×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/138/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πλήρωση της θέσης Ναυτιλιακού Ακολούθου Αμμοχώστου από ενδιαφερόμενο ο οποίος δεν κατέχει το προσόν της (τουλάχιστον) καλής γνώσης της Αγγλικής γλώσσας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αξιωματικός Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., ο οποίος δεν διαθέτει το προσόν της καλής γνώσης της Αγγλικής γλώσσας (τουλάχιστον), δύναται, κατά τη διάταξη του άρθρου 17 του π.δ. 33/2009, να περιληφθεί στον πίνακα ενδιαφερομένων και να επιλεγεί, εάν κριθεί καταλληλότερος (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/344/2008

Πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας σε άριστο επίπεδο, όπου αυτή απαιτείται ως πρόσθετο προσόν διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό το νομικό καθεστώς του ΠΔ 146/2007 δεν προβλέπεται η δυνατότητα εκδόσεως πιστοποιητικών γνώσης της αγγλικής γλώσσας σε άριστο επίπεδο από φορείς που δεν είναι οι ίδιοι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν τα παραπάνω πιστοποιητικά, αλλά συνεργάζονται για το σκοπό αυτό με άλλο φορέα που διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση ή αναγνώριση και συνυπογράφει το πιστοποιητικό.


ΝΣΚ/490/2012

Απόδειξη καλής γνώσης ξένης γλώσσας κατά την έννοια των διατάξεων, που ισχύουν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από το προαναφερόμενο νομικό πλαίσιο, όπως ερμηνεύθηκε και από το τεθέν υπόψη μας πραγματικό προκύπτει ότι, η βεβαίωση που τέθηκε υπόψη μας, δεν συνιστά απόδειξη καλής γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας, κατά την έννοια των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 28 του Π.Δ. 50/2001, όπως ισχύουν, στις οποίες ρητά παραπέμπουν για την απόδειξη του θέματος αυτού, οι διατάξεις του άρθρου 2 παρ.2 της υπ’ αριθ. 4775/1982 αποφάσεως του Προέδρου της Βουλής, περί δημοσιεύσεως στην Ε.τ.Κ. αποφάσεως της Ολομέλειας της Βουλής «Για τη δημιουργία θεσμού Συνεργατών (Γραμματέων) των Βουλευτών», όπως ισχύουν.


ΝΣΚ/45/2019

Ανάκληση ή μη της διοικητικής πράξης εισαγωγής σπουδαστή στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) Μακεδονίας, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, λόγω υποβολής πλαστού δικαιολογητικού απόδειξης καλής γνώσης της Αγγλικής γλώσσας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συντρέχει νόμιμος λόγος ανάκλησης της διοικητικής πράξης εισαγωγής του εν λόγω σπουδαστή και αποβολής αυτού από την Α.Ε.Ν./Μηχανικών/Μακεδονίας, όπου έχει εισαχθεί με την Πρώτη Γενική Κατηγορία (ομόφ.).


ΝΣΚ/444/2009

Διορισμός στο Δημόσιο. Πρόσθετο προσόν η γνώση ξένης γλώσσας. Πιστοποιητικά γνώσεως αγγλικής με διενέργεια εξετάσεων από τον πιστοποιημένο αρμόδιο φορέα. Προϋποθέσεις αποδοχής ή μη των πιστοποιητικών φορέων άλλων χωρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Κατά την έννοια του ΠΔ 146/2007 η διενέργεια των εξετάσεων για τη χορήγηση πιστοποιητικών γνώσης της αγγλικής γλώσσας πρέπει να γίνεται από τον φορέα που είναι αρμοδίως πιστοποιημένος ή αναγνωρισμένος για το σκοπό αυτό χωρίς να παρέχεται δυνατότητα συνεργασίας του κατά την εξεταστική διαδικασία ή τμήμα αυτής με άλλο φορέα που δεν διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση ή αναγνώριση. (ομοφ.) β) Οι εξετάσεις για τη χορήγηση των προβλεπομένων στις διατάξεις της περίπτωσης Α της παρ. 2 και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 28 του ΠΔ 50/2001, όπως ισχύει, πιστοποιητικών άλλων φορέων (πανεπιστημίων ή μη) ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας, πρέπει να περιλαμβάνουν απαραιτήτως αξιολόγηση τουλάχιστο στις τέσσερις βασικές επικοινωνιακές ικανότητες, στις οποίες εξετάζονται οι υποψήφιοι για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/348/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντος φορέα με αρ. πρωτ. 20063/23/09.2019, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά για το Τμήμα 2 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Παροχή Υπηρεσιών Διοικητικής Υποστήριξης των Υπηρεσιών της …Α.Ε.», με διάρκεια 2 έτη και δικαίωμα μονομερούς παράτασης για 1 έτος. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται σε 1.513.800,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η απορρίψη της προσφοράς της προσφεύγουσας βασίστηκε στην έλλειψη επίσημης μετάφρασης του αποδεικτικού γνώσης αγγλικής γλώσσας του υπευθύνου έργου για το Τμήμα 2, παρά την υποβολή του πρωτότυπου εγγράφου. Η προσφυγή θεωρείται αβάσιμη, καθώς η μετάφραση ήταν υποχρεωτική για τη συμμετοχή.


