ΝΣΚ/222/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διόρθωση ηλικίας. Ακύρωση λύσης της εργασιακής σχέσης Καθηγητή – Συμβούλου Σπουδών της Σχολής Εθνικής Αμύνης από το Δ.Ε. Αθηνών. Συμμόρφωση της Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση μετά την, με την απόφαση υπ’ αρ. 2462/2002 του Δ.Ε. Αθηνών, αναπομπή σ’ αυτή του ζητήματος της αιτιολογήσεως της αποφάσεως περί λύσεως της εργασιακής σχέσεως του Γ.Π., οφείλει να προβεί μεν σε επανεξέταση της υποθέσεως, αλλά με την νέα πράξη της να αιτιολογήσει επαρκώς ότι η υπ’ αρ. 7053/1997 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία «διορθώνεται» η ηλικία του αιτούντος, δεν δύναται κατά νόμο να ληφθεί υπόψη, οπότε και δεν συντρέχει λόγος κατ’ ουσία διαφοροποιήσεώς της από την προηγουμένη πράξη- απόφασή της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/225/2016
Αρμόδιο όργανο για την επανάληψη της διαδικασίας επιλογής σε θέση Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε περίπτωση δικαστικής ακύρωσης των πράξεων επιλογής και τοποθέτησης και αναπομπής της υπόθεσης στη Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση-. (...)Μετά την ακύρωση, με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, των πράξεων επιλογής και τοποθέτησης σε θέση Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την αναπομπή της υπόθεσης στη Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση, κατά το σκεπτικό, αρμόδιο όργανο για την επανάληψη της διαδικασίας επιλογής είναι η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 86 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του Ν. 4369/2016.
ΝΣΚ/124/2012
Έννοια των όρων «διορισμός» και «ένταξη» των εκπαιδευτικών των ισοτίμων σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι όροι «διορισμός» και «ένταξη» των εκπαιδευτικών των ισοτίμων σχολείων δεν είναι ταυτόσημοι. Ο διορισμός είναι η διοικητική πράξη η οποία έχει ως περιεχόμενο την έγκριση της καταρτιζόμενης μεταξύ του ιδιοκτήτη του σχολείου και του προσλαμβανομένου εκπαιδευτικού συμβάσεως εργασίας που αρχικώς είναι ορισμένου χρόνου και στη συνέχεια δύναται να τραπεί σε αορίστου χρόνου, διατηρείται δε μέχρι της λύσεως της εργασιακής σχέσεως με έναν από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 33 του Ν.682/1977 τρόπους. Η ένταξη είναι διοικητική πράξη που αποτελεί υπηρεσιακή μεταβολή του εκπαιδευτικού με την οποία καταλαμβάνει κενή οργανική θέση σε ισότιμο σχολείο και συνεπάγεται την υπαγωγή αυτού στο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων. (ομοφ.)
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)191/2013
Αναστολή εκτέλεσης.(...) Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ΟΤΕΚ, όφειλαν να συμμορφωθούν προς το περιεχόμενο τόσο της από 3.5.2012 προσωρινής διαταγής όσο και προς εκείνο της 610/2012 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, διά των οποίων διετάχθη η αναστολή εκτελέσεως της 94/26.3.2012 αποφάσεως του Δ.Σ. του Ο.Τ.Ε.Κ., περί λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως, μεταξύ του φερομένου ως δικαιούχου και του ως άνω Οργανισμού. Στο πλαίσιο δε αυτό, μετά την έκδοση και κοινοποίηση της από 3.5.2012 προσωρινής διαταγής τα εν λόγω όργανα είχαν υποχρέωση να επαναφέρουν τα πράγματα στην κατάσταση στην οποία ευρίσκοντο προ της λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως, διά της επανόδου του φερομένου ως δικαιούχου στην θέση του και της καταβολής των αναλογουσών σ’ αυτόν αποδοχών (πρβλ. απόφ. Τριμ. Συμβ. Συμμ. ΣτΕ 28/2010), μετά δε την έκδοση της 610/2012 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου να διατηρήσουν τον φερόμενο ως δικαιούχο στην ενεργό υπηρεσία μέχρις εκδόσεως αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως.
