×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/21/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Αγροτεμάχια. Κληρονομητήρια. Οικονομικές ενισχύσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μετά την τελεσίδικη ακύρωση ιδιογράφου διαθήκης, στην οποία εβασίζετο το κληρονομητήριο που επικαλείται ο ενδιαφερόμενος παραγωγός, προς απόδειξη της νομίμου κατοχής του επί των προς ενίσχυση αγροτεμαχίων, η Διοίκηση αφενός μεν υποχρεούται, υπό την περαιτέρω προϋπόθεση της άρσεως ισχύος του κατεχομένου από τον παραγωγό κληρονομητηρίου, να παύσει για το μέλλον τυχόν καταβαλλομένη σ αυτόν ενίσχυση, αφετέρου δε δεν δικαιούται, λόγω του ισχύοντος τεκμηρίου εκ του κληρονομητηρίου, να θεωρήσει ανίσχυρες και να αναζητήσει τις ήδη καταβληθείσες βάσει του κληρονομητηρίου ενισχύσεις. Και υπό την εκδοχή ότι η Διοίκηση δεν δεσμεύεται εκ των διατάξεων του ΑΚ και του ΚΠολΔ περί του εκ του κληρονομητηρίου τεκμηρίου, αφενός μεν υποχρεούται να παύσει στο μέλλον πάσα τυχόν καταβαλλομένη στον παραγωγό ενίσχυση, αφετέρου δε δεν δικαιούται να αναζητήσει, τις καταβληθείσες ενισχύσεις, οι οποίες εισεπράττοντο από τον παραγωγό καλοπίστως, κατ έτος, για μακρό χρονικό διάστημα, και μετά την πάροδο πενταετίας από την αναγνώρισή του ως δικαιούχου, εχρησιμοποιήθησαν δε πράγματι από αυτόν για την εκπλήρωση των στόχων του οικείου κοινοτικού καθεστώτος ενισχύσεως, διότι τυχόν καταλογισμός τους θα δημιουργούσε, στο μεν καλόπιστο παραγωγό απρόβλεπτες οικονομικές δυσχέρειες, στο δε οικείο κοινοτικό καθεστώς ενισχύσεως δυσλειτουργίες και δυσχέρειες εφαρμογής, και θα αντέκειτο έτσι στις αρχές της χρηστής διοικήσεως. Αγρομισθώσεις, έστω και παρά μη κυρίου, είναι έγκυρες και οι μισθωτές δικαιούνται, συντρεχουσών και των λοιπών προϋποθέσεων, των συναφών κοινοτικών ενισχύσεων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/214/2002

Ενισχύσεις κοινοτικές στην παραγωγή βάμβακος. Νόμιμη κατοχή αγροτεμαχίων. Δηλωθέντα αγροτεμάχια, των οποίων η κυριότητα αναγνωρίστηκε τελεσίδικα υπέρ των αντιδίκων των αιτούντων την ενίσχυση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μετά τη γνωστοποίηση στην αρμόδια για την παραλαβή των δηλώσεων καλλιέργειας των σπαρμένων με βαμβάκι εκτάσεων υπηρεσία, της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης και του παραχωρητηρίου, βάσει των οποίων αναγνωρίζονται κύριοι των προς ενίσχυση αγροτεμαχίων πρόσωπα διάφορα αυτών που υπέβαλαν τη δήλωση καλλιέργειας, οι αιτούντες θεωρούνται μη νόμιμοι κάτοχοι των δηλωθέντων αγροτεμαχίων, και επιβάλλεται να γίνει σχετική μεταβολή των στοιχείων του αρχείου δηλώσεων ΟΣΔΕ, να παύσει για το μέλλον η καταβολή σ αυτούς ενίσχυσης για τα αγροτεμάχια αυτά, και να εφαρμοσθεί η διαδικασία του άρθρου 28 του Ν 2520/97 σχετικά με τη διαπίστωση παράνομης ή αχρεώστητης καταβολής.