ΝΣΚ/350/2011

Α.Ε.Ι. – Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών – Ανάκληση πράξης αποδοχής φοιτητή στο Π.Μ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διοικητική πράξη αποδοχής στο Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων & Γεωργίας», του υποψήφιου κ. Λ.Σ., είναι ανακλητέα, ως μη νόμιμη, διότι η Επιτροπή είχε υποχρέωση εκ του σχετικού ρητού όρου της προκήρυξης να ζητήσει προσκόμιση πιστοποιητικού γνώσης της αγγλικής γλώσσας πριν από τη διαδικασία της συνέντευξης, η οποία προβλεπόταν κατά το στάδιο της αξιολόγησης των ήδη επιτυχόντων στη γραπτή εξέταση υποψηφίων, διαδικασία που δεν τηρήθηκε στην προκειμένη περίπτωση με ευθύνη, προεχόντως, της Επιτροπής στη σχετική παράλειψη της οποίας συνέβαλε, πάντως, και η όλη συμπεριφορά του συγκεκριμένου υποψηφίου μεταπτυχιακού φοιτητή. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/486/2025

Η απόφαση 0486/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά έφεση πρώην δημοτικής αστυνομικού κατά καταλογιστικής πράξης ύψους 34.175,50 ευρώ υπέρ του Δήμου Ηρακλείου Αττικής. Ο καταλογισμός επιβλήθηκε λόγω αναδρομικής ανάκλησης του διορισμού της, καθώς διαπιστώθηκε χρήση πλαστών πιστοποιητικών (γνώσης Η/Υ και Αγγλικής γλώσσας) κατά την πρόσληψή της, καλύπτοντας το χρονικό διάστημα από 12.9.2010 έως 31.10.2013. Το Δικαστήριο απέρριψε τους λόγους περί νομιμότητας της ανάκλησης και παραγραφής. Ωστόσο, εφαρμόζοντας την αρχή της αναλογικότητας, έλαβε υπόψη τον διανυθέντα υπηρεσιακό βίο και την ευθύνη του Δήμου για τον καθυστερημένο έλεγχο. Το Δικαστήριο έκρινε ότι ο καταλογισμός πρέπει να περιοριστεί, μετέτρεψε την καταλογιστική πράξη και μείωσε το καταλογιζόμενο ποσό από 34.175,50 ευρώ σε 5.000 ευρώ.


