×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/240/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ένοπλες Δυνάμεις. Εφαρμογή ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ. Δυνατότητα αναθεώρησης γνωμάτευσης Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος ΝΣΚ. Η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί προς την υπ αριθμ. 2682/96 απόφαση του ΣτΕ. Στα πλαίσια της συμμορφώσεως αυτής οφείλει να εκδόσει νέα πράξη μετά από γνωμάτευση της Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς περί της σωματικής καταλληλότητας και ψυχικής υγείας πρώην μαθητή της ΣΜΥ κατά τον Ιανουάριο του 1992. Και α) εάν μεν η αρμόδια υγειονομική επιτροπή κρίνει αυτόν ακατάλληλο για περαιτέρω φοίτηση, η νέα πράξη θα αφορά την διαγραφή του από την ΣΜΥ, β) εάν δε κρίνει αυτόν ικανό για περαιτέρω φοίτηση, η νέα πράξη θα αφορά την επανεγγραφή του στην ΣΜΥ στο έτος σπουδών που είχε διακοπεί η φοίτηση. Η από 13-8-1998 γνωμάτευση της Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς είναι μη αναθεωρήσιμη, και ως στηριζόμενη σε νέα πραγματικά δεδομένα που διαμορφώθηκαν μετά την πάροδο τόσο μακρού χρόνου δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έγινε σε συμμόρφωση προς την υπ αριθμ.2682/96 απόφαση του ΣτΕ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/207/2006

Εκτέλεση από τη Διοίκηση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν απαιτείται, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2957/2004 απόφαση του ΣτΕ, νέα γνωμάτευση των αρμοδίων υπηρεσιών του Ε.Ο.Τ. και κατά συνέπεια παρέλκει να προσδιοριστεί το περιεχόμενο αυτής. β) Η Διοίκηση κατά την επανεξέταση της υπόθεσης, μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. 2957/2004 ακυρωτικής αποφάσεως του ΣτΕ, δύναται να εφαρμόσει το πρώτον τις διατάξεις της ισχύουσας κατά τον χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας πράξεως υπ’ αριθ. 23076/10.5.1995 ΚΥΑ περί καθορισμού ζωνών της Επικράτειας στις οποίες δεν έχουν εφαρμογή τα κίνητρα ενισχύσεων για συγκεκριμένες επενδύσεις, όμως αυτή δεν καταλαμβάνει και τις ξενοδοχειακές κλίνες που είναι σε λειτουργική ενότητα με τα κέντρα θαλασσοθεραπείας.


ΝΣΚ/69/2004

Ανάκληση αποδοχής παραιτήσεως πρώην μαθήτριας ΣΜΥ Στρατού Ξηράς κατ’ εφαρμογή του άρθρου 131 ΑΚ και δυνατότητα συμμετοχής της σε εξετάσεις στην ΣΣΕ με την ειδική κατηγορία του Ν 1294/82, μετά την εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικ. Εφετείου Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πρώην μαθήτρια της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), η οποία υπέβαλε παραίτηση από την ανωτέρω Σχολή που έγινε δεκτή από το αρμόδιο διοικητικό όργανο, μπορεί να θεωρηθεί ως μόνιμος υπαξιωματικός και υπό την ιδιότητα αυτή να λάβει μέρος στις εξετάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (ΣΣΕ) με την ειδική κατηγορία του άρθρου 1 παρ.3 του Ν 3298/1955, που προστέθηκε με το άρθρο μόνο παρ.3 του Ν 1294/1982, αφού ληφθούν υπόψη και εκτιμηθούν οι ισχυρισμοί της ότι προέβη στη δήλωση παραιτήσεως, υπό την αφόρητη πίεση εντόνων ψυχικών και συνειδησιακών καταστάσεων λόγω του σοβαροτάτου προβλήματος υγείας του πατέρα της, και, περαιτέρω, ότι κλήθηκε για φοίτηση στη ΣΜΥ σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών το έτος 2001-2002 και όχι το έτος 2000-2001. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/120/2016

