Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/263/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2690/1999

Αν μπορεί να προβεί η Υπηρεσία, όσον αφορά την Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) 29/1998, στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες σε αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 33 του Ν. 2690/1999 ή αν τούτο κωλύεται, κατά το άρθρο 43 του Π.Δ. 284/1989. (...) Α. Δεν είναι επιτρεπτή, κατά το άρθρο 43 παρ. 4 του Π.Δ. 284/1989, η εκ μέρους της Διοίκησης ανάκληση της απόφασης περί επιβολής ποινικών ρητρών, σε βάρος προμηθευτή, για παράβαση των συμβατικών του υποχρεώσεων, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 44 του ίδιου Π.Δ (πλειοψ.). Β. Δεν δύναται η Υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη τα άρθρα 17, 18, 19 και 21 της Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων 29/1998 και το παράρτημα «Δ» της Σύμβασης αυτής, σε συνδυασμό με την παράγραφο 18 α (1) (ε) και (στ) των Κατευθυντηρίων Οδηγιών (Κ.Ο.) Μαΐου 1996, να προβεί στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες στον προμηθευτή, εφόσον θεωρεί τον οικείο φάκελο μη εγκαίρως υποβληθέντα ή/και συμπληρωθέντα, λόγω βραδύτητας ή αμέλειας του προμηθευτή, και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Π.Δ. 284/1989 (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/171/2010

Πολεμική Αεροπορία. Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (Α.Ω.) μετά τη λήξη ισχύος της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ανεξαρτήτως αν η υπ’ αριθ.23/98 Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων διέπεται από το Ελβετικό δίκαιο, μετά τη λήξη ισχύος της δεν είναι δυνατή η τροποποίησή της.


ΝΣΚ/127/2017

Αρμοδιότητα ΝΣΚ για παροχή γνωμοδότησης σχετικά με την νομιμότητα σύναψης νέας σύμβασης με την οποία θα ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) η οποία έληξε χωρίς να εκτελεστεί συνολικά – Συμβατότητα της νέας σύμβασης με το ν. 4376/2016.α) Δεν υφίσταται γνωμοδοτική αρμοδιότητα του ΝΣΚ, κατά το άρθρο 66 του π.δ/τος 284/1989, για Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων, της οποίας έχει λήξει η διάρκεια. Η σύναψη της προτεινόμενης νέας σύμβασης δεν είναι δυνατή, διότι το περιεχόμενό της δεν είναι συμβατό με τις ρυθμίσεις του ισχύοντα σήμερα ν. 4376/2016. Η κατά παρέκκλιση του νόμου αυτού σύναψη νέας σύμβασης είναι δυνατή μόνο μετά από ειδική νομοθετική ρύθμιση του θέματος. β) Η αξίωση της πολιτείας για την ποινική δίωξη και καταδίκη προσώπων που τυχόν διέπραξαν αξιόποινες πράξεις, κατά την σύναψη και εκτέλεση της ΣΑΩ, δεν θίγεται από την προτεινόμενη νέα Σύμβαση, η οποία ρυθμίζει αστικές και μόνο αξιώσεις.


ΝΣΚ/221/2012

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές Προμήθειες – Μη εμπρόθεσμη παράδοση συμβατικών αντικειμένων – Υποχρέωση ή μη απόδοσης τόκων επί της ληφθείσας προκαταβολής δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση καθυστέρησης στην παράδοση του αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον ο προμηθευτής έχει λάβει προκαταβολή οφείλονται δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989, τόκοι επί της ληφθείσας προκαταβολής για όλο το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης της παράδοσης του αντικειμένου της σύμβασης, ανεξάρτητα από την κήρυξη ή μη του προμηθευτή ως έκπτωτου και ανεξάρτητα από τη λύση ή μη της σύμβασης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/211/2014

Τρόπος διεκδίκησης από τον προμηθευτή των θετικών ζημιών που υπέστη ο αγοραστής (Γ.Ε.Α.) από την εκπρόθεσμη παράδοση Α/Φ, στα πλαίσια υλοποίησης σύμβασης προμήθειας (εφαρμογή ή μη του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989).
Το αρμόδιο Γενικό Επιτελείο του Κλάδου, επ’ ωφελεία του οποίου εκτελείται η προμήθεια και το οποίο ήδη έχει γνωστοποιήσει στον προμηθευτή τη σχετική απόφαση του Υ.ΕΘ.Α. για διεκδίκηση των θετικών ζημιών που υπέστη από την εκπρόθεσμη παράδοση των συμβατικών ειδών, θα υπολογίσει επακριβώς το ύψος των θετικών ζημιών και χωρίς την τήρηση άλλης διαδικασίας θα προχωρήσει, κατ’ άρθρο 47 του π.δ. 284/1989, στην είσπραξή τους από όσα οφείλονται σ’ αυτόν, παρακρατώντας απαιτήσεις του από οποιαδήποτε αιτία, ενώ σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. (ομοφ.)

ΝΣΚ/3/2017

Ανάγκη έκδοσης γνωμοδότησης από το ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ 284/1989, για την υπογραφή του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 034Α/2003. (...)Από τα στοιχεία του φακέλου της Σύμβασης και το υποβληθέν Σχέδιο Σύμβασης δεν προκύπτει βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, αν αυτό υπογράψει την 5η Τροποποίησης της Σύμβασης 034Α/2003. Αντιθέτως, προκύπτει ότι η επιδιωκόμενη 5η Τροποποίηση είναι επωφελής για το Ελληνικό Δημόσιο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του ΝΣΚ, κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 π.δ. 284/1989.(ομόφ.)


ΝΣΚ/321/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση Πλαίσιο – Συμψηφισμός προκαταβολής και ποσού εξ εγγυητικής επιστολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαίτηση του Δημοσίου από Σύμβαση Πλαίσιο, είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί, δια της ισόποσης κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής, που έχει δοθεί, από τον Προμηθευτή, στα πλαίσια υλοποίησης Ειδικής Ετήσιας Σύμβασης, κατ’ ευθεία εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989. (ομοφ.)


ΝΣΚ/195/2020

Ένοπλες Δυνάμεις – Νομιμότητα της 4ης τροποποίησης της σύμβασης 1/98 – Έκδοση γνωμοδότησης από το ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989.(...) Δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989, διότι με την επιδιωκόμενη 4η τροποποίηση της σύμβασης 1/98 μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας και αλλοδαπής εταιρείας, δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/214/2016

Σχέδιο της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 015Γ/2003 – Παροχή θετικής γνωμοδότησης του ΝΣΚ, κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΝΣΚ γνωμοδοτεί ότι πρέπει να απόσχει από την έκδοση της, κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του π.δ. 284/1989, θετικής γνωμοδότησής του επί του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 015Γ/2003 (πλειοψ).


ΝΣΚ/26/2018

Παροχή θετικής γνωμοδότησης του ΝΣΚ, κατά το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989, για το σχέδιο της 3ης Τροποποίησης της Σύμβασης 001Α/2006.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προβλέπεται στη παράγραφο 2 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989, διότι με την επιδιωκόμενη τροποποίηση της 3ης Τροποποίησης της Σύμβασης 001Α/2006, η οποία αφορά προμήθεια οπλισμού, δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. (ομόφ.)


ΝΣΚ/52/2018

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων – Επιβολή ποινικών ρητρών σε βάρος προμηθευτή – Ανάγκη ταμειακής βεβαίωσης του ποσού της απαίτησης του Δημοσίου από την υπουργική απόφαση επιβολής ποινικών ρητρών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Επιβάλλεται, σε κάθε περίπτωση, να λαμβάνει χώρα η - εντός της οριζόμενης στο άρθρο 71 παρ.1 του ν. 542/1977 προθεσμίας - ταμειακή βεβαίωση της υπουργικής απόφασης με την οποία επιβάλλονται ποινικές ρήτρες σε βάρος προμηθευτή των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να καταστεί νομικά δυνατή η είσπραξή τους. (ομόφ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 68/2019 γνωμοδότηση της Πλήρους Ολομέλειας.