ΝΣΚ/169/2018
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποδοχή ή μη αίτησης εν ενεργεία Πλοηγού της Πλοηγικής Υπηρεσίας, για έκδοση αποδεικτικού ναυτικής ικανότητας Πλοιάρχου Α΄ Τάξης Ε.Ν., σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 101 του ν. 4504/2017.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μπορεί να γίνει αποδεκτή αίτηση εν ενεργεία Πλοηγού, για συμμετοχή στις εξετάσεις προς απόκτηση διπλώματος Πλοιάρχου Α΄ Τάξης Ε.Ν., σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 101 του ν. 4504/2017, υπό την προϋπόθεση όμως, ότι θα διαπιστωθεί νόμιμα ότι πληρούνται οι απαιτήσεις της Δ.Σ. STCW 1978, όπως ισχύει, και ότι ο αιτών έχει τα ειδικά προσόντα που αναφέρονται στη διάταξη του άρθρου 1 του π.δ. 141/2014. (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/395/2007
Δυνατότητα ένταξης των Αξιωματικών Λ.Σ. της κατηγορίας του άρθρου 7 παρ.2 περ.ε (ι) Ν 2935/2001, για τη χορήγηση μισθολογικής προαγωγής, στις διατάξεις του άρθρου 6 παρ.1 Ν 2838/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Αξιωματικοί Λ.Σ. της κατηγορίας του άρθρου 7 παρ.2 περ.ε (ι) Ν 2935/2001, χαρακτηριζόμενοι ως Αξιωματικοί Ειδικών Υπηρεσιών και προαχθέντες (Ε.Ο.Θ.) στον βαθμό του Σημαιοφόρου ως κάτοχοι διπλώματος Πλοιάρχου, Μηχανικού ή Ραδιοτηλεγραφητού Ε.Ν., δύνανται να ενταχθούν στις διατάξεις του άρθρου 6 παρ.1 Ν 2838/2000.
ΝΣΚ/222/2019
Εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν.4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας στελεχών Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Η επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας εκκινεί αυτεπάγγελτα. Σε κάθε περίπτωση, ο ενδιαφερόμενος δικαιούται να υποβάλει αίτηση επανάληψης. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται σε περατωθείσες, με την έκδοση απόφασης, πειθαρχικές διαδικασίες. Αρμόδιο όργανο να διατάξει την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, είναι το όργανο που εξέδωσε την πειθαρχική απόφαση, καθώς και το όργανο που άσκησε τη πειθαρχική δίωξη. Το εκδόν πειθαρχικό όργανο δεν δύναται να προβεί σε ανάκληση των εκδοθεισών πράξεων και πειθαρχικών αποφάσεων. Σε περίπτωση αθωωτικής απόφασης η πειθαρχική διαδικασία επαναλαμβάνεται, μόνον εφόσον το ποινικό δικαστήριο ή το συμβούλιο εξέφερε ουσιαστική κρίση περί της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας των πραγματικών περιστατικών που ταυτίζονται και στοιχειοθετούν το πειθαρχικό αδίκημα και η κρίση αυτή ανατρέπει τη πραγματική βάση, στην οποία θεμελιώθηκε η πειθαρχική κρίση. Τούτο ισχύει ακόμα και αν η απόφαση είναι αθωωτική, λόγω αμφιβολιών για την τέλεση της πράξης. Αντιθέτως το πειθαρχικό όργανο δεν υποχρεούται να επαναλάβει την πειθαρχική διαδικασία, σε περίπτωση που η δικογραφία τίθεται στο αρχείο, λόγω παραγραφής. Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, σε περίπτωση καταδικαστικής ποινικής απόφασης, με την οποία διαπιστώνονται πραγματικά περιστατικά που συνιστούν την αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικού παραπτώματος, που τιμωρείται με καταστατική ποινή, η πειθαρχική διαδικασία είναι δυνατόν να επαναληφθεί με πλείονα ερωτήματα και όχι μόνο με το ερώτημα της απόταξης (ομόφ.). Σε περίπτωση που, για την πράξη που επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή, εκδοθεί μεταγενέστερη αμετάκλητη αθωωτική ποινική απόφαση (ή αμετάκλητο βούλευμα), λόγω αμφιβολιών για το δόλο στο πρόσωπο του κατηγορουμένου, χωρεί επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, ώστε το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, αφού συνεκτιμήσει την ποινική απόφαση ή το βούλευμα, αποφασίσει εκ νέου (πλειοψ.).
Π.Δ.131/2016
Σύσταση Διεύθυνσης Ελέγχου, Εκκαθάρισης και Πληρωμής Δαπανών στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Εσωτερικών (πρώην Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη) - Μεταβολή αρμοδιοτήτων και κατάργηση οργανικής μονάδας της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού.
