ΝΣΚ/164/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δασική έκταση. Αποχαρακτηρισμός της με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του ΝΔ 69/1968. Δυνατότητα εντάξεως της εκτάσεως σε προγράμματα επιδοτήσεως της Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δασική έκταση. Ο αποχαρακτηρισμός της ως δασικής με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του ΝΔ 69/1968, με το οποίο κυρώθηκε η από 4-11-68 σύμβαση μεταξύ Ελλ. Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία «Τουριστική Γεωργική Εξαγωγική Α.Ε.», έπαυσε καθ’ όσον αφορά στην εναπομείνασα και μη αξιοποιηθείσα έκταση, με τη λήξη ισχύος της εν λόγω διατάξεως (24-10-87). Του λοιπού, για τον χαρακτηρισμό της πρέπει να τηρείται η προβλεπομένη από τις διατάξεις του άρθρου 14 του Ν 998/79 διαδικασία. Είναι δυνατή η ένταξή της ως δασικής σε προγράμματα επιδοτήσεως από την Ε.Ε., εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές κατά νόμο προϋποθέσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/78/2004
Αποχαρακτηρισμός δασικής εκτάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εδαφική έκταση, η οποία με δικαστικές αποφάσεις έχει κριθεί ότι ουδέποτε απώλεσε τον δασικό της χαρακτήρα, δεν μπορεί να αποχαρακτηρισθεί, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 11 του Ν 3147/2003 και να αποδοθεί σε ιδιώτες.
ΝΣΚ/161/2008
Εφαρμογή της διατάξεως της παρ.7 του άρθρου 1 του Ν 3147/2003 σε διαθέσιμη εποικιστική έκταση στην Χαλκιδική – Χαρακτηρισμός ως δασικής έκτασης ή δάσους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το περιγραφόμενο στην υπ’ αριθμ. 147/1934 απόφαση της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων Χαλκιδικής, ως και στο υπ’ αριθμ. 2468/27-6-2007 έγγραφο του Δασαρχείου Αρναίας κληροτεμάχιο με αριθμό 1193με του αγροκτήματος Ουρανούπολης εμβαδού 8.600 στρεμμάτων, πρέπει να θεωρηθεί ως δασική έκταση. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/20/2014
Εφαρμογή δασικής νομοθεσίας επί εκτάσεως που αναφέρεται σε οικοδομική άδεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις εκτάσεις που αναφέρεται η έκδοση οικοδομικής άδειας πριν από την 11η-6-1975, και απώλεσαν την δασική τους βλάστηση μέχρι την ημερομηνία αυτή σε τμήμα αυτών και στο πλαίσιο της άνω διοικητικής πράξης που καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας και όχι στο σύνολό τους, το δε υπόλοιπο τμήμα διατηρεί τη δασική του μορφή, στο τμήμα αυτό που δεν απώλεσε τη δασική του μορφή, εφαρμόζονται οι διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/125/2016
Ζητήματα που αφορούν στις αποφάσεις εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) και των πρότυπων περιβαλλοντικών δεσμεύσεων (ΠΠΔ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι παλαιές αυτοτελείς και εκτελεστές πράξεις εγκρίσεως επεμβάσεως σε δασική έκταση παύουν να ισχύουν μόνο κατά το μέρος που το περιεχόμενό τους ρυθμίζεται διαφορετικά από τη νέα ΑΕΠΟ (τροποποιητική ή ανανεωτική). Σε περίπτωση τροποποιήσεως ή ανανεώσεως ΑΕΠΟ ή υπαγωγής σε ΠΠΔ, η υποβαλλόμενη κατά το στάδιο αυτό αιτιολογημένη γνωμοδότηση της αρμόδιας δασικής αρχής ενσωματώνεται στη νεότερη πράξη, επέχουσα και θέση εγκρίσεως επεμβάσεως σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς. Αποφάσεις Ε.Π.Ο. και υπαγωγής σε ΠΠΔ που εκδόθηκαν με το καθεστώς του Ν. 4014/2011 χωρίς γνωμοδότηση της αρμόδιας δασικής αρχής, επιβάλλεται να ανακαλούνται για λόγους νομιμότητας και δημοσίου συμφέροντος (ομοφώνως). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/316/2014
Δάση – Χορήγηση πιστοποιητικού ακαΐας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το πιστοποιητικό ακαΐας του άρθρου 35 του ν. 998/1979 δεν μπορεί να χορηγηθεί από τη δασική αρχή, όταν αυτή κρίνει ότι η υπό εξέταση έκταση είναι δημόσια δασική, ανεξαρτήτως της έκβασης των αντιρρήσεων που εκκρεμούν ενώπιον της Β΄ βάθμιας Ε.Ε.Δ.Α., για τον δασικό ή μη χαρακτήρα της έκτασης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/260/2010
Δυνατότητα εκτέλεσης έργων δασικής αναψυχής σε αναδασωτέες και δασωτέες εκτάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Στις αναδασωτέες ή δασωτέες εκτάσεις απαγορεύονται απολύτως οι επεμβάσεις, ακόμη και για εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού, επιτρεπομένων μόνον των έργων των απαραίτητων για την τεχνητή αναδάσωση και προστασία της βλαστήσεως. Επομένως, ούτε έργα δασικής αναψυχής μπορούν να λάβουν χώρα σ αυτές τις εκτάσεις, διότι η εκτέλεσή τους έρχεται σε αντίθεση με το σκοπό της αναδασώσεως, χάριν του οποίου απολαμβάνουν αυτές μεγαλύτερη προστασία έναντι των δασών και δασικών εκτάσεων. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε και η υπ αριθ. 66102/970/28-4-1995 υπουργική απόφαση αναφέρεται σε έργα δασικής αναψυχής σε δάση ή δασικές εκτάσεις, χωρίς να συμπεριλάβει και τις αναδασωτέες και δασωτέες εκτάσεις. 2) Μετά την αναδημιουργία, επομένως, της βλαστήσεως και αφού βεβαιωθεί από την αρμόδια δασική υπηρεσία ότι έχει αποκατασταθεί η δασική βλάστηση στην περιοχή, η αναδάσωση αίρεται, οπότε, στην «πρώην αναδασωτέα» περιοχή και νυν δάσος, επιτρέπεται, πλέον, η εκτέλεση των προβλεπόμενων από τις οικείες διατάξεις έργων δασικής αναψυχής.
