×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/207/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εκτέλεση από τη Διοίκηση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν απαιτείται, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2957/2004 απόφαση του ΣτΕ, νέα γνωμάτευση των αρμοδίων υπηρεσιών του Ε.Ο.Τ. και κατά συνέπεια παρέλκει να προσδιοριστεί το περιεχόμενο αυτής. β) Η Διοίκηση κατά την επανεξέταση της υπόθεσης, μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. 2957/2004 ακυρωτικής αποφάσεως του ΣτΕ, δύναται να εφαρμόσει το πρώτον τις διατάξεις της ισχύουσας κατά τον χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας πράξεως υπ’ αριθ. 23076/10.5.1995 ΚΥΑ περί καθορισμού ζωνών της Επικράτειας στις οποίες δεν έχουν εφαρμογή τα κίνητρα ενισχύσεων για συγκεκριμένες επενδύσεις, όμως αυτή δεν καταλαμβάνει και τις ξενοδοχειακές κλίνες που είναι σε λειτουργική ενότητα με τα κέντρα θαλασσοθεραπείας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/240/2000

Ένοπλες Δυνάμεις. Εφαρμογή ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ. Δυνατότητα αναθεώρησης γνωμάτευσης Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος ΝΣΚ. Η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί προς την υπ αριθμ. 2682/96 απόφαση του ΣτΕ. Στα πλαίσια της συμμορφώσεως αυτής οφείλει να εκδόσει νέα πράξη μετά από γνωμάτευση της Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς περί της σωματικής καταλληλότητας και ψυχικής υγείας πρώην μαθητή της ΣΜΥ κατά τον Ιανουάριο του 1992. Και α) εάν μεν η αρμόδια υγειονομική επιτροπή κρίνει αυτόν ακατάλληλο για περαιτέρω φοίτηση, η νέα πράξη θα αφορά την διαγραφή του από την ΣΜΥ, β) εάν δε κρίνει αυτόν ικανό για περαιτέρω φοίτηση, η νέα πράξη θα αφορά την επανεγγραφή του στην ΣΜΥ στο έτος σπουδών που είχε διακοπεί η φοίτηση. Η από 13-8-1998 γνωμάτευση της Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς είναι μη αναθεωρήσιμη, και ως στηριζόμενη σε νέα πραγματικά δεδομένα που διαμορφώθηκαν μετά την πάροδο τόσο μακρού χρόνου δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έγινε σε συμμόρφωση προς την υπ αριθμ.2682/96 απόφαση του ΣτΕ.


ΝΣΚ/152/2006

Τρόπος συμμορφώσεως της Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεσμευόμενη από τις κρίσεις της υπ’ αριθμ. 3789/2003 ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ οφείλει να επαναλάβει τη διαδικασία παραχώρησης του υπ’ αριθμ. Β.Κ 450 δημοσίου ακινήτου, αφού προηγουμένως καλέσει και τις όμορες Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις για την τυχόν εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος εξαγοράς (πλειοψ.). Κατά την άποψη όμως της μειοψηφίας η επανάληψη της διαδικασίας παραχώρησης δεν μπορεί να γίνει, διότι προϋποθέτει επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση η οποία δεν ενδείκνυται, επειδή προσκρούει σε αρχές συνταγματικού επιπέδου (αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης) και ως εκ τούτου, η μη συμμόρφωση της Διοίκησης με την συγκεκριμένη ακυρωτική απόφαση είναι δικαιολογημένη.


ΝΣΚ/49/2002

Παροχή οδηγιών περί του τρόπου εκτελέσεως της υπ αριθ. 3399/2000 ακυρωτικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη σε συμμόρφωση προς την υπ αριθ. 3399/2000 απόφαση του ΣτΕ να συγκαλέσει το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων, ως δευτεροβάθμιο συμβούλιο υπό ενδεκαμελή σύνθεση, το οποίο θα επιληφθεί προσφυγής στο βαθμό του Αναθεωρητού Β κατ αποφάσεως του ΣΑΓΕ ως πρωτοβαθμίου συμβουλίου, αφού καθίσταται αρμόδιο με την ανωτέρω απόφαση, παρότι ο Ν 2304/1995 δεν προβλέπει σχετική αρμοδιότητά του στο βαθμό αυτό. Δεν διαπιστώνεται, εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων διορθώσεως ή ερμηνείας της ανωτέρω αποφάσεως του ΣτΕ.


ΝΣΚ/192/2008

Δέσμευση της Διοίκησης από το δεδικασμένο που απορρέει από απορριπτική απόφαση ΣτΕ ακυρωτικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Δημόσια Διοίκηση δεν μπορεί να προβαίνει σε ενέργειες που έρχονται σε αντίθεση με προηγούμενες πράξεις της που εξεδόθησαν σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 2468/2002 απόφαση του ΣτΕ κατά παράβαση των υπ’ αυτής κριθέντων (δεδικασμένο).