Π.Δ. 62/2019- ΦΕΚ: 101/Α/18.6.2019 -άρθρο 26 περ.β: «Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:..δ. Το π.δ. 131/2016 (Α΄ 235) πλην της παραγράφου 1 του άρθρου 2 αυτού,
-Π.Δ. 62/2019- ΦΕΚ: 101/Α/18.6.2019: «Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει σε τρεις (03) μήνες από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
Γ5(α)/οικ.60379/2017
Τροποποίηση της με αριθ. Γ5(α)/55332/20-7-2017 (Β΄ 2560/2017) απόφασης με θέμα: «Έγκριση του θετικού καταλόγου της παραγράφου 1, περίπτωσης α, του άρθρου 12 του ν. 3816/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει».
ΠΟΛ.1124/2017
Κοινοποίηση των διατάξεων του ν. 4469/2017 (ΦΕΚΑ΄62/3-5-2017) «Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις», του άρθρου 46 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ Α΄ 74/19-5-2017) και της κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 14 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017 εκδοθείσας Απόφασης Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1105/2017 (ΦΕΚΒ΄2426/14-7-2017) και παροχή οδηγιών για την εφαρμογή αυτής.(ΑΔΑ:Ω7ΘΝΗ-Ν77)
Π.Δ.42/2017
Τροποποίηση του π.δ 56/2016 (Α΄ 91) «Φοίτηση και Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)»
(Ν.4473/2017, ΦΕΚ 78/Α/30.5.2017, άρθρο 4,παρ.6: Οι διατάξεις του π.δ. 42/2017 (Α’ 68), πλην του άρθρου 13 και της παραγράφου 7 του άρθρου 14, εφαρμόζονται για το τρέχον σχολικό έτος.)
ΝΣΚ/478/2001
Δημόσια έργα. Προϋποθέσεις συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς κατασκευής δημόσιων έργων σύμφωνα με την καθαρή τους θέση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 16 παρ.7 εδ.9 του Ν 1418/84 (όπως ισχύει) δυνατότητα συμμετοχής μιας εργοληπτικής επιχείρησης Η τάξης σε δημοπρασία για την κατασκευή ενός δημόσιου έργου με βάση την καθαρή της θέση και η προβλεπόμενη από το επόμενο εδάφιο της ίδιας παραγράφου επίκληση της καθαρής της θέσης μπορεί να λάβει χώρα όχι μόνο στις περιπτώσεις που η εταιρεία συμμετέχει μόνη της (αυτοτελώς) στη δημοπρασία αλλά και όταν συμμετέχει σε κοινοπραξία με άλλες εργοληπτικές επιχειρήσεις της ίδιας τάξης.
ΥΠΕΝ/ΔΣΔΥΎ/1029/3/2019
Τροποποίηση της παραγράφου 3 του άρθρου 7 της υπ' αριθμ. 135275/2017 (Β΄ 1751) απόφασης της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων «Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του.
ΝΣΚ/409/2012
Απόστρατοι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού – Απογραφή τους ως ναυτικών, χορήγηση ναυτικού φυλλαδίου και αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας του Εμπορικού Ναυτικού – Έκταση δεδικασμένου – Νομολογία – Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται από καμμία διάταξη να εφαρμόσει και στην περίπτωση του Μ.Π., αποστράτου αξιωματικού Π.Ν., την υπ’ αριθμ. 1282/2008 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων που αυτή πραγματεύθηκε. Δύναται, όμως, στο πλαίσιο της ελεύθερης εκτιμήσεώς της, των αρχών της χρηστής και εύρυθμης λειτουργίας της και της ανάγκης ορθής ερμηνείας και εφαρμογής του νόμου, να λάβει την απόφαση αυτή υπόψη της ως νομολογιακό δεδομένο και να εφαρμόσει και στην περίπτωση του Μ.Π. τις ίδιες διατάξεις όπως αυτές ερμηνεύθηκαν με την απόφαση του ΣτΕ. Είναι, όμως, προφανές ότι η Διοίκηση δυσκόλως μπορεί να αποστεί του ως άνω νομολογιακού δεδομένου, λόγω του οποίου δεν μπορεί να προσδοκά διαφορετική δικαστική αντιμετώπιση ομοίων κατά το πραγματικό και νομικό μέρος υποθέσεων. (ομοφ.) 2) Με βάση την ερμηνεία των εφαρμοστέων στην περίπτωση του Μ.Π. διατάξεων, στην οποία προέβη το ΣτΕ και υπό την προϋπόθεση ότι αυτή θα γίνει αποδεκτή, ως ορθή, από τη Διοίκηση, ο Μ.Π. μπορεί να αποκτήσει το αιτούμενο δίπλωμα Πλοιάρχου Α΄ τάξεως Ε.Ν., αφού προηγουμένως ολοκληρώσει επιτυχώς τις διαδικασίες ελέγχου και εκπαιδεύσεως, που προβλέπονται από το καθεστώς της Διεθνούς Συμβάσεως STCW 1978, για τη χορήγηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας, όπως αυτές εξειδικεύονται στο π.δ. 243/1998, με δεδομένο δε ότι ο εν λόγω απόστρατος αξιωματικός δεν είναι απογεγραμμένος ναυτικός μπορεί και πρέπει να απογραφεί ως ναυτικός (και συνακόλουθα να εφοδιασθεί με ναυτικό φυλλάδιο) μετά την προαναφερθείσα επιτυχή ολοκλήρωση των διαδικασιών ελέγχου και εκπαιδεύσεως και, μετά την απογραφή του, να λάβει το οικείο αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Τμ.6/60/2007
Από το συνδυασμό των προπαρατεθεισών διατάξεων, αλλά και τη χρονική τους αλληλουχία, προκύπτει ότι η αρχικώς θεσπισθείσα διάταξη του άρθρου 2 του π.δ/τος 609/1985 παρέσχε σε κοινοπραξίες με κοινοπρακτούντα μέλη εργοληπτικές επιχειρήσεις της ίδιας ή κατώτερης τάξης, σε σχέση με την καλούμενη, τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δημοπρασίες δημοσίων έργων, ωστόσο, σε μεταγενέστερο στάδιο κρίθηκε σκόπιμη η ενίσχυση του κατασκευαστικού σχήματος, με την καθιέρωση της δυνατότητας σύμπραξης επιχειρήσεων που ανήκουν στην ίδια με την καλούμενη τάξη ή στην αμέσως ανώτερη αυτής, με προφανή σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των έργων, λόγω της συμμετοχής στην κατασκευή τους εργοληπτών ανώτερης τάξης, ήτοι επιχειρήσεων μεγαλύτερων σε οικονομική βάση, αξιοπιστία και τεχνική ικανότητα, δυνάμενων να ανταποκριθούν επαρκέστερα σε ενδεχόμενες κατασκευαστικές δυσχέρειες και λοιπές απαιτήσεις του δημοπρατούμενου έργου (πρβλ. την υπ΄ αριθμ. 4755/04.10.2006 Ατομ. Γνωμοδ. του Ν.Σ.Κ. στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., καθώς και την υπ΄ αριθμ. 97/19.03.2003 Γνωμοδ. Του Ν.Σ.Κ.). Εξάλλου, με στόχο την ελεύθερη ανάπτυξη οικονομικής δραστηριότητας εκ μέρους και των κοινοπρακτουσών εργοληπτικών επιχειρήσεων κατώτερης τάξης, προβλέφθηκε, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της οικείας διάταξης, η συμμετοχή τους στην κοινοπραξία με ποσοστό όχι μικρότερο του 25%, διασφαλιζομένης ούτως της τήρησης των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού. Ενόψει των ανωτέρω, καθίσταται προφανές ότι ενδεχόμενη εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 7 του άρθρου 2 του π.δ/τος 609/1985, σε συνδυασμό με αυτήν της παραγράφου 9 του ίδιου άρθρου, περί διατήρησης σε κάθε περίπτωση της επιφύλαξης αναφορικά με τα ισχύοντα για τους εργολήπτες της ανώτερης τάξης κατώτατα όρια ανάληψης δημοσίου έργου, θα ακύρωνε εκ των πραγμάτων την ως άνω θεσπισθείσα δυνατότητα σύστασης κοινοπραξίας με εργοληπτική επιχείρηση ανώτερης τάξης, δεδομένου ότι το καθοριζόμενο στο νόμο κατώτατο όριο προϋπολογισμού έργου για την τελευταία πάντοτε θα υπερέβαινε τον προϋπολογισμό του εκάστοτε δημοπρατούμενου έργου. Ως εκ τούτου, και εφόσον δεν είναι δυνατή η ταυτόχρονη εφαρμογή των δύο προεκτεθεισών διατάξεων, εναπόκειται στην Αναθέτουσα Αρχή να ορίσει τις προϋποθέσεις συμμετοχής των κοινοπραξιών σε προκηρυχθέντα διαγωνισμό, παραπέμποντας είτε στη διάταξη της παραγράφου 7 είτε σε αυτήν της παραγράφου 9. Ακολούθως, όταν στη διακήρυξη, η οποία, ως κανονιστική πράξη της αναθέτουσας αρχής, δεσμεύει τόσο την ίδια όσο και τους διαγωνιζομένους, μνημονεύεται μόνο η διάταξη της παραγράφου 7, το παραδεκτό της συμμετοχής κοινοπραξίας στον οικείο διαγωνισμό θα κριθεί αποκλειστικώς επί τη βάσει των όρων αυτής, ενώ αποκλεισμός της από την περαιτέρω διαδικασία, με επίκληση των τιθέμενων από την παράγραφο 9 περιορισμών, δε χωρεί. Τα ανωτέρω δε ισχύουν, ανεξαρτήτως των οριζομένων στη διάταξη της παρ. 41 του άρθρου 16 του ν.1418/1984, περί δυνατότητας δήλωσης στην υπηρεσία τήρησης του Μ.Ε.ΕΠ. δεύτερης έδρας της επιχείρησης και, συνεπεία τούτου, μείωσης του θεσπισθέντος κατώτατου ορίου προϋπολογισμού των εργολαβιών που αυτή μπορεί να αναλάβει, καθόσον η ως άνω διάταξη, κατά τη ρητή γραμματική της διατύπωση, ρυθμίζει την περίπτωση συμμετοχής σε δημοπρασία μεμονωμένων εργοληπτών και όχι συμμετεχουσών σε κοινοπραξία επιχειρήσεων.