×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/189/2020

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 913/1978

α) Αν ισχύει σήμερα η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 εδ. A περ. δ' του π.δ. 913/1978 «Κωδικοποίηση διατάξεων Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου». β) Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης αν ο συμβιβασμός που αναφέρεται στη διάταξη αυτή μπορεί να γίνει και για ποσό προερχόμενο από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές. γ) Αν πρέπει να είναι επικαιροποιημένη η απόφαση του ΔΣ του ΝΑΤ και η προηγηθείσα αυτής γνωμοδότηση του Δικαστικού Τμήματος του ΝΑΤ σχετικά με αιτηθέντα από οφειλέτη του ΝΑΤ συμβιβασμό. δ) Αν η προβλεπόμενη προς έκδοση υπουργική απόφαση έγκρισης θα εκδοθεί βάσει της υφιστάμενης απόφασης του ΔΣ του ΝΑΤ, σε περίπτωση που η απάντηση στο α' ερώτημα είναι αρνητική. ε) Αν αποτελεί ουσιώδες στοιχείο η έλλειψη ρητής απάντησης από το ΝΑΤ περί του αν ο αιτήσας τον σχετικό συμβιβασμό έχει περιουσία ή όχι στο εξωτερικό.(...)Ο επίμαχος συμβιβασμός δεν μπορεί να συναφθεί νόμιμα και, ως εκ τούτου, παρέλκει οποιαδήποτε απάντηση για κάθε ένα από τα τεθέντα ερωτήματα (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στη Β΄ Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 179/2019 Ατομικής γνωμοδότησης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/179/2019

Ζητήματα σχετικά με αίτημα για συμβιβασμό οφειλών τέως Προέδρου της εταιρείας ΔΑΝΕ επί απαιτήσεων του ΝΑΤ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 εδ.Α περ.δ του π.δ. 913/1978 εξακολουθεί να ισχύει σήμερα, μόνο όμως για τις μη ασφαλιστικές αρμοδιότητες του ΝΑΤ. β) Ο συμβιβασμός που αναφέρεται στη διάταξη αυτή, μπορούσε να γίνει στις 25-9-2014 που εκδόθηκε η απόφαση του ΝΑΤ και για ποσό προερχόμενο από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές. γ) Η Υπηρεσία δεν υποχρεούται να ζητήσει επικαιροποιημένη απόφαση του Δ.Σ. του ΝΑΤ, βάσει αντίστοιχης γνωμοδότησης του Δικαστικού του Τμήματος, σχετικά με τον αιτηθέντα από οφειλέτη του ΝΑΤ συμβιβασμό. δ) Η προβλεπόμενη προς έκδοση Υπουργική Απόφαση έγκρισης, θα εκδοθεί βάσει της υφισταμένης απόφασης του Δ.Σ. του ΝΑΤ. ε) Η έμμεση απάντηση του ΝΑΤ ότι ο αιτών δεν εμφανίζεται να έχει περιουσία στο εξωτερικό, πρέπει να συνεκτιμηθεί με το συμφέρον του ΝΑΤ που απαιτεί την άμεση καταβολή για εξασφάλιση των ασφαλισμένων του, τη στιγμή που θα εξακολουθεί να υπάρχει βεβαιωμένη η οφειλή στους λοιπούς συνυποχρέους για καταβολή. Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 189/2020 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


99434/2023

Καθορισμός αποδοχών του Διοικητή του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ).


95521/2024

Καθορισμός της προθεσμίας και της διαδικασίας, με την οποία μεμονωμένοι καταναλωτές στους οποίους αφορούν η αντιπροσωπευτική αγωγή και ο εγκεκριμένος συμβιβασμός δύνανται να αποδεχθούν ή να αρνηθούν να δεσμευθούν από τον συμβιβασμό, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10ιγ του ν. 2251/1994.


ΝΣΚ/345/2007

Κρίσιμος χρόνος υπολογισμού της εφάπαξ χρηματικής παροχής που χορηγεί το Ταμείο Προνοίας Κατωτέρων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΠΚΠΕΝ) στους αποσυρομένους του ναυτικού επαγγέλματος ασφαλισμένους του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το δικαίωμα του ασφαλισμένου στο Ταμείο Προνοίας Κατωτέρων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΠΚΠΕΝ) προς απόληψη της υπ’ αυτού χορηγουμένης εφάπαξ χρηματικής παροχής, γεννάται μεν από της επομένης της κοινοποιήσεως στον ενδιαφερόμενο της αποφάσεως του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) περί απονομής της συντάξεως και ασκείται με την υποβολή σχετικής αιτήσεως στο ΤΠΚΠΕΝ, χωρίς χρονικό περιορισμό, υπό την έννοια ότι είναι απαράγραπτο, κρίσιμος όμως χρόνος υπολογισμού της εν λόγω παροχής είναι ο χρόνος τερματισμού της μετά του εν λόγω Ταμείου (ΤΠΚΠΕΝ) ασφαλιστικής σχέσεως και όχι ο χρόνος υποβολής της αιτήσεως για τη χορήγηση της εφάπαξ παροχής ή για την απονομή συντάξεως από το ΝΑΤ ή της εκδόσεως ή και κοινοποιήσεως της αποφάσεως περί απονομής συντάξεως από το ΝΑΤ.