ΝΣΚ/266/2019

Ενέργειες της Διοίκησης προς συμμόρφωση σε ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Εφετείου, που αφορά σε διαγωνισμό πρόσληψης συνοριακών φυλάκων. Επανάληψη της διοικητικής διαδικασίας του διαγωνισμού από το σημείο που διαπιστώθηκε η παρανομία. Επανέλεγχος πιστοποιητικού ποινικής κατάστασης υποψηφίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Σε περίπτωση προηγηθείσας ανάκλησης απόφασης πρόσληψης συνοριακού φύλακα στο πλαίσιο διαγωνισμού του έτους 1999, λόγω προσκόμισης μη γνήσιου πιστοποιητικού γνώσης της αγγλικής γλώσσας, η Διοίκηση οφείλει, συμμορφούμενη, προς ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Εφετείου, με την οποία ακυρώθηκε η διαγραφή της από τον οικείο πίνακα του διαγωνισμού του έτους 1998 για τη μη συμμετοχή της στις αθλητικές δοκιμασίες, να επαναλάβει τη διοικητική διαδικασία, στο πλαίσιο του διαγωνισμού του 1998, από το σημείο που διαπιστώθηκε η παρανομία και να καλέσει εκ νέου την ενδιαφερομένη να λάβει μέρος στις προβλεπόμενες προκαταρκτικές εξετάσεις (αθλητικές δοκιμασίες και υγειονομικές εξετάσεις) (ομόφ.). β) Σε περίπτωση που η ενδιαφερόμενη πετύχει στις ως άνω προκαταρκτικές εξετάσεις, η προβλεπόμενη για την ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας αξιολόγηση της ποινικής της κατάστασης θα πραγματοποιηθεί υπό την παρούσα χρονική συγκυρία (ομόφ.).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/117/2018

Αμοιβή για κλάδεμα δένδρων και αποκομιδή κλαδιών. Με τα δεδομένα αυτά, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και κανονική. Ειδικότερα όσον αφορά στον πρώτο λόγο διαφωνίας, από το 1118/23.4.2018 έγγραφο του Προέδρου του ΔΛΤ ... προκύπτει τόσο η ποσότητα των προς εκτέλεση εργασιών όσο και ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης αυτών. Όσον αφορά στον δεύτερο λόγο διαφωνίας, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει μεν ότι η 16.3.2018 βεβαίωση καλής εκτέλεσης εργασιών της οικείας τριμελούς επιτροπής παραλαβής έχει εγκριθεί από το αρμόδιο όργανο του ΔΛΤ ..., ενόψει όμως του ότι το ΔΛΤ ... γνωρίζει τουλάχιστον από τις 20.4.2018 ότι οι εργασίες έχουν εκτελεστεί καλώς (το υποβληθέν στο ΔΛΤ στις 20.4.2018 9848/12.4.2018 έγγραφο του δημοτικού υπαλλήλου …, ο οποίος ενήργησε αυτοψία στην παραλιακή ζώνη ... μετά το πέρας των εν λόγω εργασιών) και δεν έχει απορρίψει την 16.3.2018 βεβαίωση καλής εκτέλεσης εργασιών της οικείας τριμελούς επιτροπής παραλαβής, η παραλαβή των υπηρεσιών θεωρείται ότι έχει συντελεστεί αυτοδίκαια. Τέλος, όσον αφορά στον τρίτο λόγο διαφωνίας, δεν αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου ότι, εκτός από κλάδεμα, έλαβε χώρα και ολική κοπή δένδρων, περίπτωση κατά την οποία-σε αντίθεση με το κλάδεμα-θα απαιτείτο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 παρ. 2 περ. ζ΄ του ν. 4495/2017, έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας… Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/20/2019

