ΝΣΚ/132/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ανάκλησης ή μη, λόγω πλάνης, αίτησης - δήλωσης υπαλλήλου προς τη Διοίκηση περί επιλογής συγκεκριμένου ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού καθεστώτος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια υπηρεσία δεν μπορεί να δεχθεί ανάκληση δήλωσης της παρ.3 του άρθρου 7 του Ν 2703/1999 περί υπαγωγής ασφαλισμένου στις διατάξεις της παρ.4 του ίδιου άρθρου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
N.941/1979
Περί επεκτάσεως του διά τους τακτικούς υπαλλήλους του ΙΚΑ ισχύοντος συνταξιοδοτικού καθεστώτος και εις το τακτικόν προσωπικόν ενίων Ν. Π. Δ. Δ. , υπαγωγής ορισμένων κατηγοριών προσωπικού ενίων Ν. Π. Δ.Δ. εις την ασφάλισιν του Κλάδου Συντάξεων του ΙΚΑ και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων.
ΝΣΚ/305/2003
Επικουρική ασφάλιση. Αναγνώριση προϋπηρεσίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Καθορισμός αποδοχών για την αναγνώριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Οι ανωτέρω διατάξεις των φορέων επικουρικής ασφαλίσεως εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ.12 του άρθρου 47 του Ν 2084/92 και η αναγνωριζομένη προϋπηρεσία θα υπολογισθεί μέχρι την θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος. 2) Ο επί πλέον αναγνωρισθείς χρόνος ως έγκυρος και νόμιμος, κατά το εδάφιο γ’ της παρ.12 του ιδίου άρθρου 47, δύναται να χρησιμοποιηθεί και για την προσαύξηση της συντάξεως. 3) Ο καθορισμός των αποδοχών, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών και ο χρόνος καταβολής τους προσδιορίζεται εκάστοτε είτε από γενική διάταξη νόμου είτε από ειδική καταστατική διάταξη ενός συγκεκριμένου ασφαλιστικού φορέα.
342888/2023
Διαδικασία αντιρρήσεων στις περιπτώσεις αμφισβήτησης της υπαγωγής ασφαλισμένου στη ρύθμιση της παρ. 9 άρθρου 39 του ν. 4387/2016.ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 41/2023. ΑΔΑ:6ΙΒΙ46ΜΑΠΣ-9ΡΗ
Δ.15/Γ’/οικ. 96195/2021
Διαδικασία αντιρρήσεων και τρόπος έκδοσης σχετικών αποφάσεων, στις περιπτώσεις αμφισβήτησης της υπαγωγής ασφαλισμένου στην ρύθμιση της παρ. 9 του άρθρου 39 του ν. 4387/ 2016 (Α’ 85).
ΝΣΚ/383/2004
Προσωπικό Ιδρυμάτων Βρεφονηπιακών Σταθμών που καταργούνται με τον Ν. 3106/2003 άρθρο 8 παρ.10.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία του άρθρου 8 παρ.10 του Ν. 3106/2003 για τη δήλωση επιλογής εργασιακής σχέσης ορίσθηκε στον νόμο ως αποκλειστική. Η προθεσμία του Ν. 3234/2004 άρθρο 1 παρ.7, αφορά μόνο εκείνους που έχουν επιλέξει την ένταξή τους σε μόνιμη θέση δημόσιου δικαίου, εντός της ανωτέρω προθεσμίας οι οποίοι και μόνο μπορούν να επιλέξουν την διατήρηση του προηγούμενου της ένταξης αυτής ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού φορέα.
ΝΣΚ/222/2013
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης συνεπεία παραιτήσεως υπαλλήλου, λόγω πλάνης του ως προς την ύπαρξη του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος.Ενόψει της πλοκής του διδόμενου ιστορικού, εναπόκειται στην, κατόπιν αιτιολογημένης κρίσης, αποκλειστική ουσιαστική εκτίμηση της διοίκησης περί του συγγνωστού ή μη της επικαλούμενης πλάνης του αιτούντος, κατά τα παραπάνω, οπότε, σε καταφατική και μόνο περίπτωση, δύναται αυτή να προχωρήσει στην ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής του σχέσης λόγω παραιτήσεώς του.
