ΝΣΚ/10/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιμελητήρια – Αναπλήρωση κενής θέσης του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Πρέβεζας ως προς το Τουριστικό του Τμήμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Περί του τρόπου καλύψεως κενής θέσεως του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Πρέβεζας ως προς το Τουριστικό Τμήμα, που είχε καταληφθεί από συγκεκριμένο συνδυασμό και η οποία έχει κενωθεί μετά από δύο αναπληρώσεις, χωρίς να υπάρχουν άλλα επιλαχόντα μέλη του ανωτέρω συνδυασμού για το ως άνω Τμήμα. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/55/2001
Επιμελητήρια. Εκπτωση από τη θέση μέλους του ΔΣ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1 και 3 του Ν 2081/92 και 9 του Ν 936/79, όπως αυτός ισχύει, προκύπτει, ότι έκπτωση από της θέσεως, ως μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Επιμελητηρίου, επέρχεται μόνο μετά την απώλεια της ιδιότητας ως μέλους του Επιμελητηρίου, η οποία συντελείται μετά από οριστική, κατά νόμο, απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής, με την οποία (απόφαση) βεβαιώνεται ότι το μέλος τούτο, επί τριετία, δεν πραγματοποίησε εξαγωγές.
ΝΣΚ/505/1991
Επιμελητήρια. Σύναψη προγραμματικής συμβάσεως. Είναι δυνατή η σύναψη προγραμματικής συμβάσεως υπό επιμελητηρίου δυνάμει των διατάξεων του Ν.1797/1988 και της υπ αριθμ.2043748/519/0026/20.5.89 αποφάσεως του Υπουργείου των Οικονομικών για εργασίες των κύκλων της αρμοδιότητός του και δι απ ευθείας αναθέσεως, αν συντρέχουν οι νόμιμοι όροι.
ΝΣΚ/337/2010
Επιμελητήρια – Χορήγηση αντιγράφων καταστάσεων από το μητρώο τους με στοιχεία των μελών τους – Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα Επιμελητήρια πρέπει να χορηγούν τα αιτούμενα αντίγραφα καταστάσεων από το μητρώο τους και χωρίς την συγκατάθεση των μελών τους - φυσικών προσώπων, δεδομένου ότι όπως προαναφέρθηκε για τις εταιρείες δεν υπάρχει θέμα προστασίας προσωπικών δεδομένων, εφόσον τα αντίγραφα αυτά ζητούνται με αίτηση στην οποία τεκμηριώνεται το σχετικό εύλογο ενδιαφέρον και ενημερώνονται προηγουμένως τα υποκείμενα των δεδομένων, δηλ.τα φυσικά πρόσωπα - μέλη του Επιμελητηρίου που περιλαμβάνονται στις καταστάσεις εγγράφως (βλ. Κανονιστική Πράξη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα 1/1999 ΦΕΚ Β΄ 556/6-5-1999). Σε κάθε δε περίπτωση πρέπει να ενημερώνεται από τα Επιμελητήρια η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την ύπαρξη και λειτουργία των εν θέματι αρχείων.
ΝΣΚ/199/2002
Επιμελητήρια. Ορκωτοί ελεγκτές. Διαχειριστικός έλεγχος. Οπου προβλέπεται ρητά με κατ ιδίαν διατάξεις τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχειρίσεως και των οικονομικών καταστάσεων των Επιμελητηρίων του Ν 2081/1992, αυτός ασκείται υποχρεωτικά από ορκωτούς ελεγκτές, άλλως δεν αποκλείεται να ανατεθεί σε ορκωτούς ελεγκτές κάθε οικονομικός έλεγχος που θα αποφάσιζε ενδεχομένως το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου ή ο Υπουργός Εμπορίου που εγκρίνουν την οικονομική διαχείριση των Επιμελητηρίων.
ΝΣΚ/323/2001
Νομιμότητα εκλογής ως μελών Δημαρχιακής Επιτροπής δημοτικών συμβούλων του πλειοψηφήσαντος συνδυασμού, που εδήλωσαν ανεξάρτητοι. Αναπλήρωση παραιτηθέντος μέλους της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η εκλογή των μελών Δημαρχιακής Επιτροπής δημοτικών συμβούλων του πλειοψηφήσαντος συνδυασμού, που εδήλωσαν ανεξάρτητοι είναι νόμιμη, όταν τα μέλη της έχουν λάβει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων δημοτικών συμβούλων. (ομόφωνα) 2. Η αναπλήρωση παραιτηθέντος τακτικού μέλους της Δημαρχιακής Επιτροπής γίνεται από αναπληρωματικό μέλος με τη σειρά της εκλογής του. (πλειοψ.)
