ΝΣΚ/186/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκμίσθωση χώρων κρατικών αερολιμένων – Αναπροσαρμογή μισθωμάτων κατ’ άρθρο 288 ΑΚ – Νόμιμη εκπροσώπηση Δημοσίου κατά τη σύναψη συμβάσεων – Ανάκληση πράξεων οργάνων της διοίκησης – Διοικητική αναγκαστική εκτέλεση για οφειλές από μισθώματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Εκτός από τις περιπτώσεις διαφωνίας των συμβαλλομένων μερών (Δημοσίου – ΥΠΑ και τρίτου) για αναπροσαρμογή του συμβατικώς καθορισθέντος μισθώματος στις περιπτώσεις εκμισθώσεως χώρων των κρατικών αερολιμένων (αρμοδιότητας της ΥΠΑ), οι οποίες επιλύονται είτε κατόπιν δικαστικής αποφάσεως ή μετά από την αποδοχή σχετικού Πρακτικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που εκδίδεται κατά τη διαδικασία περί αναγνωρίσεως απαιτήσεως ή συμβιβαστικής επιλύσεως της διαφοράς (άρθρο 6 παρ.1 του ν. 3086/2002 - Οργανισμός του ΝΣΚ ), παρέχεται από το νόμο δυνατότητα στον Προϊστάμενο της ΥΠΑ Υπουργό, κατ’ αποδοχή αιτήματος μισθωτή, να συμπράξει για την τροποποίηση των όρων των σχετικών συμβάσεων μίσθωσης, μεταξύ των οποίων και εκείνων που αφορούν το καταβαλλόμενο μίσθωμα, κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 288 ΑΚ. 2) Αναγκαία η αιτιολόγηση της απόφασης Υπουργού για αναπροσαρμογή του μισθώματος κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 288 ΑΚ, ως προς τους όρους και προϋποθέσεις. 3) Αρμόδιος, από πλευράς Δημοσίου, για τη σύμπραξη στη σύμβαση περί αναπροσαρμογής του μισθώματος χώρων της ΥΠΑ, είναι ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, ή το όργανο στο οποίο έχει μεταβιβαστεί ρητώς η συγκεκριμένη αρμοδιότητα. 4) Δυνατότητα ανάκλησης πράξεων οργάνων της ΥΠΑ συναφών με μειώσεις μισθωμάτων ως απολύτως άκυρων. 5) Διαδικασία αναζήτησης διαφορών από μισθώματα χώρων της ΥΠΑ κατά ΚΕΔΕ. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Κ.Γ./Δ11/Γ 40336/2021
Αναπροσαρμογή των ανά μ2 μηνιαίων μισθωμάτων στεγασμένων και μη χώρων των Κρατικών και Δημοτικών Αερολιμένων της Χώρας, που εκμισθώνονται σε εταιρείες καυσίμων.
Κ.Γ./Δ11/Γ 40344/2021
Αναπροσαρμογή μηνιαίων ανά μ2 μισθωμάτων στεγασμένων και μη χώρων των Κρατικών και Δημοτικών Αερολιμένων της Χώρας, που εκμισθώνονται σε αεροπορικές εταιρείες, εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών, εταιρείες αντιχαλαζικής προστασίας, Οργανισμούς κ.λπ.
ΕλΣυν/Τμ.4/7/2012
Η φύλαξη των αερολιμένων και των αεροπορικών εγκαταστάσεων που εμπίπτουν στην ευθύνη της ΥΠΑ δύναται, κατ’ εξαίρεση και υπό προϋποθέσεις, να ανατεθεί σε ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλειας. Kατά την έννοια δε του άρθρου 24 του ν.δ/τος 714/1970 ως αεροπορική εγκατάσταση νοείται εκείνη που παρουσιάζει ενεργή αεροναυτική δραστηριότητα (βλ. σχετ. εισηγητική έκθεση της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 3103/2003 όπου αναφέρεται ότι με τις διατάξεις αυτές επιδιώκεται η ανάληψη από τους οργανισμούς διαχείρισης αερολιμένων ορισμένων θεμάτων ασφαλείας που αφορούν στον έλεγχο επιβατών, αποσκευών, χώρων και εγκαταστάσεων αερολιμένων). Συνακόλουθα, η φύλαξη κτιρίων της ΥΠΑ στα οποία στεγάζονται διοικητικές υπηρεσίες που δεν εξυπηρετούν άμεσα την αεροναυτιλία και τα οποία βρίσκονται εκτός ενεργών αεροπορικών εγκαταστάσεων, δεν δύναται να ανατεθεί σε ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 24 του ν.δ/τος 714/1970, αλλά συνιστά εργασία που εμπίπτει στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της (φυλάκων-νυχτοφυλάκων), όπως αυτά περιγράφονται στις οικείες οργανικές διατάξεις της ΥΠΑ.
ΝΣΚ/320/2012
Στέγαση Λιμεναρχείου – Μείωση ή μη επί των καταβαλλόμενων από το Ελληνικό Δημόσιο μισθωμάτων, σε ποσοστό 20%, σύμφωνα με το Ν. 4002/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εκ μέρους του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη γενομένη μονομερώς μείωση, σε ποσοστό 20% επί του καταβαλλόμενου μηνιαίου μισθώματος, για οίκημα στο οποίο στεγάζεται το Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης, δεν είναι νόμιμη και τούτο διότι η επίμαχη σύμβαση μισθώσεως δεν καταλαμβάνεται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 21 του Ν. 4002/2011, πλην παρέχεται η δυνατότητα είτε να επιδιώξει δικαστικώς μείωση του μισθώματος, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 288 Α.Κ., είτε να καταγγείλει τη μίσθωση. (ομοφ.)
