×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/235/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ελληνική Αστυνομία. Δυνατότητα πρόσληψης στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, μέλους οικογένειας αστυνομικού υπαλλήλου που κατέστη ανίκανος σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, συνεπεία τραυματισμού του κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Ροδοκάλη, Πάρεδρος Στην προκειμένη περίπτωση, η άρνηση της Διοικήσεως θεωρείται ότι εκδηλώθηκε την 25.8.1999 ήτοι μετά την πάροδο τριμήνου από της υποβολής της σχετικής αιτήσεως υπό της ενδιαφερομένης, την 25.5.1999, οπότε και στοιχειοθετήθηκε προσβλητή με αίτηση ακυρώσεως σιωπηρή αρνητική πράξη της Διοικήσεως, την οποία η αιτούσα δεν προσέβαλε εντός εξήντα ημερών από της συμπληρώσεως τριμήνου. Παρά ταύτα, λαμβανομένου υπόψη ότι η σχετική ένορκη διοικητική εξέταση δεν είχε περαιωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν.2738/1999 (9.9.99), η Υπηρεσία δύναται οίκοθεν, κατ εφαρμογή της αρχής της χρηστής διοικήσεως αλλά και της αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος, εφ όσον μετά την ολοκλήρωση της ένορκης διοικητικής εξετάσεως κριθεί ότι στο πρόσωπο της αιτούσας συνέτρεχαν κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αιτήσεώς της, οι νόμιμες προϋποθέσεις, να ικανοποιήσει το υποβληθέν αίτημά της, εκδίδοντας θετική διοικητική πράξη προς θεραπεία της παραλείψεώς της να την προσλάβει ως υπάλληλο στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, κατ εφαρμογή της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 7 του Ν.1339/1983, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.3 του άρθρου 5 του Ν.2452/1996. Στην περίπτωση αυτή εφ όσον η ως άνω παράλειψη συντελέσθηκε πριν από την έναρξη ισχύος του Ν.2738/1999, ληπτέο υπόψη είναι το νομικό και πραγματικό καθεστώς του χρόνου της συντελέσεως της παραλείψεως (ν.2452/1996).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/128/2003

Μετάταξη υπαλλήλων. Μη υποχρέωση της Διοίκησης για έκδοση διοικητικής πράξης αρνητικού περιεχομένου λόγω παρόδου τριμήνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την πάροδο απράκτου τριμήνου από την υποβολή των σχετικών αιτήσεων παρέλκει η έκδοση ρητής διοικητικής πράξης για μη μετάταξη υπαλλήλων, σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ.1 Ν 2738/99, διότι συντρέχει τεκμήριο σιωπηρής απόρριψής τους από τη Διοίκηση.


ΝΣΚ/146/2000

Υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. Μετάταξη κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν.2738/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η μετάταξη, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 23 του Ν.2738/1999, δύο υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. που έχουν διατεθεί στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (πλειοψ.), ενώ συντρέχουν οι προϋποθέσεις της ανωτέρω διατάξεως για τη μετάταξη υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ. που υπηρέτησε με απόσπαση κατά την τελευταία προ της δημοσίευσης του ως άνω νόμου διετία σε Γραφείο Εκπαίδευσης και την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (ομόφωνα).


ΝΣΚ/217/2002

ΤΑΜΠΥ /ΥΕΘΑ. Δικαιούχος εφ άπαξ βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δικαιούχος του εφ άπαξ βοηθήματος θανόντος ασφαλισμένου στο ΤΑΜΠΥ /ΥΕΘΑ είναι, εφόσον δεν υπάρχουν εν ζωή οι γονείς του, και ο αδελφός του που έχει υιοθετηθεί από άλλη οικογένεια πριν από την ισχύ του Ν 2447/1996.


ΝΣΚ/88/2009

Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού– Υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 6 του Ν 1447/1984 και 29 περ.α του Ν 2439/1996 – Προαγωγή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν ήταν νόμιμη η υπαγωγή αξιωματικού στις διατάξεις των άρθρων 6 του Ν 1447/1984 και 29 περ.α του Ν 2439/1996. (ομοφ.) β) Ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της διοικήσεως η ανάκληση ή μη, μετά στάθμιση των συγκεκριμένων περιστατικών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/23/2010

Μεταβίβαση δικαιώματος διορισμού σε τέκνο από γονέα σοβαρά τραυματισθέντα συνεπεία τρομοκρατικής ενέργειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν θεμελιώνεται δικαίωμα διορισμού στο Υπουργείο Εσωτερικών, τέκνου δημοσίου υπαλλήλου που κρίθηκε σοβαρά τραυματισθείς συνεπεία τρομοκρατικής ενέργειας, ως δικαίωμα μεταβιβαζόμενο από τον τραυματισθέντα γονέα, κατά την έννοια της παρ.21 του άρθρου 20 του Ν 2738/1999, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ.2 του Ν 3189/2003 και το άρθρο 12 παρ.4 του Ν 3230/2004.


