×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/209/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόσβαση και άσκηση του επαγγέλματος του ξεναγού - Χορήγηση κατ’ εξαίρεση άδειας ξεναγήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η βεβαίωση που χορηγεί το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών περί έλλειψης ή μη ξεναγού δυνάμενου να ξεναγήσει στην Ελλάδα σε ορισμένη γλώσσα, αποτελεί ουσιώδη τύπο της διαδικασίας, με συνέπεια, σε περίπτωση έκδοσης σχετικής βεβαίωσης με αρνητικό περιεχόμενο, ότι δηλαδή δεν υφίσταται έλλειψη ξεναγού δυναμένου να ξεναγήσει σε ορισμένη γλώσσα, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού να μην μπορεί να χορηγήσει ειδική άδεια ξενάγησης σε άτομο που δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις του άρθρου 3 του Ν 710/1977, παρόλο που αποδεδειγμένα κατέχει άριστη γνώση της γλώσσας (πλειοψ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/259/2016

Πρόσβαση και άσκηση του επαγγέλματος του ξεναγού - Χορήγηση κατ’ εξαίρεση άδειας ξεναγήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η βεβαίωση που χορηγεί το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών με αρνητικό περιεχόμενο, δηλαδή ότι δεν υφίσταται έλλειψη ξεναγού δυναμένου να ξεναγεί σε ορισμένη γλώσσα, στερεί τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού της σχετικής αρμοδιότητας, ώστε να μην μπορεί να χορηγήσει ειδική άδεια ξεναγήσεως σε άτομο που δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις του άρθρου 3 του ν. 710/1977, ακόμα κι αν έχει άριστη γνώση της απαιτούμενης γλώσσας (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ΄αριθ. 209/2016 γνωμ/ση του τμήμ. Α1 Διακοπών.


ΝΣΚ/126/2022

Συμμόρφωση της Διοίκησης στην υπ’ αριθ. 1342/2022 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ακυρώθηκε η παράλειψη του Υπουργού Τουρισμού να προβεί στην οφειλόμενη, σύμφωνα με τα άρθρα 2 περ. γ΄ και 14 του ν. 710/1977, διενέργεια ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης ξεναγών. Χρονικό σημείο αναδρομής της ακυρωθείσας παράλειψης, εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς και ελάχιστος αριθμός των ταχύρρυθμων προγραμμάτων, τα οποία οφείλει να υλοποιήσει η Διοίκηση.(...)Η Διοίκηση, στο πλαίσιο της πλήρους συμμόρφωσής της προς την υπ’ αριθ. 1342/2022 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ακυρώθηκε η παράλειψη του Υπουργού Τουρισμού να προβεί στην οφειλόμενη, σύμφωνα με τα άρθρα 2 περ. γ΄ και 14 του ν. 710/1977 (Περί ξεναγών), διενέργεια ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης ξεναγών, οφείλει να προβεί στην υλοποίηση του τρίτου δίμηνου ταχύρρυθμου προγράμματος του έτους 2020, η παράλειψη του οποίου ακυρώθηκε και όχι σε όλα τα ταχύρρυθμα προγράμματα που δεν υλοποιήθηκαν από το έτος 2017 και εφεξής (ομόφωνα). Σε εφαρμογή των αρχών του κράτους δικαίου, της χρηστής διοίκησης και της νομιμότητας της διοικητικής δράσης οφείλει να προβεί στην οργάνωση τουλάχιστον τριών (3) ακόμη ταχύρρυθμων προγραμμάτων, που παραλείφθηκαν μέχρι την 23.12.2021, ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου νομοθετικού καθεστώτος της διάταξης του άρθρου 39 του ν. 4875/2021 (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/468/2004

Χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ υποχρεούται, εφόσον ζητηθεί, να χορηγεί, σύμφωνα με την περ.ιι’ της παρ.4 του άρθρου 2 του Ν 2740/1999, και στους κατόχους πτυχίου τμήματος ξένης γλώσσας αλλοδαπού Α.Ε.Ι. κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας της γλώσσας του κράτους όπου εδρεύει το Α.Ε.Ι. εφόσον η διδασκαλία μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του τμήματος αυτού έγινε στη γλώσσα της χώρας στην οποία έχει έδρα το Α.Ε.Ι.


ΝΣΚ/210/2014

Νομιμοποίηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να χορηγεί παροχές ασθενείας σε είδος έπειτα από μεταβίβαση πιστώσεων από τον ΕΟΠΥΥ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν νομιμοποιείται να συνεχίζει να χορηγεί παροχές στους ασφαλισμένους στον κλάδο παροχών ασθενείας του ΕΟΠΥΥ, αλλά αυτές πρέπει να εξυπηρετούνται από τις περιφερειακές υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, διότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν είναι πλέον υπόχρεο ενταλματοποίησης και εκκαθάρισης των δαπανών του ΕΟΠΥΥ.


ΝΣΚ/35/2007

Δυνατότητα αγοράς ακινήτου από το Ν.Α.Τ., με δεδομένο ότι το αποτέλεσμα που προκύπτει από τον καθορισμό του 20% των διαθεσίμων κεφαλαίων είναι αρνητικό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Α.Τ. υπαγόμενο ως Ν.Π.Δ.Δ. στις διατάξεις του ΑΝ 1611/1950 υπάγεται και σε αυτές του άρθρου 14 του Ν 2042/1992. Στην εξεταζόμενη δε περίπτωση, ενόψει του ότι το αποτέλεσμα που προκύπτει κατά τον καθορισμό του 20% των διαθεσίμων κεφαλαίων τα οποία απαιτούνται από τον Ν 2042/1992, προκειμένου από αυτά να επενδυθεί το 40% είναι αρνητικό, δεν είναι εφικτή η επένδυση δι’ αγοράς ακινήτου.