ΝΣΚ/190/2017
Αναπομπή στη Διοίκηση αιτήσεων μετάταξης υπαλλήλων, μετά από ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Εφετείου.(..)Σε εκτέλεση της υπ’ αριθ. 915/2016 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να προβεί στην εξέταση των αιτήσεων μετάταξης στον ΕΦΚΑ των με σχέση εργασίας ι.δ. αορίστου χρόνου υπαλλήλων (Σ.Α. και Κ.Τ.) της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ. και να αναπέμψει την υπόθεση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο του ΕΦΚΑ, για την εξέταση της συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων της μετάταξης, βάσει του νομικού πλαισίου που ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης των πράξεων που ακυρώθηκαν.
601/Α325/2014
1.601/Α325:Οριοθέτηση περιοχών και πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια απότην πλημμύρα της 25ης και 26ης Φεβρουαρίου 2013 σε περιοχές του Δήμου Αλεξάνδρειας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας.2.798/Α322: Οριοθέτηση περιοχών και καθορισμός πιστωτικών διευκολύνσεων για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από την πυρκαγιά της 21ης Ιουλίου 2012 στη Δ.Κ. Αιαντείου της Δ.Ε. Σαλαμίνας του Δήμου Σαλαμίνος της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρ ειας Αττικής.ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ: Στην αριθμ. 601/Α325/13.10.2014 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών - Εσωτερικών - Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2825/21.10.2014 (τεύχος Β΄) στη σελίδα 34397 στην Α΄ στήλη, στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 8.2 του κεφαλαίου Α΄ διορθώνεται το εσφαλμένο: «Στην περίπτωση αυτή η μελέτη επισκευής συντάσσεται από μηχανικούς της Υ.Α.Σ..», στο ορθό: «Στην περίπτωση αυτή η μελέτη επισκευής συντάσσεται από μηχανικούς της Υ.Α.Σ.Β.Ε..»
ΝΣΚ/192/2005
Νομιμότητα ανακλητικής απόφασης του ΥΠΕΠΘ, που αφορά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συμμόρφωση της Διοίκησης προς απόφαση του Δ.Ε.Α., ως προς την πρόσληψη μονίμου Παρέδρου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η υπ’ αριθμ. 5683/19-7-2004 ανακλητική απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία έγινε αναπομπή στο αρμόδιο συλλογικό όργανο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου προς συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 2916/2002 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν στερείται νομίμου ερείσματος. β) Το δεύτερο ερώτημα στερείται αντικειμένου, δοθέντος ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συμμορφώθηκε και προς την υπ’ αριθμ. 3459/2003 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, συγκρίνοντας τους δύο υποψηφίους Παρέδρους.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)271/2014
Νόμιμη η καταβολή μισθοδοσίας από ν.π.δ.δ. σε εργαζόμενους, οι οποίοι με πράξη του Δ.Σ. του νομικού προσώπου κατατάχθηκαν σε συσταθείσες προσωρινές θέσεις, με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., σε εκτέλεση αποφάσεων Εφετείου, καθόσον η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου, με την οποία απορρίφθηκε ως μη νόμιμη η αγωγή των εργαζομένων για την αναγνώριση της εργασιακής τους σχέσης ως αορίστου χρόνου, δεν έχει καταστεί τελεσίδικη, υπόκειται όμως σε έφεση, η προθεσμία για την άσκηση της οποίας, εφόσον η απόφαση δεν επιδόθηκε, είναι τριετής και λήγει στις 17.12.2016. Συνεπώς, από την απόφαση αυτή δεν παράγεται δεδικασμένο, αφού μόνο οι αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών έχουν καταστεί τελεσίδικες και αποτελούν δεδικασμένο.