Νομική φύση των γνωματεύσεων των ειδικών στρατολογικών επιτροπών και περιεχόμενο αρμοδιοτήτων των Επιτροπών Απαλλαγών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1°. Οι γνωματεύσεις, οι οποίες εκδίδονται από τις συγκροτούμενες στις Ελληνικές προξενικές αρχές ειδικές στρατολογικές επιτροπές δεν αποτελούν εκτελεστές ατομικές διοικητικές πράξεις και δεν είναι δεσμευτικές για τις επιλαμβανόμενες, στη συνέχεια, Επιτροπές Απαλλαγών, που εκδίδουν την τελική γνωμάτευση για την για λόγους υγείας αδυναμία προσέλευσης για κατάταξη των στρατεύσιμων. 2°. Οι διατάξεις του άρθρου 16 του Ν.Δ. 1327/1973 εφαρμόζονται παράλληλα με αυτές του άρθρου 15 του ιδίου Ν.Δ. 3ο. Οι τελικώς επιλαμβανόμενες Επιτροπές Απαλλαγών έχουν ευρεία διακριτική ευχέρεια : α. Να αναβάλουν την εκφορά της οριστικής κρίσης επί της σωματικής ικανότητας στρατεύσιμου, εφόσον συντρέχουν λόγοι, που να την δικαιολογούν β. Να ζητήσουν αιτιολογημένα την αυτοπρόσωπη παρουσίαση του ενδιαφερόμενου ενώπιόν τους, παρά την ήδη πιστοποιηθείσα από τις ειδικές στρατολογικές επιτροπές, που λειτουργούν στις προξενικές αρχές, αδυναμία μετακίνησής του για λόγους υγείας και να εκτιμήσουν ελεύθερα τους λόγους αδυναμίας αυτοπρόσωπης εμφάνισης, γ. Να ζητήσουν την προσκόμιση περισσότερων στοιχείων πέραν της γνωμάτευσης της ειδικής στρατολογικής επιτροπής. 4°. Ο μη εκτελεστός χαρακτήρας των γνωματεύσεων των ειδικών στρατολογικών επιτροπών δεν διαφοροποιεί τις απαντήσεις στα ως άνω ερωτήματα (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/198/2004

Σύμβαση προμήθειας. Ακύρωση Υπουργικής απόφασης περί κηρύξεως της προμηθεύτριας ως έκπτωτης. Ενέργειες Διοίκησης συμμόρφωσης προς την δικαστική απόφαση του Διοικ. Εφ.Αθηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση συμμορφούμενη με το ακυρωτικό αποτέλεσμα της υπ’ αριθ. 2739/2003 απόφασης του Διοικ. Εφ.Αθηνών δεσμεύεται από το ακυρωτικό της αποτέλεσμα και τις σχετικές της κρίσεις και υποχρεούται να εκδώσει νέα διοικητική πράξη με τη νόμιμη διαδικασία αποφεύγοντας τις νομικές πλημμέλειες. Αρμόδιο όργανο κατ’ άρθρο 38 ΠΔ 394/96 για την κήρυξη της προμηθεύτριας ως εκπτώτου είναι η επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού καθώς και για την κλήση αυτής προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις της επί των αποδιδομένων κατ’ αυτής αιτιάσεων σχετικά με την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων. Επειδή έληξε η ετήσια θητεία της ανωτέρω επιτροπής επιβάλλεται να γίνει νέα συγκρότηση αυτής.


Αριθ. 29086/2294/1996

Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 96/44/ΕΚ της Επιτροπής της 1ης Ιουλίου 1996 «για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 70/220/EOK του Συμβουλίου περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τα προς λήψη μέτρα κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις εκπομπές μηχανοκινήτων οχημάτων».


ΣτΕ/ΤΜ.Δ/1503/2024

Η απόφαση 1503/2024 του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αφορά αίτηση ακύρωσης ένωσης εταιρειών κατά της 802, 803/2024 απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.). Η διαφορά επικεντρώθηκε στον τρόπο υπολογισμού της συμβατικής αξίας εκτελεστικών συμβάσεων παροχής γευμάτων, καθώς η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. απέρριψε την προσφυγή της αιτούσας, συμμορφούμενη με την μη δικαιοδοτική Πράξη 88/2024 του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία απέκλειε την προσαύξηση 15% επί της αρχικής τιμής προσφοράς. Το ΣτΕ έκρινε ότι η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. υπέπεσε σε σφάλμα διότι δεν εξέφερε δική της αιτιολογημένη κρίση, ως κεντρική ανεξάρτητη αρχή προδικαστικού ελέγχου, καθώς δεν δεσμεύεται από τις κρίσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ως εκ τούτου, το ΣτΕ ακύρωσε εν μέρει την απόφαση της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. και ανέπεμψε την υπόθεση σε αυτήν για νέα νόμιμη κρίση.


