ΝΣΚ/250/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επανεξέταση δικαιολογητικών συμμετοχής σε διαγωνισμό προμηθειών Δημοσίου – Πιστοποιητικά ISO και HACCP – Ματαίωση διαγωνισμού λόγω μη ανάπτυξης επαρκούς ανταγωνισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η επανεξέταση των δικαιολογητικών συμμετοχής από την Επιτροπή διαγωνισμού προμηθειών του Δημοσίου γίνεται νόμιμα και μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, εφόσον δεν έχει αποφανθεί επί του θέματος αυτού το αποφασιστικό όργανο. 2. Η προμήθεια δεν δύναται να κατακυρωθεί στην διαγωνιζομένη που, αν και υπέβαλε την χαμηλότερη προσφορά, κατέθεσε αρχικά το πιστοποιητικό ISO και εκ των υστέρων, μετά τη διενέργεια του διαγωνισμού και το άνοιγμα των προσφορών, το απαιτούμενο από τη διακήρυξη πιστοποιητικό ορθής εφαρμογής του συστήματος HACCP. 3. Η κατακύρωση της προμήθειας στον μοναδικό διαγωνιζόμενο προμηθευτή, ο οποίος κατέθεσε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά συμμετοχής, ή η ματαίωση του διαγωνισμού λόγω μη ανάπτυξης επαρκούς ανταγωνισμού, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/380/2000
Κρατικές Προμήθειες. Αποκλεισμός συμμετέχοντος προμηθευτή σε διαγωνισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Α. Τσιοκάνης, Πάρεδρος Εταιρεία που διακινεί Ιατροτεχνολογικά Προϊόντα εφόσον δεν κατέθεσε με την προσφορά της και το απαιτούμενο από τον ανωτέρω ειδικό όρο της διακήρυξης πιστοποιητικό ποιότητας κατά ISO 9000 αποκλείεται του διαγωνισμού. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/639/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία κατατέθηκε προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου των διασυνδεόμενων νοσοκομείων, ζητώντας την ακύρωση της πράξης που αφορά την αποδοχή των δικαιολογητικών συμμετοχής της αντιπάλου εταιρείας στον διαγωνισμό για την προμήθεια Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού, συγκεκριμένα για τον «Κρανιοτόμο». Ο ισχυρισμός της ήταν ότι η αντιπάλος εταιρεία δεν είχε προσκομίσει τα απαιτούμενα πιστοποιητικά σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης, όπως το Πιστοποιητικό ISO 14001:2015 και άλλα σχετικά με περιβαλλοντική διαχείριση, και ότι τα έγγραφα που κατέθεσε αργότερα ήταν μη νόμιμα και με μεταγενέστερη ημερομηνία από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, παραβιάζοντας έτσι τη νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.
ΑΕΠΠ/867/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία κατέθεσε Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αριθμό Δ11/Ε/21326/10105/14-09-2018, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό αποσφράγισης και αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών. Επιπλέον, αιτείται τον αποκλεισμό της εταιρείας «……..» από τις περαιτέρω διαδικασίες του διαγωνισμού, επειδή η τελευταία κατέθεσε ατελή τεχνική προσφορά που δεν πληροί τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, ιδίως όσον αφορά τα λιπαντικά OIL FLUID 41 και ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΥΓΡΟ ISO VG 320. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ελαιολιπαντικών παρασκευασμάτων (CPV 09210000-4) με συνολικό προϋπολογισμό 99.200,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
ΣτΕ/2229/2010
Διαγωνιζόμενος, ο οποίος καταθέτει πιστοποιητικό 13485:2003 ως μεταγενέστερο του ISO 9001, οφείλει, για την πληρότητα και, ως εκ τούτου, για το παραδεκτό της προσφοράς του, να συνυποβάλει μ΄ αυτήν στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει ότι το 13485:2003 πιστοποιητικό του υπερκαλύπτει, από απόψεως περιεχομένου, την απαίτηση να κατατίθεται και μεταγενέστερο του ISO 9001 πιστοποιητικό. Συνεπώς, κατά τη γνώμη αυτή, εφ’όσον εν προκειμένω η αιτούσα κατέθεσε τα εν λόγω στοιχεία (ήτοι «έγγραφο από την ιστοσελίδα της εταιρείας πιστοποίησης AQS» και «επιστολή της TUV Ηellas») όχι με την προσφορά της αλλά σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο, ήτοι το πρώτον με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφορά της ήταν, εν πάση περιπτώσει, απορριπτέα, ορθώς δε, αν και με διαφορετική αιτιολογία, απερρίφθη αυτή από την αναθέτουσα αρχή
ΑΕΠΠ/134/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού (Αριθμός πρωτ. *****) για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών διανομής λογαριασμών της ***** (******) με προϋπολογισμό 130.000€ + ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ομαδική αποστολή 765.000 τεμαχίων λογαριασμών για 6 μήνες, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα τιμή. Η προσφεύγουσα, που είχε υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά (0,11€/τεμ.), θεωρεί την ματαίωση άδικη και αιτιολογεί την προσφυγή με παραβιάσεις αρχών διαφάνειας, ίσου ανταγωνισμού και δημόσιου συμφέροντος, καθώς και με απουσία επαρκούς αιτιολογίας από τον αναθέτοντα φορέα.
