ΝΣΚ/14/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διατηρητέα κτίρια – Δυνατότητα ή μη νομιμοποίησης κατασκευής προσθηκών κατ’ εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 22 του Ν 1577/1985 – Έκδοση ή μη Υπουργικής απόφασης ειδικής ρύθμισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση που έχουν κατασκευασθεί σε κτίριο αυθαίρετες κατασκευές (προσθήκες) μετά από την κήρυξη του οικισμού και του εν λόγω κτιρίου ως διατηρητέου, δεν είναι δυνατή η νομιμοποίηση των κατασκευών αυτών κατ’ εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 22 του Ν 1577/1985, με την έκδοση εκ των υστέρων της Υπουργικής απόφασης της παρ.2 του άρθρου 4 του ίδιου νόμου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/165/2011
Δυνατότητα ή μη έγκρισης παρεκκλίσεων για νομιμοποίηση αυθαιρέτων βιομηχανικών κατασκευών, με την διαδικασία του άρθρου 22 του Ν 1577/1985 (ΓΟΚ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται, δεδομένων των διατάξεων των άρθρων 8 παρ. 4 και 16 του Ν 3325/2005 σχετικά με την ίδρυση – λειτουργία βιομηχανικών, βιοτεχνικών εγκαταστάσεων κ.λπ., να εγκριθεί με απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. παρέκκλιση (ως προς το ύψος), σε υφιστάμενες αυθαίρετες βιομηχανικές κατασκευές, προκειμένου να νομιμοποιηθούν αυτές εκ των υστέρων με την διαδικασία του άρθρου 22 παρ.3 του ΓΟΚ/1985. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/369/2007
Διαδικασία δημοσιοποίησης της (αιτιολογικής) έκθεσης χαρακτηρισμού κτιρίου ως διατηρητέου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η μη τήρηση εκ μέρους του Δήμου της προβλεπόμενης από το άρθρο 4 παρ.2 του Ν 1577/1985 διαδικασίας δημοσιοποίησης της (αιτιολογικής) έκθεσης χαρακτηρισμού κτιρίου ως διατηρητέου, αποτελεί παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας και συνεπώς νόμιμο λόγο για την ανάκληση της σχετικής απόφασης χαρακτηρισμού.
ΝΣΚ/169/2000
Διατηρητέα. Αρμοδιότητα και περιεχόμενο επέμβασης ΥΠ.ΠΟ. σε κατεδάφιση διατηρητέου τμήματος κτιρίου στην Πάτρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΥΠ.ΠΟ. δεν έχει δυνατότητα και αρμοδιότητα, ελλείψει σχετικής νομοθετικής ρυθμίσεως, να επέμβει για να κατασκευασθεί, ανασκευασθεί η διατηρητέα όψη κατεδαφισθέντος, δυνάμει πρωτοκόλλου επικινδύνου ετοιμορροπίας, κτιρίου. Οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 52 κ.ν.5351/1932, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 32 παρ.5 ν.1337/1983, ανεξαρτήτως του εάν έχουν καταστεί ακόμη ενεργείς, λόγω μη εκδόσεως του προβλεπόμενου από αυτές πρ.δ/τος, αναφέρονται και ρυθμίζουν μόνον την περίπτωση επεμβάσεως για επισκευές σε διατηρητέο κτίριο.
ΝΣΚ/172/2007
Τρόπος ανακατασκευής διατηρητέου κτιρίου που βρίσκεται στην Μυτιλήνη και κατέρρευσε ολοσχερώς λόγω παλαιότητας (φυσική φθορά).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανακατασκευή του ως άνω διατηρητέου κτιρίου, που κατέρρευσε ολοσχερώς λόγω παλαιότητας (φυσική φθορά από βροχοπτώσεις κ.λπ.), θα γίνει βάσει σχετικής μελέτης τεκμηρίωσης και αποκατάστασης, κατά την διαδικασία και τα ειδικότερα προβλεπόμενα ευθέως από τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.5 εδ.β’ του Ν 1577/1985 και το Π.Δ/γμα της 15/28-4-1988 και σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΣΧΟΠ Νομού Λέσβου.
ΝΣΚ/279/2011
Διατηρητέα – Αρμοδιότητα ως προς την εφαρμογή διατάξεων για τα όμορα ακίνητα διατηρητέων κτιρίων – Εκτίμηση εύρους ζώνης γύρω από διατηρητέα κτίρια για την επιβολή ή μη ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης ή χρήσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αρμοδιότητα για την εφαρμογή της διάταξης του Ν 1577/1985, άρθρ. 4 παρ. 4 περ. β, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν 2831/2000, άρθρ. 3, ανήκει στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην περιοχή αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας-Θράκης. (ομοφ.) β) Το εύρος της ζώνης, εντός της οποίας μπορούν να καθορισθούν όροι και περιορισμοί δόμησης ή χρήσης, σύμφωνα με τις ίδιες ως άνω διατάξεις, πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες προστασίας και ανάδειξης των διατηρητέων κτιρίων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/463/2001
Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί. Οικοδομική άδεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Δ. Αναστασόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Για την έκδοση οικοδομικής άδειας σε τμήματα οικοπέδων που οικοδομούνται υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 29 παρ.2 Ν 1577/1985 (ΓΟΚ) δεν απαιτείται έγκριση του Υπουργείου Γεωργίας.
ΝΣΚ/73/2013
Δυνατότητα κατεδάφισης κτισμάτων που βρίσκονται στη ζώνη αιγιαλού και έχουν κηρυχθεί διατηρητέα από τον Υπουργό Μακεδονίας- Θράκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη της παραγράφου 2 του Ν. 2971/2001, κατά την οποία εξαιρούνται της κατεδάφισης κτίσματα ευρισκόμενα στη ζώνη αιγιαλού και υπαγόμενα στην προστασία του Υπουργείου Πολιτισμού δεν εφαρμόζεται σε κτίσματα που κηρύχθηκαν ως διατηρητέα από τον Υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 του Ν. 1577/1985, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 3 του Ν. 2831/2000. Κατά την έκδοση πρωτοκόλλου κατεδάφισης οφείλει πάντως η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία να σταθμίσει αν στη συγκεκριμένη περίπτωση προέχει η προστασία του οικοσυστήματος της ακτής το οποίο θίγει η ύπαρξη των διατηρητέων κτισμάτων ή αν προέχει αντιθέτως η διατήρηση των κτισμάτων τα οποία αποτελούν μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς και να αιτιολογήσει σχετικώς την πράξη της. (ομοφ.)
ΝΣΚ/312/2008
Προϋπόθεση επανακαθορισμού του αιγιαλού – Διατηρητέα κτίρια εντός αιγιαλού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ιδιότητα ενός κτιρίου, που βρίσκεται εντός των ορίων του καθορισθέντος αιγιαλού ως διατηρητέου, δεν συνιστά νόμιμο λόγο επανακαθορισμού του αιγιαλού, με σκοπό την εξαίρεση του διατηρητέου από τον αιγιαλό, εφόσον ο αρχικός καθορισμός δεν είναι εσφαλμένος.
N.1722/1988
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1577/1985 "Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός" και άλλες σχετικές διατάξεις
Ν. 1772/1988
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1577/1985 "Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός" και άλλες σχετικές διατάξεις