ΝΣΚ/259/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης-ασφάλειας του ΥΠΠΟΤ – Δυνατότητα ματαίωσης της διαδικασίας πριν την κατακύρωση – Έννοια «δημοσίου συμφέροντος».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μπορεί να ματαιωθεί οριστικά ο συγκεκριμένος διαγωνισμός πριν την κατακύρωση του αποτελέσματος και την υπογραφή της σύμβασης, καθόσον καλύφθηκαν οι λειτουργικές ανάγκες του ΥΠΠΟΤ, που προκάλεσαν τον διαγωνισμό αυτό. Η ματαίωσή του επικουρείται και από λόγους δημοσίου συμφέροντος, συνιστάμενους στη μη πρόσθετη επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού του ΥΠΠΟΤ με την δαπάνη των υπηρεσιών φύλαξης και ασφάλειας της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ύψους 91.012,19 ευρώ, σε κρίσιμη για την εθνική οικονομία χρονική περίοδο. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/461/2000
Μειοδοτικός - πλειοδοτικός διαγωνισμός. Μεταβολή της σύνθεσης και σύστασης Κοινοπραξίας μετά την κατακύρωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σύνθεσης και σύστασης της Κοινοπραξίας, μετά την υποβολή της προσφοράς και την κατακύρωση και πριν από την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης εργασιών.
ΑΕΠΠ/837/2018
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία ανακλήθηκε η αποδοχή του Πρακτικού αξιολόγησης των διευκρινίσεων που παρείχε σχετικά με την οικονομική του προσφορά στον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης-ασφάλειας 10 κτιρίων του Υπουργείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών φύλαξης και ασφάλειας για διάρκεια ενός έτους με δυνατότητα παράτασης για ένα ακόμη έτος, με συνολική προυπολογισμένη δαπάνη 223.790,33€ συν ΦΠΑ 24%. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η αναθέτουσα αρχή εσφαλμένα κρίνει ότι αυτός είχε συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω προϋπάρχουσας σύμβασης, ενώ ισχυριζόταν ότι διέθετε ήδη τον απαιτούμενο εξοπλισμό πριν την υποβολή της προσφοράς του.
ΑΕΠΠ/1119/2018
Η προσφεύγουσα επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή για: α) την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής Διοίκησης που εγκρίνει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, β) τον αποκλεισμό των άλλων διαγωνιζομένων και γ) την κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτήν. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η 'παροχή υπηρεσιών φύλαξης των εγκαταστάσεων' (συγκεκριμένα των Εγκαταστάσεων των …….) με προϋπολογισμό 350.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο την οικονομικά πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής.
ΑΕΠΠ/1425/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που εγκρίνει τα Πρακτικά της Επιτροπής Διαγωνισμού, καθώς απορρίφθηκε η προσφορά του λόγω μη συμπλήρωσης του ΤΕΥΔ ως προς το κριτήριο της κερδοφορίας. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών φύλαξης, επίβλεψης και ασφάλειας σε εγκαταστάσεις του φορέα, με διάρκεια ενός έτους, διαιρεμένο σε δύο τμήματα. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, προϋπολογισμένης συνολικής δαπάνης 149.090,16 ευρώ.
ΝΣΚ/186/2015
Βελτίωση προσφοράς, στα πλαίσια ανοικτού διαγωνισμού, μετά την κατακύρωση και πριν την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης της προμήθειας, ύστερα από συνεννόηση μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και του προμηθευτή.Η εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, σε χρόνο μετά την κατακύρωση και πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης: α) επιδίωξη, σε συνεννόηση με την εταιρεία στην οποία τελικώς κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός, της βελτίωσης της προσφοράς της και β) αποδοχή της βελτίωσης της προσφοράς της εταιρείας, στην οποία η τελευταία προέβη αυτοβούλως, δεν απαγορεύεται από το εθνικό και ενωσιακό θεσμικό πλαίσιο για την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων και τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης που πηγάζουν από αυτό. Περαιτέρω, η ως άνω συνεννόηση δεν συνιστά διαπραγμάτευση που εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων των άρθρων 24 και 25 του π.δ. 60/2007 και 21 του π.δ. 118/2007. (ομοφ.)