ΝΣΚ/477/2012

Τροποποίηση ή μη του Πίνακα Επιλογής υποψηφίων για το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011, στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ)– Όπλα, της ειδικής κατηγορίας της παρ.1α του άρθρου 11 του Ν. 3648/2008, κατόπιν σχετικής αιτήσεως υποψήφιας, τέκνου πολύτεκνης οικογένειας, η οποία επικαλείται ακυρωτική απόφαση αφορώσα συνυποψηφίους της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συντρέχουν στην προκειμένη περίπτωση οι προϋποθέσεις εκείνες, κατ’ εφαρμογή των οποίων, οφείλει να προβεί η Διοίκηση, σε τροποποίηση του Πίνακα Επιλογής για το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 και στην εισαγωγή, κατόπιν σχετικής αιτήσεως, της υποψηφίας Π.Ν., στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) ως τέκνου πολύτεκνης οικογένειας, με το σκεπτικό ότι προσέφυγαν δικαστικά κάποιοι συνυποψήφιοί της και δικαιώθηκαν, έναντι των εισαχθέντων τέκνων τριτέκνων οικογενειών, καθόσον σχετικά με την συνταγματικότητα της επίμαχης διατάξεως του άρθρου 11 παρ.1α του Ν. 3648/2008 και την ερμηνεία της διατάξεως της παρ.2 του ιδίου άρθρου, έχουν εκδοθεί αντικρουόμενες αποφάσεις του ΔΕΑ και το πρώτο ζήτημα εκκρεμεί ενώπιον του ΣτΕ κατόπιν ασκήσεως εφέσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/435/2002

Προμήθειες Κρατικές. Επαναξιολόγηση Γνωμάτευσης Επιτροπών Προμηθειών και Τεχνικής Αξιολόγησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κρίση της Διεύθυνσης Προμηθειών και Κτιριακών Εγκαταστάσεων, ότι διαπιστωθέν στη Γνωμάτευση Επιτροπής Τεχνικής Αξιολόγησης τεχνικό γεγονός καθιστά την προσφορά αντίθετη με ουσιώδη όρο της Διακήρυξης, δεν συνιστά επαναξιολόγηση της γνώμης της Επιτροπής Τεχνικής Αξιολόγησης.


ΕΑΔΗΣΥ/1437/2023

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν οι με αριθμό 96/2023 και 123/2023 αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής περί προσωρινής και οριστικής κατακύρωσης αντίστοιχα, καθώς και κάθε άλλη συναφής προγενέστερη ή μεταγενέστερη πράξη ή παράλειψη της Διοίκησης. 


ΣτΕ/ΤΜ.Γ/564/2025

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 564/2025) αφορά αίτηση ακύρωσης κατά της πρόσληψης έμμισθου δικηγόρου στον Δήμο, με την οποία ο αιτών παραλήφθηκε. Το Δικαστήριο εξέτασε τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής, εστιάζοντας σε πρακτικό της πενταμελούς Επιτροπής που εξειδίκευσε τα κριτήρια αξιολόγησης (όπως προσωπικότητα, επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση). Το ΣτΕ έκρινε ότι η εξειδίκευση των κριτηρίων αξιολόγησης πρέπει να λαμβάνει χώρα πριν από την έναρξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η ίση μεταχείριση. Δεδομένου ότι το πρακτικό εκδόθηκε μετά την έναρξη της προθεσμίας υποβολής, η διαδικασία κρίθηκε μη νόμιμη. Η απόφαση πρόσληψης ακυρώθηκε και η υπόθεση αναπέμφθηκε στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση.