×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/198/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μετατροπή υφιστάμενου λιμενικού έργου σε ξενοδοχειακό λιμένα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιτρέπεται η μετατροπή υφισταμένου λιμενικού έργου σε ξενοδοχειακό λιμένα μόνο εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι προϋποθέσεις του άρθρου 35 παρ.1 του Ν 2160/1993 για τη δημιουργία ξενοδοχειακού λιμένα. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/108/2005

Λιμενικά Ταμεία Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Χρόνος έναρξης άσκησης αρμοδιοτήτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά τη δημοσίευση των π.δ/των περί μεταφοράς μέρους αρμοδιοτήτων υφισταμένου λιμενικού ταμείου σε νεοϊδρυθέντα, αντίστοιχα, νομικά πρόσωπα ΟΤΑ, χωρίς την εξάντληση του συνόλου των αρμοδιοτήτων που ανήκουν στη γεωγραφική περιοχή ευθύνης του υφισταμένου λιμενικού ταμείου, τα νεοϊδρυθέντα, κατά τα ανωτέρω, νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ, μπορεί να ασκούν τις αρμοδιότητές τους ακόμη και εάν δεν έχει εκδοθεί το π.δ. περί καταργήσεως του υφιστάμενου λιμενικού ταμείου. Τούτο, τελεί υπό την προϋπόθεση, ότι έχει συντρέξει ο διορισμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου του αντίστοιχου ν.π.δ.δ. των ΟΤΑ και είναι δυνατή η υποκατάστασή του κατ άρθρο 28 παρ.7 του Ν 2738/1999 στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του υφιστάμενου λιμενικού ταμείου.


ΝΣΚ/38/2008

Οργανισμοί Λιμένα. Όροι, προϋποθέσεις και έκταση του δικαιώματος χρήσεως και εκμεταλλεύσεως ζώνης λιμένα. Καταφύγιο τουριστικών σκαφών. Όροι, προϋποθέσεις και αρμοδιότητα για τη δημιουργία του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση ερευνά και αποφαίνεται, υπό το διδόμενο στη συγκεκριμένη περίπτωση πραγματικό και το πλέγμα των διατάξεων των νόμων 2160/1993, 2932/2001 και 2971/2001 επί των ζητημάτων: α) της εκτάσεως του δικαιώματος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ προς χρήση και εκμετάλλευση ζώνης λιμένα και β) των όρων, των προϋποθέσεων και της αρμοδιότητας για τη δημιουργία και λειτουργία καταφυγίου τουριστικών σκαφών.


ΝΣΚ/260/2007

Τουριστικοί λιμένες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην έννοια του τουριστικού λιμένα αναψυχής από τον οποίο ο ξενοδοχειακός λιμένας πρέπει να απέχει περισσότερο από ένα χιλιόμετρο, δεν περιλαμβάνονται οι ξενοδοχειακοί τουριστικοί λιμένες, ενώ περιλαμβάνονται οι τουριστικοί λιμένες του άρθρου 31 του Ν 2160/1993 και τα αγκυροβόλια και καταφύγια του άρθρου 34 του ίδιου νόμου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/132/2005

Τουριστικοί λιμένες. Συμβάσεις παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης. Έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η σύμβαση παραχώρησης της δημιουργίας, της χρήσης και της εκμετάλλευσης τουριστικού λιμένα αποτελεί ειδική σύμβαση επί της οποίας εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του Ν 2160/1993 και του Α.Κ. Ως εκ τούτου, εφόσον δηλαδή δεν αποτελεί σύμβαση προμήθειας αγαθών, εκτέλεσης δημοσίων έργων ή παροχής υπηρεσιών, δεν υπάγεται σε έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως τα όρια του ελέγχου αυτού προσδιορίστηκαν από τον κοινό νομοθέτη, ανεξάρτητα από τον τρόπο ανάδειξης του φορέα διαχείρισης (κατόπιν διαγωνισμού ή απευθείας). (πλειοψ.)