ΝΣΚ/283/2010
Δημόσιος διαγωνισμός προμήθειας λογισμικού – Δυνατότητα ή μη οριστικής ματαίωσης για λόγους δημόσιου συμφέροντος, πριν την αποσφράγιση της μοναδικής προσφοράς και μετά την αξιολόγηση των δικαιολογητικών συμμετοχής – Σύμμετρη επιδίκαση δικαστικής δαπάνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μπορεί να ματαιωθεί οριστικά ανοιχτός δημόσιος διεθνής διαγωνισμός, ο οποίος διενεργείται στη βάση της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, πριν την αποσφράγιση της τεχνικής και οικονομικής προσφοράς της μοναδικής διαγωνιζόμενης ένωσης εταιρειών, που παρέμεινε σ’ αυτό μετά την έκδοση αποφάσεων της Επιτροπής Αναστολών και αποφάσεως του ΣτΕ, για λόγους δημόσιου συμφέροντος, συνιστάμενους στη μη επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού με τη συνολική δαπάνη του έργου, ύψους 2.449.000,00 ευρώ, σε κρίσιμη για την οικονομία της χώρας χρονική περίοδο, υπό την προϋπόθεση ότι η ματαίωση αυτή δεν συνδέεται με παραβίαση των υποχρεώσεων της χώρας, βάσει άλλων κοινοτικών διατάξεων, που δεν τίθενται υπόψη. β) Η Σ.Ε.Υ.Υ.Ο. δεν υποχρεούται να εκδώσει χρηματικό ένταλμα για την κάλυψη όλης της δικαστικής δαπάνης, ύψους 700 €, που επιδικάστηκε υπέρ της αιτούσας ένωσης «Α… Α.Ε.» με την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, αλλά μόνο για το μισό αυτής (350 €),αφού το υπόλοιπο μισό υποχρεούται να καταβάλει η παρεμβαίνουσα ένωση εταιρειών «Ε… – Ι…», λόγω της «σύμμετρης επιδίκασης».
ΝΣΚ/234/2010
Κρατικές προμήθειες – Ματαίωση διαγωνισμού ή ανάκληση της πράξης κατακύρωσης, λόγω εγγράφου προσφοράς δωρεάς εταιρείας, σε στάδιο που το σχετικό σχέδιο συμβάσεως πρόκειται να υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Eκ του συνδυασμού των διατάξεων των άρθρων 21, 23 και 24 του Π.Δ. 394/1996, οι οποίες έχουν εφαρμογή, εν προκειμένω, συνάγεται ότι δεν επιτρέπεται ματαίωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού ή ματαίωση της προμήθειας (περ. στ΄ του άρθρου 21 του Π.Δ. 394/1996), μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως, κατ’ άρθρο 23 παρ. 1 του ανωτέρω Π.Δ., δηλ. μετά τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως, πλην όμως, ενόψει του ότι με την απόφαση 34/2001 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ έχει γίνει δεκτό, ότι δεν μπορεί να συναχθεί απόλυτη απαγόρευση της ματαιώσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως στον μειοδότη (βλ. και γνωμοδ. Ολομ. Ν.Σ.Κ. 17/2008), δύναται να υποστηριχθεί, βασίμως, ότι στις εξαιρέσεις που επιτρέπεται η ματαίωση του διαγωνισμού μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως, κατ’ άρθρο 23 παρ. 1 του Π.Δ. 394/1996, δύναται να ενταχθεί, για επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος και η περίπτωση ματαίωσης του διαγωνισμού, όταν ο φορέας για την ικανοποίηση των αναγκών του οποίου διενεργείται ο διαγωνισμός, δηλώνει ότι καλύφθηκαν, εν τω μεταξύ, οι εν λόγω ανάγκες του με άλλο τρόπο, δηλ. εν όψει του σκοπού στον οποίο απέβλεπε ο διαγωνισμός, έπαυσε να υφίσταται ο δικαιολογητικός του λόγος (βλ. ΣτΕ 1896/2008 και 3531/2005), εφ’ όσον, όμως, η ανωτέρω περίπτωση ήθελε επισυμβεί μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και πριν την έναρξη εκτελέσεως της υπογραφείσης συμβάσεως. (πλειοψ.) β) Δεν συντρέχει, εν προκειμένω, περίπτωση ανακλήσεως της κατακυρωτικής πράξεως, για λόγο δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος συνίσταται στην εξοικονόμηση δαπάνης για το Δημόσιο, λόγω, τυχόν αποδοχής εκ μέρους του, της εγγράφου προσφοράς δωρεάς της ως άνω εταιρείας, καθόσον, έχει κριθεί με την υπ’ αριθμ. 