ΝΣΚ/31/2021
α) Αν, σε περίπτωση ακύρωσης από το διοικητικό εφετείο αποφάσεων απορριπτικών αιτήσεων πολιτογράφησης ομογενών αλλοδαπών για έλλειψη αιτιολογίας, οι οποίες είχαν ως αφετηρία τη διενέργεια εξέτασης των αιτούντων ενώπιον του Έλληνα Πρόξενου ως προς την ύπαρξη ελληνικής συνείδησης, επιβάλλεται η αναπομπή των υποθέσεων σ’ αυτόν, για να αιτιολογήσει επαρκώς την κρίση του και β) αν η Διοίκηση οφείλει να εκδώσει νέες απορριπτικές αποφάσεις των αιτημάτων πολιτογράφησης με επαρκή αιτιολογία στο σώμα της πράξης.(...)Προς τον σκοπό συμμόρφωσης της Διοίκησης με την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με αριθμό 1391/2020 και με άλλες, ίδιες αποφάσεις με τις οποίες ακυρώθηκαν από το διοικητικό εφετείο αποφάσεις απορριπτικές αιτήσεων πολιτογράφησης ομογενών αλλοδαπών για έλλειψη αιτιολογίας, οι οποίες είχαν ως αφετηρία τη διενέργεια εξέτασης των αιτούντων ενώπιον του Έλληνα Πρόξενου, ως προς την ύπαρξη ελληνικής συνείδησης, α) δεν επιβάλλεται η αναπομπή των υποθέσεων στον Έλληνα Πρόξενο, για να αιτιολογήσει επαρκώς την κρίση του και β) εν προκειμένω, πρέπει, μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, να εκδοθεί νέα απόφαση του Υπουργού, με την οποία, είτε να γίνεται δεκτό το αίτημα πολιτογράφησης είτε να αιτιολογείται, πλήρως, ειδικά και εμπεριστατωμένα, η απόκλιση της κρίσης του από την, κατά την παραδοχή της παραπάνω ακυρωτικής απόφασης, θετική εισήγηση του Έλληνα Πρόξενου της οικείας προξενικής αρχής για την αποδοχή του αιτήματος πολιτογράφησης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/112/2020
Εάν στο πλαίσιο συμμόρφωσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με αμετάκλητη απόφαση του Εφετείου Αθηνών, με την οποία αναγνωρίστηκε ότι ο Ε.Α. συνδέεται με το τέως Τ.Ε.Ι. Πειραιά με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, είναι δυνατή η κατάρτιση σύμβασης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθ’ ο χρόνο αυτός έχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του.(....)Δεν συντρέχει περίπτωση πρόσληψης του Ε.Α. με την έκδοση πράξης συστατικής της εργασιακής του σχέσης. Λόγω όμως, αντικειμενικής αδυναμίας της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.) να συνεχίσει να τον απασχολεί νόμιμα με την ένταξή του στο υπηρεσιακό καθεστώς προσωπικού Ι.Δ.Α.Χ. των ν.π.δ.δ., λόγω συμπληρώσεως του ανώτατου ορίου ηλικίας που προβλέπεται από το άρθρο 49 του π.δ. 410/1988, συντρέχει σπουδαίος λόγος να καταγγείλει η Διοίκηση του ΠΑ.Δ.Α. τη σύμβαση εργασίας του Ε.Α. (ομόφωνα).
ΝΣΚ/126/2019
Καθεστώς απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής– Αναγνώριση ως προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου, μετά από το διορισμό του, του διαστήματος απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής. (...) Το χρονικό διάστημα απασχόλησης μουσικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών, δεν δύναται να αναγνωριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 146 και 147 του ν. 4472/2017 και 11 παρ. 4 περ.α΄ του ν. 4354/2015, ως προϋπηρεσία για τη μισθολογική του κατάταξη και εξέλιξη, μετά το διορισμό του σε κενή οργανική θέση καλλιτεχνικού προσωπικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, διότι παρείχε τις υπηρεσίες του υπό το καθεστώς σύμβασης έργου, ενώ δεν ακολούθησε δικαστική κρίση για το χαρακτηρισμό της εργασιακής του σχέσης ως εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ομόφ.).