Ν.2920/2001
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.) και άλλες διατάξεις.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΟΠΩΣ ΤΟ Α.15-ΠΑΡ.1 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5243/2025-ΦΕΚ:187/Α/31.10.2025
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Αναθεώρηση Ν. 2920-2001-27.12.2022.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 20/02/2024
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ N.5007/2022-ΦΕΚ:241/A/23.12.2022, N.4622/2019-ΦΕΚ:133/A/7.8.2019, Ν.4600/2019-ΦΕΚ:43/Α/9.3.2019, Ν.4508/2017-ΦΕΚ:200/Α/22.12.2017
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/230/2018
Διενέργεια ελέγχων από το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.) σε εποπτευόμενους φορείς από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.Α) Ο Τομέας Ελέγχου Φορέων Πρόνοιας του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. έχει αρμοδιότητα για όλους τους ελέγχους που ορίζονται από την παράγραφο 4 του άρθρου 3 του ν. 2920/2001, όπως αυτή ισχύει μετά την προσθήκη εδαφίου στ΄ από την παρ. 11 του άρθρου 59 του ν. 4316/2014. Β) Η διαβίβαση υποθέσεων για έλεγχο στο Σ.Ε.Υ.Υ.Π. πραγματοποιείται κατόπιν εντολής της αρμόδιας Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ως εποπτεύουσας την Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης (τέως Γενική Γραμματεία Πρόνοιας), είναι όμως δυνατόν το Σ.Ε.Υ.Υ.Π. να ενεργήσει είτε κατόπιν αυτεπάγγελτης εντολής του Γενικού Επιθεωρητή του είτε κατόπιν αιτήματος του Συνηγόρου του Πολίτη για θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος (πλειοψ.).
ΕΣ/ΤΜ.4/2795/2009
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Με την ένδικη έφεση ζητείται η ακύρωση της 2331/9.8.2004 καταλογιστικής απόφασης των Επιθεωρητών του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π) του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία ο εκκαλών, Υποδιευθυντής Οικονομικού του Κρατικού Θεραπευτηρίου …, κατά τον κρίσιμο χρόνο, καταλογίστηκε, εις ολόκληρον με τον τότε ταμία αυτού …, με το ποσό των 379.622,28 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι συνιστά έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση του ως άνω νπδδ, για το χρονικό διάστημα από 1.1.1996 έως 31.10.2003 καθώς και με τις αναλογούσες στο έλλειμμα αυτό προσαυξήσεις, ύψους 335.318,59 ευρώ, δηλαδή συνολικά με το ποσό των 714.940,87 ευρώ.(....)Νόμω αβάσιμος είναι ο ισχυρισμός του ότι δεν φέρει την ιδιότητα συνυπεύθυνου προσώπου διότι, όπως έχει προαναφερθεί, εκ του νόμου φέρει την ιδιότητα υπολόγου καθώς και ότι πρέπει να απαλλαγεί από τις προσαυξήσεις, αφού, σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, ευθύνεται τουλάχιστον με βαριά αμέλεια για την πρόκληση του ελλείμματος.Δέχεται εν μέρει την από 19.11.2004 έφεση του …, κατοίκου …, κατά της 2331/9.8.2004 καταλογιστικής απόφασης των Επιθεωρητών του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π) του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.Μεταρρυθμίζει την παραπάνω καταλογιστική απόφαση και περιορίζει το ποσό του καταλογισμού σε αυτό των 302.288,57 ευρώ, μετά των νομίμων προσαυξήσεων από 1.1.1997 έως 31.7.2004, ύψους 216.224,69 ευρώ, δηλαδή συνολικά στο ποσό των 518.513,26 ευρώ.
ΝΣΚ/46/2024
Προϋπηρεσία πρώην Επιθεωρητών στο Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) ως πλασματικός χρόνος άσκησης καθηκόντων ευθύνης στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων των άρθρων 84 και 85 ΥΚ. (...) Μετά την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 4 του ν.4275/2014 και την προσθήκη της παραγράφου 5 διατάξεις των άρθρων 70 στον ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα με τον νόμο 4464/2017, ο χρόνος άσκησης καθηκόντων των πρώην Επιθεωρητών ΣΕΥΥΠ δεν μοριοδοτείται, ούτε υπολογίζεται ως χρόνος άσκησης καθηκόντων ευθύνης στο δημόσιο τομέα κατά την διαδικασία επιλογής προϊσταμένων των άρθρων 84 και 85 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ομόφωνα).