ΝΣΚ/382/2005

Ιδιωτικές επενδύσεις. Ανάκληση παράνομων ατομικών διοικητικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το αίτημα της εταιρείας «……..ΑΕ» υποβάλλεται μεν νομίμως και είναι σύμφωνο με την κρίση της υπ’ αριθ. 2176/2004 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, καθ’ όσον πρόκειται για ακύρωση ομοίου περιεχομένου ατομικής διοικητικής πράξης, πλην η υποβολή του γίνεται σε χρόνο υπερβαίνοντα κατά πολύ τον εύλογο. Επίσης η παρέλευση οκταετίας από την έκδοση της προς ακύρωση πράξεως σε συνδυασμό με το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον που καλούνται να εξυπηρετήσουν οι αναπτυξιακοί νόμοι, εκτιμάται, ότι ανατρέπουν την κατ’ εξαίρεση υποχρέωση της Διοίκησης για ανάκληση και έχει εφαρμογή ο κανόνας της ανάγκης ασφαλείας του δικαίου και σταθερότητας των διοικητικών καταστάσεων. β) Εφόσον μέχρι σήμερα δεν έχουν υποβληθεί αιτήματα άλλων εχόντων έννομο συμφέρον για επέκταση του ακυρωτικού αποτελέσματος της υπ’ αριθ. 3132/2003 απόφασης του ΣτΕ και επ’ αυτών, δεν τίθεται πλέον θέμα εξέτασης σχετικών αιτημάτων, λόγω παρέλευσης χρόνου υπερβαίνοντος τον εύλογο από τη δημοσίευση της ακυρωτικής απόφασης. Εξάλλου δεν αποτελούν ομοίου περιεχομένου διοικητικές πράξεις αυτές που δεν στηρίζονται στο άρθρο 1 της υπ’ αριθ. 29773/30.11.1995 ΚΥΑ. γ) Δεν επηρεάζει την υποχρέωση για ανάκληση το γεγονός ότι η υπ’ αριθ. 29773/30.11.1995 ΚΥΑ για τις «Φθίνουσες Βιομηχανικές Περιοχές» είχε εκδοθεί στα πλαίσια εφαρμογής του καθεστώτος κινήτρων του Ν 1892/1990 και ήδη από τις αρχές του 1998 με την ψήφιση του Ν 2601/1998, έχει λήξει η ισχύς της (ομοφ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 434/2006 Γνωμ.Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/52/2005

Αιγιαλός – Παραλία. Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού σε ξενοδοχεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν ισχύει ο περιορισμός των 500 τ.μ., που προβλέπεται στην παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2741/2001, στις παραχωρήσεις της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας στις όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά την παρ.4 του ίδιου άρθρου. β) Το αντάλλαγμα για την παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού σε όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις καθορίζεται με βάση την τιμή του δίκλινου δωματίου όπως αυτή καθορίζεται από τον Ε.Ο.Τ. (Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης) και όχι από την ανώτερη τιμή που δηλώνεται από τον ξενοδοχειακό επιχειρηματία για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο. γ) Σε περίπτωση που με την απόφαση του Ε.Ο.Τ. (Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης) καθορίζονται διαφορετικές τιμές για τη χαμηλή, μέση και υψηλή περίοδο, ο υπολογισμός του ετήσιου μισθώματος γίνεται χωριστά για κάθε περίοδο, ανάλογα με τους μήνες κάθε περιόδου και αθροίζονται τα επί μέρους ποσά των περιόδων (χαμηλής, μέσης, υψηλής). Το ετήσιο μίσθωμα είναι το άθροισμα των μισθωμάτων των περιόδων αυτών. Το άθροισμα δε των ποσών αυτών διαιρούμενο δια του 12 (12 μήνες παραχώρησης) δίδει το μέσο μηνιαίο αντάλλαγμα. Εάν η ξενοδοχειακή μονάδα δεν λειτουργεί για κάποιο χρονικό διάστημα το έτος, η μη λειτουργία της είναι αδιάφορη για τον καθορισμό και την καταβολή του ανταλλάγματος, το οποίο οφείλεται για ολόκληρο το έτος της παραχώρησης της απλής χρήσης του αιγιαλού. (ομοφ.) Εκδόθηκε η υπ' αριθ.609/2005 Γνωμ. Ολομ.ΝΣΚ.


ΝΣΚ/47/2008

Αναπροσαρμογή οικονομικής προσφοράς προμηθευτού. Αντίθετος όρος διακήρυξης. Ενέργειες αναθέτουσας αρχής μετά την έκδοση ακυρωτικής αποφάσεως του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μη νόμιμο το αίτημα εταιρείας για αναπροσαρμογή των τιμών της οικονομικής της προσφοράς, ενόψει του υφισταμένου αντιθέτου όρου της διακηρύξεως. Η Διοίκηση, ως αναθέτουσα αρχή δεσμευόμενη από το δεδικασμένο ακυρωτικής αποφάσεως, οφείλει να εκδώσει αμέσως και στην συνέχεια να κοινοποιήσει προσηκόντως σχετική απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης στην εταιρεία, με την προϋπόθεση ότι αυτή θα δηλώσει ρητώς ότι εξακολουθεί να δεσμεύεται από την οικονομική προσφορά της, σε περίπτωση που η ισχύς της τελευταίας έχει λήξει.


ΝΣΚ/105/2015

Εγκυρότητα Υπουργικών Αποφάσεων περί ορισμού υπαλλήλου ως Προϊσταμένης και περί παραμονής της στην Υπηρεσία μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας της και ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί η Διοίκηση προς συμμόρφωση, μετά την έκδοση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ.

α) Είναι ισχυρές, ως εκδοθείσες με τις νόμιμες προϋποθέσεις και τα πραγματικά δεδομένα που ίσχυαν κατά τον χρόνο έκδοσής τους, η υπ’ αριθ. 37382/Δ/17307/20-10-2014 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για την τοποθέτηση της Α.Α.- Δ. ως Προϊσταμένης στην Γενική Διεύθυνση Κοινωνικής Ασφάλισης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του ιδίου Υπουργείου και η υπ’ αριθ. 40235/Δ9.8175/24-11-2014 απόφαση του ιδίου Υπουργού για παραμονή της στην Υπηρεσία και πέραν της 31-12-2014. β) Η ανωτέρω ασκεί νομίμως τα καθήκοντά της, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέου προϊσταμένου με νόμιμη διαδικασία, και έως την συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας της και γ) Η ερωτώσα αρμόδια Υπηρεσία, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθ.4613/2014 απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ, πρέπει να θεωρήσει άκυρη την τοποθέτηση που έγινε με την ακυρωθείσα Υπουργική Απόφαση και να εκκινήσει την διαδικασία επιλογής Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Ασφάλισης του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αφού συμπεριλάβει και την παραλειφθείσα υπάλληλο Φ.Κ. - αιτούσα στην ακυρωτική δίκη επί της οποίας εκδόθηκε η άνω απόφαση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/410/2004

Ξενοδοχεία. Ειδικό σήμα λειτουργίας. Κυρώσεις διοικητικές. Ενδικοφανείς προσφυγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποφάσεις της Επιτροπής της παρ.3 του άρθρου 2 του Ν 642/1977 που εκδίδονται επί ενδικοφανών προσφυγών μετά από επανεξέταση των υποθέσεων κατά νόμο και ουσία είναι εκτελεστές και δεσμεύουν τη διοίκηση. Ειδικότερα, η διοίκηση δεσμεύεται από τις αποφάσεις που περιλαμβάνονται στα πρακτικά των 1/21-5-2004 και 2/1-6-2004 συνεδριάσεων της Επιτροπής Προσφυγών Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και οφείλει να αναμείνει την εκπνοή των προθεσμιών που αυτές θέτουν προκειμένου να επιβάλλει εκ νέου την κύρωση της σφράγισης σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι δεν προσκομίσουν ειδικό σήμα λειτουργίας για τις ξενοδοχειακές μονάδες τις οποίες αφορούν.


ΝΣΚ/26/2016

Φόρος ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων – Νέος καθορισμός αξίας οικοπέδων σε περιοχή, όπου δεν εφαρμόζεται το αντικειμενικό σύστημα, μετά την έκδοση ακυρωτικής αποφάσεως του ΣτΕ – Ζητήματα επιστροφής φόρου ως αχρεωστήτως καταβληθέντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την ακύρωση, (με την υπ’ αριθμ. 3833/2014 απόφαση του ΣτΕ) της υπ’ αριθμ. ΠΟΛ 1131/5-6-2013 (Β΄ 1499/20-6-2013) Αποφάσεως του Υφυπουργού Οικονομικών και την, σε αντικατάστασή της, εκδοθείσα υπ’ αριθμ. ΠΟΛ 1239/2015 Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β΄ 2330/29-10-2015), η Φορολογική Διοίκηση, υποχρεούται να προβεί, μόνον ύστερα από αίτημα σε τροποποιητική δήλωση του φορολογουμένου, σε έκδοση τροποποιητικών εκκαθαριστικών σημειωμάτων, με τα οποία ο φ.α.π. θα υπολογισθεί με την τιμή των 300 ευρώ ανά τ.μ., αντί της αρχικής τιμής των 620 ευρώ ανά τ.μ. και σε επιστροφή της προκύπτουσας διαφοράς του φόρου ως αχρεωστήτως καταβληθέντος. (πλειοψ.)