3135/238/2015
Καθορισμός της διαδικασίας εκταμίευσης ποσών προερχομένων από το ποσοστό 50% των εσόδων λογαριασμών Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), ως ίδια συμμετοχή της ΥΠΑ, για την εκτέλεση έργων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού Αερολιμένων, για τα οποία έχουν εκδοθεί Αποφάσεις Ένταξης Πράξης Κρατικής Ενίσχυσης.
ΝΣΚ/335/2012
Δυνατότητα μείωσης μισθωμάτων που καταβάλλει το Δημόσιο, για μισθώσεις εντός του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 4002/2011.α) Οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 4002/2011, με τις οποίες μειώνονται υποχρεωτικά τα μισθώματα που καταβάλλονται από το Δημόσιο ή άλλους φορείς του δημόσιου τομέα για την στέγαση υπηρεσιών τους, έχουν εφαρμογή και στις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.». β) Η μείωση επέρχεται αυτοδίκαια, με την έναρξη ισχύος του νόμου, τα δε αρμόδια για την καταβολή του μισθώματος όργανα των στεγαζόμενων υπηρεσιών θα προβούν στη μείωση του μισθώματος κατά 20%, χωρίς να απαιτούνται προς τούτο άλλες ενέργειες από την πλευρά του μισθωτή – Δημοσίου, το οποίο όμως στο πλαίσιο των αρχών της χρηστής διοίκησης οφείλει να ενημερώσει σχετικά τον εκμισθωτή. (ομοφ.)
Α.1003/2021
Διαδικασία και προϋποθέσεις καταβολής ποσού ίσου με το ήμισυ της μείωσης των μισθωμάτων που λαμβάνουν εκμισθωτές για μισθώματα μηνός Νοεμβρίου και εφεξής, κατ’ επιταγή του νόμου στο πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19.
ΝΣΚ/407/2012
Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής της Αεροπορικής Εταιρείας, απορρέουσας από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, με ισόποση οφειλή του Δημοσίου (ΥΠΑ) προς την ίδια εταιρεία, από επιδότηση άγονων γραμμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής αεροπορικής εταιρείας προς το Δημόσιο, που απορρέει από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.), με απαίτησή της από επιδότηση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε άγονες αεροπορικές γραμμές, που αφορά διανυθέν και όχι μελλοντικό τρίμηνο, έχει εκκαθαριστεί με την έκδοση της σχετικής εισήγησης και έχει εκδοθεί και η σχετική εντολή Γ.Λ.Κ. δεν μπορεί να αποκλειστεί, εφόσον συντρέχουν οι κατ’ άρθρο 83 ΚΕΔΕ προϋποθέσεις. Αρμόδια αρχή για να αποφανθεί επί αιτήματος συμψηφισμού είναι αποκλειστικά η οικεία Δ.Ο.Υ. και όχι η ΥΠΑ. Επί του συγκεκριμένου αιτήματος συμψηφισμού που προκάλεσε το ερώτημα, η απάντηση είναι αρνητική, καθόσον η υπό κρίση αίτηση συμψηφισμού της Αεροπορικής Εταιρείας με την επωνυμία, OLYMPIC AIR (Ο.Α.) υποβλήθηκε αφενός αόριστα, δηλαδή χωρίς να εξειδικεύεται η προτεινόμενη προς συμψηφισμό ανταπαίτηση αυτής, αφετέρου δε, απευθύνεται και προς την ΥΠΑ, που είναι αναρμόδια αρχή και όχι, όπως έπρεπε, στην οικεία Δ.Ο.Υ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/45/2024
Ε.Μ.Π. Ερωτάται, εάν είναι δυνατή η μείωση του οφειλομένου μηνιαίου μισθώματος στους μισθωτές των κυλικείων, που λειτουργούν σε Σχολές του Ιδρύματος ή ακόμα και, απαλλαγή τους από τη σχετική υποχρέωση, κατά το χρονικό διάστημα της κατάληψης των χώρων αυτών από εκπροσώπους των οικείων φοιτητικών συλλόγων μέχρι την λήξη της και την επαναλειτουργία των υπ’ όψη ακαδημαϊκών μονάδων. -Ανωτέρα βία.(...) Είναι δυνατή, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 288 Α.Κ., η μείωση του οφειλομένου μηνιαίου μισθώματος ακόμα και η απαλλαγή από την καταβολή αυτού, στους μισθωτές των κυλικείων, που λειτουργούν σε Σχολές του Ιδρύματος κατά το χρονικό διάστημα της κατάληψης των χώρων αυτών από εκπροσώπους των φοιτητικών συλλόγων μέχρι την λήξη της και την επαναλειτουργία των ακαδημαϊκών μονάδων, μετά από απόφαση των αρμοδίων οργάνων του Ε.Μ.Π. -Ανωτέρα βία.
ΠΔ 208/2007
Αναπροσαρμογή του ανωτάτου ορίου προϋπολογισμού για την εκτέλεση έργων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).