ΝΣΚ/205/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δαπάνη για την μετατόπιση δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) κατά την κατασκευή δημόσιων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δαπάνη και ευθύνη για τη μετατόπιση των δικτύων των Ο.Κ.Ω., η οποία καθίσταται αναγκαία λόγω κατασκευής δημόσιων έργων στην Περιφέρεια Μείζονος Πρωτευούσης από το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, βαρύνει τους ιδιοκτήτες των δικτύων Ο.Κ.Ω. και αν, συνεπεία αρνήσεώς τους να το πράξουν, η μετατόπιση γίνει από το Δημόσιο, η σχετική δαπάνη καταλογίζεται σε βάρος των Ο.Κ.Ω. και δεν συνυπολογίζεται για τον προσδιορισμό του επιτρεπόμενου ανώτατου ορίου αύξησης του αρχικού συνολικού ποσού κάθε εργολαβικής σύμβασης που προβλέπεται από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 1418/84.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ
Δαπάνες για την μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ
1015494/10294/Β0012/2004
ΘΕΜΑ: Τα ποσά που καταβάλλει το Δημόσιο σε Οργανισμούς Κοινής Οφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε. κ.λ.π.) για μετατόπιση των δικτύων τους, δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8 %.
ΝΣΚ/136/2006
Αρμοδιότητα και υποχρέωση κατασκευής και συντήρησης δημόσιων δρόμων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση παρέμβασης υπηρεσιακών μονάδων της Γεν. Γραμμ. Δημ. Έργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., σε δημόσιο δρόμο, λόγω επείγουσας ανάγκης, προς αποτροπή απειλούμενου κινδύνου, η υποχρέωση κατασκευής, συντήρησης και ανακαίνισής του, δεν μεταφέρεται παγίως στη Γεν. Γραμμ. Δημ. Έργων, αλλά παραμένει στο νομικό πρόσωπο ή φορέα, που ανήκει, κατά τις γενικές ισχύουσες, διατάξεις.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/39/2018
ΕΝΤΑΛΜΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΟΥ:...χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, που αφορά την καταβολή ποσού 65.400 ευρώ στην εργοληπτική επιχείρηση «… ΑΤΕΕ», για την εξόφληση του 1ου λογαριασμού της 1ης συμπληρωματικής συμβάσεως του έργου «Βελτίωση Κόμβων ΤΕΙ Κοζάνης».(....)οι εν λόγω συμπληρωματικές εργασίες, οφείλονται πράγματι σε απρόβλεπτες περιστάσεις οι οποίες ανέκυψαν κατά το στάδιο της εκτελέσεως του έργου και δεν ήταν αντικειμενικά δυνατό να προβλεφθούν από τα όργανα της Περιφέρειας, μολονότι αυτά προέβησαν στις δέουσες ενέργειες. Συνεπώς, η δαπάνη που αφορά τις εν λόγω εργασίες είναι νόμιμη.(....)υπάρχει παράλειψη της μελέτης, η οποία έγκειται στο γεγονός ότι σε έργο που περιελάμβανε την κατασκευή τοιχίων αντιστηρίξεως, δικτύου αποχετεύσεως και οχετούς, δεν είχε περιληφθεί στον Προϋπολογισμό Μελέτης του έργου το άρθρο «Εκσκαφή θεμελίων Τεχνικών Έργων», ούτε προμετρήθηκε η εργασία αυτή.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη για τις λοιπές εργασίες που περιλαμβάνονται στην επίμαχη συμπληρωματική σύμβαση, πλην των εργασιών «Εκσκαφής ορυγμάτων υπογείων δικτύων για την αντιμετώπιση προσθέτων δυσχερειών από διερχόμενα κατά μήκος δίκτυα ΟΚΩ»(...)Αποφαίνεται ότι το 83, οικονομικού έτους 2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης), ποσού 65.400 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί κατά τα ειδικότερον αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΝΣΚ/101/2003
Ανάκληση διαγραφής από τα οικεία μητρώα γραφείου εκπονήσεως μελετών δημόσιων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η ανάκληση της διαγραφής η οποία έγινε με αίτησή της μιας προσωπικής εταιρείας που είναι γραμμένη στα οικεία μητρώα μελετητών δημόσιων έργων, εφόσον: α) από τη διαγραφή της δεν πέρασε σημαντικό χρονικό διάστημα και δεν δημιουργήθηκαν δικαιώματα τρίτων τα οποία βλάπτονται και β) η ανάκληση δεν προσκρούει σε απαγορευτική διάταξη νόμου και ζητείται για την εκπλήρωση νομίμου και αιτιολογημένου σκοπού, ο οποίος συνδέεται με το δημόσιο συμφέρον το οποίο συνίσταται στην ομαλή ανάληψη και εκτέλεση ανατεθείσας μελέτης δημόσιου έργου, για το οποίο είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον πριν τη διαγραφή της και των λοιπών υποχρεώσεων που η εταιρεία μόνη της ή σε σύμπραξη με άλλα γραφεία είχε αναλάβει.
ΔΜΕΟ/οικ 1161/2005
Καθορισμός α) της βαρύτητας των κριτηρίων βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών β) του ενιαίου τρόπου βαθμολόγησης των οικονομικών προσφορών και γ) του κατωτάτου ορίου αμοιβών και του ανωτάτου ορίου παραδεκτού των οικονομικών προσφορών που υποβάλλονται στις διαδικασίες του ν. 3316/2005.