ΝΣΚ/15/2000

Ελεγκτές Δημόσιας Διοικήσεως. Κατάταξη Επιθεωρητή - Ελεγκτή (του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), που προήχθη στο βαθμό του Διευθυντή.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η διαρκούσης της αποσπάσεώς του στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης προαγωγή στο βαθμό του Διευθυντή Επιθεωρητή - Ελεγκτή δεν αποτελεί κώλυμα για την κατάταξή του σε θέση Επιθεωρητή - Ελεγκτή, περαιτέρω δε και λόγο ανακλήσεως της αποσπάσεώς του στο Σώμα, κατ άρθρο 6 παρ.8 περίπτ.β του Ν.2477/1997, όπως η διάταξη αυτή ισχύει μετά το άρθρο 24 παρ.3 του Ν.2738/1999. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/284/2000

Ε.Ο.Τ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία "Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού" δεν υπάγεται στις διατάξεις του ν.2738/1999 περί μονιμοποιήσεως, καθόσον ο Οργανισμός αυτός, μετά την αναδιοργάνωσή του με το ν.2636/1998 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την προβλεπομένη ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/1996. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.


ΝΣΚ/144/2004

Εξαίρεση ή μη μετατεθέντων κατ’ άρθρο 13 του ΠΔ 50/1996 εκπαιδευτικών από την κρίση τους ως υπεράριθμων καθ’ όλη την σταδιοδρομία τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν κατ’ άρθρο 13 του ΠΔ 50/1996 εξαιρούνται από την κρίση τους ως υπεράριθμων κατ’ άρθρο 14 παρ.11 του ίδιου Π.Δ/τος εφ’ όσον και για όσο χρόνο αυτοί υπάγονται της κατηγορίας των εκπαιδευτικών του άρθρου 13 παρ.1α, β και γ του ΠΔ 50/1996 και όχι για το σύνολο της εκπαιδευτικής τους σταδιοδρομίας.


ΣτΕ/2013/2010

Επειδή, προβάλλεται ότι η αναθέτουσα αρχή, «εάν τυχόν… έκρινε ως απαράδεκτη την προσφορά της [αιτούσας], είχε υποχρέωση, αφ’ ενός…να εκδώσει σχετικό πρακτικό προ του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών, αφ’ ετέρου…να είχε επιστρέψει σφραγισμένη την οικονομική της προσφορά» και ότι, συνεπώς, τίθεται ζήτημα παραβιάσεως της προαναφερθείσης διατάξεως του π.δ/τος 394/1996 περί υποχρεωτικής επιστροφής, χωρίς ν’ αποσφραγισθούν, όσων προσφορών δεν κρίθηκαν αποδεκτές. Ο λόγος αυτός, καθ’ ό μέρος επικαλείται αδυναμία της αναθέτουσας αρχής να απορρίψει ως απαράδεκτη την προσφορά της αιτούσας μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος δεδομένου ότι στις διαδικασίες των δημοσίων προμηθειών η αναθέτουσα αρχή δεν κωλύεται ακόμα και κατά την κατακύρωση να απορρίψει προσφορά ως απαράδεκτη λόγω μη τηρήσεως απαράβατου όρου της διακηρύξεως, εφ’ όσον η νομιμότητα της κατακυρωτικής πράξεως, με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική ενέργεια του διαγωνισμού, εξαρτάται από τη νομιμότητα των προηγουμένων πράξεων της οικείας διοικητικής διαδικασίας (ΣτΕ 4166/1996 επταμ., 3335/1998, 1262/1999, 2662/2004, 810, 1580, 4025/2008). Κατά τα λοιπά, ο λόγος προβάλλεται αλυσιτελώς, δεδομένου ότι η κατά την αιτούσα παράνομη αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς της δεν επάγεται, πάντως, την ακυρότητα της κατακυρωτικής πράξεως.


ΝΣΚ/287/2003

Εφαρμογή διατάξεων επί προσλήψεως στο δημόσιο τομέα μελών των οικογενειών αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής. Έννοια του όρου «οικονομικές απαιτήσεις».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 ισχύει παράλληλα προς τη διάταξη του άρθρου 5 παρ.3 του Ν 2452/1996 για τα δικαιούμενα διορισμού συγγενικά πρόσωπα των αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής. Η κατά την επιλογή του δικαιούχου εφαρμογή μιας από τις ανωτέρω διατάξεις αποκλείει την εφαρμογή της άλλης διατάξεως στο σύνολό της. Επί αστικής ευθύνης του Δημοσίου για τον θάνατο του εργαζομένου, μεταξύ των οικονομικών απαιτήσεων, από τις οποίες υποχρεούται να παραιτηθεί ο διοριζόμενος στο δημόσιο τομέα, βάσει της ως άνω διατάξεως του άρθρου 5 του Ν 2839/2000, περιλαμβάνεται και η κατ’ άρθρο 105 ΕισΝΑΚ αξίωση αποζημιώσεως. (πλειοψ.)