ΝΣΚ/51/2003
Επιλογή εργασιακής σχέσεως και ασφαλιστικού φορέα από τους μετατασσομένους υπαλλήλους, δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η δυνατότητα επιλογής της εργασιακής σχέσεως των μετατασσομένων στο Δημόσιο δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999 υπαλλήλων των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών των λοιπών εταιριών του ευρύτερου δημοσίου τομέα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η οποία καθιερώνεται από τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. 471/13/ 2546/Σ.499/26-10-1999 κ.υ.α. των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Άμυνας και Δημόσιας Τάξης, δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.) β) Η δυνατότητα επιλογής του ασφαλιστικού φορέα των ανωτέρω μετατασσομένων υπαλλήλων (Δημοσίου ή άλλων), η οποία προβλέπεται από την παρ.4 του άρθρου 31 του προαναφερομένου νόμου είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, καθόσον η διάταξη αυτή δεν είναι συνταξιοδοτικού χαρακτήρα. (πλειοψ.)
ΕλΣυν.Κλ.1/280/2015
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης ποσού 1.786 ευρώ, σε εργαζομένη Δήμου με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθόσον ορθά ο χρόνος απασχόλησής της στο Δημόσιο, πριν από τη μεταφορά της στον Δήμο, συνυπολογίστηκε στον συνολικό χρόνο υπηρεσίας της, δεδομένου ότι η μεταφορά στο Δήμο, έγινε με την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού καθεστώτος που είχε στο Δημόσιο, περιλαμβανομένης στο καθεστώς αυτό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Ακόμα, ορθά ως προϋπηρεσία, στο χρόνο απασχόλησης στο Δημόσιο συνυπολογίστηκε και το χρονικό διάστημα των 24 μηνών το οποίο ελήφθη υπόψη στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 προκειμένου η απασχόληση της στην καθαριότητα σχολικών κτιρίων με διαδοχικές συμβάσεις μίσθωσης έργου, να αξιολογηθεί και υπαχθεί σε ενιαία σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδρυόμενη από σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
ΝΣΚ/69/2016
Επηρεάζεται ή όχι το συνταξιοδοτικό δικαίωμα του Ν.Β., ασφαλισμένου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως γονέα αναπήρου τέκνου, από την ενδεχόμενη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος της συζύγου του, με χρήση των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης - Σωρευτικές προϋποθέσεις του Ν. 3996/2011 άρθρ. 37.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Ν.Β. μπορεί να συνταξιοδοτηθεί ως πατέρας ανάπηρου τέκνου από την 24-12-2013 ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησής του, ανεξάρτητα αν η σύζυγός του έχει ή όχι θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο Δημόσιο, σύμφωνα με τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης. Η από 2-2-2015 υπεύθυνη δήλωση της συζύγου του Ν.Β. για μη χρησιμοποίηση των διατάξεων περί διαδοχικής ασφάλισης δεν λαμβάνεται υπόψη, δεδομένου ότι υπάρχει εκπεφρασμένη βούληση της, να μην κάνει χρήση του χρόνου αυτού.
ΔΕΔ/Αθ/95/2025
Η απόφαση αποτελεί μερική αποδοχή ενδικοφανής προσφυγής εταιρείας κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος Νομικών Προσώπων (ΦΕνπ), ΦΠΑ και προστίμων για τα φορολογικά έτη 2016-2018. Η φορολογική αρχή είχε καταλογίσει αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη βασιζόμενη σε ανεξήγητες τραπεζικές πιστώσεις. Η απόφαση επικυρώνει όλες τις πράξεις ΦΕνπ και ΦΠΑ, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς περί παραγραφής και αβάσιμης φορολόγησης των πιστώσεων. Ωστόσο, γίνεται δεκτός ο ισχυρισμός περί ευνοϊκότερου καθεστώτος κυρώσεων, τροποποιώντας τις πράξεις επιβολής προστίμου του άρθρου 57 παρ. 6 ν. 5104/2024. Τα εν λόγω πρόστιμα αντικαθίστανται από πρόστιμα του άρθρου 54 παρ. 2 ν. 5104/2024, διασφαλίζοντας τον ΦΠΑ μέσω του προστίμου ανακρίβειας δήλωσης, με αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού καταλογιζόμενου ποσού προστίμων στις σχετικές πράξεις.