×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/128/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κατάπτωση εγγυήσεως συμμετοχής σε διαγωνισμό προμήθειας, διεπόμενης από τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατάπτωση εγγυήσεως συμμετοχής σε διαγωνισμό προμήθειας, διεπόμενης από τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007, θα πρέπει να διαταχθεί από το αρμόδιο προς τούτο διοικητικό όργανο για το σύνολο του ποσού της εγγυήσεως αυτής, ανεξαρτήτως αν ο μειοδότης που προκάλεσε την εν λόγω κατάπτωση μειοδότησε για το σύνολο των ομάδων των ειδών που καλύπτει η εγγύηση ή για μεμονωμένες ομάδες ή μεμονωμένα είδη ομάδος. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/399/2008

Δικαιολογητικά συμμετοχής σε διαγωνισμό προμήθειας του Δημοσίου, σύμφωνα με τα άρθρα 8, 8α και 18 του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η προσκομιζόμενη από τον συμμετέχοντα, ο οποίος δεν είναι ο ίδιος κατασκευαστής του τελικού προϊόντος, σε διαγωνισμό προμήθειας του Δημοσίου, περιγραφή του τεχνικού εξοπλισμού της επιχείρησης που κατασκευάζει τα προσφερόμενα είδη και των μέτρων που λαμβάνει αυτή για την εξασφάλιση της ποιότητάς τους, πρέπει να έχει εκδοθεί από την κατασκευάστρια επιχείρηση. 2. Αν ο συμμετέχων στο διαγωνισμό δεν κατασκευάζει ο ίδιος τα προσφερόμενα είδη σε δικό του εργοστάσιο και τα οποία θα τεθούν στη διάθεσή του μέσω ενδιάμεσου τρίτου προσώπου, ενεργούντος ως εμπορικού αντιπροσώπου, πράκτορα ή διανομέα του κατασκευαστού οίκου, απαιτείται, επί ποινή απαραδέκτου, η υποβολή δήλωσης από τον προσφέροντα για την επιχειρηματική μονάδα που θα κατασκευαστούν τα υπό προμήθεια είδη καθώς και για τον τόπο εγκατάστασής της, και η υποβολή υπεύθυνης δήλωσής του ότι η κατασκευή του τελικού προϊόντος θα γίνει από την επιχείρηση στην οποία ανήκει ή η οποία εκμεταλλεύεται ολικά ή μερικά τη μονάδα κατασκευής του τελικού προϊόντος, ενώ η συνδρομή της προϋπόθεσης που απαιτεί, επί ποινή απαραδέκτου, το άρθρο 18 παρ. 3 εδ. β του ΠΔ 118/2007 καλύπτεται και με την υποβολή δήλωσης του προσφέροντος, ότι το ενδιάμεσο πρόσωπο έχει αποδεχθεί έναντί του την εκτέλεση της συγκεκριμένης προμήθειας, εφ όσον όμως η εξουσία του ενδιάμεσου προσώπου να δεσμεύει, με δήλωση του νομίμου εκπροσώπου του, τον κατασκευαστή οίκο, πιστοποιείται από στοιχεία, υποβαλλόμενα με την προσφορά, επί ποινή απαραδέκτου αυτής.


ΠΔ 394/1996

Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.).

Αντικαταστάθηκε απο το ΠΔ 118/2007


ΝΣΚ/454/2013

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συγκρότηση Επιτροπών άρθρ. 38 παρ. 1 ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τη συγκρότηση των επιτροπών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 1 του ΠΔ 118/2007, δεν απαιτείται απόφαση του Δ.Σ. του ιδρύματος προκειμένου να συμμετάσχουν υπάλληλοι άλλου φορέα του δημόσιου τομέα.


ΝΣΚ/217/2016

Εφαρμοστέες διατάξεις για την κήρυξη έκπτωτης κοινοπραξίας στην οποία ανατέθηκαν, με πρόχειρο διαγωνισμό, από υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, εργασίες ενίσχυσης θεμελίωσης διατηρητέου νεοκλασικού σχολείου της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δύναται νομίμως να κηρυχθεί έκπτωτη η κοινοπραξία του ερωτήματος, με τη διαδικασία που διαγράφεται στο άρθρο 34 του π.δ. 118/2007, οι διατάξεις του οποίου ήταν εφαρμοστέες στον επίμαχο διαγωνισμό σύμφωνα με τη σχετική διακήρυξη και την βάσει αυτής συναφθείσα σύμβαση, εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης αυτής κατά την ουσιαστική κυριαρχική κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας. Οι διατάξεις του άρθρου 34 του π.δ. 118/2007 είναι εφαρμοστέες, σε κάθε περίπτωση, και λόγω του προέχοντος χαρακτήρα της επίμαχης (μικτής) σύμβασης, ως δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών, στην οποία εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του ΠΔ 118/2007.


ΝΣΚ/89/2009

Έννοια του «τελικού προϊόντος», κατά τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως «τελικό προϊόν» κατά τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007 νοείται αυτό καθ αυτό το είδος που αποτελεί αντικείμενο της προμήθειας, όπως αυτό προσδιορίζεται στην οικεία διακήρυξη και στις τεχνικές προδιαγραφές. Σε περίπτωση που το τελικό προϊόν, δεν κατασκευάζεται από τον υποψήφιο προμηθευτή, αλλά το προμηθεύεται από τρίτον, ως κατασκευαστής του «τελικού προϊόντος» νοείται ο τρίτος με τον οποίο συναλλάσσεται ο υποψήφιος προμηθευτής, ο οποίος αναλαμβάνει την τελική επεξεργασία και κατασκευή του προϊόντος, ανεξαρτήτως εάν τμήμα ή φάση της επεξεργασίας και παραγωγής αυτού γίνεται από άλλο πρόσωπο για λογαριασμό αυτού που έναντι του υποψήφιου προμηθευτή αναλαμβάνει την τελική επεξεργασία και κατασκευή του υπό προμήθεια είδους.


ΝΣΚ/39/2015

Κρατικές Προμήθειες – Διοικητική κύρωση του αποκλεισμού προμηθευτή, κατ’ άρθρο 39 του π.δ. 118/2007, από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς που επέδειξε σε διαδικασία προμήθειας.Εφόσον επιβληθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 39 του π.δ. 118/2007 διοικητική κύρωση του αποκλεισμού προμηθευτή από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς που επέδειξε σε διαδικασία προμήθειας, από την κοινοποίηση της σχετικής αποφάσεως στον προμηθευτή, καθίσταται υποχρεωτικός για τις αναθέτουσες αρχές ο προσωρινός ή οριστικός αποκλεισμός του από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, υπό την έννοια ότι συντρέχει νόμιμος λόγος αποκλεισμού του από όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες, είτε είναι εκκρεμείς κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος της οικείας απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης, είτε πρόκειται να διενεργηθούν μετά την έκδοσή της και εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος της. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/240/2001

Ένοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Κατάπτωση μέρους της εγγυητικής επιστολής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Ν. Καραγιώργης, Πάρεδρος. Σε περίπτωση που καταρτίσθηκε κατά τις διατάξεις του ΠΔ 284/89 Περί Προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων σύμβαση προμήθειας και ο προμηθευτής δεν εκτελέσει ολόκληρη τη συμβατική παροχή, η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης σε ποσοστό 10% γίνεται υπολογιζόμενη επί της αξίας της μη παραδοθείσης παροχής, σύμφωνα με την συνταγματικής ισχύος αρχή της αναλογικότητας.


ΣτΕ ΕΑ 287/2010

ΣΤΕ –διακήρυξη ––αποκλεισμός υποψηφίου.(...)Επειδή, η αιτούσα προέβαλε με την προσφυγή του άρθρου 3 παρ. 2 του ν. 2522/1997 και επαναλαμβάνει με την κρινόμενη αίτηση, ότι ο παραπάνω όρος της διακηρύξεως, ο οποίος επιτρέπει τη συμμετοχή στο διαγωνισμό μόνο επιχειρήσεων με συνολικό κύκλο εργασιών κατά την τελευταία τριετία ίσο ή μεγαλύτερο με το 1/3 της προϋπολογισθείσας δαπάνης (ήτοι εν προκειμένω 1.000.000 ευρώ), την αποκλείει παρανόμως από το διαγωνισμό, διότι θεσπίζει κριτήρια συμμετοχής μη προβλεπόμενα από την οδηγία 2004/18/ΕΚ και το π.δ. 118/2007, παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας και υπερβαίνει τα άκρα όρια της διακριτικής ευχέρειας της διοικήσεως, εφόσον οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο δεν παρουσιάζουν τον απαιτούμενο ως άνω κύκλο εργασιών. Ο λόγος, όμως, αυτός δεν πιθανολογείται σοβαρά ως βάσιμος, διότι ο πληττόμενος αυτός όρος της διακηρύξεως που αποβλέπει στον έλεγχο της κατά τεκμήριο ικανότητας των διαγωνιζομένων να ανταποκριθούν στην εκτέλεση της επίμαχης προμήθειας και θεσπίζει εύλογη προϋπόθεση καταλληλότητας ως προς τη δυνατότητα αυτών να μετάσχουν στο διαγωνισμό, φαίνεται να είναι σύμφωνος με τις προαναφερθείσες διατάξεις της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, του π.δ. 60/2007 και του π.δ. 118/2007. Εξ άλλου, τα προβαλλόμενα περί του ότι πρόκειται περί φωτογραφικού όρου είναι απορριπτέα προεχόντως λόγω της αοριστίας τους.


ΣτΕ ΕΑ 288/2010

ΣΤΕ  –διακήρυξη –διαγωνισμός –ανάθεση –προμήθειες –προσφορές (...) Επειδή, η αιτούσα προέβαλε με την προσφυγή του άρθρου 3 παρ. 2 του ν. 2522/1997 και επαναλαμβάνει με την κρινόμενη αίτηση, ότι ο παραπάνω όρος της διακηρύξεως, ο οποίος επιτρέπει τη συμμετοχή στο διαγωνισμό μόνο επιχειρήσεων με συνολικό κύκλο εργασιών κατά την τελευταία τριετία ίσο ή μεγαλύτερο με το 1/3 της προϋπολογισθείσας δαπάνης (ήτοι εν προκειμένω 1.800.000 ευρώ), την αποκλείει παρανόμως από το διαγωνισμό, διότι θεσπίζει κριτήρια συμμετοχής μη προβλεπόμενα από την οδηγία 2004/18/ΕΚ και το π.δ. 118/2007, παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας και υπερβαίνει τα άκρα όρια της διακριτικής ευχέρειας της διοικήσεως, εφόσον οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο δεν παρουσιάζουν τον απαιτούμενο ως άνω κύκλο εργασιών. Ο λόγος, όμως, αυτός δεν πιθανολογείται σοβαρά ως βάσιμος, διότι ο πληττόμενος αυτός όρος της διακηρύξεως που αποβλέπει στον έλεγχο της κατά τεκμήριο ικανότητας των διαγωνιζομένων να ανταποκριθούν στην εκτέλεση της επίμαχης προμήθειας και θεσπίζει εύλογη προϋπόθεση καταλληλότητας ως προς τη δυνατότητα αυτών να μετάσχουν στο διαγωνισμό, φαίνεται να είναι σύμφωνος με τις προαναφερθείσες διατάξεις της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, του π.δ. 60/2007 και του π.δ. 118/2007. Εξ άλλου, τα προβαλλόμενα περί του ότι πρόκειται περί φωτογραφικού όρου είναι απορριπτέα προεχόντως λόγω της αοριστίας τους.


ΝΣΚ/375/2008

ΙΚΑ - ΕΤΑΜ. Προμήθεια εμβολίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ υποχρεούται να εγκρίνει τη χορήγηση όλων των εμβολίων που περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μη δικαιούμενο σε μερική ή επιλεκτική έγκριση κάποιων μόνο από τα εμβόλια αυτά. Για την προμήθεια εμβολίων από το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, εφαρμόζονται τα άρθρα 79 έως 85 του Ν 2362/1995 και ο Ν 2286/1995 και το εκτελεστικό αυτού ΠΔ 118/2007 καθώς και το ΠΔ 60/2007 και δεν εφαρμόζεται ο Ν 3580/2007. Για την προμήθεια των εμβολίων απαιτείται κατά κανόνα η διαγωνιστική διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις των νόμων αυτών και κατ’ εξαίρεση η διαδικασία με διαπραγματεύσεις χωρίς δημοσίευση προκήρυξης και μόνο εάν συντρέχουν, σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση προμήθειας.