ΝΣΚ/493/2012
Επιθεωρητές και Βοηθοί Επιθεωρητές του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. – Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση – Ανάκληση παράνομων διοικητικών πράξεων – Αναζήτηση του ειδικού επιδόματος του άρθρου 4 παρ.7 του Ν. 2920/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας υποχρεούται στο πλαίσιο της πλήρους συμμορφώσεώς της, προς την ανωτέρω υπ’ αριθμ. 814/2012 ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Τμήμα Ζ’ Ακυρωτικό), να ανακαλέσει τις, σε αυτήν, αναφερόμενες αποφάσεις απόσπασης υπαλλήλων σε θέσεις Επιθεωρητών και Βοηθών Επιθεωρητών του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. και στη συνέχεια να προβεί σε νέα, νόμιμη επανάκριση των υποψηφίων και στη σύνταξη νέου πρακτικού αξιολόγησης στις ως άνω θέσεις. β) Οι ανακλήσεις αυτές και ειδικώς όσον αφορά στην τυχόν αναζήτηση ως αχρεωστήτως καταβληθέντος, του ειδικού επιδόματος του άρθρου 4 παρ.7 του Ν. 2920/2001, που ελάμβαναν οι επιλεχθέντες Επιθεωρητές του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. κατά τη διάρκεια της θητείας τους ενεργούν για το μέλλον, εκτός εάν η Διοίκηση αναζητήσει εντός εύλογου χρόνου από την είσπραξή τους τα σχετικά ποσά και υπό τον όρο ότι κατόπιν σχετικού ελέγχου της αρμόδιας υπηρεσίας, ήθελε συντρέξει περίπτωση δόλου στο πρόσωπο των υπαλλήλων που ήδη τα εισέπραξαν και τυχόν δεν θα επιλεγούν αναδρομικώς εκ νέου στις θέσεις Επιθεωρητών Σ.Ε.Υ.Υ.Π.
ΝΣΚ/382/2003
Υπηρεσία Επιθεωρητών-Ελεγκτών αποσπασμένων στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Υπηρεσία Οικονομικών Επιθεωρητών Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Αναλογική εφαρμογή σχετικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις της παρ.10 του άρθρου 21 του Ν 2738/1999 σύμφωνα με τις οποίες η υπηρεσία των Επιθεωρητών-Ελεγκτών των αποσπασμένων στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης λογίζεται ως υπηρεσία προϊσταμένου Τμήματος δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθούν αναλογικά και στον κλάδο των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
ΝΣΚ/201/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ενέργειες και αρμοδιότητες σχετικά με πόρισμα ελέγχου του ΣΕΕΥΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι αρμόδιος πλέον για τον χειρισμό περαιτέρω του πορίσματος του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας και νομιμοποιείται ενεργητικά για την άσκηση των ένδικων βοηθημάτων προς αναζήτηση των χρηματικών καταλογισμών.
ΝΣΚ/346/2003
Ιδιωτικές κλινικές. Γενικές - μικτές. Έλεγχος νομιμότητας. Ακύρωση παράνομης απόφασης νομάρχη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι γενικές ιδιωτικές κλινικές που λειτουργούσαν, βάσει των ΒΔ 451/1962 και 521/1963 και εκσυγχρονίσθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 235/2000, πρέπει να διαθέτουν τα τμήματα των βασικών ειδικοτήτων, του παθολογικού και του χειρουργικού τομέα, οι μικτές δε, που εκσυγχρονίσθηκαν ως ανωτέρω, υποχρεούνται να διαθέτουν το τμήμα της βασικής ειδικότητας, είτε του παθολογικού ή του χειρουργικού τομέα. β) Οι κεντρικές, περιφερειακές ή αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας δεν δεσμεύονται από την εκ μέρους επιθεωρητών του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. ερμηνεία διατάξεων νόμου, ούτε έχουν τις αναφερόμενες στην παρ.11 του άρθρου 6 του Ν 2920/2001 υποχρεώσεις. γ) Ο γενικός γραμματέας περιφέρειας έχει δικαίωμα να ακυρώνει αυτεπαγγέλτως παράνομη πράξη του νομάρχη εντός τριών μηνών από την έκδοσή της.
Ν.5107/2024
Αναμόρφωση του προγράμματος «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» και άλλες ρυθμίσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας - Σύσταση οριζόντιων υποστηρικτικών υπηρεσιών του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και άλλες διατάξεις.
Ν.4029/2011
Εθελοντισμός στο Λιμενικό Σώμα/Ελληνική Ακτοφυλακή και στο Πυροσβεστικό Σώμα και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/158/2003
Χορήγηση βεβαίωσης για την κατάρτιση σύμβασης έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το αναφερόμενο σε έγγραφο του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) έργο, δηλαδή η εντός έτους και με συγκεκριμένη αμοιβή, εντός των γραφείων του ΣΕΥΥΠ συγκέντρωση, ταξινόμηση, ηλεκτρονική σάρωση και επεξεργασία από τέσσερα (4) άτομα 550 πορισμάτων της καταργηθείσης Δ/νσεως Επιθεωρήσεως ΥΥΠ, δύναται να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεων έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξηρτημένη εργασία.