Ν.4412/2016,ΦΕΚ-147/Α/8.8.2016 άρθρο 377 παρ.1: 1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται οι διατάξεις (…)(76)της απόφασης με στοιχεία ΔΜΕΟ/α/οικ/1161/2005 (Β' 1064) του Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση ΔΜΕΟ/οικ/2614/2011 (Β' 1581) του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
ΕλΣυν.Τμ.6/1081/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:..ζητείται η ανάκληση της 84/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Mε τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει, ότι αναφορικά με τις εργασίες μετατόπισης του φανού της Υ.Π.Α. οι περιστάσεις που επικαλείται η αιτούσα αλυσιτελώς προβάλλονται, εν προκειμένω, διότι ως προς τις εργασίες αυτές το Κλιμάκιο απείχε του ελέγχου ως κατά χρόνο αναρμόδιο, δοθέντος του ότι κατά την κρίση του αποδείχθηκε ότι αυτές είχαν ήδη εκτελεστεί και περαιτέρω δεν επρόκειτο περί προσθέτων επειγουσών εργασιών, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης του άρθρου 56 του ν. 3669/2008. Σε περίπτωση δε που κατ΄εκτίμηση του ίδιου λόγου ήθελε γίνει δεκτό ότι η αιτούσα βάλει κατά της ανωτέρω κρίσης υποστηρίζοντας ότι οι εν λόγω εργασίες δεν είχαν εισέτι εκτελεστεί και ως εκ τούτου το Κλιμάκιο όφειλε να ελέγξει τις προϋποθέσεις νόμιμης ένταξής τους στην ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση, ο λόγος αυτός και πάλι παρίσταται απορριπτέος ως αναπόδεικτος, διότι η αιτούσα ουδέν στοιχείο προσκομίζει που να καταρρίπτει την ως άνω κρίση του Κλιμακίου.Περαιτέρω, αναφορικά με τις λοιπές εργασίες (εκσκαφές λόγω ύπαρξης υπογείων δικτύων ΟΚΩ, μετατόπιση αγωγού ΔΕΥΑ, αλλαγή απόστασης μεταφοράς) το Τμήμα κρίνει ότι, ανεξαρτήτως της ύπαρξης και προσκομιδής από την αιτούσα της 4/10.2.2017 θετικής γνωμοδότησης του Τεχνικού Συμβουλίου της Περιφέρειας περί της σύναψης της υπό κρίση συμπληρωματικής σύμβασης, οι αιτιάσεις της περί συνδρομής απρόβλεπτων περιστάσεων δεν ευσταθούν και ο σχετικός λόγος ανάκλησης είναι αβάσιμος και πρέπει να απορριφθεί.(..)Κατόπιν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/82/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ο ως άνω εργολήπτης είχε την ικανότητα για την εκτέλεση χωματουργικών εργασιών της κατηγορίας έργων οδοποιίας, όμως δεν είχε την ικανότητα για την εκτέλεση εργασιών τεχνικών έργων της ίδιας κατηγορίας ούτε για την εκτέλεση εργασιών σωληνώσεων-δικτύων της κατηγορίας υδραυλικών έργων, συνεπώς η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών χωματουργικών εργασιών, ποσού 6.605,91 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ καθώς και κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών οδοστρωσίας, το ποσοστό των οποίων επί της συνολικής αξίας εργασιών υπολείπεται του 10%, ποσού 1.313,95 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ, ενώ δεν είναι νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών τεχνικών έργων, ποσού 2.053,27 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ ούτε κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών σωληνώσεων-δικτύων, ποσού 2.048,48 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ. Εξάλλου, ενόψει του ότι δεν αποδεικνύεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν θεωρηθεί από τον Επίτροπο χρηματικά εντάλματα του Δήμου, παρά το ότι στη διαδικασία ανάθεσης των οικείων έργων είχε εμφιλοχωρήσει η ίδια νομική πλημμέλεια, αβασίμως προβάλλεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου πλανήθηκαν συγγνωστώς αναφορικά με την έννοια των εφαρμοσθεισών εν προκειμένω διατάξεων.
ΝΣΚ/146/2002
Διαδικασία ανάθεσης μελέτης κατασκευής δημόσιου έργου από το Δημόσιο και Δημόσιες Επιχειρήσεις και καθορισμός της αμοιβής του μελετητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης από το Δημόσιο ή τις Δημόσιες Επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθηθεί η αναφερόμενη στο άρθρο 11 του Ν 716/77 διαδικασία, αυτή πρέπει να γίνει σε μελετητή που έχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και η αμοιβή καθορίζεται βάσει των διατάξεων περί ελαχίστων ορίων της αμοιβής των μελετητών. β) Αν η σχετική σύμβαση υπογράφηκε με εργολάβο κατασκευής δημόσιων έργων, αλλά η μελέτη εκπονήθηκε από μελετητή που είχε τα νόμιμα προσόντα είναι δυνατό να ελεγχθεί η μελέτη και αν είναι ορθή, η σχετική αμοιβή μπορεί να καταβληθεί βάσει των διατάξεων περί αδικαιολόγητου πλουτισμού.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/572/2005
Για την εκτέλεση έργων από το Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ. και τις δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμούς, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οποίων . χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αναλογών Φ.Π.Α. (βλ. άρθρο 19 του ν. 3193/2003, Α' 266), υπερβαίνει το ποσό του(1.000.000) ευρώ. διενεργείται υποχρεωτικά έλεγχος νομιμότητας της οικείας συμβάσεως, πριν από τη σύναψη της. από Κλιμάκια του Ε.Σ.