Καταβολή αποδοχών: Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙΙ, ο Δήμος Κεντρικών ..... νομίμως προέβη στην πρόσληψη του φερόμενου ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, προς αναπλήρωση του μοναδικού στον κλάδο ΠΕ3 Πολιτικών Μηχανικών, τακτικού υπαλλήλου του, στον οποίο είχε χορηγηθεί άδεια ανατροφής τέκνου άνευ αποδοχών και για το χρονικό διάστημα της άδειας αυτής. Εξάλλου, εκ του γεγονότος ότι ο Δήμος προέβη οικειοθελώς σε δημόσια πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων για την πλήρωση της θέσης αυτής, αναφέροντας σ' αυτή τις συγκεκριμένες θεματικές ενότητες στις οποίες θα απασχοληθεί ο προσλαμβανόμενος και θέτοντας ως προϋπόθεση πρόσληψης, μεταξύ άλλων, την ύπαρξη τουλάχιστον τριετούς εμπειρίας στις ενότητες αυτές, δεν συνάγεται ότι όφειλε να προβεί και σε συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφίων. Και τούτο διότι ο νόμος δεν επιβάλλει, όπως προεκτέθηκε, την πρόσληψη του προσωπικού κατόπιν τήρησης συγκεκριμένης διαδικασίας με κριτήρια επιλογής και κατάταξη σε αξιολογικούς πίνακες, όπως στις αντίστοιχες περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 22 του ν. 2190/1994, ούτε όμως και η παραπάνω πρόσκληση είχε την έννοια αυτή, καθώς η τριετής εμπειρία στις θεματικές ενότητες, στις οποίες θα απασχολείτο ο υπάλληλος, τέθηκε σ' αυτήν ως ελάχιστο τυπικό προσόν για την πρόσληψη και όχι ως αξιολογούμενο προσόν, βάσει του οποίου θα έπρεπε να καταταχθούν οι υποψήφιοι και να επιλεγεί αυτός που διέθετε τη μεγαλύτερη εμπειρία. Δοθέντος δε ότι δεν αμφισβητείται ότι ο προσληφθείς υπάλληλος διέθετε το απαιτούμενο τυπικό προσόν της ελάχιστης τριετούς εμπειρίας, η επιλογή του έναντι των συνυποψήφιων του δεν έχρηζε ειδικότερης αιτιολογίας. Κατά την ειδικότερη δε γνώμη του Προέδρου του Κλιμακίου, κατά τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών, το Ελεγκτικό Συνέδριο περιορίζεται στον έλεγχο της εξωτερικής νομιμότητας της διοικητική πράξεως από την οποία απέρρευσε η επίμαχη δαπάνη (έκδοση από το αρμόδιο όργανο και τήρηση της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας για την έκδοσή της), καθώς και στον έλεγχο της ακρίβειας και του ορθού νομικού χαρακτηρισμού των πραγματικών γεγονότων και περιστατικών, στα οποία στηρίχθηκε το διοικητικό όργανο για να εκδώσει την απόφασή του. Παρέπεται εκ των ανωτέρω ότι η εξουσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν εξικνείται μέχρι τον έλεγχο των ουσιαστικών εκτιμήσεων – αξιολογήσεων της διοικήσεως, προβαίνοντας το ίδιο σε υποκατάσταση της δικής του ουσιαστικής εκτιμήσεως των πραγμάτων σε αυτήν που σχημάτισε το διοικητικό όργανο, ούτε βεβαίως ελέγχεται εάν τα συντρέχοντα πραγματικά περιστατικά δικαιολογούν την εξενεχθείσα κρίση και επιλογή. Κατά τη γνώμη όμως της Παρέδρου Ελβίρας Βλαντού, στην προκειμένη περίπτωση ο Δήμος Κεντρικών ..... αν και είχε, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 206 παρ. 2 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, την δυνατότητα να προβεί απευθείας στην πρόσληψη, αποφάσισε οικειοθελώς να ζητήσει,  με την 4278/21.8.2018 δημόσια πρόσκληση, την υποβολή υποψηφιοτήτων για την προσωρινή πλήρωση της θέσης αυτής, επί τη βάσει συγκεκριμένου αντικειμένου της θέσης αυτής και από πρόσωπο που αποδεικνύει τριετή εμπειρία σε αυτό. Με τον τρόπο αυτό η Διοίκηση αυτοδεσμεύθηκε, κατά την άσκηση της διακριτικής της ευχέρειας, ότι θα προβεί στην πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατόπιν αξιολόγησης μεταξύ των υποψηφίων για την επιλογή του επικρατέστερου. Ενόψει του ότι από τον φάκελο της υπόθεσης ελλείπει οποιαδήποτε αιτιολογία ως προς την επιλογή του Γ. Φώτη για την θέση αυτή, ο οποίος, όπως προκύπτει, είχε λιγότερη εμπειρία (71 μηνών), έναντι άλλων συνυποψηφίων του (όπως του Θωμά Παπαλάσκαρη και του Βασιλείου Θάνου, οι οποίοι είχαν εμπειρία 107 και 91 μηνών αντίστοιχα), η πρόσληψή του δεν ήταν νόμιμη, όπως ορθώς υποστήριξε η Επίτροπος (πρβλ. ΚΠΕΔ Ι Τμ. 320/2017, 205/2015, IV Tμ. 180/2015, VIΙ Τμ. 23/2006 κ.α. πρβλ. ΣτΕ 3346/2005, 2121/1999). Η γνώμη αυτή όμως δεν εκράτησε.