ΕλΣυν/Κλιμ.1/229/2013

Εξώδικος συμβιβασμός.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά σε απόδοση της ωφέλειας που προσπορίστηκε το συγχωνευθέν ν.π.δ.δ. ….από την απασχόληση σ' αυτό με την ιδιότητα της τραπεζοκόμου της φερόμενης ως δικαιούχου, για την οποία ουδέποτε καταρτίστηκε, σύμφωνα με το νόμο, σχετική σύμβαση έργου ή εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, είναι μη νόμιμη, διότι η απαίτηση αυτή, αν και άγεται σε συμβιβασμό υπό το ένδυμα του αδικαιολόγητου πλουτισμού, αφορά κατ’ ουσία σε μισθολογικές απαιτήσεις, αφού η υποκείμενη αιτία της είναι η προσφορά υπηρεσιών. Συνεπώς, το ν.π.δ.δ. …..δεν είχε εξουσία να προβεί σε εξώδικο συμβιβασμό για την απαίτηση αυτή, αφού τούτο προσκρούει στην απαγορευτική διάταξη του άρθρου 72 παρ.2 του ν.3852/2010. Σε κάθε περίπτωση, οι περί αδικαιολόγητου πλουτισμού διατάξεις του Αστικού Κώδικα (904 επ.) δεν δύνανται να παράσχουν, σε καμία περίπτωση, νόμιμο έρεισμα για τη διενέργεια οποιασδήποτε δαπάνης υποκείμενης σε προληπτικό έλεγχο. Και τούτο διότι η νομιμότητα των υποκείμενων σε προληπτικό έλεγχο δαπανών κρίνεται πάντοτε και χωρίς εξαιρέσεις, με την επιφύλαξη του τυχόν απορρέοντος από τελεσίδικη απόφαση δεδικασμένου, με βάση το οικείο ουσιαστικό δίκαιο που διέπει την επίμαχη κάθε φορά έννομη σχέση. Περαιτέρω, ο ως άνω συμβιβασμός πάσχει ακυρότητα διότι η οικεία απόφαση ελήφθη από το Διοικητικό Συμβούλιο του ν.π.δ.δ. και όχι από την αρμόδια προς τούτου, λόγω ποσού, Εκτελεστική Επιτροπή αυτού. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και συνεπώς αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/369/2005

Νομιμότητα απόφασης του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αν η απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. δεν αφορά σε συμβιβασμό απαιτήσεων με τρίτο, δεν απαιτείται έγκρισή της από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.


ΔΕΔ/Θεσ/170/2025

Η απόφαση 170 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), εκδοθείσα στις 03-02-2025, απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή πολίτη κατά της απάντησης του Προϊστάμενου της αρμόδιας ΔΟΥ. Η προσφεύγουσα ζητούσε την τροποποίηση της απάντησης της ΔΟΥ, η οποία την είχε ενημερώσει ότι η προθεσμία υποβολής αιτήματος αμφισβήτησης του τεκμαρτού εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2023 είχε λήξει την 01-10-2024. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η απάντηση της ΔΟΥ αποτελεί έγγραφο πληροφοριακού χαρακτήρα που στερείται εκτελεστότητας και δεν συνιστά εκτελεστή διοικητική πράξη κατά την έννοια του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, καθιστώντας έτσι την ενδικοφανή προσφυγή απαράδεκτη.


ΝΣΚ/93/2013

Εμπορικές μισθώσεις – Διαχειριστές κοινωφελών περιουσιών – Αναπροσαρμογή μισθώματος – Συμβιβασμός – Επιτροπή Διακανονισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διαχειριστής μιας κοινωφελούς περιουσίας μπορεί να αποδεχθεί συμβιβασμό, ως προς την αναπροσαρμογή μισθώματος, υπογράφοντας το σχετικό Πρακτικό της Επιτροπής Διακανονισμού των Εμπορικών μισθώσεων του άρθρου 15 του ν. 4013/2011, το οποίο, στη συνέχεια, θα πρέπει να εγκριθεί από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μετά από προηγούμενη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Τμ.4/117/2002

Εξώδικος συμβιβασμός (...) Εξ αυτού προκύπτει ότι οι δήμοι και οι κοινότητες μπορούν να καταρτίζουν, για όσα θέματα δεν εξέρχονται από τη δυνατότητά τους αυτή, εξώδικο ή δικαστικό συμβιβασμό που γίνεται κατά τον διαγραφόμενο από την υπόψη διάταξη τρόπο με τις εντεύθεν ουσιαστικές και δικονομικές συνέπειες. Ως εκ τούτου στο πλαίσιο του διενεργούμενο από το Ελεγκτικό Συνέδριο προληπτικού ελέγχου ερευνάται αν τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος τόσο ως προς τα τυπικά, εξωτερικά στοιχεία της πράξεως του συμβιβασμού, που αφορούν στην γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας του δήμου και στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όσο και ως προς τα ουσιαστικά, εσωτερικά στοιχεία της πράξης, υπό την έννοια ότι η σχετική δαπάνη μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβιβασμού, προβλέπεται από διάταξη νόμου και συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά στοιχεία που αποδεικνύουν τη σχετική απαίτηση.


ΔΕΔ/Θεσ/462/2025

Η απόφαση 462/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή κατά ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλών κληρονομίας και αρνητικής απάντησης της Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου. Η προσφεύγουσα αμφισβητούσε βεβαιωμένες οφειλές θείου της, ύψους 13.627,35 €, λόγω αποποίησης κληρονομίας. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε την προσφυγή απαράδεκτη αφενός ως εκπρόθεσμη κατά της ειδοποίησης καταβολής (λόγω παρέλευσης της 30-ήμερης προθεσμίας), αφετέρου, κατά της αρνητικής απάντησης, διότι η διαφορά ανάγεται στο στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης και επιλύεται με ανακοπή. Επιπροσθέτως, η Δ.Ο.Υ., με μεταγενέστερο έγγραφο (18.12.2024), έκανε αποδεκτή ως εμπρόθεσμη τη δήλωση αποποίησης κληρονομίας, καθιστώντας την προσφυγή ως προς την αρνητική απάντηση άνευ αντικειμένου.