόμιμη η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 153 του ισχύοντος πλέον Ν 3584/2007, διότι η θέση στο αρχείο της δικογραφίας με μεταγενέστερη πράξη του Εισαγγελέα Εφετών με επίκληση του άρθρου 31 του Ν 3346/2005, δεν δύναται να εξαφανίσει την προηγηθείσα αμετάκλητη καταδίκη και δεν ασκεί επιρροή στο πλαίσιο της αυτοδικαίως επελθούσας, δυνάμει αυτής, έκπτωσης, καθώς ούτε κατά το δεύτερο εδάφιο της παρ.2 του άρθρου 207 του Ν 1188/1981, ούτε κατά την παρ.1 του ισχύοντος πλέον άρθρου 154 του Ν 3584/2007, η παραγραφή του αξιοποίνου θα συνιστούσε λόγο άρσης των συνεπειών αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης και λόγο επανόδου στην Υπηρεσία του εκπεσόντος υπαλλήλου.
ΝΣΚ/195/2001
Δήμοι. Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου δυνάμει του Ν 1735/1987.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίσταται, κατά το νόμο, δυνατότητα αναδρομικού διορισμού υπαλλήλου του Δήμου Θεσσαλονίκης, δυνάμει του Ν 1735/1987, διότι υπάρχει δέσμευση της Διοίκησης από την αμετάκλητη απόφαση 1180/1993 του Αρείου Πάγου, η οποία επικύρωσε την κρίση της 2074/1988 απόφασης του Εφετείου Θεσ/κης, περί της εγκυρότητας της από 16-3-1987 καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας του ανωτέρω, για σπουδαίο λόγο.
ΝΣΚ/332/2010
Υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να συμμορφώνεται με το περιεχόμενο των προσωρινών διαταγών και των αποφάσεων που διατάσσουν ασφαλιστικά μέτρα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Μετατροπή συμβάσεων έργου σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Η προσωρινή διαταγή διατηρεί την ισχύ της από την ημερομηνία εκδόσεώς της, μέχρι την άπρακτη παρέλευση της 30θήμερης προθεσμίας για την άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως εκ μέρους του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κατά της αποφάσεως που διέταξε ασφαλιστικά μέτρα κατά του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρο 699 ΚΠολΔ). Κατά το διάστημα αυτό, τηρούνται χωρίς καμία μεταβολή τα προβλεπόμενα από τις συμβάσεις έργου και διατηρείται η υπαγωγή των εργαζομένων στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως αναιρέσεως, το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της αποφάσεως ασφαλιστικών μέτρων. (ομοφ.) Η ΩΣ ΑΝΩ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 180/2012 ΓΝΩΜ. Β' ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΝΣΚ.
ΝΣΚ/150/2012
Φορολογικό απόρρητο – Εισαγγελική παραγγελία για χορήγηση φορολογικών στοιχείων σε ιδιώτες δεσμευτική ή μη για τη Διοίκηση – Έννομο συμφέρον – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η εντολή του Εισαγγελέα για τη χορήγηση στοιχείων προς ιδιώτες, από τις Δ.Ο.Υ., απορρήτων, κατά το άρθρο 85 του Κ.Φ.Ε., δεν είναι δεσμευτική για τη φορολογική αρχή, εφόσον η εισαγγελική εντολή δεν περιέχει ρητή έκφραση γνώμης περί του απορρήτου των χορηγουμένων στοιχείων και περαιτέρω παραγγελία του εισαγγελικού λειτουργού προς την αρμόδια διοικητική αρχή για τη γνωστοποίηση στον αιτούντα των αιτουμένων στοιχείων, αλλά αποτελεί απλώς διαβίβαση προς αυτήν της σχετικής αιτήσεως προς αξιολόγηση του περιεχομένου της και για τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες της αρμοδιότητάς της. Ως εκ τούτου δεν γεννάται υποχρέωση της Διοικήσεως προς παροχή των αιτουμένων στοιχείων. Κατόπιν δε των ανωτέρω δεν τίθεται ζήτημα ανακλήσεως των σχετικών γνωμοδοτήσεων του Ν.Σ.Κ. επ’ αυτού του θέματος. (ομοφ.) β) Τα στοιχεία που δημοσιεύονται στους καταλόγους φορολογουμένων (άρθρο 85 παρ. 3 Κ.Φ.Ε.), τα οποία δεν είναι απόρρητα, χορηγούνται από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. στους αιτούντες, που έχουν και αποδεικνύουν έννομο συμφέρον, μετά από προηγούμενη ενημέρωση των προσώπων στα οποία αφορούν. (ομοφ.) γ) Έννομο συμφέρον για τη χρήση προσωπικών δεδομένων υπάρχει όχι μόνο όταν έχει ασκηθεί αγωγή στο Δικαστήριο αλλά και όταν υπάρχει πρόθεση προς άσκηση αγωγής για διεκδίκηση δικαιώματος, το οποίο αποδεικνύεται με άλλα στοιχεία. (ομοφ.) δ) Η υπ’ αριθμ. πρωτ. 5007/28-11-2009 εγκύκλιος του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δεν είναι δεσμευτική για τη Διοίκηση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/418/2008
Υπάλληλοι ΙΚΑ – Αυτοδίκαιη έκπτωση υπαλλήλου συνεπεία αμετάκλητης ποινικής καταδίκης – Ανάκληση ή τροποποίηση διαπιστωτικής πράξης του Διοικητή του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πρέπει να εκδοθεί νέα διαπιστωτική πράξη περί αυτοδίκαιης απόλυσης της ενδιαφερομένης από τις 6-3-2001, ημερομηνία δημοσίευσης της 542/2001 απόφασης του Αρείου Πάγου. Με βάση τον χρόνο τούτο θα αντιμετωπισθούν τα σχετικά οικονομικά αιτήματα της απολυθείσης υπαλλήλου, συνεκτιμωμένης και της 100/Συν.10η /2007 πράξεως του Β’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ικανοποιώντας όσα νόμιμα και εύλογα οικονομικά αιτήματα προβάλει η ενδιαφερομένη για το επίμαχο μεσοδιάστημα (6-10-2000 έως 6-3-2001), κατόπιν εκκαθάρισης των ποσών από την αρμόδια υπηρεσία.
ΙΚΑ/Α23/269/37/2011
ΕΓΚ/91/2011 ΘΕΜΑ : α) «Υπαγωγή στην ασφάλιση του Κλάδου Ασθένειας (σε είδος και σε χρήμα) του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. καθώς και του Ε.Τ.Ε.Α.Μ. κατά το χρόνο της Ειδικής Άδειας Προστασίας της Μητρότητας». β) «Αναγνώριση αναδρομικά στην ασφάλιση του Κλάδου Ασθένειας (σε είδος και σε χρήμα) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ της Ειδικής Άδειας Προστασίας της Μητρότητας που χορηγήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 3-4-2008 έως 5-8-2011, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 36 του Ν. 3996/5-8-2011» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 91/2011
ΣΧΕΤ.: 1. Οι διατάξεις του άρθρου 142 του Ν.3655/2008 (ΦΕΚ 58 /3-4-08 τ.Α΄) 33/9-5-08 τ.Β’) 2. Η υπ’αριθμ. 33891/606/7-5-2008 Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας(ΦΕΚ 833) 3. Οι υπ’ αριθμ. Φ.40021/οικ19458/2380/11-8-2011 και Φ.40021/23219/2780/24-10-2011 ερμηνευτικές εγκύκλιοι της ΓΓΚΑ. 4. Η υπ΄ αριθμ. 20/2009 εγκύκλιος της Δ/σης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