ΝΣΚ/69/2014

Τουριστικοί λιμένες – Τροποποίηση χωροθέτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κρινόμενη αίτηση, που αφορά την τροποποίηση της χωροθέτησης του, με στοιχείο γ’ τουριστικού λιμένα, της παρ.5 του άρθρου 30 ν.2160/1993, που υποβλήθηκε σε χρόνο, που ίσχυε η διάταξη του άρθρου 159 του ν.4070/2012, που προέβλεπε ως αρμόδιο όργανο εξέτασής της τον Υπουργό Τουρισμού, πλην όμως δεν εξετάστηκε, μέχρι την κατάργησή της από τη δημοσίευση του ν.4179/2013 την 8η-8-2013, θα εξεταστεί με βάση το ισχύον έκτοτε νεότερο και διάφορο κατά περιεχόμενο νομοθετικό καθεστώς, λόγω έλλειψης ειδικής μεταβατικής διάταξης στην νέα ρύθμιση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/155/2007

Υπεισέλευση συσταθέντων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων στις αρμοδιότητες και στα περιουσιακά στοιχεία Λιμενικών Ταμείων και περιπτώσεις μεταφοράς προσωπικού από τα δεύτερα στα πρώτα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό το κράτος ισχύος των διατάξεων του άρθρου 28 του Ν 2738/1999, όπως ισχύει σήμερα, και του άρθρου μόνου του Π.Δ/τος 192/2006, με το οποίο μεταφέρθηκαν στο Δήμο Χανίων οι αρμοδιότητες του μη καταργηθέντος «Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων», που αφορούν το Δήμο Χανίων και, για την άσκησή τους, συνεστήθη ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων» και έδρα το Δήμο Χανίων: α) η διαχείριση και εκμετάλλευση των ακινήτων (κτιρίων), που βρίσκονται στην περιοχή του λιμένα Χανίων, δηλαδή εντός των ορίων του Δήμου Χανίων και ανήκαν στην κυριότητα του «Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων», θα ασκείται από το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων», στο οποίο περιέρχονται κατά κυριότητα τα εν λόγω ακίνητα εκ του νόμου, από του διορισμού των μελών του πρώτου Διοικητικού του Συμβουλίου, από του οποίου αρχίζει η ισχύς του ΠΔ 192/2006 και β) δεν συντρέχει περίπτωση μεταφοράς μέρους του υφισταμένου προσωπικού του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων στο «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων».


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/451/2025

Η απόφαση (451/2025) του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης κατά της απόφασης επιβολής δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης ποσού 61.601,84 ευρώ από δικαιούχο αγροτουριστικού έργου. Η ανάκτηση επιβλήθηκε λόγω φερόμενης μεταβολής της χρήσης της ενισχυόμενης επένδυσης, καθώς διαπιστώθηκαν μακροχρόνιες μισθώσεις δωματίων (άνω των 90 ημερών), κατά παράβαση του ν. 2160/1993 και των όρων ένταξης. Το Δικαστήριο δέχθηκε την αναίρεση. Έκρινε ότι οι εθνικές διατάξεις που όριζαν ως έναρξη της πενταετίας τη λήξη του έργου ήταν μη εφαρμοστέες (αντίθεση με τον Κανονισμό 1260/1999). Επιπλέον, αποφάνθηκε ότι η εκμίσθωση σε τρίτο δεν συνιστά αυτομάτως σημαντική τροποποίηση της επένδυσης, αλλά απαιτείται κρίση βασισμένη στα κοινοτικά κριτήρια του άρθρου 30 παρ. 4 του Κανονισμού 1260/1999. Συνεπώς, αναιρεί την προσβαλλόμενη απόφαση και αναπέμπει την υπόθεση στο αρμόδιο Τμήμα για επανεξέταση.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/83/2024

Η Πράξη 83/2024 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ίου και του Δήμου Ιητών, με αντικείμενο την υλοποίηση του έργου «Επέκταση προβλήτα λιμένα Σικίνου». Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 1.300.000,00 ευρώ (με ΦΠΑ) για το έργο και 15.000,00 ευρώ για υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027» (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, βάσει των διατάξεων του άρθρου 324 του ν. 4700/2020, ο προσυμβατικός έλεγχος απαιτεί προϋπολογισμό άνω των 5.000.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για συγχρηματοδοτούμενα έργα. Καθώς το κόστος του έργου δεν ξεπερνά αυτό το όριο, το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης δεν υπάγεται στον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ως εκ τούτου εισάγεται απαραδέκτως για έλεγχο νομιμότητας.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/151/2018

