ΝΣΚ/307/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποσυστέγαση λόγω συνταξιοδοτήσεως φαρμακοποιού για λόγους υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 7 του Ν 1963/1991 εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις αποσυστέγασης, λόγω συνταξιοδοτήσεως για λόγους υγείας του αποχωρούντος φαρμακοποιού, ακόμη κι αν σ’ αυτόν δεν χορηγείται ισόβια σύνταξη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/22/2005
Φαρμακεία. Αναλογική εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.4 του Ν 1963/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει της ομοιότητας της περίπτωσης της λύσης της μισθωτικής σχέσης λόγω απαλλοτρίωσης του μισθίου ακινήτου με τις περιπτώσεις που ρυθμίσθηκαν με τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 1963/1991, εφόσον συντρέχει και στην περίπτωση τούτη ο αυτός δικαιολογητικός λόγος υπαγωγής των τελευταίων στη ρύθμιση αυτή, η ως άνω διάταξη θα πρέπει να τύχει εφαρμογής και στην περίπτωση της λύσης της μισθωτικής σχέσης λόγω απαλλοτρίωσης του μισθίου ακινήτου – φαρμακείου και της, συνεπεία αυτής, αποβολής του μισθωτή – φαρμακοποιού.
ΝΣΚ/250/2000
Φαρμακεία. Άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Γ.Σκιάνη, Πάρεδρος Αίτηση σε φωτοτυπία αδείας ιδρύσεως φαρμακείου με παραγγελία προς επίδοση, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 3 του Ν.1963/1991, καλυπτόμενη από την πρωτότυπη υπογραφή του αιτούντος, είναι νόμιμη. (ομόφωνα) Εφ όσον κριθεί νόμιμη, κατόπιν προσφυγής φαρμακοποιού η πράξη του Νομάρχη Χανίων, δια της οποίας ανεκλήθη η χορηγηθείσα σ αυτήν άδεια ιδρύσεως φαρμακείου, θα πρέπει, επανερχομένων των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση και κρινομένης της επιδοθείσης αιτήσεως του ετέρου φαρμακοποιού ως σύμφωνης με τον νόμο, να λάβουν άδεια ιδρύσεως φαρμακείου και οι δύο φαρμακοποιοί και περαιτέρω να λάβει πρώτος άδεια λειτουργίας φαρμακείου ο επιδόσας πρώτος την αίτησή του αδείας ιδρύσεως φαρμακείου. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.
ΝΣΚ/318/2006
Υπολογισμός υπηρεσίας σε Μονάδες Εκστρατείας (για συνταξιοδοτικούς λόγους).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 1 του Ν 1204/1981 (προσμέτρηση για συνταξιοδοτικούς λόγους διπλασίου του χρόνου υπηρεσίας) εφαρμόζονται και σε στρατιωτικούς με υπηρεσία σε μονάδες χαρακτηρισμένες με απόρρητη διαταγή ως Μονάδες Εκστρατείας, ανεξαρτήτως της έδρας τους και, επομένως, ακόμη κι αν εδρεύουν εκτός των ορίων του άρθρου 3 του νόμου αυτού.
ΝΣΚ/474/2012
Ασφαλισμένοι ΤΑΠ ΔΕΗ – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 1539/1985 περί προσαύξησης του χρόνου που έχει διανυθεί στα Β.Α.Ε. και της με αριθ. 866/51/7-12-2006 απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΠ ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1.α) Η κατά 20% προσαύξηση του χρόνου που έχει διανύσει ασφαλισμένος του ΤΑΠ ΔΕΗ στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν. 1539/1985, ναι μεν δύναται να χορηγηθεί σε όλες τις περιπτώσεις που το συνταξιοδοτικό δικαίωμα λόγω γήρατος, θεμελιώνεται με οιαδήποτε διάταξη της νομοθεσίας του ΤΑΠ ΔΕΗ του κλάδου συντάξεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εκτός αυτής των βαρέων, πλην όμως η προσαύξηση αυτή δεν επιτρέπεται να χορηγείται στους ασφαλισμένους του ΤΑΠ ΔΕΗ, οι οποίοι αποχωρούν οικειοθελώς από την υπηρεσία τους, πριν από την συμπλήρωση του απαιτουμένου για την κατά τον Κ.Β.Α.Ε. συνταξιοδότησή τους χρόνου και επιλέγουν να θεμελιώσουν το συνταξιοδοτικό δικαίωμά τους σε άλλες -πλην Κ.Β.Α.Ε.- ευεργετικές νομοθετικές διατάξεις. β) Η εν λόγω προσαύξηση δεν επιτρέπεται κατά νόμον να χορηγείται σε ασφαλισμένους, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται λόγω αναπηρίας ή λόγω θανάτου. 2. Η υπ’ αριθμ. 866/51/7-12-2006 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΠ ΔΕΗ, δεν επιτρέπεται να εφαρμόζεται επί άλλων υποθέσεων συνταξιοδοτήσεως.
ΝΣΚ/339/2010
Δυνατότητα ανακλήσεως παραιτήσεως και επανόδου στην υπηρεσία δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και δικαστικών λειτουργών, κατά το άρθρο μόνο παρ.8 του Ν. 3847/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις της παρ.8 του άρθρου μόνου του Ν. 3847/2010, που επιτρέπουν στους δημοσίους υπαλλήλους κ.λπ. να ανακαλέσουν την παραίτησή τους που είχαν υποβάλει λόγω συνταξιοδοτήσεως, και να επανέλθουν στην υπηρεσία, εφαρμόζεται και επί δικαστικών λειτουργών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/113/2004
Άδεια αλιευτικών σκαφών. Άδεια επαγγελματία αλιέα. Καταστροφή αλιευτικού σκάφους. Κληρονόμοι αδείας αλιευτικού σκάφους.Ο δυνάμει ιδιωτικού συμφωνητικού αγοραπωλησίας κύριος αλιευτικού σκάφους νομιμοποιείται να ζητήσει την αντικατάσταση του σκάφους αυτού, σε περίπτωση απωλείας του λόγω καταστροφής, ακόμη και στην περίπτωση που η άδεια αυτού, ως αλιευτικού, έχει λήξει, αρκεί να συντρέχουν και οι λοιπές προβλεπόμενες υπό του νόμου (ΠΔ 261/1991) προϋποθέσεις.
ΔΙΔΑΔ/Φ.69/271/οικ.11873/2025
Μέτρα προστασίας υπαλλήλων για λόγους υγείας - Λειτουργία δημοσίων υπηρεσιών λόγω του καύσωναΑΔΑ: 6ΗΗ446ΨΧΞΧ-16Λ
ΝΣΚ/105/2023
Εφαρμοστέο δίκαιο στις περιπτώσεις αυτοδίκαιης έκπτωσης ιατρών ΕΣΥ λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης και θέσης αυτών σε δυνητική αργία λόγω εκκρεμούς ποινικής δίωξης για ποινικά αδικήματα που δεν περιλαμβάνονταν στα κωλύματα διορισμού της παρ. 4 του άρθρου 27 ν.1397/1983, πριν την τροποποίησή της με το άρθρο 9 του ν.4999/2022.(..) Νομίμως εκδίδεται πράξη διαπιστωτική της αυτοδίκαιης έκπτωσης ιατρού που έχει καταδικαστεί για αδίκημα που προστέθηκε με τον ν. 4999/2022, ακόμη κι αν τελέστηκε πριν τη θέση σε ισχύ του νόμου (07-12-2022), υπό την προϋπόθεση ότι η καταδικαστική απόφαση κατέστη αμετάκλητη μετά τη θέση σε ισχύ του νόμου. Αντιθέτως δεν είναι νόμιμη η έκπτωση στις περιπτώσεις, που η καταδικαστική απόφαση κατέστη αμετάκλητη πριν τη θέση σε ισχύ του νόμου. Νομίμως εκδίδεται, μετά τη θέση σε ισχύ του ίδιου νόμου, απόφαση θέσης σε δυνητική αργία ιατρού, σε βάρος του οποίου εκκρεμεί ποινική δίωξη για αδίκημα που προστέθηκε με τον ν. 4999/2022 ή ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο στην περίπτωση της δίωξης για παράβαση καθήκοντος, ακόμη κι αν η ποινική δίωξη ή η παραπομπή ανάγεται σε χρόνο πριν την θέση σε ισχύ του νόμου αυτού, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει αιτιολογημένη κρίση ως προς την συνδρομή ή μη λόγων δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι εξετάζονται, in concreto, αν δικαιολογούν ή μη την θέση του ιατρού σε αργία (ομόφωνα)
ΝΣΚ/356/2011
Πορεία των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη, λόγω σύστασης του νέου «Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)» και ένταξης των Νοσοκομείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ένταξη των προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών ισχύει και για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικό διάδοχο, καθ’ ο μέρος αφορά τις μεταφερόμενες και εντασσόμενες σ’ αυτόν υπηρεσίες, αρμοδιότητες και προσωπικό του Κλάδου Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του κ.λπ. Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν νομιμοποιείται κατ’ αρχάς να διενεργήσει διαγωνιστικές διαδικασίες για λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από 2-9-2011, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Όμως, υπάρχει η εναλλακτική δυνατότητα, πέραν της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, να γίνει αξιοποίηση των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν 2286/1995, που αφορά στην έγκριση των προμηθειών με την ένταξή τους στο ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, να τροποποιηθεί το Ε.Π.Π., αφού προκληθεί η γνώμη της Επιτροπής Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών και να χορηγηθεί το δικαίωμα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργήσει τις νέες διαγωνιστικές διαδικασίες λόγω εξαιρετικής περίπτωσης και για συγκεκριμένους λόγους, επειδή δεν έχει ακόμη καταρτιστεί ο οργανισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
C-178/2016
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ (τέταρτο τμήμα) 20 Δεκεμβρίου 2017
Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο (τέταρτο τμήμα) αποφαίνεται:Οδηγία 2004/18 / ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, για το συντονισμό των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων δημοσίων έργων, συμβάσεων παροχής δημόσιων προμηθειών και δημοσίων υπηρεσιών, και ιδίως το άρθρο 45 παράγραφος 2 στοιχείο γ), δ) και ζ) της εν λόγω οδηγίας, καθώς και οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύονται ως ότι δεν αποκλείουν εθνική νομοθεσία που επιτρέπει στην αναθέτουσα αρχή:- να λαμβάνει υπόψη, σύμφωνα με τους όρους που έχει ορίσει, ποινική καταδίκη του διευθυντή μιας εταιρείας υποβολής προσφορών, ακόμη και αν η καταδίκη δεν έχει ακόμη οριστική, για αδίκημα που αφορά την επαγγελματική συμπεριφορά της εν λόγω εταιρείας στην οποία έπαυσε ο διευθυντής να εκτελέσει τα καθήκοντά του το έτος που προηγείται της δημοσίευσης της προκήρυξης διαγωνισμού, και να αποκλείσει την εν λόγω εταιρεία από τη συμμετοχή της στην επίμαχη διαδικασία υποβολής προσφορών, με το αιτιολογικό ότι, επειδή δεν διακήρυξε την καταδίκη που δεν ήταν ακόμη οριστική, δεν είχε αποσυνδεθεί πλήρως και αποτελεσματικά από τις δραστηριότητες του εν λόγω διευθυντή.