ΑΕΠΠ/962/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που απορρίπτει την προσφορά της, επειδή θεωρήθηκε ότι δεν κατέθεσε το απαιτούμενο πιστοποιητικό OHSAS 18001:2007. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ & ΕΙΔΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΣΕ ΑΠΟΡΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ ΜΕΣΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ & ΠΑΡΟΧΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2020-2021» με προϋπολογισμό 223.140,87 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι είχε καταθέσει το νέο πιστοποιητικό ISO 45001:2018, το οποίο αντικαθιστά το OHSAS 18001 από τις 12.03.2020.
ΑΕΠΠ/1396/2020
Συνοπτικά, η προσφυγή αίτησε την ακύρωση: (α) της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έληξε το στάδιο αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής και των τεχνικών & οικονομικών προσφορών, απορρίπτοντας την προσφορά της προσφεύγουσας λόγω μη πλήρωσης τεχνικών κριτηρίων (έργα >10.000m², 150 εργαζόμενοι) και ελλειπούς κατανομής προσωπικού ανά όροφο. (β) Επικουρικά, ζητήθηκε η ματαίωση του διαγωνισμού λόγω πιθανών παρατυπιών (υπογραφή πρακτικών μετά το άνοιγμα οικονομικών προσφορών). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε υπηρεσίες καθαριότητας για κτήρια γραφείων με προϋπολογισμό 843.200€ (συνολική αξία με ΦΠΑ), με κριτήριο την οικονομικά συμφέρουσα προσφορά.
ΑΕΠΠ/1184/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου (προσβαλλόμενη) με αριθμό 263/2019, η οποία αφορά τη διακήρυξη για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης με αντικείμενο την «Προμήθεια [...]». Επιπλέον, αιτείται αναγνώριση της ως μειοδότη για τις ομάδες Α Δ.Ε [...], Α ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ, Γ Δ.Ε [...] κ.ά. (συνολικά 8 ομάδες), καθώς και την απόρριψη των προσφορών των άλλων δύο συμμετεχόντων λόγω υποτιθέμενων ελλείψεων στους όρους συμμετοχής (π.χ. ελλειπή πιστοποιητικά ISO, αδρόμερες δηλώσεις). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθειες τροφίμων (όπως κατεψυγμένα λαχανικά, νωπά κοτόπουλα) με συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας (π.χ. HACCP, ISO 22000).
ΑΕΠΠ/548/2019
Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση του όρου 2.2.7.β της Διακήρυξης 621/06/2019, ο οποίος απαιτούσε από τους διαγωνιζόμενους να διαθέτουν σε ισχύ κατά την ημερομηνία υποβολής προσφορών πιστοποιητικό ασφάλειας πληροφοριών ISO 27001. Η προσφυγή ισχυρίστηκε ότι ο όρος αυτός είναι άσχετος με το αντικείμενο της σύμβασης, δυσανάλογος, περιοριστικός του ανταγωνισμού και φωτογραφικός, καθώς ωφελεί μια συγκεκριμένη εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε τη στέγαση 132 φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών σε 66 δίκλινα δωμάτια στην Πάτρα για το χρονικό διάστημα από 05.05.2019 έως 30.06.2020, με εκτιμώμενη αξία 639.540€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή υποστήριξε επίσης ότι η απαίτηση για πιστοποιητικό ISO 27001 δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από την τοπική αγορά, καθιστώντας την αδικία για άλλους υποψήφιους.
ΑΕΠΠ/52/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου, λόγω καταχρηστικών όρων που θεωρεί ότι αντιτίθενται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και του υγιούς ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι οι τεχνικές προδιαγραφές για τα πιστοποιητικά ποιότητας ISO προωθούν μόνο μια συγκεκριμένη παραγωγική εταιρεία. Ζητεί επίσης τη διενέργεια νέου διαγωνισμού με τροποποιημένη προκήρυξη που να δίνει δυνατότητα συμμετοχής σε περισσότερους οικονομικούς φορείς, καθώς και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου.