×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/377/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμοδιότητα για παράταση λειτουργίας λατομείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αποκατάσταση λατομικού χώρου που έχει υπαχθεί στις ρυθμίσεις του Ν 2742/1999 εκφεύγει της αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/13/2005

Αρμοδιότητα του Επιθεωρητή Μεταλλείων να εισηγείται τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του καθ’ υποτροπήν ασκούντος παράνομη λατομική δραστηριότητα λατομείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεδομένου ότι με τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του λατομείου επιτυγχάνεται ο σκοπός των προπαρατειθέμενων διατάξεων του άρθρου 16 του Ν 1428/1984, ο Επιθεωρητής Μεταλλείων έχει αρμοδιότητα να εισηγείται τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του λατομείου όταν ασκείται παράνομη λατομική δραστηριότητα και συντρέχουν για τον παραβάτη οι προϋποθέσεις της νομικής κατάστασης της υποτροπής, ανεξάρτητα αν οι εγκαταστάσεις του αυτές, ως ευρισκόμενες εκτός λατομικού χώρου, έχουν αδειοδοτηθεί με τις διατάξεις του Ν 2516/1997 «Περί ίδρυσης και λειτουργίας βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων».


ΝΣΚ/467/2001

Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/285/2011

Λατομεία – Εκμίσθωση με απευθείας σύμβαση ή με πλειοδοτική δημοπρασία – Προϋποθέσεις – Αρμοδιότητα οργάνων Διοικήσεως επί αίτησης θεραπείας ενδιαφερόμενης εταιρείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η εκμίσθωση του επίμαχου λατομικού χώρου μπορεί να γίνει μόνον κατόπιν δημοπρασίας, β) Ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης αναρμοδίως επιλήφθηκε της ασκηθείσης την 26-1-2011 αίτησης θεραπείας της ενδιαφερομένης εταιρείας κατά της 3034/17-6-2009 απορριπτικής απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/19/2022

Καταγγελία σύμβασης μίσθωσης λατομικού χώρου αδρανών υλικών ειδικής χρήσης.(..)Στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους προς έκδοση γνωμοδοτήσεως εμπίπτει ερώτημα που υποβάλλεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αφορά την ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων της λατομικής νομοθεσίας, δεδομένου ότι η ερμηνεία και εφαρμογή της λατομικής νομοθεσίας ανήκει στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Οργανισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι υπηρεσίες του είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδιες για τη σύνταξη απαντήσεων επί αιτημάτων ή καταγγελιών πολιτών, συλλογικών οργάνων και υπηρεσιών για τα θέματα αρμοδιότητάς τους, καθώς και για την έκδοση εγκυκλίων και παροχή οδηγιών και διευκρινήσεων για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τη διαχείριση των λατομείων και την εφαρμογή της οικείας νομοθεσίας (κατά πλειοψηφία). Για την εγκυρότητα της κατά το άρθρο 68 παρ. 8 του ν. 4512/2018 καταγγελίας μίσθωσης λατομείου αδρανών υλικών ειδικής χρήσης απαιτείται να υφίσταται αδυναμία διάθεσης των συγκεκριμένων λατομικών ορυκτών, να έχει σταματήσει η εξορυκτική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, να έχει καταστεί ανέφικτος ο σκοπός της μίσθωσης του λατομείου. Καταγγελίες που κοινοποιήθηκαν αρμοδίως μέχρι 12-6-2018 και πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου είχαν ως αυτοδίκαιη συνέπεια την παραγραφή τυχόν αξιώσεων που προϋπήρχαν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο ε΄ της ανωτέρω παραγράφου. Καταγγελίες που έλαβαν χώρα μετά την κατάργηση του εδαφίου ε΄ με την διάταξη της παραγράφου 14 του άρθρου 63 του ν. 4546/2018, δεν είχαν ως συνέπεια την αυτοδίκαιη παραγραφή τυχόν προηγούμενων αξιώσεων, καθόσον η εν λόγω διάταξη του ν. 4546/2018 δεν έχει αναδρομική ισχύ και καταλαμβάνει μόνο τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η καταγγελία σύμβασης μίσθωσης λατομείου έλαβε χώρα μετά τη δημοσίευσή της (12-6-2018) (ομόφωνα).


ΥΠΠΟΑ/412250/16905/2173/499/2018

Παράταση της αρμοδιότητας του τρίτου εδαφίου της περίπτ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), σύμφωνα με το τέταρτο εδάφιο της περίπτ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 (Α΄ 121).


471927/14933/1932/558/2020

Παράταση της ανάθεσης αρμοδιότητας του τρίτου εδαφίου της περ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 (Α’ 121), σύμφωνα με το τέταρτο εδάφιο της περ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 (Α’ 121).


οικ. 392713/2022

Παράταση της ανάθεσης της αρμοδιότητας του τρίτου εδαφίου της περ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 (Α’ 121), σύμφωνα με το τέταρτο εδάφιο της περ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999.


ΝΣΚ/270/2009

Μεταλλεία. Αρμόδια υπηρεσία για χορήγηση άδειας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εκτός λατομικού χώρου ευρισκομένου εντός δημοσίου μεταλλείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμοδιότητα των υπηρεσιών για την αδειοδότηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας μεταλλευτικών και λατομικών προϊόντων προσδιορίζεται με κριτήρια τον τόπο εγκατάστασης της περιλαμβάνουσας αυτές μονάδας επεξεργασίας και το είδος των εξορυσόμενων και στη συνέχεια επξεργαζόμενων προϊόντων για την εκμετάλλευση των οποίων εκδίδεται χωριστή ειδική για κάθε ένα άδεια. Έτσι για μεν τις εκτός μεταλλευτικών ή λατομικών χώρων εγκαταστάσεις η αδειοδότηση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3325/2005 για δε τις εντός αυτών από τις σχετικές περί μεταλλείων ή λατομείων αντίστοιχα ειδικές διατάξεις, όπως αυτές έχουν στο πλαίσιο της αποκέντρωσης προσδιοριστεί και από τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Π.Δ. 92/1993. Τα ίδια ισχύουν και για τις εγκαταστάσεις λατομείων που λειτουργούν εντός ευρύτερου μεταλλευτικού χώρου ή μεταλλείου.


ΝΣΚ/136/2005

Αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας για τον χαρακτηρισμό περιοχής ως πυκνοδομημένης και τον καθορισμό ορίου της, όταν ο ίδιος εγκρίνει την πολεοδομική μελέτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας είναι αρμόδιος για τον χαρακτηρισμό περιοχής ως πυκνοδομημένης και τον καθορισμό ορίου της, σε περίπτωση που έχει ο ίδιος την αρμοδιότητα έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης κατ άρθρο 10 του Ν 3044/2002 (ΦΕΚ Α΄197 – Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και ρυθμίσεις άλλων θεμάτων αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ).


ΝΣΚ/226/2018

Δημοτικός υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων - Άδεια ίδρυσης και οικοδομική άδεια του σταθμού, εκδοθείσες από αναρμόδια όργανα - Δυνατότητα ανάκλησης των αδειών και αρμόδια όργανα προς τούτο.Η Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών (Δ21) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών α) δεν έχει αρμοδιότητα να εξετάσει την ανάκληση της οικοδομικής άδειας υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων που ανήκει σε Δήμο, η οποία εκδόθηκε αναρμοδίως το έτος 1999 από την πολεοδομική του υπηρεσία, διότι δεν είναι η αρχή που εξέδωσε την πράξη ούτε έχει, μετά το έτος 2001, την αρμοδιότητα έκδοσης της εν λόγω άδειας (η οποία αρμοδιότητα ανήκει στην πολεοδομική υπηρεσία του Δήμου), β) έχει αρμοδιότητα να εξετάσει, παράλληλα με το όργανο που εξέδωσε αναρμοδίως το έτος 1999 την άδεια ίδρυσης του υπόγειου χώρου στάθμευσης (ήτοι το Νομάρχη Ξάνθης και ήδη, μετά την κατάργηση των Ν.Α. με το ν. 3852/2010, το αρμόδιο για την περίπτωση αυτή όργανο), το ενδεχόμενο ανάκλησης της άδειας αυτής, ως έχουσα σήμερα τη σχετική αρμοδιότητα, οφείλει δε να συνεκτιμήσει για τη λήψη της σχετικής απόφασης τη διαμορφωθείσα κατάσταση (την κατασκευή του σταθμού και τη λειτουργία του επί πολλά έτη) και το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από την έκδοση της άδειας (19 έτη), που υπερβαίνει ασφαλώς τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου είναι δυνατή η ανάκληση, γεγονός που επιβάλει την αιτιολόγηση της σχετικής απόφασης με την επίκληση και τεκμηρίωση λόγων δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι πρέπει να εντοπίζονται σε ζητήματα που εξετάζονται κατά την έκδοση της άδειας ίδρυσης (πλειοψ.).