ΣΤΕ/679/2008
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ:Ειδικότερα, η αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, ερμηνεύοντας τη διάταξη του άρθρου 45 παρ. 1 περ. δ΄ του ΚΔΚ δέχθηκε ότι όταν ένα ψηφοδέλτιο βρίσκεται στον ίδιο φάκελο με ένα ακόμη ψηφοδέλτιο του ίδιου συνδυασμού τότε το ψηφοδέλτιο είναι άκυρο για τον λόγο ότι δεν είναι σαφές και αναμφίβολο ποια είναι η εκλογική βούληση του συγκεκριμένου ψηφοφόρου χωρίς να καταλείπεται στην οικεία Εφορευτική Επιτροπή ή το αρμόδιο δικαστήριο περιθώριο διαφορετικής κρίσεως σε σχέση με την ακυρότητά του, η οποία επιβάλλεται εκ του νόμου. Περαιτέρω, το δικάσαν δικαστήριο δέχθηκε ότι στο 71ο εκλογικό τμήμα του Δήμου .... βρέθηκαν σε δύο φακέλους δύο διπλά ψηφοδέλτια τα υπ’ αριθμ. 280 και 281 του συνδυασμού «....», θεωρήθηκαν από την Εφορευτική Επιτροπή έγκυρα και προσμετρήθηκαν υπέρ του συνδυασμού αυτού. Το δικάσαν δικαστήριο, με βάση τις προαναφερόμενες σκέψεις ως προς την ερμηνεία της διατάξεως του άρθρου 45 παρ. 1 περ. δ΄ του ΚΔΚ, έκρινε ότι τα υπ’ αριθμ. 280 και 281 ψηφοδέλτια του 71ου εκλογικού τμήματος, τα οποία βρέθηκαν εντός εκλογικού φακέλου με δύο όμοια ψηφοδέλτια του ιδίου συνδυασμού «....» είναι άκυρα, τροποποίησε τον πίνακα αποτελεσμάτων και όρισε ότι ο συνδυασμός αυτός έλαβε, στο σύνολο των εκλογικών τμημάτων του Δήμου 1.359 ψήφους, όσους δηλαδή και ο συνδυασμός «....» του αναιρεσιβλήτου. Περαιτέρω δε, απέρριψε ως αλυσιτελές το αίτημα των διαδίκων περί εξετάσεως μαρτύρων για τη διαπίστωση των ιδιαίτερων συνθηκών χορήγησης των δύο επίμαχων ψηφοδελτίων. Κρίνοντας όμως η αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση ότι όταν ένα ψηφοδέλτιο βρίσκεται στον ίδιο φάκελο με ένα ακόμη ψηφοδέλτιο του ίδιου ή άλλου συνδυασμού είναι κατά νόμο, σε κάθε περίπτωση, άκυρο και δεν καταλείπεται στην Εφορευτική Επιτροπή ή το αρμόδιο δικαστήριο κανένα περιθώριο διαφορετικής κρίσεως έσφαλε και πρέπει για τον λόγο αυτό, που προβάλλεται βάσιμα με την κρινόμενη αίτηση, αυτή να γίνει δεκτή, να αναιρεθεί η προσβαλλόμενη απόφαση, η δε υπόθεση, που χρειάζεται διευκρίνιση κατά το πραγματικό, να παραπεμφθεί στο ίδιο διοικητικό πρωτοδικείο προς περαιτέρω κρίση. Δέχεται την κρινόμενη αίτηση.
ΝΣΚ/248/2002
Χορήγηση βεβαίωσης κερδών από τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο ΟΔΙΕ δεν υποχρεούται μεν κατά τον κανονισμό του να εκδίδει ονομαστικές βεβαιώσεις κερδών και εκ των πραγμάτων δεν ανακύπτει θέμα καλύψεως ή μη τεκμαρτής δαπάνης, η τυχόν όμως εκδοθείσα εκ μέρους αυτού ή κατόπιν και ως αποτέλεσμα δικαστικής ενεργείας, τοιαύτη βεβαίωση, αποτελεί νόμιμο παραστατικό στοιχείο λαμβανόμενο υπ όψη από τον Προϊστάμενο ΔΟΥ, προκειμένης καλύψεως ή περιορισμού της διαφοράς της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης του φορολογουμένου.
ΝΣΚ/361/2010
Έγκριση ή μη από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, επιχορηγήσεως του Επιμελητηρίου Λάρισας προς αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, η οποία τελεί υπό εκκαθάριση.Δεν είναι σύννομο το αίτημα του Επιμελητηρίου Λάρισας, με το οποίο ζητά, την έγκριση εκ μέρους του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, της αυξήσεως του ήδη εγκριθέντος κονδυλίου των 25.000 €, του υπ’ αριθμ. 2529 κωδικού προϋπολογισμού του ανωτέρω Επιμελητηρίου, κατά 30.000 €, προς επιχορήγηση της ανωτέρω, υπό εκκαθάριση τελούσης, αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, διότι, όπως προανεπτύχθη, η ανωτέρω επιχορήγηση δεν εντάσσεται στους σκοπούς του ως άνω Επιμελητηρίου.
ΝΣΚ/398/2012
Δυνατότητα ή μη επανόδου στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου, μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμον δυνατή, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή, με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλει αίτηση και δη σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από τη λήξη της θητείας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΣΤΕ/1795/2007
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ:Οι αναιρεσείοντες ισχυρίζονται ότι δεν αρκούσε για την εγκυρότητα του δικογράφου η αναγραφή των ονομάτων όλων των μελών του συνδυασμού τους γιατί απαιτείται, κατά νόμο, να αναφέρονται τα ονόματα εκείνων των υποψηφίων που θα έχαναν την εκλογή αν ευδοκιμούσε η ένσταση. Όμως, σύμφωνα με τα εκτεθέντα, απαιτείται, κατά νόμο, όπως η ένσταση στρέφεται κατά συγκεκριμένων προσώπων μετασχόντων στην εκλογική διαδικασία, εν προκειμένω δε, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο του δικογράφου, η ένσταση αναφέρει το σύνολο των υποψηφίων του συνδυασμού των αναιρεσειόντων και δεν απαιτείτο για την εγκυρότητα του δικογράφου της ένστασης να προσδιορίσει ο ενιστάμενος, και ήδη πρώτος των αναιρεσιβλήτων, τους υποψήφιους συμβούλους του συνδυασμού των αναιρεσειόντων που θα έχαναν την εκλογή τους σε περίπτωση ευδοκίμησης της ένστασης δεδομένου ότι με την ένσταση εζητείτο να μεταρρυθμιστεί ο πίνακας αποτελεσμάτων στο Δήμο … προκειμένου να αναδειχθεί επιτυχών ο συνδυασμός … του οποίου ήταν επικεφαλής ο πρώτος των αναιρεσιβλήτων, και επιλαχών ο συνδυασμός των αναιρεσειόντων.(...) Επειδή, με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση απορρίφθηκε ισχυρισμός της αντένστασης των ήδη αναιρεσειόντων περί ακυρότητας των ψηφοδελτίων 50, 87, 167 του 45 εκλογικού τμήματος και 2 του 47 εκλογικού τμήματος του συνδυασμού των αναιρεσιβλήτων με τη σκέψη ότι ναι μεν δεν φέρουν μονογραφή του δικαστικού αντιπροσώπου δίπλα από τους σταυρούς προτίμησης που έχουν τεθεί δίπλα στα ονόματα των υποψηφίων, όμως έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο διαλογής υπέρ υποψηφίων και επομένως νομίμως προσμετρήθηκαν ως έγκυρα, ενώ το 296 ψηφοδέλτιο του 45 εκλογικού τμήματος δεν ανευρέθη διότι στο εν λόγω εκλογικό τμήμα οι ψηφίσαντες ήσαν 264. Η κρίση αυτή του δικάσαντος δικαστηρίου είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, και τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.(...)Δέχεται εν μέρει την αίτηση. Αναιρεί εν μέρει την 366/2006 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Πύργου. Παραπέμπει την υπόθεση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Πύργου για να προβεί σε νέα κρίση, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.