17/2008 γνωμοδότηση της Ολομελείας του Ν.Σ.Κ., ότι η εξοικονόμηση δαπάνης για το Δημόσιο έχει απλώς ταμειακό χαρακτήρα και επομένως αυτό αφορά στο συμφέρον του Δημοσίου και όχι το δημόσιο συμφέρον, υπό την
ΑΕΠΠ/1529/2021
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση με την προδικαστική προσφυγή ζητά: 1) την ακύρωση της απόφασης 5664/22-07-2021 που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο, 2) την ακύρωση της χορήγησης νέας προθεσμίας για υποβολή δικαιολογητικών, 3) την ακύρωση της παρακράτησης της αναθέτουσας αρχής από τη συμμόρφωση με προηγούμενη απόφαση της ΑΕΠΠ (1033/2021), 4) την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας λόγω κατώτερου εργοδοτικού κόστους, 5) την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών ασφάλειας και φύλαξης με προϋπολογιζόμενη αξία 148.800€ (χωρίς ΦΠΑ 120.000€), με δικαίωμα προαίρεσης 50% (223.200€ συνολικά). Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά (μειοδοσία).
ΝΣΚ/201/2012
Δημόσιο – Λύση υπαλληλικής σχέσης μόνιμης υπαλλήλου – Αιτήσεις παραίτησης – Διαπιστωτική πράξη λύσης και ανάκληση αυτής λόγω εκκρεμούς ποινικής δίωξης – Αναστολή της ανακλητικής πράξης – Υποβολή ή μη νέας αίτησης παραίτησης μετά τη δημοσίευση τελεσίδικης αθωωτικής ποινικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση θα πρέπει να ανακαλέσει την αναστολή της υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/Α5/ΠΜΥ/10885/15-3-2011 πράξης της Προϊσταμένης της Δ/νσης Διοικητικού του ΥΠΠΟΤ, με την οποία ανακλήθηκε η μη νόμιμη υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/Α5/ΠΜΥ/120826/14-1-2011 διαπιστωτική πράξη της Προϊσταμένης της ίδιας Δ/νσης, ώστε η υπάλληλος να τελεί τυπικώς και ουσιαστικώς εν ενεργεία και εφ’ όσον το επιθυμεί να προβεί στην υποβολή νέας αίτησης παραίτησης, μετά την κατάσταση αμετακλήτου της υπ’ αριθμ. 20828/6-12-2011 απόφασης του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης. (ομοφ.)
ΕΑΔΗΣΥ/113/2025
Με την προδικαστική προσφυγή καταγγέλλεται η νομιμότητα της απόφασης έγκρισης του πρακτικού του διαγωνισμού για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, καθώς και της απόφασης ανάδειξης της παρεμβαίνουσας ως προσωρινού αναδόχου. Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση αυτών των αποφάσεων ως προς το μέρος που έγιναν δεκτές οι προσφορές των άλλων διαγωνιζομένων και η κατακύρωση στην παρεμβαίνουσα, επικαλούμενη παράβαση της υποχρέωσης υπολογισμού νόμιμου εργατικού κόστους, συγκεκριμένα της εισφοράς υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (20 ευρώ ετήσια ανά εργαζόμενο). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης επί της οδού ... για 24 μήνες με προαίρεση 37%, περιλαμβάνοντας τακτικές και έκτακτες υπηρεσίες με βάρδιες σε καθορισμένα ωράρια. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε με κριτήριο της πλέον συμφέρουσας προσφοράς.