ΝΣΚ/116/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη χρήσης πεζοδρόμου για τη λειτουργία Λαϊκής Αγοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι επιτρεπτή η λειτουργία λαϊκής αγοράς σε πεζόδρομο, εφόσον η χωροθέτηση των υλικών και εγκαταστάσεων λειτουργίας της θα γίνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος - έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παρόδιων και να μην αναιρείται ο σκοπός στον οποίο αποσκοπεί η καθιέρωσή του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
42451/2024
Ομάδες χρηστών, λειτουργία, όροι χρήσης, και τεχνικά ή άλλα θέματα σχετικά με το Ο.Π.Σ.Α.Α. και τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας λαϊκής αγοράς.
ΝΣΚ/3/2010
Λειτουργία λαϊκής αγοράς σε στεγασμένο χώρο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Με βάση τις κείμενες διατάξεις, δεν είναι δυνατή η λειτουργία λαϊκής αγοράς, σε κλειστό - στεγασμένο κτίριο μόνιμης κατασκευής. β) Ο Δήμος Καρπενησίου δύναται να ιδρύσει Δημοτική Αγορά σύμφωνα με τα άρθρα 75 παρ.Ι α.10 του Δ.Κ.Κ. και 2 του ΒΔ 24-9/20-10-1958, στο κτίριο το οποίο ανήγειρε, με εκμίσθωση των χώρων αυτού σε επαγγελματίες με τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 192 του Δ.Κ.Κ.
ΝΣΚ/20/2009
Δυνατότητα αμοιβαίας ή μη αλλαγής λαϊκής αγοράς ή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, πριν την πάροδο τριετίας από την προσωρινή έγκριση ομοίων αιτημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή λαϊκής αγοράς. β) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής κατηγορίας επαγγελματικής άδειας δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας. γ) Σε περίπτωση έγκρισης προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς, είναι δυνατή η ικανοποίηση αιτήματος για αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, και το αντίστροφο, πριν την παρέλευση τριετίας από την έγκριση, με τη συνδρομή των τασσόμενων από το ΠΔ 51/2006, κατά περίπτωση, προϋποθέσεων.
ΝΣΚ/479/2000
Ακίνητα εκτός σχεδίου. Δυνατότητα και προϋποθέσεις έναρξης ή συνέχισης της λειτουργίας των εκτός σχεδίου πόλεως παρόδιων εγκαταστάσεων μετά την ισχύ του άρθρου 7 του Π.Δ.401/93.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Είναι δυνατή η έγκριση ή συνέχιση της λειτουργίας, των εκτός σχεδίου πόλεως παρόδιων εγκαταστάσεων, μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 7 του Π.Δ.401/93, με προσαρμογή στις δυνατότητες του οικείου γηπέδου, εφόσον κατά την 31-12-90 βρισκόντουσαν σε λειτουργία ή πληρούσαν μία από τις αναφερόμενες υπό στοιχεία α,β,γ του πιο πάνω άρθρου προϋποθέσεις. (ομόφωνα) β) Το άρθρο 34 του Β.Δ.465/70 (ιδία παρ.2) δεν έχει εφαρμογή στις παραπάνω εγκαταστάσεις, εφόσον κατά την 31-12-90 δεν συνέτρεχε μία των αναφερομένων στο άρθρο 7 του Π.Δ.401/93 προϋποθέσεων. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/1261/2019
Ο προσφεύγων, με την προδικαστική προσφυγή του, αιτήθηκε την ακύρωση των προσβαλλόμενων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης με αριθμό 80/2019 από την αναθέτουσα αρχή, σχετικά με την προμήθεια κλιβάνου πλάσματος (CPV). Επιπλέον, ζητήθηκε η επαναδιατύπωση των προδιαγραφών με τρόπο που να μην παρεμποδίζεται ο ανταγωνισμός. Η προϋπολογισθείσα αξία της σύμβασης ήταν 72.580,64 Ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Το αίτημα υποβλήθηκε με βάση το Βιβλίο IV του νόμου 4412/2016, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
ΕλΣυν/Τμ.1/5/2011
Υπερωριακή εργασία.Εφόσον στην ανωτέρω απόφαση του Δημάρχου περί καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας δεν αναφέρεται, ούτε άλλωστε κατ’ άλλο τρόπο αποδεικνύεται, η συνδρομή έκτακτων, εποχιακών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών που να επιβάλλουν την παροχή υπερωριακής εργασίας, πέρα από το κανονικό ωράριο, από μέρους των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου, η παροχή της εργασίας αυτής δεν είναι νόμιμη. Σε κάθε περίπτωση η αντιμετώπιση των αναγκών καθαριότητας που προκύπτουν από τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς κάθε Τετάρτη και Σάββατο δεν εμπίπτουν στην έννοια των έκτακτων, εποχιακών ή όλως απρόβλεπτων αναγκών, αφού πρόκειται για απολύτως προγραμματισμένο και σε τακτές και λίαν συχνές ημερομηνίες επαναλαμβανόμενο συμβάν, ενόψει δε του ότι καθιερώθηκε νυκτερινό ωράριο εργασίας για την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου, οι ως άνω ανάγκες καθαριότητας καλύπτονται από τους υπαλλήλους της αντίστοιχης βάρδιας.
ΑΕΠΠ/98/2020
Η προσφεύγουσα ΑΕ αιτείται την ακύρωση του Τεύχους Τροποποιήσεων/Διορθώσεων/Διευκρινήσεων της διακήρυξης (ΑΔΑΜ ……./18-11-2019) και την ανάκληση της διακήρυξης του διαγωνισμού για το έργο «Επέκταση Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ)». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει: (α) επέκταση υφιστάμενης εγκατάστασης, (β) σύνδεση νέων-υφιστάμενων εγκαταστάσεων σε ενιαίο σύνολο, και (γ) δοκιμαστική λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων για 6 μήνες. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι τα τεχνικά τεύχη έχουν ουσιώδη σφάλματα (π.χ. αλλαγές σε υδραυλικές παροχές, δυναμικότητα μονάδας, χωροθέτηση, σχεδιαστικές απαιτήσεις), γεγονός που δυσχεραίνει τη σύνταξη ορθών προσφορών.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/362/2024
Συντήρηση αντλιοστασίων υπόγειων διαβάσεων (....)Υπό το ανωτέρω πραγματικό της προκείμενης υπόθεσης και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Δικαστήριο κρίνει ότι ορθώς με την προσβαλλομένη έγινε δεκτό ότι είναι μη νόμιμη η απαίτηση της διακήρυξης, για τη διακρίβωση της καταλληλότητας των υποψηφίων να προσκομίζεται από αυτούς έγγραφη απόδειξη προηγούμενης εμπειρίας στη συντήρηση αντλιοστασίων τοποθετημένων αποκλειστικά σε υπόγειες διαβάσεις πεζών και οχημάτων. Τούτο διότι, καταρχάς, η απόκλιση από τις προβλέψεις περί εμπειρίας στη διακήρυξη του έτους 2023 σε σχέση με τις ομοίου περιεχομένου προβλέψεις στις προηγούμενες δύο διακηρύξεις (ετών 2018 και 2020, με ΑΔΑΜ 18PROC002564308 2018-01-19 και 20PROC007308980 2020-09-14, αντίστοιχα) που αφορούσαν στην ανάθεση υπηρεσιών συντήρησης αντλιοστασίων από την ίδια Περιφέρεια, δεν τεκμηριώνεται πειστικά από την προσφεύγουσα και την παρεμβαίνουσα, καθόσον μολονότι οι εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν από την ανάδοχο είναι ακριβώς ίδιες βάσει των τριών ως άνω διακηρύξεων (βλ. τις παρατεθείσες στη σκ. 11 εργασίες), στην τελευταία –και ήδη κρινόμενη- διακήρυξη προστέθηκε η ανωτέρω απαίτηση για απόκτηση εμπειρίας αποκλειστικά σε υπόγειες διαβάσεις πεζών και οχημάτων. Δεδομένου, ωστόσο, ότι πρόκειται να εκτελεστούν οι ίδιες ακριβώς εργασίες συντήρησης, δεν αιτιολογείται γιατί οι υποψήφιοι ανάδοχοι απαιτείται να έχουν εμπειρία στην ανωτέρω εξειδικευμένη κατηγορία αντλιοστασίων και δεν αρκεί η μέχρι τότε απαιτούμενη γενική εμπειρία σε εν γένει εργασίες «συντήρησης ή κατασκευής ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων αντλιοστασίων ή ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων ή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων». Περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου ότι συντρέχουν οι περιστάσεις που προβάλλονται με την κρινόμενη προσφυγή και παρέμβαση, οι οποίες να δικαιολογούν την απόδειξη ειδικής εμπειρίας σε αντλιοστάσια υπογείων διαβάσεων πεζών και οχημάτων, ήτοι η «αλλαγή στη συχνότητα εμφάνισης και την ένταση ακραίων καιρικών φαινομένων λόγω κλιματικής αλλαγής» και η επίκληση της «εκτέλεσης μεγάλων έργων υποδομής, όπως οι εργασίες ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα, στην περιοχή του οποίου βρίσκονται πολλά από τα προς συντήρηση αντλιοστάσια» με αποτέλεσμα να μην αρκεί η απλή εμπειρία στη συντήρηση αντλιοστασίων, καθώς αυτά αποτελούν ενιαίο σύνολο υδραυλικού, κτηριακού και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε να είναι δυνατή η πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων με την εξεύρεση των καταλληλότερων λύσεων (πχ διάνοιξη εναλλακτικών οδών απορροής).(....)Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η 91/2023 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)135/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Νόμιμη η αμοιβή από Δήμο σε ιδιώτη για την επισκευή – συντήρηση νερόμυλου, καθόσον ανεξαρτήτως ότι, ο εν λόγω νερόμυλος δεν αποτελεί νεότερο μνημείο και συνεπώς, δεν προστατεύεται από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3028/2002, η τυχόν έλλειψη της σχετικής εγκριτικής απόφασης εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Εργων, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, διότι δεν αποτελεί δικαιολογητικό για την πιστοποίηση εκτελεσθεισών εργασιών και δεν προκαλεί δημοσιονομικές συνέπειες, με αποτέλεσμα να μην αναιρείται ή να επηρεάζεται η αναληφθείσα υποχρέωση του Δήμου, ο οποίος οφείλει να καταβάλει τη συμφωνηθείσα αμοιβή στον εργολάβο, που έχει αντίστοιχη νόμιμη αξίωση, εφόσον έχει εκτελέσει τη συμφωνηθείσα εργασία.
ΝΣΚ/137/2024
Ερωτάται, αν υφίσταται δυνατότητα έντοκου δανεισμού μεταξύ των κληροδοτημάτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Σ.Χ. και Χ.Π. με αποπληρωμή του δανείου εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, για την αποκατάσταση ακινήτου και μετατροπή του σε Μουσείο Μαθηματικών.(...)Υπό το συγκεκριμένο ιστορικό, είναι επιτρεπτή η έντοκη δανειοδότηση του κληροδοτήματος Χ.Π. από το κληροδότημα Σ.Χ., προκειμένου να αποκατασταθεί το αναφερόμενο ακίνητο και να μετατραπεί σε Μουσείο Μαθηματικών, δεδομένου ότι η σημερινή οικονομική δυσχέρεια για την υλοποίηση αυτού του έργου εμφανίζεται ως προσωρινή. Απαραίτητη, πάντως, προϋπόθεση για τη σύναψη του υπ’ όψη δανείου είναι να μην αναιρείται ή δυσχεραίνεται εν όλω ή εν μέρει με την κατάρτισή της η πραγματοποίηση του σκοπού του δανείζοντος κληροδοτήματος.