×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Υπόθεση C-131/2016

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Απόφαση του Δικαστηρίου (όγδοο τμήμα) της 11ης Μαΐου 2017.
Archus sp. z o.o. και Gama Jacek Lipik κατά Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
Αίτηση του Krajowa Izba Odwoławcza για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως.
Προδικαστική παραπομπή – Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 2004/17/ΕΚ – Αρχές που διέπουν τη σύναψη των δημόσιων συμβάσεων – Άρθρο 10 – Αρχή της ίσης μεταχείρισης των προσφερόντων – Υποχρέωση των αναθετόντων φορέων να ζητούν από τους προσφέροντες να τροποποιούν ή να συμπληρώνουν την προσφορά τους – Δικαίωμα του αναθέτοντος φορέα να κρατεί την τραπεζική εγγύηση σε περίπτωση άρνησης – Οδηγία 92/13/ΕΟΚ – Άρθρο 1, παράγραφος 3 – Διαδικασίες προσφυγής – Απόφαση ανάθεσης δημόσιας σύμβασης – Αποκλεισμός προσφέροντος – Προσφυγή ακύρωσης – Έννομο συμφέρον.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

(ΕΕ) C-465/2011

Απόφαση του Δικαστηρίου (τρίτο τμήμα) της 13ης Δεκεμβρίου 2012 [αίτηση του Krajowa Izba Odwoławcza (Πολωνία) για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — Forposta SA, ABC Direct Contact Sp. z o.o. κατά Poczta Polska SA (Οδηγία 2004/18/ΕΚ — Άρθρο 45, παράγραφος 2, πρώτο εδάφιο, στοιχείο δ' — Οδηγία 2004/17/ΕΚ — Άρθρα 53, παράγραφος 3, και 54, παράγραφος 4 — Δημόσιες συμβάσεις — Τομέας υπηρεσιών ταχυδρομείου — Κριτήρια αποκλεισμού από τη διαδικασία του διαγωνισμού — Σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα — Προστασία του δημοσίου συμφέροντος — Εξασφάλιση θεμιτού ανταγωνισμού)


ΔΕΚ/C‑131/2016

«Προδικαστική παραπομπή – Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 2004/17/ΕΚ – Αρχές που διέπουν τη σύναψη των δημόσιων συμβάσεων – Άρθρο 10 – Αρχή της ίσης μεταχείρισης των προσφερόντων – Υποχρέωση των αναθετόντων φορέων να ζητούν από τους προσφέροντες να τροποποιούν ή να συμπληρώνουν την προσφορά τους – Δικαίωμα του αναθέτοντος φορέα να κρατεί την τραπεζική εγγύηση σε περίπτωση άρνησης – Οδηγία 92/13/ΕΟΚ – Άρθρο 1, παράγραφος 3 – Διαδικασίες προσφυγής – Απόφαση ανάθεσης δημόσιας σύμβασης – Αποκλεισμός προσφέροντος – Προσφυγή ακύρωσης – Έννομο συμφέρον»(....)1) Η αρχή της ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων, η οποία καθιερώνεται στο άρθρο 10 της οδηγίας 2004/17/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών, έχει την έννοια ότι, στο πλαίσιο διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης, απαγορεύει στην αναθέτουσα αρχή να καλεί τους προσφέροντες να προσκομίζουν τις απαιτούμενες δηλώσεις ή έγγραφα των οποίων η κοινοποίηση ήταν απαραίτητη βάσει της συγγραφής υποχρεώσεων και η οποία δεν πραγματοποιήθηκε εντός της ταχθείσας προθεσμίας για την υποβολή των προσφορών. Αντιθέτως, το άρθρο αυτό δεν απαγορεύει στην εν λόγω αναθέτουσα αρχή να καλεί τους προσφέροντες να διευκρινίζουν μια προσφορά ή να διορθώνουν πρόδηλα εκ παραδρομής σφάλματα που εμπεριέχει η τελευταία, υπό τον όρο ωστόσο ότι η πρόσκληση αυτή απευθύνεται σε όλους τους προσφέροντες που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, ότι όλοι οι προσφέροντες αντιμετωπίζονται κατά ισότιμο και ειλικρινή τρόπο και ότι η διευκρίνιση αυτή δεν μπορεί να εξομοιωθεί με υποβολή νέας προσφοράς, πράγμα που απόκειται στο αιτούν δικαστήριο να εξακριβώσει. 2) Η οδηγία 92/13/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 25ης Φεβρουαρίου 1992, για το συντονισμό των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων σχετικά με την εφαρμογή των κοινοτικών κανόνων στις διαδικασίες σύναψης των συμβάσεων φορέων οι οποίοι λειτουργούν στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2007/66/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2007, έχει την έννοια ότι, σε περίπτωση όπως η επίμαχη στην υπόθεση της κύριας δίκης, στην οποία μια διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης κατέληξε στην υποβολή δύο προσφορών και στην ταυτόχρονη έκδοση δύο αποφάσεων από την αναθέτουσα αρχή εκ των οποίων η πρώτη απορρίπτει την προσφορά ενός εκ των προσφερόντων και η δεύτερη αναθέτει τη δημόσια σύμβαση στον άλλον, ο αποκλεισθείς προσφέρων ο οποίος ασκεί προσφυγή κατά των ανωτέρω δύο αποφάσεων πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ζητήσει την απόρριψη της προσφοράς του αναδόχου, πράγμα το οποίο συνεπάγεται ότι η έννοια της «συγκεκριμένης σύμβασης» του άρθρου 1, παράγραφος 3, της οδηγίας 92/13, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2007/66, μπορεί, κατά περίπτωση, να αφορά την ενδεχόμενη κίνηση νέας διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/12/2020