ΝΣΚ/440/2004
Λατομεία. Παραχώρηση κατά κυριότητα δημόσιας δασικής εκτάσεως σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 57 παρ.5 εδαφ.γ’ του Ν 998/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νόμιμη η βάσει της διατάξεως του άρθρου 57 Ν 998/1979 παραχώρηση κατά κυριότητα δημόσιας δασικής εκτάσεως σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που νόμιμα ασκεί μεταλλευτική ή λατομευτική δραστηριότητα σε όμορη έκταση, με σκοπό την ανέγερση στην παραχωρούμενη έκταση μονίμων εγκαταστάσεων που θα εξυπηρετούν αποκλειστικά την δραστηριότητα αυτή.
ΝΣΚ/115/2002
Χαρακτηρισμός ενεργειών οργάνων της διοικήσεως ως πειθαρχικών παραπτωμάτων. Παραχώρηση δάσους ή δασικής εκτάσεως για την εγκατάσταση σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Πρέπει να διαπιστωθεί, με διενέργεια νομότυπης διοικητικής έρευνας (ΕΔΕ κλπ) αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου δυνάμει του οποίου, οι περιγραφόμενες στο ερώτημα ενέργειες των οργάνων της Διοικήσεως δύναται να χαρακτηρισθούν πειθαρχικά αδικήματα. 2) Το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιτρέπει την παραχώρηση δάσους και δημόσιας δασικής εκτάσεως για την εγκατάσταση σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και κατασφαλίζει ως νόμιμη και ισχυρή τυχόν προηγουμένως χορηγηθείσα υπέρ τέτοιου σταθμού άδεια εγκαταστάσεως εντός δάσους ή δασικής εκτάσεως. Η Διοίκηση δεν δύναται να ολοκληρώσει σχέδιο πράξεως παραχωρήσεως, το περιεχόμενο του οποίου είναι διαμορφωμένο με την παράθεση των ονομάτων των διοικητικών οργάνων (Γεν. Γραμματέων) τα οποία δεν κατέχουν την ιδιότητα αυτή στο Υπουργείο, δύναται όμως να προχωρήσει στην παραχώρηση δάσους ή δημόσιας δασικής εκτάσεως για τον προαναφερόμενο σκοπό επιλέγουσα είτε την βάση των διατάξεων του άρθρου 58 του Ν 998/79 είτε του άρθρου 13 παρ.Α περ.γ όπως αμφότερα (άρθρα) ισχύουν μετά τον Ν 2941/2001, λαμβάνουσα οπωσδήποτε υπ όψη την δεδομένη εκ του νόμου ισχύν τυχόν προεκδοθείσας άδειας υπέρ συγκεκριμένου προσώπου σε δημόσιο δάσος ή δασική έκταση και το ανεπηρέαστο του κύρους αυτής της άδειας από το δεδικασμένο και τις συνέπειες των ως άνω αποφάσεων του ΣτΕ.
