×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/254/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ζητήματα σχετικά με τη συγκρότηση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.) από τον Υπουργό Οικονομικών κατ’ άρθρο 3 του ν.2232/1994.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο Υπουργός Οικονομικών, ως αρμόδιος για τη συγκρότηση της Ο.Κ.Ε., οφείλει να εξετάσει εάν οι υποδείξεις μελών για τη συγκρότηση του συλλογικού αυτού οργάνου προέρχονται από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 3 του ν. 2232/1994 Φορείς και ειδικότερα από τα όργανα που, σύμφωνα με τις καταστατικές τους διατάξεις, έχουν αρμοδιότητα να εκφράσουν τη βούληση των Φορέων αυτών (ομόφ.). β) Ο Υπουργός Οικονομικών, σε περίπτωση που πριν από την έκδοση της απόφασης συγκρότησης της Ο.Κ.Ε. περιέλθει πρόταση από κάποιο Φορέα, έστω και αν η σχετική πρόταση έγινε μετά την παρέλευση των τριάντα (30) ημερών, θα πρέπει να συμπεριλάβει και τα μέλη του Φορέα αυτού στην εκδοθησόμενη απόφασή του. Η προσωρινή Διοίκηση της Γ.Σ.Ε.Ε., η οποία διορίστηκε δυνάμει της υπ’ αριθμ. 2358/2019 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, είχε εξουσία να υποδείξει τους εκπροσώπους της για τη συγκρότηση της Ο.Κ.Ε., εν όψει της ανάγκης συμμετοχής μελών της στην Ο.Κ.Ε., θεωρούμενης της υπόδειξης αυτής ως επείγουσας και ανεπίδεκτης αναβολής υπόθεση (πλειοψ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/15320/0004/2016

Τροποποίηση της αριθ. 2/54922/0004/7.9.2015 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Συγκρότηση σε σώμα της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.)» (ΥΟΔΔ 659).


ΝΣΚ/8/2021

Ποιά είναι η απαιτούμενη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.), για την εκλογή Προέδρου της, μετά από δύο άκαρπες ψηφοφορίες, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.1 του ν.2232/1994.(...)Μετά από δύο άκαρπες ψηφοφορίες, Πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.1 του ν.2232/1994, εκλέγεται αυτός που συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων από όλους τους άλλους, ήτοι τη σχετική πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της Ολομέλειας, στη συγκεκριμένη δε περίπτωση ο Ι.Π. που συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων κατά τη Συνεδρίαση της Ολομέλειάς της την 18η Ιανουαρίου 2021, εκλέγεται Πρόεδρος αυτής (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/463/2006

Ευθεία εφαρμογή Συνταγματικής διάταξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η διάταξη του άρθρου 82 παρ.3 του Συντάγματος αποτελεί, λόγω έλλειψης εξειδίκευσης, απ’ ευθείας νομική βάση για την παραπομπή στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.) προτάσεων νόμων επί θεμάτων αρμοδιότητάς της. β) Η τροποποίηση του Ν 2232/1994 δεν είναι απολύτως αναγκαία για να λειτουργήσει η Συνταγματική διάταξη, πλην όμως συνιστάται προς αποφυγή προβλημάτων δυσλειτουργίας του οργάνου της Ο.Κ.Ε.


ΝΣΚ/362/2002

Ταμεία Ασφαλιστικά. ΤΠΟΕΚΕ. Συλλογικά όργανα. Σύνθεση. Συγκρότηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εφόσον η εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Ν 2676/1999 δεν εμπεριέχει τη ρήτρα «εφάπαξ εκδιδομένης» δύναται ο Υπουργός να κάνει επανειλημμένη χρήση της νομοθετικής αρμοδιότητας, που του δόθηκε με τη διάταξη αυτή και να εκδώσει και σε μεταγενέστερο από το έτος ισχύος του νόμου αυτού χρόνο, αποφάσεις που να ρυθμίζουν εκ νέου τα ζητήματα ή να καταργούν ή να τροποποιούν ή να αναστέλλουν την ισχύ προηγούμενης απόφασης, πάντοτε όμως εντός των πλαισίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης (πλειοψ.). 2) Με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Ν 2690/1999 αντιμετωπίζεται αποφασιστικά η περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, στην περίπτωση μη υπόδειξης μελών από το προτείνον όργανο. Στην περίπτωση αυτή το συλλογικό όργανο νόμιμα συγκροτείται με λιγότερα μέλη και μπορεί να λειτουργήσει με τα μέλη αυτά για ολόκληρη τη διάρκεια της θητείας του. Πρόταση με περιεχόμενο αντίθετο ή μη σύμφωνο με τις επιταγές του νόμου, που υποβάλλεται από το προτείνον όργανο, ισοδυναμεί με «ανυπαρξία πρότασης» (ομοφ.). 3) Νόμιμη η συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΠΟΕΚΕ με τρία (3) μέλη για ολόκληρη τη διάρκεια της θητείας του, στην περίπτωση που ο ΙΣΚΕ δεν προβαίνει σε νέα πρόταση σύμφωνη με τις επιταγές της οικείας κανονιστικής πράξης (ΑΥΕ Φ.60/οικ.583/29-05-2002) (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.


ΝΣΚ/359/2007

Δυνατότητα ή μη αντικατάστασης μελών της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αντικατάσταση μελών της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.), πριν από τη λήξη της θητείας τους, δεν επιτρέπεται παρά μόνο αιτιολογημένα και για νόμιμη αιτία, η οποία να δικαιολογεί την αντικατάσταση.


2/54922/0004/2015

Συγκρότηση σε σώμα της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.)

Τροποποιήθηκε με την υπ'αριθμ.2/15320/0004/2016, ΦΕΚ 198/ΥΟΔΔ/14.4.2016


ΝΣΚ/341/2006

Αμοιβή πραγματογνώμονα ιατρού που διορίζεται από ποινικό δικαστήριο, ανακριτική ή εισαγγελική αρχή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί εκκαθαρίσεως εκ μέρους του Υπουργού Δικαιοσύνης της αμοιβής ιατρού πραγματογνώμονα που διορίζεται από ποινικό δικαστήριο, ανακριτική ή εισαγγελική αρχή, ο εν λόγω Υπουργός δεν δεσμεύεται από τη σχετική πρόταση του αρμοδίου εισαγγελέως ως προς το ύψος της υπό εκκαθάριση αμοιβής, την οποία μπορεί να προσδιορίσει στα επίπεδα των προβλεπομένων αμοιβών για τους ιατρούς του Δημοσίου, εφ’ όσον η εισαγγελική πρόταση αφίσταται ως προς το προτεινόμενο ποσό αμοιβής από την προβλεπόμενη αμοιβή των ιατρών του Δημοσίου.


ΝΣΚ/367/2010/ΟΛΟΜ

Περιεχόμενο και έκταση του διενεργούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών ελέγχου νομιμότητας επί πράξεως άλλου οργάνου, η οποία προκαλεί κρατική δαπάνη. Ο Υπουργός Οικονομικών, στο στάδιο παροχής της εγκρίσεώς του για την ανάληψη της σχετικής, για την επαναφορά στο Πυροσβεστικό Σώμα πρώην υπαλλήλου, δαπάνης, ασκεί, δια των αρμοδίων οργάνων του, έλεγχο νομιμότητας των εξωτερικών και μόνο στοιχείων της πράξεως, που προκαλεί την κρατική δαπάνη, καθώς και των προπαρασκευαστικών αυτής. Εφόσον από τον έλεγχο αυτό διαπιστώνει τη νομιμότητα και κανονικότητα αυτής κατά την έννοια του άρθρου 26 του Ν 2362/1995, οφείλει να εγγράψει πρόβλεψη θέσεως και την απαραίτητη πίστωση στον προϋπολογισμό προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επανακατάταξη του ως άνω υπαλλήλου. Αν κατά τον παραπάνω έλεγχο γεννηθούν βάσιμες αμφιβολίες ως προς την ουσιαστική νομιμότητα των ελεγχομένων πράξεων, ενημερώνεται ο Υπουργός Οικονομικών και ο αρμόδιος Υπουργός, προκειμένου ο τελευταίος να επανεξετάσει, ενδεχομένως, τη νομιμότητα της πράξεώς του και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, να προβεί στην ανάκλησή της.


ΝΣΚ/367/2010

Περιεχόμενο και έκταση του διενεργούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών ελέγχου νομιμότητας επί πράξεως άλλου οργάνου, η οποία προκαλεί κρατική δαπάνη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Οικονομικών, στο στάδιο παροχής της εγκρίσεώς του για την ανάληψη της σχετικής, για την επαναφορά στο Πυροσβεστικό Σώμα πρώην υπαλλήλου, δαπάνης, ασκεί, δια των αρμοδίων οργάνων του, έλεγχο νομιμότητας των εξωτερικών και μόνο στοιχείων της πράξεως, που προκαλεί την κρατική δαπάνη, καθώς και των προπαρασκευαστικών αυτής. Εφόσον από τον έλεγχο αυτό διαπιστώνει τη νομιμότητα και κανονικότητα αυτής κατά την έννοια του άρθρου 26 του Ν 2362/1995, οφείλει να εγγράψει πρόβλεψη θέσεως και την απαραίτητη πίστωση στον προϋπολογισμό προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επανακατάταξη του ως άνω υπαλλήλου. Αν κατά τον παραπάνω έλεγχο γεννηθούν βάσιμες αμφιβολίες ως προς την ουσιαστική νομιμότητα των ελεγχομένων πράξεων, ενημερώνεται ο Υπουργός Οικονομικών και ο αρμόδιος Υπουργός, προκειμένου ο τελευταίος να επανεξετάσει, ενδεχομένως, τη νομιμότητα της πράξεώς του και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, να προβεί στην ανάκλησή της.


ΝΣΚ/364/2002

ΕΟΦ. Επιβολή προστίμου σε βάρος γιατρών του ΕΣΥ. Παράλειψη οφειλομένης ενέργειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο Υπουργός Υγείας και Πρόνοιας, μετά από πρόταση του ΔΣ του ΕΟΦ, περί επιβολής προστίμου εις βάρος γιατρών του ΕΣΥ, που παρέλειψαν να αναφέρουν στον ΕΟΦ περιστατικό σοβαρής παρενέργειας, που πιθανόν προκλήθηκε από τη χορήγηση φαρμακευτικού προϊόντος έχει δικαίωμα, είτε να εκδώσει απόφαση με όμοιο περιεχόμενο, είτε να απόσχει από την έκδοση αποφάσεως με ειδική αιτιολογία. Επίσης δύναται, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, πριν την έκδοση απόφασης, να ζητήσει από το ΔΣ του ΕΟΦ τη συμπλήρωση της αιτιολογίας της πρότασής του. Για την επιβολή των κυρώσεων αυτών δεν χρειάζεται να προηγηθεί η διενέργεια ΕΔΕ. Τη σχετική αρμοδιότητα έχει το τμήμα Φαρμακευτικών Φορέων, Φαρμάκων και Καλλυντικών της Διεύθυνσης Φαρμάκων και Φαρμακείων ΥΥ & Π.