Νομιμότητα σχεδίου σύμβασης έργου.(χρηματοοικονομική επάρκεια.) «Εργασίες Αποκατάστασης Δημοτικού και Αγροτικού Δικτύου Δήμου...Με δεδομένα αυτά  και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα ως προς τη νομιμότητα της ελεγχόμενης διαδικασίας:  Με τους διαλαμβανόμενους στο άρθρο 22 Γ περ,   γ΄, δ΄ και ε΄ όρους της επίμαχης διακήρυξης τίθενται ελάχιστες απαιτήσεις χρηματοοικονομικής επάρκειας  που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά  από τους  οικονομικούς φορείς, οι οποίοι θα  πρέπει να έχουν ελάχιστη πιστοληπτική ικανότητα  σε ποσοστό 50% επί του προϋπολογισμού του έργου καθώς και ελάχιστο γενικό και ειδικό ετήσιο κύκλο  εργασιών για κάθε ένα από τα τελευταία τρία έτη ύψους 2.400.000 και 1.000.000 ευρώ αντιστοίχως. Οι όροι αυτοί τίθενται πέραν εκείνων που προβλέπονται στο άρθρο 22 Γ α΄ και αντιστοιχούν  στις γενικές απαιτήσεις χρηματοοικονομικής επάρκειας που πρέπει να πληρούν, κατ’ άρθρο 100 παρ. 5 β’ του Κ.Δ.Ε., οι καλούμενες επιχειρήσεις 2ης τάξης του Μ.Ε.Ε.Π. Οι επίμαχοι όροι θέτουν ιδιαιτέρως αυστηρές και σωρευτικά απαιτούμενες προϋποθέσεις ελάχιστης χρηματοοικονομικής επάρκειας σε σύνηθες έργο οδοποιίας,  που  παρίστανται   δυσανάλογες σε σχέση με το αντικείμενο της επίμαχης σύμβασης και παρακωλύουν υπέρμετρα την πρόσβαση των ενδιαφερομένων στον διαγωνισμό, και δη των επιχειρήσεων 2ης τάξης,  οι οποίες  τύποις  κλήθηκαν να συμμετάσχουν (αυτοτελώς) σε αυτόν..Για τον λόγο αυτό καθίσταται μη σύννομη η ελεγχόμενη διαδικασία στο σύνολό της και, ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης..).  Η απαίτηση δε  της διακήρυξης να πληρούνται σωρευτικά στο συγκεκριμένο ύψος όλες οι προβλεπόμενες απαιτήσεις οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας (πιστοληπτική ικανότητα, γενικός και ειδικός κύκλος εργασιών) είναι εκείνη που καθιστά τελικώς  δυσανάλογους τους επίμαχους όρους στον επίμαχο διαγωνισμό.

Ανακλήθηκε με την ΕλΣυνΤμ.6/846/2018


ΣτΕ/ΤΜ.Γ/2058/2024

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας (ΣτΕ 2058/2024) αφορά την αίτηση ακύρωσης του Δήμου Πατρέων και του ν.π.δ.δ. «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ» (Κ.Ο.ΔΗ.Π.) σχετικά με τη σιωπηρή απόρριψη του αιτήματός τους να εξαιρεθεί ο Κ.Ο.ΔΗ.Π. από την αυτοδίκαιη κατάργηση των άρθρων 27 και 29 του ν. 5056/2023. Το ΣτΕ έκρινε ότι ο νόμος, που προωθεί τον εξορθολογισμό και τη συγκέντρωση της οικονομικής διαχείρισης στους Δήμους, είναι συνταγματικά θεμιτός, καθώς η οργάνωση των Ο.Τ.Α. αποτελεί θέμα νομοθετικής αρμοδιότητας. Εντούτοις, ακυρώθηκε η σιωπηρή απόρριψη του αιτήματος του Δήμου Πατρέων, διότι ο Υπουργός Εσωτερικών όφειλε να προβεί σε ρητή και αιτιολογημένη κρίση σχετικά με το αν πληρούνται τα σωρευτικά κριτήρια εξαίρεσης (εξειδικευμένο αντικείμενο, απόδοση έργου και ευρύτερη αναγνώριση), και όχι να επιχειρεί εκ των υστέρων αιτιολόγηση προς το Δικαστήριο. Η υπόθεση αναπέμπεται στη Διοίκηση για νόμιμη κρίση.