ΝΣΚ/493/2011
Ερμηνεία των παρ.1, 3 και 4 του άρθρου 17 Ν.3208/2003 σχετικά με την εφαρμογή δασικής νομοθεσίας επί παραχωρηθεισών δημοσίων δασικών εκτάσεων με σκοπό είτε την ανέγερση κατοικίας είτε την γεωργική και δενδροκομική καλλιέργεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Επί παραχωρηθεισών εκτάσεων με σκοπό την ανέγερση κατοικίας, για την έκδοση οριστικού τίτλου οφείλεται τίμημα, το οποίο αν δεν έχει καταβληθεί (εν όλω ή εν μέρει), καθορίζεται, κατά περίπτωση, από την αρμόδια Επιτροπή Απαλλοτριώσεων, ο δε υπολογισμός του όλου ή του υπολειπομένου μέρους του γίνεται σύμφωνα με τις κρατούσες συνθήκες κατά τον χρόνο της καταβολής του και τα ισχύοντα κατά τον κρίσιμο αυτό χρόνο μέσα προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων. 2) Επί παραχωρηθεισών εκτάσεων με σκοπό την γεωργική και δενδροκομική καλλιέργεια, α) Στην περίπτωση του άρθρου 17 παρ.4 του Ν.3208/2003, απαιτείται όπως, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, αφ’ενός μεν να έχει εκδοθεί οριστικό παραχωρητήριο για την έκταση, αφ’ετέρου δε, η έκταση να έχει αξιοποιηθεί στο σύνολό της κατά τους όρους της παραχωρήσεως και να συνεχίζει να τελεί σε γεωργοδενδροκομική καλλιέργεια, οπότε και μόνον εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διατάξεως και λογίζεται ιδιωτικό αγρόκτημα μη υπαγόμενο καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην δασική νομοθεσία. β) Σε περίπτωση κατά την οποία δασικές εκτάσεις παραχωρηθείσες για γεωργοδενδροκομική καλλιέργεια οικοδομήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του Ν.3208/2003, δηλαδή μετέβαλαν ανεπίτρεπτα τον συνταγματικά προστατευόμενο δασικό χαρακτήρα και χρήση, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 17 παρ.1 του ίδιου νόμου. γ) Με τον όρο «εγκαταλελειμμένο» ακίνητο στην διάταξη του άρθρου 17 παρ.3 του Ν.3208/2003, νοείται η παραχωρηθείσα δασική έκταση, επί της οποίας ο παραχωρησιούχος δεν προβαίνει πλέον αμέσως ή εμμέσως σε πράξεις νομής ή δεν επιμελείται αυτής για να απολαύσει τα ωφελήματα της γεωργικής και δενδροκομικής καλλιέργειας χάριν της οποίας του παραχωρήθηκε η έκταση αυτή, η δε ως άνω εγκατάλειψη παραχωρηθείσας εκτάσεως αρκεί να διαπιστώνεται ότι υφίστατο κατά την έναρξη ισχύος του Ν.3208/2003, ανεξαρτήτως του χρόνου κατά τον οποίο το πρώτον περιήλθε σ’ αυτήν την κατάσταση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/449/2010
Αναπτυξιακές συμβάσεις - Ισχύς του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης, από την Ανώνυμη Τουριστική Τεχνική Βιομηχανική Εταιρεία «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ», του έμπροσθεν των εγκαταστάσεών της, τμήματος αιγιαλού και παραλίας, που βρίσκεται στο Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το δικαίωμα της αποκλειστικής χρήσεως του αιγιαλού και της θαλάσσιας περιοχής που είχε παραχωρηθεί χωρίς αντάλλαγμα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Τουριστική, Γεωργική, Εξαγωγική Α.Ε.» με το άρθρο 6 παρ.4 της από 4-11-68 σύμβασης που κυρώθηκε με το ΝΔ 69/68 στα πλαίσια εφαρμογής του αναπτυξιακού νόμου 4171/61, μεταβιβάσθηκε στην Ξενοδοχειακή, Τουριστική, Γεωργική Ανώνυμη Εταιρεία «Η ΠΟΤΙΔΑΙΑ» (ήδη Α.Τ.Τ.Β.Ε. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ) ως περιουσιακό στοιχείο του ενεργητικού της επιχείρησης, λόγω του πραγματοπαγούς χαρακτήρα του με το υπ’ αριθ. 73857/1999 συμβόλαιο της Συμβ/φου Θεσσαλονίκης Ι.Μ.-Χ. στο οποίο συνεβλήθη ως εκ τρίτου συμβαλλόμενο και το Ελληνικό Δημόσιο. β) Δεν χρειάζεται να γίνει τροποποίηση της από 4-11-68 κυρωθείσας με το ΝΔ 69/68 σύμβασης, διότι στον ως άνω αναπτυξιακό νόμο υπήχθη το επενδυτικό σχέδιο και όχι ο φορέας αυτού. γ) Για τον υπολογισμό του χρόνου της παραχώρησης ισχύει το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ που διαλαμβάνεται στην παρ.4 του άρθρου 6 της κυρωθείσας με τον ανωτέρω νόμο σύμβασης και όχι το ποσό των 65 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, που είχε υποχρέωση να εισαγάγει από το εξωτερικό ο επενδυτής με βάση το ΠΔ 739/76 το οποίο εκδόθηκε στα πλαίσια εφαρμογής άλλου αναπτυξιακού νόμου, του 2687/1953, καθόσον ως βάση της συμφωνίας για την παραχώρηση τέθηκε το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.