ΔΕΚ/T-14/1996

Κρατικές ενισχύσεις - Προσφυγή ακυρώσεως - Απόφαση περατώσεως διαδικασίας εξετάσεως που κινήθηκε βάσει του άρθρου 93, παράγραφος 2, της Συνθήκης ΕΚ - Έννοια της κρατικής ενισχύσεως κατά το άρθρο 92, παράγραφος 1, της Συνθήκης ΕΚ.(....)Λαμβανομένων υπόψη όλων των ανωτέρω, το Πρωτοδικείο συνάγει ότι η εκτίμηση της Επιτροπής, κατά την οποία η συμφωνία του 1995 δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση, στηρίζεται σε εσφαλμένη ερμηνεία του άρθρου 92, παράγραφος 1, της Συνθήκης. Συνεπώς, η απόφαση περατώσεως της διαδικασίας εξετάσεως που κινήθηκε σχετικά με τις ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη Ferries Golfo de Vizcaya φέρει το στίγμα παραβάσεως της διατάξεως αυτής και πρέπει να ακυρωθεί.  


ΝΣΚ/109/2005

Αναδρομική παρακράτηση εισφορών υπέρ ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο, ως εργοδότης, έχει εκ του νόμου υποχρέωση να παρακρατεί κατά την καταβολή του μισθού το εκάστοτε νόμιμο ποσοστό κρατήσεων – εισφοράς του εργαζομένου υπέρ του ΙΚΑ. Τυχόν λάθος υπολογισμός του ποσοστού αυτού δεν συνιστά νόμιμο λόγο απαλλαγής του από τις νόμιμες συνέπειες και δεν δικαιολογεί την αναδρομική -πέραν του διμήνου- επιβάρυνση του εργαζομένου. Περαιτέρω, η υπηρεσία έχει την δυνατότητα να αναζητήσει από τον (κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα) ασφαλισμένο – εργαζόμενο το ποσό, το οποίο αντιστοιχεί στις αναδρομικώς (πέραν του διμήνου) καταβληθείσες εισφορές προς το ΙΚΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/433/2005

Κατάσχεση κοινοτικών επιδοτήσεων στα χέρια του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) ως τρίτου – Ενίσχυση στο βαμβάκι – Εκκοκκιστής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η, παρά την από τον νόμο προβλεπόμενη απαγόρευση (άρθρο 982 παρ.2 περ.ε’ Κ.Πολ.Δ.), κατάσχεση στα χέρια του ΟΠΕΚΕΠΕ απαιτήσεων προερχομένων από κοινοτικές ενισχύσεις ή επιδοτήσεις είναι άκυρη, όπως εξάλλου, και η εκχώρησή τους. Στην περίπτωση της εκ μέρους των δανειστών του δικαιούχου της κοινοτικής ενισχύσεως, κατ’ επίκληση των ακύρων εκχωρήσεων ή κατασχέσεων, ασκήσεως οιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος οι υποχρεώσεις του Οργανισμού Πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ) για την καταβολή των οφειλομένων ενισχύσεων θα προσδιορισθούν από το περιεχόμενο των αποφάσεων που θα εκδοθούν και την δεσμευτικότητά τους. Στην περίπτωση επιβολής κατασχέσεως εις χείρας του ΟΠΕΚΕΠΕ ως τρίτου, ο προαναφερθείς Οργανισμός, αφού προηγουμένως προβεί σε υποβολή σχετικής αρνητικής, λόγω του ακατασχέτου των απαιτήσεων, δηλώσεως, οφείλει να αναμείνει την πάροδο της νόμιμης προθεσμίας προς άσκηση εκ μέρους του κατασχόντος ανακοπής κατά της δηλώσεώς του. Και αν μεν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δύναται να καταβάλει στον δικαιούχο, εάν όμως ο κατασχών ασκήσει ανακοπή εμπροθέσμως, τότε ο Οργανισμός οφείλει να αναμείνει την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής αποφάσεως επί της ανακοπής. Ο εκκοκκιστής βαμβακιού είναι δικαιούχος κοινοτικής ενισχύσεως στο πλαίσιο του καθεστώτος ενισχύσεως για το βαμβάκι. (ομοφ.)


ΝΣΚ/113/2017

Νομιμότητα αναπροσαρμογής εκ μέρους του ΕΚΟΕΜΣ (Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μ.Τ.Σ. προερχομένων από το Στρατό Ξηράς), της οικονομικής ενίσχυσης σε δύο μερισματούχους του ΜΤΣ - Παραγραφή αξιώσεων ΕΚΟΕΜΣ από αχρεωστήτως καταβληθείσες οικονομικές ενισχύσεις.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Η κατ’ εφαρμογή των άρθρων 5 και 6 του ν. 2838/2000 αύξηση από το ΓΛΚ - είτε οίκοθεν είτε σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση - των συντάξεων των μέχρι 30-6-2002 εξελθόντων από την υπηρεσία στρατιωτικών καθώς και η από 20-5-1985 και εφεξής διοικητική αποκατάσταση στρατιωτικών, οι οποίοι δεν επανέρχονται στην ενέργεια με την εκ νέου ανάληψη των καθηκόντων τους, δεν επιφέρει αναπροσαρμογή της οικονομικής ενίσχυσης που χορηγεί ο ΕΚΟΕΜΣ, αν δε, παρά ταύτα, ο ΕΚΟΕΜΣ χορηγήσει αυξημένη οικονομική ενίσχυση, μπορεί να αναζητήσει τα αχρεωστήτως καταβληθέντα, εκτός αν οι εισπράξαντες δεν είχαν δόλο κατά την είσπραξη (ο οποίος αιτιολογείται ειδικά στην περί επιστροφής πράξη της διοίκησης) και έχει παρέλθει εύλογος χρόνος από την καταβολή τους. Η αξίωση του ΕΚΟΕΜΣ υπόκειται σε 20ετή παραγραφή από τη λήξη του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έγινε η βεβαίωση των ποσών αυτών ως χρεών προς τον ΕΚΟΕΜΣ, ενώ αν δεν βεβαιωθούν οι οφειλές, τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις των άρθρων 249 και 251 του ΑΚ. ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ: Α΄ & Β΄ ΣΚΕΛΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ, Β΄ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ Γ΄ ΣΚΕΛΟΥΣ - ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Α΄ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ Γ΄ΣΚΕΛΟΥΣ


ΝΣΚ/105/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Κτηνοτροφία. Συμψηφισμός πριμοδοτήσεως παραγωγού αιγοπροβείου κρέατος, με πρόστιμο που επιβάλλεται σ' αυτόν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Γ.Κανελλόπουλος, Πάρεδρος Είναι δυνατός ο συμψηφισμός της κοινοτικής οικονομικής ενισχύσεως (πριμοδοτήσεως), που χορηγείται σε παραγωγό αιγοπροβείου κρέατος, στα πλαίσια των Κανονισμών 3508/92 και 2467/98, με διοικητική ποινή (πρόστιμο), που επιβάλλεται σ αυτόν, κατ άρθρο 23 ν.248/1914, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 παρ.2 ν.2538/1997, για την μη συμμόρφωσή του προς την Κτηνιατρική νομοθεσία, σχετικά με την υποχρέωση τηρήσεως μητρώου εκμεταλλεύσεως, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται παγίως σε γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ., όπως έχουν αποκρυσταλλωθεί στην γνωμοδότηση 465/99 της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. σχετικά με το είδος και την φύση της εκάστοτε κρινομένης πριμοδοτήσεως, ενόψει του ότι η επίμαχη πριμοδότηση χορηγείται προς άμεση ενίσχυση του εισοδήματος του δικαιούχου, και χάριν επιτευχθείσης ήδη υπ αυτού συγκεκριμένης επενδύσεως, έργου ή αποτελέσματος.


ΝΣΚ/448/2004

Πρόγραμμα Μείωσης Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης. Μη αναζήτηση επιδοτήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι νόμιμες προσδοκίες και η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των παραγωγών, ειδικές εκφάνσεις των γενικών αρχών της ασφάλειας του δικαίου και του κράτους δικαίου, που με τον παραπάνω τρόπο ενέργειας της Διοίκησης δημιουργήθηκαν, στοιχειοθέτησε αντίστοιχο δικαίωμα στους παραγωγούς να εισπράξουν την αναλογούσα ενίσχυση. Εισπραχθείσης δε της ενισχύσεως αυτής, η χρηστή Διοίκηση, βάσει και της αρχής της επιείκειας, η εφαρμογή της οποίας δικαιολογείται λόγω του ότι το 1995 ήταν το πρώτο έτος εφαρμογής του Προγράμματος, δεν νομιμοποιείται να την αναζητήσει 8 ή 9 χρόνια μετά την καταβολή της, ακόμη και αν υποτεθεί ότι κατεβλήθη χωρίς νόμιμη αιτία, εφόσον στην περίπτωση αυτή θα επλήττοντο οι ως άνω αρχές. Η γνώμη αυτή συμβαδίζει και με τα όσα έχει δεχτεί και η νομολογία του ΔΕΚ, αφού η λήψη υπόψη του κριτηρίου της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και των νομίμων προσδοκιών, εφαρμόζονται και προκειμένου να τεκμηριωθεί η μη αναζήτηση αμιγώς εθνικών οικονομικών παροχών.


ΝΣΚ/493/2012

Επιθεωρητές και Βοηθοί Επιθεωρητές του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. – Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση – Ανάκληση παράνομων διοικητικών πράξεων – Αναζήτηση του ειδικού επιδόματος του άρθρου 4 παρ.7 του Ν. 2920/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας υποχρεούται στο πλαίσιο της πλήρους συμμορφώσεώς της, προς την ανωτέρω υπ’ αριθμ. 814/2012 ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Τμήμα Ζ’ Ακυρωτικό), να ανακαλέσει τις, σε αυτήν, αναφερόμενες αποφάσεις απόσπασης υπαλλήλων σε θέσεις Επιθεωρητών και Βοηθών Επιθεωρητών του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. και στη συνέχεια να προβεί σε νέα, νόμιμη επανάκριση των υποψηφίων και στη σύνταξη νέου πρακτικού αξιολόγησης στις ως άνω θέσεις. β) Οι ανακλήσεις αυτές και ειδικώς όσον αφορά στην τυχόν αναζήτηση ως αχρεωστήτως καταβληθέντος, του ειδικού επιδόματος του άρθρου 4 παρ.7 του Ν. 2920/2001, που ελάμβαναν οι επιλεχθέντες Επιθεωρητές του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. κατά τη διάρκεια της θητείας τους ενεργούν για το μέλλον, εκτός εάν η Διοίκηση αναζητήσει εντός εύλογου χρόνου από την είσπραξή τους τα σχετικά ποσά και υπό τον όρο ότι κατόπιν σχετικού ελέγχου της αρμόδιας υπηρεσίας, ήθελε συντρέξει περίπτωση δόλου στο πρόσωπο των υπαλλήλων που ήδη τα εισέπραξαν και τυχόν δεν θα επιλεγούν αναδρομικώς εκ νέου στις θέσεις Επιθεωρητών Σ.Ε.Υ.Υ.Π.


ΝΣΚ/133/2004

Προσωρινή παραχώρηση κοινοχρήστων εκτάσεων σε ακτήμονες καλλιεργητές – Παλαιά όχθη λίμνης – Κοινοτικές ενισχύσεις – Αροτραίες καλλιέργειες – ΟΣΔΕ – Νόμιμος κάτοχος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου περί εκτάσεων που προέκυψαν μετά την αποξήρανση μεγάλης λίμνης ο Νομάρχης δύναται να προβεί στην υπό της Π.Υ.Σ. 92/1975 προβλεπομένη προσωρινή παραχώρηση σε ακτήμονες καλλιεργητές, και αφού προηγηθεί ο καθορισμός όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης, των εκτάσεων που περιλαμβάνονται μεν στην καθορισθείσα παλιά όχθη, κείνται όμως εκτός των καθορισθεισών όχθης και παρόχθιας ζώνης της λίμνης και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται ειδικότερες διατάξεις (είτε γενικής εφαρμογής, είτε ειδικής για την κατά περίπτωση συγκεκριμένη λίμνη ή και γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεται) που αφορούν π.χ. στη διάθεση των αποξηρανθεισών εκτάσεων ή στην απαγόρευση ή περιορισμό χρήσεων για λόγους δημοσίου συμφέροντος (π.χ. περιβαλλοντικούς, αρχαιολογικούς, εθνικής άμυνας κ.ο.κ.). Ο συγκεκριμένος παραγωγός του ερωτήματος δεν δύναται να τύχει ενισχύσεως στα πλαίσια του ΟΣΔΕ για τα μη ανευρεθέντα, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σημείο ΙΙΙ της παρούσας, αγροτεμάχια, (ανακριβής δήλωση, μη εμπρόθεσμη υποβολή αποδεικτικών νομικής κατοχής) μη αποκλειομένης της εφαρμογής περαιτέρω μειώσεων ή αποκλεισμών που τυχόν επιβάλει η συνολική θεώρηση της αιτήσεώς του.