ΕλΣυν/6 Τμ/3731/2009

Σε περίπτωση που τακτικό μέλος συλλογικού οργάνου (Έπιτροπή Διαγωνισμού) δεν δύναται να μετάσχει σε ορισμένη σύνθεση του ως άνω οργάνου, ενώ έχει προσκληθεί νομίμως, δύναται να αντικαθίσταται από το αναπληρωματικό αυτού μέλος, χωρίς να επηρεάζεται η νομιμότητα της σύνθεσης


ΝΣΚ/90/2015

Αριθμός αποσπασμένων υπαλλήλων που δύναται να απασχολεί βουλευτής για την γραμματειακή του υποστήριξη, σε περίπτωση πρόσληψης ενός επιστημονικού συνεργάτη με καλή μόνο γνώση ξένης γλώσσας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Βουλευτής, σε περίπτωση που δεν έχει προσλάβει επιστημονικό συνεργάτη με άριστη γνώση ξένης γλώσσας, αλλά μόνον ένα με καλή γνώση ξένης γλώσσας, δύναται να απασχολεί τέσσερις αποσπασμένους υπαλλήλους για τη γραμματειακή του υποστήριξη. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜ.6/1636/2020

Προμήθεια κρεάτων...Η προσφεύγουσα  ζητεί την ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης, ισχυριζόμενη ότι τα με αρ. 300598 και 30555 πιστοποιητικά εκδόθηκαν από τον  Διαπιστευμένο Φορέα LL-C (Certification), ο οποίος εδρεύει στην Τσεχία τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα κατόπιν συμφωνίας της προσφεύγουσας με τον ως άνω φορέα. Προσθέτει δε ότι  θα μπορούσαν να είχαν υποβληθεί  μόνο τα πιστοποιητικά που εκδόθηκαν εξαρχής στην ελληνική γλώσσα (τα οποία είναι αυτοτελή έγγραφα και όχι μετάφραση των αντίστοιχων εγγράφων της αγγλικής), η υποβολή δε και εκείνων που συντάχθηκαν στην αγγλική γλώσσα έγινε εκ περισσού. Εντούτοις, ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, καθόσον η σύνταξη των πιστοποιητικών αυτών στην ελληνική γλώσσα από τον αλλοδαπό φορέα διαπίστευσης δεν αναιρεί την ιδιότητα αυτών ως αλλοδαπών ιδιωτικών εγγράφων, καθόσον έγγραφο το οποίο συντάσσεται στην ελληνική γλώσσα από αλλοδαπό φορέα μπορεί να νοηθεί μόνο ως μετάφραση στην ελληνική ξενόγλωσσου κειμένου. Επομένως, δεν νοείται «έγγραφο συνταχθέν στην ελληνική γλώσσα σε πρωτότυπη μορφή» από αλλοδαπό φορέα, αφού κριτήριο για να θεωρηθεί ένα έγγραφο ως ελληνικό δεν αποτελεί η γλώσσα σύνταξής του, αλλά ο εκδότης του εγγράφου, δηλαδή αν έχει εκδοθεί από ημεδαπή διοικητική αρχή/ιδιωτικό φορέα  ή αλλοδαπή διοικητική αρχή/ιδιωτικό φορέα. Περαιτέρω, αλυσιτελώς η προσφεύγουσα επικαλείται την από 30.07.2019 υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της, κατά το περιεχόμενο της οποίας βεβαιώνεται ότι όλα τα έγγραφα που έχουν υποβληθεί στα πλαίσια της παρούσας προκήρυξης είναι αληθή και ακριβή, καθόσον η δήλωση αυτή δεν δύναται, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 92 παρ. 8 του Ν. 4412/2016, να θεραπεύσει την ως άνω πλημμέλεια των επίμαχων εγγράφων, αφού η εν λόγω διάταξη τυγχάνει εφαρμογής για να θεραπεύσει την έλλειψη επικύρωσης προσκομισθέντων αντιγράφων, και όχι την έλλειψη μετάφρασης ενός ξενόγλωσσου εγγράφου. Κατ’ ακολουθία, η κρινόμενη προσφυγή πρέπει να απορριφθεί και να καταπέσει υπέρ του Δημοσίου το καταβληθέν παράβολο, ενώ  πρέπει να γίνει δεκτή η παρέμβαση του Δήμου ....


ΝΣΚ/36/2000

Διοίκηση. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση, υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στο νόμο εξαιρέσεων, ενέχει τη γενική υποχρέωση να χορηγεί σε κάθε ενδιαφερόμενο, αντίγραφα εγγράφων που συντάσσονται από τις δημόσιες, εν γένει, υπηρεσίες.


ΝΣΚ/483/2002

Επικύρωση εγγράφων. Ερμηνείς. Αρμοδιότητα ερμηνέων για επικύρωση επίσημης μετάφρασης στα Ελληνικά εγγράφων που έχουν συνταχθεί στην Αγγλική γλώσσα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του νόμου 148 της 26.12.1913/1.2.1914 για τους άμισθους ερμηνείς εξακολουθούν να είναι σε ισχύ, αφού δεν έχουν καταργηθεί με κάποια νεώτερη ή αντίθετη διάταξη. Ο διορισθείς δε, βάσει των διατάξεων αυτών, ως άμισθος ερμηνέας, μπορεί κατά νόμο να προβεί στην επίσημη μετάφραση στα Ελληνικά εγγράφων που έχουν συνταχθεί στη γλώσσα για την οποία διορίσθηκε.