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της ... σύμβασης, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του … Πανεπιστημίου … που είχε συναφθεί μεταξύ του εν λόγω Πανεπιστημίου και της εταιρείας «… S.A.».(....)Συνακόλουθα, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στο πλαίσιο της ελεγχόμενης διαδικασίας τροποποίησης. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι: α) στο σχέδιο τροποποίησης πρέπει να διορθωθεί το ποσό αύξησης της συμβατικής δαπάνης από 742.790,16 ευρώ (με Φ.Π.Α.)  σε 741.461,52 ευρώ (με Φ.Π.Α.)(....)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, υπό τις επισημάνσεις που αναφέρονται στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου τροποποίησης της ... σύμβασης

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/256/2019.


ΝΣΚ/338/2006

Διαδικασία προσαρτήσεως συνοικισμού σε Δήμο ή Κοινότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διαδικασία προσαρτήσεως συνοικισμού σε Δήμο ή Κοινότητα μπορεί να συνεχισθεί και στην περίπτωση που, κατόπιν ανακλήσεως των αιτήσεων προσαρτήσεως δεν καλύπτεται το ποσοστό του άρθρου 5 παρ.2 του ΠΔ 410/1995, εφ’ όσον υποβληθούν νέες αιτήσεις από άλλους εκλογείς - κατοίκους του συνοικισμού, που συμπληρώνουν το ανωτέρω ποσοστό.


ΝΣΚ/182/2007

Τουριστικά λεωφορεία. Βιβλίο δρομολογίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων (πούλμαν), στα οποία αφορά η υπ’ αριθμ. 51266/2955/1975 απόφαση του Υπουργού Απασχολήσεως, έχουν υποχρέωση, όταν οδηγούν τα οχήματα αυτά, να τηρούν και να συμπληρώνουν το ημερήσιο δελτίο δρομολογίων, που προβλέπεται από το άρθρο 2 της εν λόγω απόφασης, όπως το άρθρο αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του με την παράγραφο 1 της υπ’ αριθμ. 989/1980 απόφασης του Υπουργού Εργασίας.


ΝΣΚ/119/2008

Παραγραφή ή μη της ενσωματωμένης απαιτήσεως σε έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία είχαν αρχικώς παραδοθεί προς φύλαξη σε τραπεζική εταιρεία με σύμβαση παρακαταθήκης και στη συνέχεια τέθηκαν σε δικαστική μεσεγγύηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο δεν δύναται να προβεί σε εξόφληση εντόκων γραμματίων του, λήξεως 31-12-1993 και 30-6-1994, τα οποία είχαν κατατεθεί από τον αρχικό δικαιούχο προς φύλαξη σε τραπεζική εταιρεία, δυνάμει συμβάσεως παρακαταθήκης και, εν συνεχεία, τέθηκαν σε δικαστική μεσεγγύηση, μετά την άρνηση της τραπεζικής εταιρείας-θεματοφύλακα να τα αποδώσει στους συνυπογράψαντες τα αποδεικτικά φύλαξης μετά του αποβιώσαντος αρχικού δικαιούχου, λόγω διαφοράς ως προς την κυριότητα επί των πιο πάνω τίτλων μεταξύ των τελευταίων και των κληρονόμων του αρχικού δικαιούχου, εφόσον η από 26-10-2007 αίτηση προς εξόφληση των εντόκων γραμματίων υποβλήθηκε μετά την συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής.


ΝΣΚ/111/2019

Αν είναι επιτρεπτό να τοποθετηθούν σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν πέντε συνολικά έτη απόσπασης στο εξωτερικό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τις διατάξεις των άρθρων 13 παρ. 4, 6 και 7 και 16 παρ.3 του ν. 4415/2016 θεσπίζεται ανώτατο όριο απόσπασης στο εξωτερικό τα πέντε έτη, ανεξάρτητα της ιδιότητας του αποσπασμένου εκπαιδευτικού ως καθηγητού σε σχολική μονάδα του εξωτερικού ή ως Συντονιστή Εκπαίδευσης εξωτερικού.


ΝΣΚ/152/2016

Υπομίσθωση ακινήτου κυριότητας Ι.Κ.Α - Ε Τ Α Μ με συμβατικό χρόνο λήξης της υπομίσθωσης μεταγενέστερο αυτού της μίσθωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ι.Κ.Α - Ε.Τ.Α.Μ. δε δικαιούται να επιβάλει την τροποποίηση της σύμβασης υπομίσθωσης ακινήτου που ανήκει στην ιδιοκτησία του, ώστε να ορισθεί ως χρονικό σημείο λήξης της υπομίσθωσης προγενέστερο αυτού που ορίζεται στη σχετική σύμβαση, πλην οι όροι των παραγράφων 8.1 και 8.2 του ιδιωτικού συμφωνητικού υπομίσθωσης δεν θίγουν τα δικαιώματα του εκμισθωτή I Κ Α. - Ε.Τ.Α.Μ., δεν καταργούν, ούτε τροποποιούν την μεταξύ Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. και μισθωτού έννομη σχέση και δεν απαιτείται να απαλειφθούν ή να τροποποιηθούν.


ΔΕΚ/C-124/2017

Απόφαση του Δικαστηρίου (τέταρτο τμήμα) της 24ης Οκτωβρίου 2018.
Vossloh Laeis GmbH κατά Stadtwerke München GmbH.
Αίτηση του Vergabekammer Südbayern για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως.
Προδικαστική παραπομπή – Οδηγία 2014/24/ΕΕ – Άρθρο 57 – Οδηγία 2014/25/ΕΕ – Άρθρο 80 – Σύναψη δημοσίων συμβάσεων – Διαδικασία – Λόγοι αποκλεισμού – Μέγιστη διάρκεια της περιόδου αποκλεισμού – Υποχρέωση του οικονομικού φορέα να συνεργάζεται με την αναθέτουσα αρχή για την απόδειξη της αξιοπιστίας του.


ΝΣΚ/138/2003

Αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την αναγνώριση απαιτήσεων σε βάρος του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έχει, κατά το Σύνταγμα και τον Οργανισμό του αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί για τη συμβιβαστική επίλυση διαφορών και την αναγνώριση απαιτήσεων τρίτων κατά του Δημοσίου, αλλά η τελική απόφαση και έγκριση ανήκει στον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ. για ποσά μέχρι 6.000 Ευρώ και τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών για ποσά υπερβαίνοντα το πιο πάνω όριο, οι οποίοι μπορούν να τροποποιούν τα οικεία πρακτικά του μόνο προς όφελος του Δημοσίου.